בס"ד

שבועיים בצפון מזרח ארה"ב / משפחת דואני

הרכב: זוג הורים וחמישה ילדים
מספר ימי הטיול: 14 ימים (בקרוואן)
אפריל 2016
התחלה באורלנדו וסיום בניו ג'רסי

מי אנחנו? משפחה שומרת שבת, זוג וחמישה ילדים מגיל חודשיים עד 12, ואיתנו כמות נכבדה של מזוודות עמשפחהגלות מנשאים כסאות בטיחות ועוד...
יצאנו לטיול של 5 שבועות בארה"ב מתוכם שבועיים בקרוואן.

התחלנו לתכנן את הטיול המשפחתי שלנון זמן רב לפני מועד הטיסה.
כחלק מהרצון שלנו להגיע למקומות רבים מצד אחד ומצד שני למעט בלוגיסטיקה ובחיפוש אחר מלונות בדרכים, קיבלנו החלטה שבדיעבד הייתה  אחת הטובות שעשינו - לשכור קרוואן 8 מקומות מחברת מוטורהום. מרגע הפנייה הראשונה שלנו קיבלנו מידע וליווי מקצועי וצמוד.

יצאנו לדרך...
המראה מנתב"ג בחרנו לטוס עם חברת לופטנזה והטיסות עברו מצוין על כולנו, קונקשיין בוינה בהלוך ונחיתה בניוארק, לסוף שבוע אצל משפחה שלנו.
ביום ראשון המראנו שוב הפעם היעד, אורלנדו! נחתנו באורלנדו ושכרנו רכב 8 מקומות ענק, שברולט סוביירבון מומלץ ביותר. בילינו שבוע באורלנדו, דיסני פארקי מים ועוד...היה נפלא!

יום חמישי - אנחנו אוספים את הקרוואן מתחנת ההשכרה באורלנדו ומחליטים לנצל את היום האחרון באורלנדו לקניות במרכז Outlet ענק מצטיידים בבגדים לכל המשפחה.
הקרוואן מרווח ונעים, ומסתבר שלמרות החשש הנהיגה הופכת להיות רגילה לחלוטין לאחר חצי שעה, מתרגלים לגודל ולמשקל משפחהוהנהיגה מהנה, הכבישים הרחבים החניות הענקיות בכל מקום מקלות מאוד על הנהיגה.

אנחנו יוצאים לדרך...
יום שישי בבוקר עוזבים את המלון באורלנדו מחזירים את הרכב השכור וממשיכים עם הקרוואן שלנו. היעד הראשון שלנו - וושינגטון.
הנסיעה מאורלנדו לוושינגטון ארוכה מאוד, החלטנו לחלק אותה ולהגיע לשבת בעיר דייטונה ששוכנת בסמוך לכביש הראשי לכיוון וושינגטון כביש מספר 95, הדרכים היו מעט עמוסות אך לקראת שבת אנחנו מחנים לשבת של מנוחה  בדייטונה.

במוצאי השבת אנו יוצאים לנסיעה של כשעה וחצי צפונה לאורך כביש 95 ומגיעים עד לסמוך למעבר למדינת ג'ור'גיה, שם אנו מחנים ללינת לילה מאחורי תחנת דלק עם בעלים נחמד מאוד שהזמין אותנו בשמחה לעצור אצלו, בהמשך הדרך עוד יסתבר לנו עד כמה פשוט להסתדר עם חניות לילה עבור הקרוואן.
בחוץ קריר ומטפטף גשם, אבל בפנים המזגן שעובד על גז מחמם נפלא את הקרוואן, ישנים מעולה.

משפחה

יום ראשון לאחר התעוררות של כולם ארוחת בוקר קלה ושוקו/קפה חם לדרך אנחנו ממשיכים בנסיעה לקראת היום המשמעותי שלנו בדרכים עם הפנים לוושינגטון, הנסיעה לאורך כביש 95 נוחה ומהירה יחסית 50-60 מייל לשעה, זה לא אירופה זה ארה"ב...
אבל הנהיגה קלה ובטוחה, המון נתיבים וקל להסתדר.
לאחר יום שלם של נסיעה, שכלל גם הפסקה של שעה וחצי ועוד כמה עצירות קטנות, חציה של 5 מדינות, אנחנו מגיעים בשעת ערב מאוחרת למרילנד, שנמצאת בצמוד לוושינגטון, וחונים את הקרוואן ללינת לילה, במטרה להיכנס לוושינגטון למחרת.

