21 יום במערב ארה"ב - "חזרנו מלוכדים עם חוויה שלא תשכח לעולם" / שרי פירסט

הרכב: זוג הורים וארבעה ילדים (24, 22, 20 ,15)
אוגוסט 2010
התחלה וסיום בלוס אנג'לס

על הטיול אני ארחיב בהמשך, אך יש לי שתי נקודות לחדד:
• חשוב מאוד להתקשר למקום קבלת הקראוון לפני יציאה מהמלון, אנחנו קיבלנו את הקרוואן בשעות הצהריים המאוחרות בגלל תאונה כך שהיו לנו הרבה שעות להעביר במקום שהוא בעצם "חור". אני חייבת לציין שהם היו מאוד נחמדים ולקחו אותנו ברכב שלהם למרכז קניות להעביר את השעות המתות.
• דבר שני, ההסבר שלהם לגבי ריקון הביוב לא היה מלא, הסרט שהראו לנו היה מהיר מידי למי שלא מכיר את תפעול הקראוון וזו הפעם הראשונה שלו, כך שכמעט נתקענו עם בית שימוש גולש ומי שעזר היה בעל קראוון דומה באחד החניונים. הסרט גם לא תאם את סוג הקרוואן שקיבלנו והיה מאוד קשה להבין איך הופכת הספה למיטה זוגית, זה רק נשמע פשוט...

