טיול בקרוואן עם פעוטות בצפון מזרח ארה"ב / משפחת סוצ'י

הרכב: זוג הורים (אביטל ודורון) ושני ילדים (רואי בן שנתיים ויובל בן חמש)
מספר ימי הטיול: 20 יום
אוגוסט 2011
התחלה וסיום בניו ג'רזי

9/8  - ניו יורק
נחתנו 3 ימים לפני קבלת הקרוואן כדי לבקר בניו יורק, לקחנו חדר במלון Country Inn צמוד למרכז קניות גדול, וצמוד לשדה התעופה של ניוארק, יש הסעות מהשדה למלון. הנסיעות לניו יורק קצת מתישות, אבל  יש הסעה מהמלון לתחנת איסוף הקרוואן אם הזמנתם... בניו יורק יש המון מה לעשות, גם עם ילדים, Times Square, חנות הדגל של Toys'R’US, טיול אופניים בסנטרל פארק, Natural History Museum ועוד.

12/8 - איסוף הקרוואן בתחנה בניו ג'רזי
אז אחרי 3 ימים בעיר ניו יורק וקצת התארגנות נסענו לקחת את הקרוואן....וואו, היה מרגש. כולנו התלהבנו וקצת היינו לחוצים איך נארגן הכל ואיך יהיה עם המים, חשמל, גז ושאר העניינים. כבר בחניון הראשון הבנו את הטריק, לא ממש מסובך צריך רק לזכור לכבות ולהדליק ולסגור את הדלתות לפני שנוסעים....ומקום? מסתבר שיש מספיק בהחלט. באותו יום הלכנו לסופר מרקט ול-WALMART - כמובן, יום של ארגונים ונסיעה לכיוון החניון הראשון שלנו, ליד Hershey’s. ישנו ב-Lickdale Camping, מקום מקסים עם גן שעשועים וכביסה - חשוב מאד אחרי כבר 4 ימים. באופן כללי תכננו את הטיול כך שנלון קרוב לפעילות שלנו בבוקר. נסיעה בצהריים כדי שהילדים ישנו והגעה לחניה לקראת 5 אחה"צ. רוב הפעילויות שלנו היו קצרות, עד 4 שעות, כך שכבר בשתיים בצהריים לרוב יצאנו לדרך לחניה הבאה. ישנו לפעמים בחניון מסודר ולפעמים בחניה של WALMART (אם לא היה שלט שאסור...). בחניונים לא תמיד היה חיבור למים אך תמיד ניתן למצוא ברז למלא לפני ואחר כך גם ביוב להתרוקנות. חשמל גם לא תמיד היה, הסתדרנו בלי...

13/8 - Heשני ילדים קטנים בתוך קרוואן אמריקאיrshey - ביקור במפעל השוקולד
סיירנו בעיירה ברכבת (45 דקות) סיור חביב אך עם הסברים באנגלית ולכן פחות רלוונטי לילדים. אחר כך הלכנו להכין חטיף שוקולד אישי שליווה אותנו רוב הטיול כקינוח לארוחות ערב... חזרנו לקרוואן לסנדוויצ'ים של צהריים ואחר כך התחלנו נסיעה לכיוון Watkins Glen, מכיוון שהיה סוף שבוע וכבר לא היה מקום בפארק ללינה, נסינו את חווית השינה הראשונה שלנו ב-WALMART באיזור קורנינג Corning. דווקא היה מוצלח... וגם אפשר לעשות סופר על הבוקר!

14/8 - Watkins Glen
קמנו לנוף של חניון WALMART, אכלנו בוקר זריזה ונסענו היישר ל-Watkins Glen State Park, בו יצאנו להליכה במסלול ה-Gorge Trail, המסלול קליל (בערך 2 ק"מ) לכל כיוון ומאד מרשים, המון מפלים ובריכות מים, לא לשחייה כמובן. אחרי המסלול שמענו שיש בעיירה מרוץ מכוניות של Nascar, רצינו להיות ספונטניים וללכת לראות, קנינו כרטיסים ב-80$, וחמש דקות אחר כך התחיל לרדת גשם, המרוץ בוטל ו-80 הדולר שלנו הלכו...טוב נו. התחלנו נסיעה רצופת גשמים צפון מערבה לפארק נוסף הנקרא Letchworth State Park. בלב הפארק יש Camping נוח ומצויין. והעיקר שכשהגענו הגשם פסק ויכולנו לנסות את המנגל החדש...