יום שני בבוקר אנחנו נוסעים עם  הקרוואן לחנייה של מרכז קניות גדול הנמצא בסמוך לתחנת הרכבת לוושינגטון (בחניה של הרכבת לא היה ניתן לחנות בגלל שיפוצים). לאחר כ 20 דקות נסיעה אנחנו מגיעים לוושינגטון ויורדים בתחנת גבעת הקפיטול. וושינגטון יפיפייה, השמיים כחולים והשמש זורחת.
אנחנו מבקרים בגבעת הקפיטול, בחוץ הפגנות בעד ונגד הנשיא. מגבעת הקפיטול אנו מתחילים לרדת לארוך המול, השדרה המרכזית.
בחרנו לבקר במוזיאון התעופה שמתברר כמעניין ומחכים, לנו ולילדים. אנחנו ממשיכים ומגיעים לבית הלבן, נהנים מהגינות שסביבו, מצטלמים, נחים וממשיכים בטיול בשדרות של וושינגטון. לקראת ערב אנו עולים בחזרה לכיוון תחנת הרכבת, ומגיעים אל הקרוואן שלנו.
אנחנו יוצאים לנסיעה קצרה לכיוון חניון מסודר שתיאמנו הגעה אליו מראש שמישהו יחכה לנו בהגעה, החניון מקסים ונעים עם מרכז קטן ובו בית קפה מכונות כביסה משחקים וכל מה שאנחנו צריכים...קרוואן
באופן כללי, לאורך הכבישים הראשיים ישנם אזורי מנוחה מעולים עבור נהגים ובעיקר משאיות, בתחנה הראשונה בכל סטייט אפשר לקבל חוברות מידע עדכניות עם רשימה של כל חניוני הלילה ומה נמצא בכל חניון, ובכל תחנה כזו יש חנויות בית קפה שרותים וכו'.

יום שלישי אנחנו נהנים ממה שיש לחניון להציע עושים כביסות משחקים ויוצאים לדרך לכיוון Hershey’s Chocolate World מקום נחמד וכיפי עם הרבה שוקולד כולנו נהננו. במקום ניתן לקנות ממבחר השוקולדים של החנות וגם לצאת לסיור בתוך המתחם הכולל סרט מצויר המסביר על השוקולדים.

יום רביעי -  Corning מוזיאון הזכוכית. במוזיאון הרבה עמדות הסברה של נושאים הקשורים לאור ולזכוכית, טלסקופים, פריסקופים, וגם ניפוח זכוכית וחלק שהוא מיצגי אמנות מרשימים מזכוכית.
המוזיאון מקסים ומותאם לילדים בצורה בלתי רגילה. כולנו נהננו והילדים לא רצו לעזוב את המקום אבל לא הייתה ברירה היינו צריכים להמשיך להתקדם לכיוון Watkins Glen כשהגענו גילינו לצערנו שהמקום עדיין לא פתוח למבקרים והם מסדרים אותו לאחר החורף. נאלצנו לשנות תכניות ונסענו לאורך אגמי האצבעות. נסיעה עם נוף מקסים ועצירות בצדי האגמים.

ביום חמישי אנחנו מגיעים ל-Niagara Falls מהצד האמריקאי שלהם, מטיילים לאורך המפלים בשבילי עץ נחמדים, ירדנו במעלית (בתשלום) למפלס התחתון ממש מתחת למפלים, רטוב ונחמד. לאחר מכן בחרנו  בשיט בספינה אל המפלים, הסירה נכנסת ל"פרסה" שבתוך המפלים הקנדיים ממש מומלץ, הנוף עוצר נשימה ומפליא ביותר!
לסופ"ש עברנו לצד הקנדי, מעבר גבול פשוט, הזמנו לנו חדר במלון רמדה, מרחק הליכה של כ7 דקות מהמפלים עצמם, מלון פשוט ונחמד, הייתה חנייה בשפע אפילו לקראוון שלנו.קרוואן

ביום שישי התחלנו בהתארגנות לשבת, קנינו אוכל בסופר במרחק כמה דקות נסיעה, ובישלנו לשבת במטבח הקראוון שחנה בחניית המלון, הספקנו לבלות  במרכז קניות מקומי, המחירים בארה"ב משתלמים יותר, ובעיקר שווה לתדלק בארה"ב ולא בקנדה. לאחר סעודת שבת בחדר שלנו במלון אנחנו יוצאים לטיול למפלים הקנדיים. המפלים בלילה מוארים בשלל צבעים, מחזה מיוחד ביופיו, מזג האוויר יחסית קר ולאחר מכן אנו חוזרים למלון לישון.

שבת הכל בנחת ובכיף אוכלים, נחים ויוצאים לטיול לראות את המפלים ביום, במוצאי שבת הולכים לצלם את המפלים בלילה עם האורות (אנחנו שומרי שבת).