ומכאן לחלק הנהדר -  יצאנו משפחה של שישה: זוג הורים ו"ילדים" בני 24, 22, 20, 15 שלהפתעתנו רצו להצטרף. הזמנו את הקרוואן הגדול ביותר - V-31S.
את הקרוואן אספנו בלוס אנג'לס ומשם ירדנו לסן דייגו, בילינו בעולם המים, משם נסענו מזרחה לפאלם ספרינג ממנה ברחנו כי החום היה ממש גהנום.
משם נסענו ל-JOSHUA TREE - פארק מדבר מלא בקקטוסים עצומים, דרך משעממת וריקה, שביל עפר ארוך שלא ממש מצדיק את התוצאה.
משם התחיל הטיול האמיתי: את הלילה בילינו בחניון שנקרא MAYFLOWER PARK מקום נחמד שהמנהלת שלו הודיעה לנו שחוץ משמש וחול אין כלום, אבל היה לילה חשוך מלא בכוכבים ובנגינת גיטרה וכינור (שהבאנו מהבית).
למחרת נסענו לכיוון KINGSMAN - עיירה קטנה מאוד בסגנון המערב הפרוע, רחוב אחד ראשי ורכבת שחוצה אותה משם המשכנו ל-WILLIAM - דרך מדהימה, עיירה מדהימה, מלאה במסעדות עם זמרי קאנטרי, קמפינג מצויין פלוס.
למחרת יצאנו לכיוון הגרנד קניון, השמים האפירו ונעשה חורפי (שמענו שבארץ חום בלתי נסבל מה שהוסיף להנאה של הגשם).
כשהגענו חיפשנו חניון לקרוואן. הכל היה תפוס אז חנינו בחנייה שבמרכז ויצאנו לטייל בגשם שוטף, הראות לא היתה מדהימה אך החלטנו שזה לא יפריע ופשוט טיילנו רטובים עד העצם, העננים עטפו אותנו אבל המקום כל כך מדהים שזה לא קילקל.
משם נסענו לעיירה בשם PAGE, נסיעה על כביש 89 הדרך הכי יפה שנסענו אי פעם, נופים מטורפים שהצבע משתנה מאדום לצהוב לאפור, אין מילים.
הגענו לחניון מדהים בפייג', תחת הר ענק ואדום, שקיעה משגעת.
בבוקר נסענו ל-HORSES BAND מקום קרוב ומדהים שממנו רואים את הסיבוב של נהר הקולורדו. ומשם לאגם פאוול שם חנינו על שפת האגם שעטוף בהרים ובתוכו באמצע סלע עצום שלא מובן מאיפה הגיע. החלטנו לבלות את כל היום שם וגם את היום שלמחרת. שלווה, נוף מים מתוקים וחמימים מה צריך יותר? (זה ממש לא הכנרת). היה קשה לעזוב אבל יש הרבה תכניות לפנינו, והתחלנו לסוע לאורך הקולורדו לכיוון הברייס וכשהגענו ישר חנינו ויצאנו לטייל. לא ארחיב על הברייס קניון כי הספרים עושים זאת טוב ממני, אבל לא לוותר, זה מקום מעולם אחר.
את הלילה העברנו בחניון ללא חיבורים לקראוון וזה אחד הלילות היותר קרים שהעברנו. לא היינו מצויידים לקור (אוגוסט) שכזה ובלי חשמל לחימום פשוט קפאנו וחיכינו לבוקר (אנא להצטייד בשמיכות חמות). הבוקר הגיע קריר, שתוך שעתיים נהיה חמים ונעים, משם המשכנו ל-ZION PARK. הדרך יפייפיה. בפארק עשינו שלושה מסלולים שלקחו כמה שעות של הנאה נטו. את הלילה עשינו במקום שנקרא ST GORGE, חניון נחמד ועוד לילה לפנינו.
בבוקר יצאנו לכיוון LAS VEGAS. כמובן עוברים בסכר הובר המדהים ויוצאים שם לראות ולצלם. משם נסענו לעיר והחננו בחניון מאחורי מלון סירקוס ויצאנו לרחוב הראשי. חזרנו רק בשעות הערב המאוחרות ולפי מספר השוטרים ושיחה עם בעלי הקראוון הבנו שהקראוון שלידנו נפרץ ורוקן לגמרי (אנא השמרו ועל תשאירו ציוד יקר).
בלילה השארנו את הצעירים ויצאנו לראות מה זה קזינו, היות ואנחנו לא מהמהמרים זו היתה התנסות משעשעת שעלתה ל-4 אנשים עשרות מעטות של דולרים והרבה צחוק.
בבוקר יצאנו לנסיעה ארוכה לכיוון הסקויה פארק, את הלילה העברנו  במקום שנקרא LAKE EZABELA בחניון של KOA, שם ביקשו מאיתנו להשתדל לא להדליק אורות. שכבנו בחוץ על הספסלים ומופע מדהים של מטאורים הופיע בשמים, "כוכבים נופלים" עם שובלים ארוכים וכל אחד כזה גורר אחריו קריאות התפעלות בכל באי החניון, מקסים. יש שם פאב נחמד שמשלמים רק על המשקה הראשון והשאר חינם, אנשים חביבים ומזמיני אורחים. בבוקר קמנו והמשכנו בדרכנו עם עצירה על שפת נהר לארוחה כשהאוכל נאכל והרגליים טובלות במים הקרירים.
הגענו לפארק הסקויה (לא לוותר) עצים עצומים בני כ-4000 שנה, מה שרואים בתמונות לא דומה לדבר האמיתי. יש שם מסלולי טיול נוחים ותחושה אדירה של עוצמת הטבע. בתחנת המידע המלצו לנו להמשיך לחניון שנקרא בלאך. כיוונו את ה-GPS והתחלנו לנסוע, די מהר הצטערנו כי הדרך היתה קשה לקרוואן הגדול אבל לא יכולנו למזלנו להסתובב, כי בסופו של דבר הגענו לחניון בתוך יער סקויות עם אגם מים, שלידו יושבים ודגים. החניון לא מחובר לחשמל רק למים, הקהל רובו משפחות מקסיקניות נחמדות והאמת, מתי בחיים ייצא להעביר לילה תחת העצים העצומים והבלתי נגמרים? בבוקר טיילנו סביב ומאוד נהננו.
בצהריים יצאנו לכיוון היוסמטי, לרוע מזלנו זה היה היום השנתי שהם פותחים את הפארק בחינם והנהירה היתה עצומה ולא מצאנו שום חניון סוף חנינו בחניון רגיל והעברנו לילה קר. קמנו מוקדם כדי לא להתקע בפקקים, בכניסה לפארק חנינו בחניון לקארוונים ומשם לקחנו את השאטל והתחלנו לטייל, גם על פארק זה לא ארחיב, לא לוותר.
מהיוסמטי נסענו לסן פרנסיסקו שם החננו בחניון מחוץ לעיר ותמורת 10$ לאדם יש שאטל למרכז העיר. עיר מדהימה, תכננו להיות יומיים ונישארנו שלושה, זה היתרון שבקרוואן, המסלול פתוח לשינויים תוך כדי תנועה. סן פרנסיסקו בעצם מבשרת שהטיול רובו מאחורנו.
משם יצאנו בכביש מספר 1 לכיוון L.A, חילקנו את הדרך לשלושה ימים, בדרך רואים כלבי ים, פילי ים ודולפינים וכן הדרך היא כמו שמתארים הספרים עצרנו ב-MONTERAY ,טיילנו במפרצים שבהם שוכבים כלבי ים בעצלנות גמורה, עשינו סיור ב-CARMEL היפיפיה. את הלילה העברנו בחניה לא מוסדרת, הכל היה תפוס, את הלילה הבא עשינו בחניון SAN LUIS OBISPO, מקום קרוב לחוף ים עם צדפים נהדרים ובילינו באיסוף מספר שעות לפני השינה. ביום השלישי על כביש מס' 1 בקרנו בעיירה SOLVANG, מומלץ, עיירה ציורית עם תחנת רוח חנויות קטנות, שוודיה, לא לוותר על עוגות באחת המאפיות.
התחנה הבאה היתה SANTA BARBARA. טיילנו בחוף הדקלים הידוע ועל המזח ובפעם הזאת שהיתה הפעם היחידה שהזמנו מקום מראש בחניון הצטערנו כי החניון היה רחוק מאוד ובדרך ראינו חניונים פנויים, החניון היה VENTURA של KOA, רחוק מידי מהדרך.
למחרת יצאנו לכיוון L.A. דרך חוף מאליבו העמוס לעייפה, כל הדרך רואים גולשי גלים שהוציאו את נישמתה של בתנו הגולשת. את הלילה העברנו בחניון שנקרא VISTA DEL MAR מומלץ ביותר, נמצא ממש על חוף ים נהדר וכמעט פרטי, המינוס היחיד הוא שהמטוסים הממריאים עוברים מעליו (מתרגלים).
למחרת החלטנו לוותר על טיול בעיר ונשארנו בחוף "שלנו", אני, שאינני חובבת ים, ממש נהנתי מהמנוחה, מהשמש המלטפת מהשקט, כשלא היו המראות, ולראות את המשפחה שעברה 21 יום בתוך קופסא ונשארה בחיים כדי לספר. בבוקר שלמחרת נסענו לתחנת המסירה החזרנו את הקרוואן, את הציוד והאוכל שנשאר העברנו לחבר'ה שיצאו לטיול ונלקחנו למלון. לסיכום: אולי בתאור נראה שיש יותר נסיעות מטיול אחר, אבל זה ממש לא כך, טיילנו המון והספקנו יותר ממה שתכננו.