15/8 - Letchworth State Park
היום כבר קמנו לנוף החניון בלב הפארק. בפארק הענק והמדהים  יש מסלולים לרוב ושלושה מפלים מרשימים מאד. הפארק נקרא הגרנד קניון של המזרח... בפארק עשינו 3 מסלולים קצרים לראות את המפלים, אכלנו צהריים בקרוואן  והמשכנו הלאה. עשינו סטייה מהדרך לכיוון Erie שבפנסילבניה, גילינו שיש שם פארק מים לילדים. הגענו בערב שוב ל-WALMART (ובמקרה הזה הוא גם היה צמוד  למקדולנד עם Play Place ואינטרנט אלחוטי!)

16/8 - Erie - Splash Lagoon
פארק מים מדליק שנמצא במבנה סגור ולכן מעולה בכל מזג אוויר ובעיקר לטובת אלו שכמונו, נוסעים עם ילדים קטנים. בילינו שם בכייף 4 וחצי שעות ולאחריהם התחלנו בניסעה לכיוון מפלי הניאגרה. כאן כבר התפנקנו בקמפינג משודרג של KOA Niagara Falls (ועדיף להזמין מראש שכן זה יעד תיירותי ביותר).

17/8 - Niagara Fמשפחה מטיילת במפלי הניאגרהalls
בהמלצת כולם החלטנו להשקיע יותר זמן בצד הקנדי אליו חצינו ברגל לאחר שהחנינו את הקרוואן  חינם בחניית האקווריום בצד האמריקאי. אין ספק שהמפלים מרשימים וניתן לבלות שם יום שלם, אך עם שני ילדים קטנים 3 שעות הספיקו לגמרי, בהם גם עשינו את השייט ה"רטוב". לאחר המפלים התחלנו בנסיעה לכיוון Syracuse. שוב מצאנו WALMART באיזור הצפוני של ה-Finger Lakes לידו גם ביקרנו ביקב נחמד בעיירה Waterloo.

18/8 - גן החיות ב-Syracuse
גן חיות קטן ונחמד, רוב החיות ישנו אבל יש פילים, אריות, קופים ועוד חיות שגם אין בארץ. בגדול אפשר לוותר, אך זה שבר לנו את הדרך הארוכה לאלף האיים... לאחר גן החיות נסענו לכיוון אלף האיים לחניון באחד הפארקים היפים באיזור Wellesley State Park, שם מצאנו מקום על שפת האגם ואפילו נכנסנו לשחיית ערב.

19/8 - Thousand Islands
איזור יפייפה עם המון איים קטנים אותם ניתן ורצוי לחוות באמצעות שייט. אנחנו נסענו לעיירה Alexandria Bay ועלינו על סירה של Uncle Sam's לסיור של שעה בין האיים. ניתן גם לבקר בטירת בולט על אחד האיים (אנחנו ויתרנו). השייט עובר בין איים קטנים ובתים מהממים... שקלנו לקנות אי ועליו בית למכירה ב-980 אלף דולר (סה"כ...). בכניסה לעיירה יש גם Mazeland שלא נכנסנו אבל נראה נחמד... אחרי אלף האיים נסענו לכיוון דרום מזרחה ל-Adirondack Mountains (שבמרכזו עיירת הסקי Lake Placid). הדרמנו על כביש 30 היפייפה עד ל-Long Lake וחנינו בקמפינג שנמצא על שפת אגם בתוך Eaton State Park. אחד המקומות היפים ביותר בהם חנינו. חניון קטן על שפת אגם מוקף עצים, ממש שוויצריה...

20/8 - יומולת ליובל
היום חגגנו יומולדת ליובל בן החמש. לקחנו את היום ברגוע, התחלנו בשחייה באגם בחניון שלנו, נסענו משם לטיול קצר בעיירה Saranc Lake ממנה המשכנו לחניון ליד Lake Placid. התקלחנו, התלבשנו יפה ויצאנו לחגוג ב-Lake Placid. עיירת סקי חמודה על שפת האגם, מסעדות וחנויות רבות על המים, אכלנו פיצה מעולה וגלידת בן&ג'רי - פשוט כייף!!!

21/8 - Burlington
באיזור Lake placid יש מוזיאון טבע מומלץ, מיני גולף וכפר אולימפי, כמו כן ניתן לעלות להר Whiteface ברכב או ברכבל. אנחנו קמנו בבוקר ליום גשום, והחלטנו לוותר לצערנו על המיני גולף והעלייה להר והמשכנו ישירות לאגם שמפליין ולמעבורת לברלינגטון. לקחנו את המעבורת הארוכה מ-Port Kent. טיפ: כדאי לבדוק את השעות של המעבורת שכן לא בכל שעה יוצאת מעבורת שניתן לעלות עליה עם RV. המעבורת לוקחת כשעה ומגיעה ישירות למרכז ברלינגטון. טיילנו בעיירה ברחוב הראשי שלה (Church Street) ולמזלנו היתה הפוגה בגשם ,דורון והילדים הלכו לאקוואריום ואני לקחתי פסק זמן לטובת קניות, מתנות וסידורים. האקוואריום אינטארקטיבי וידידותי מאד לילדים עם הרבה פעילויות. בערב נסענו לקמפינג הנמצא 2 ק"מ צפונית למרכז העיר, North Beach Campground. לדעתי הוא היחיד באיזור. לא הכי טוב שהיינו אבל נוח.