יום ראשון עוברים את הגבול חזרה לארה"ב, בדיקות דרכונים וביטחון נעשות בתוך הקרוואן במחסום, שוטר חביב נכנס לקרוואן ובודק מי נמצא בו, ובעיקר מי לא...מתחילים בנסיעה צפונה לכיוון אלף האיים עם חנייה ללילה בדרך.

יום שני מגיעים לאלף האיים, הכפר די רגוע, עונת התיירות העמוסה כבר הסתיימה, ואנו מזמינים מקומות לשייט בסירה גדולה בין האיים, הנוף מדהים והרוגע בכל מקום, נהנים מהדרכה בהפלגה. עוצרים לארוחת צהריים מול המים.

יום שלישי מתחילים בנסיעה דרומה לכיוון ניו ג'רזי, מחליטים להאריך את הדרך ויוצאים  לנסיעה דרך שמורת הטבע הרי אדירונד'ק, מסתבר שרק השמורה בגודל שטחה של מדינת ישראל ! הנסיעה בין אגמים ובקתות עץ מטריפות, בשמורה ישנם 3000 אגמי מים! והדרך מתפתלת ביניהם. תוך כדי הנסיעה אנו מחליטים להגיע למחרת למנהטן לביקור בעיר המדהימה עם הקצב המטורף.

יום רביעי מחנים את הרכב בסמוך לתחנת הרכבת של ניוארק, התחנה המרכזית, היה קצת קשה למצוא חניה לקרוואן, בחניונים מסודרים לא היה מקום, או שלא רצו שנחנה רכב גדול, למרות שהסכמנו לשלם עבור שתי חניות...
לאחר כמה סיבובים מצאנו חנייה על רחבת עפר גדולה, לא רחוק מתחנת הרכבת, יחד עם עוד רכבים.
עלינו על הרכבת למנהטן, לעוד יום בילוי בעיר המדהימה, הקצב של העיר לא נורמלי, המון אנשים ובניינים בגבהים אדירים.
בחרנו לעלות לתצפית ב-Empire State Building, קחו בחשבון שהכניסה לא זולה, בעיקר כשמדובר על משפחה, אבל בהחלט שווה את התשלום, החוויה של להיות מעל העיר ולראות את כל המכוניות והאנשים כל כך קטנים מדהימה! הנוף פנורמי ומדהים.
משם המשכנו אל Times Square והחנויות שסביבו, לאחר ביקור וקניית שוקולדים בחנות הסמוכה של M&M המתוקה.
ממליצים בחום על ביקור במנהטן גם בשעות הערב, עם החשיכה מגלים עד כמה הרחובות מוארים רק משלטי החוצות הענקיים, העיר תוססת ובאזור הכיכר המון אנשים שמחים ונהנים.
למי שמחפש אוכל כשר במנהטן, אפשר למצוא כמה מסעדות כשרות ואפילו שווארמה ופלאפל, המחירים הם כמו בארץ פחות או יותר - רק בדולרים...כדאי להיערך מראש או לשלם 17 דולר למנת פלאפל...

מותשים ושמחים אנחנו חוזרים לתחנת הרכבת ומשם אל הקראוון שלנו, למשפחתנו בניו גרזי, איתם נבלה את חג הפסח עד החזרה לארץ.
יום חמישי - מנקים את הקרוואן תמונות אחרונות עם הקרוואן רגע לפני שהוא חוזר לחברה, בתחנת ההשכרה בניו ג'רזי, תחושה מוזרה להיפרד מקרוואן שנקשרנו אליו כמו הבית שלנו ממש...

דגשים
קחו בחשבון שבחזרה עורכים לקרוואן בדיקות מקיפות, לא מתקטננים בבדיקה, אבל רוצים לקבל אותו עם מכסי ניקוז מים וביוב פתוחים, נקי ושלם. הפחידו אותנו בביקורות שקראנו באינטרנט שמחפשים לגלגל על הלקוח הוצאות ותקלות מיותרות, זה ממש לא נכון, הכל נעשה בצורה הוגנת ויפה.
• דבר נוסף כשאתם מקבלים את הקרוואן אל תתביישו לערוך בדיקה מדוקדקת שהכל ישנו כולל צינור מים למילוי וצינור ביוב וכו' ושהקרוואן שלם, אצלנו הייתה חסרה ידית במקלחת ומיכל הגז היה חצי ריק, היינו צריכים לבקש שיתקנו וימלאו גז וזה נעשה.

נשמח לייעץ מניסיוננו [email protected].