מסקנות
הטיול לא זול, כשמחשבים את מחיר הטיסות, הקרוואן, הדלק (האוטו פשוט שותה), החניונים (קשה מאוד למצוא זול והיו כאלה שגבו בין 60-80$), האוכל והוצאות נוספות.
• האם שווה? מאוד מאוד. יש משהו נהדר בכך שהבית נוסע איתך ולא צריך לארוז ולפרוק, לא הזמנו חניונים מראש ולא הצטערנו, תמיד יש פתרון ולא קשורים ללוחות זמנים של הזמנות.
• הקרוואן לא גדול כמו הבית אבל הוא מאוד נוח ובמטבחון הקטן הכנו ארוחות גורמה, המקלחת קטנה אך נוחה ויכולנו להמשיך עוד ועוד באותם התנאים.
• המלצה חשובה: GPS. לקחנו מהארץ בהמלצת שירלי, לא הצטערנו, למרות שאנחנו מנווטים טוב עם מפות, מוריד מהלחץ.

לסיכום: הטיול עם 4 ילדים גדולים היה נהדר, לא צריך לדאוג ל"קטנים", הם דאגו לנו. חזרנו בלי אף מריבה מלוכדים מתמיד עם חוויה משותפת שלא תשכח לעולם. מומלץ? הכי בעולם!