22/8 - White Mountain
המקרר שלנו כבר יומיים לא ממש עובד, אז אחרי כמה טלפונים לחברת הקרוואנים בארה"ב, נשלחנו לתקן אותו (על חשבונם כמובן...) בברלינגטון, כך שאת הבוקר בילינו בתיקון המקרר ומילויו מחדש במצרכים לא מקולקלים... לאחר מכן התחלנו בנסיעה לכיוון לינקולן Lincoln אשר נמצאת בתחילת השמורה ובכניסה לכביש אשר נקרא Kancamagus. בדרך עצרנו כמובן במפעל הגלידות של בן&ג'רי בעיירה Waterbury - סיור  נחמד של  חצי שעה, בסופו טועמים גלידה ויש גם גן שעשועים  לילדים... לקראת אחר הצהריים לפני ההגעה לקמפינג עשינו עצירה נוספת לעשות את ה-Lost River Trail, מסלול הליכה מקסימה של כשעה על מסלול  שכולו על גשרונים ומדרגות מעץ וכניסה למערות במקביל לנהר זורם ומפלים, לקראת ערב הגענו לקמפינג מקסים Country Bumpkins Campground.

23/8 - Kancamagus hwy
כביש 112 החוצה את שמורת ההרים הלבנים. לאורך הכביש המגיע בסופו ל-Conway יש מסלולים רבים ונקודות תצפית נהדרות כולל Pass בין הרים. הכביש כולו 60 מייל ובו עשינו 2 מסלולים  קצרים ועצרנו בכמה נקודות תצפית נהדרות. בסוף היום הגענו ל-North Conway, הלכנו לשחק מיני גולף, קפצנו לOutlet - לקצת שופינג וארוחת ערב והלכנו לישון ב-WALMART (כך קיווינו). כאן כבר מצאנו עוד קרוואן חונה לידנו וממנו הבנו שדווקא פה אסור לחנות, הוא המליץ לנו על חנייה נוספת מאחורי מבנה ישן של Wendy's  - שם בילינו את הלילה בסופו של דבר.

24/8 - יומולדת לרואי
היום חגגנו יומולדת שנתיים לרואי, ומה הדרך הטובה ביותר לחגוג אם לא לונה פארק המותאם כולו לילדים קטנים – Story Land! הנמצא כ-10 דקות נסיעה צפונה מ-North Conway. בילינו במקום כחמש שעות והיה נהדר... חזרנו ללילה נוסף בחנייה המאולתרת שלנו מאחורי Wendy's, התקלחנו, התלבשנו יפה  ויצאנו למסעדה - לחגוג.

25/8 - הוריקן "איריין "?
היום בבוקר השתנו קצת התוכניות, קיבלנו הודעה מהארץ על כך שיש הוריקן המתקרב לחופי מזרח ארה"ב, ובדיוק לשם היו מועדות פנינו, וכאילו שזה לא הספיק, התחיל גם לרדת עלינו מבול כך שלא יכולנו לעשות כלום חוץ מלשבת בקרוואן ולתכנן תוכניות חדשות... החלטנו לנסוע מערבה מבוסטון לכיוון Springfield (העיר של הסימפסונים) כדי שבשאיפה נהיה רחוקים מספיק מההוריקן. כמובן שהתקשורת האמריקאית מגזימה כמו בכל דבר אבל לא לוקחים סיכונים עם קרוואן ושני ילדים קטנים. עצרנו בדרך בחניון קטן באמצע הדרך בין בוסטון לספרינגפילד והעיקר שיש לו בריכה ומכונת כביסה. והגשם? לא הפסיק כל  היום למעט הפוגה קלה בדיוק כשהכנו את הבשר על המנגל...

26/8 - Springfield
קמנו בבוקר ליום קיץ מקסים (בלי שום סימנים להתקרבות הסופה...) נהנינו מהחניון והבריכה ולא מיהרנו לשום מקום... לקראת הצהריים עזבנו ופנינו ל-Springfield לחפש לינה ב-WALMART. הלכנו לטייל ב-Forest Park וכבר החלטנו להשאר ולהכין לעצמנו שם ארוחת ערב... הרי הכל איתנו בקרוואן. אחרי טיול קצר בפארק, האכלת ברווזים, צפייה בפרחי מים וארוחת ערב, נסענו לחנייה האהובה עליינו – WALMART. ספרינגפילד נראית כמו עיר פועלים אמריקאית טיפוסית מאד עם אוכלוסיה מעורבת ולא מאד נעימה... אך ב-WALMART התייחסו אלינו יפה וקיבלנו אישור מיוחד מהמנהל להשאר לישון בחניון, בחסות ההוריקן ובחסות העובדה שיש לנו 2 קטנטנים שבדיוק נרדמו.

27/8 -  הולכים למלון
מסתבר שלא הרחקנו מספיק מהסופה וש-Springfield הולכת להיות ממש בעין הסערה, החלטנו לא לנסוע יותר ולקחת 2 לילות בבית מלון. הזמנו חדר ב-Country Inn&Suits באיזור כפרי צפונית מהעיר ליד Northampton. במלון יש בריכה והעיירה Northampton הסתברה כעיירת סטודנטים מקסימה. לפני שעזבנו את ספרינגפילד קפצנו ל-Basketball Hall of Fame, גן עדן לגברים שבניניינו ולחובבי הכדורסל. הילדים הקטנים גם זרמו ואחרי שעה וחצי של כדרורים והטבעות ומיני טריקים, נסענו קצת צפונה לעיירה ולמלון.

28/8 - סערה
יום הסערה היה יום גשום בעיקר ועם הרבה רוח, הקדשנו את היום למלון, בריכה, משחקים, שנ"צ וזהו בעיקר, מזל שהיה לנו אוכל מהקרוואן כי הכל היה סגור!!!! סה"כ ניתן לומר שלא היה כל כך נורא וכי כמובן שהיתה הגזמה רבה מידי של התקשורת... אבל לפחות הרווחנו 2 לילות הפוגה ממיטת הקרוואן והבנים נהנו מאמבטיה נהדרת!

29/8 - בוסטון
קמנו בבוקר ליום שמש נהדר והחלטנו לנסוע לבוסטון!!! הגענו ל-WALMART באיזור הנמצא דרומית למרכז העיר (Quincy), וידאנו כי אין בעיה להעביר שם את הלילה, החננו את הקרוואן ותפסנו את הרכבת התחתית למרכז העיר, טיילנו ב-Freedom Trial, הילדים נהנו והשתתפו במופעי רחוב, קנינו מלא מזכרות ובסוף אכלנו ארוחת ערב בקווינסי מרקט - נהדר. תפסנו את הרכבת התחתית חזרה לקווינסי ולחניה שלנו ב-WALMART.

30/8 - בוסטון
הבוקר הוקדש למוזיאון הילידים בבוסטון הנמצא קרוב למרכז העיר ובמרחק נסיעה ברכבת תחתית מ-WALMART. בילינו שם כארבע שעות והילדים מאד נהנו. אחרי מנוחת צהריים בפארק Boston Common, טיילנו ברחובות Boylston ו-Newbury שם יש חנויות ומסעדות לרוב, רחובות נחמדים מאד. אל מול בניין הספריה יש כנסיה עתיקה שמזכירה במראה שלה את ספרי הארי פוטר. אחרי ארוחת הערב המשכנו לטייל והגענו לפאב Cheers המפורס שנתן השראה לסדרה על שמו, הצטלמנו, קנינו מזכרות וחזרנו בעזרת הרכבת התחתית ללילה נוסף ב-WALMART.

31/8 - בוסטון וזהו...
יום אחרון בבוסטון, מחר מחזירים את הקרוואן. היום נסענו להארווארד, סיירנו בקמפוס בסיור מאורגן של הסטודנטים, טיילנו קצת בקיימברידג', ביקרנו משפחה ובצהריים עלינו על הקרוואן דרומה לכיוון קונטיקט, לחניון האחרון. הגענו די מאוחר, ארזנו, בישלנו והלכנו לישון.

1/9 - סיום
קמנו, התארגנו, ניקינו את הקרוואן, עצרנו לקפה (כרגיל), עברנו ב-WALMART להחזיר כמה דברים שבסוף לא השתמשנו בהם ונסענו לכיוון העיירה Westport בקונטיקט. דורון הוריד אותנו בבית נופש של דוד שלו על שפת האגם ל-4 ימים אחרונים של נופש לפני החזרה ארצה. הוא המשיך לניו ג'רזי להחזיר את הקרוואן וחזר ברכבת. החזרת הקרוואן היתה זריזה ונוחה, מסתבר שעברנו את כמות המיילים שהזמנו בכ-200 מייל (כלומר עשינו 2200 מייל בשלושה שבועות).

לסיכום: טיילנו בצפון מזרח ארה"ב במשך 20 יום בהם גמענו 2200 מייל. ראינו נופים מדהימים, עיירות מקסימות, ערים גדולות והמון חוויות. הקרוואן הסתבר כצורת טיול נוחה מאד בייחוד עם ילדים קטנים, מבטיחים לנסות שוב בעוד כמה שנים...