בס"ד

הרכב: ארבעה מבוגרים
מאי 2011
התחלה סן פרנסיסקו וסיום בלאס ווגאס

שמי רפאל כהן  לאחר שיצאנו דרככם לטיול קרוואנים של שבועיים באירופה בשנת 2009 ומאוד נהנינו החלטנו לצאת לארה"ב. ב-03 במאי יצאנו ארבעה - אני עם אשתי היקרה פנינה, אחותי היקרה רוזה ומרת אמי רחל לטיול קרוואנים במערב ארה"ב

קרוואן

הסיבה לטיול מתנת יום הולדת של אמה שאז נהייתה בת 70 ועברה טיפולים קשים בכימותרפיה  ויצאה ב"ה ממחלת הסרטן, ורצינו מאוד לשמח אותה. מוטורהום סידרו לנו את הנסיעה על הצד הטוב ביותר עם ההדרכה בעל פה ובאתר - פשוט אין מילים אין עליכם.

המסלול היה
• לאסוף קרוואן באוקלנד ליד סן פרנסיסקו לטייל בעיר ובסביבה ולהמשיך לפארק יוסמיטי. נחתנו בסן פרנסיסקו טיילנו קצת בעיר עם רכב קטן ששכרנו ולמחרת בבוקר נסענו לאוקלנד לאסוף קרוואן של "קרוז אמריקה" שהיה ממש חדש ולמרות ששכרנו בלי כלי מטבח, נתנו לנו עם הכלים וממש נהנינו מהשירות המהיר והיעיל שקיבלנו.

סן פרנסיסקו

• יום חמישי, 03.05, ובכן יצאנו לכוון פארק יוסמיטי. הדרך והעליה לפארק מהממת והיה בהחלט כדאי להישאר בסביבה לפחות יומיים אבל זה היה ביום חמישי, והיות שאנחנו שומרי שבת רצינו להגיע ביום שישי ללאס וגאס ולעשות שבת בקהילת חב"ד במקום.

זוג

• יום שישי, 04.05 – הגענו ללאס וגאס ביום שישי קצת טיילנו בסביבה ונכנסנו לאכול פיצה כשרה ונסענו לבית הכנסת של חב"ד. הרב סידר לנו מקום לשבת ובאופן כללי היה יפה במיוחד. בסעודה שלישית בשבת בתוך בית הכנסת עם אורחים רבים והיה ממש גיבוש.

לאס וגאס

• יום ראשון, 06.05 - לאחר שנחנו באמת טוב בלאס וגאס יצאנו לטיול האמיתי.

• מיום ראשון ועד יום חמישי הקפנו הרבה מאוד בשביל חמישה ימים ובמחשבה לאחור הייתי לוקח קרוואן ליותר ימים ומתכנן את הטיול קצת יותר רגוע ופחות בנסיעות, אבל הזמן שעמד לרשותנו היה רק 5 ימים והיות והמקום עשיר וגדוש באתרי התיירות שפשוט אסור לפספס לכן נסענו יותר לראות ופחות לנוח והספקנו להקיף אתרים חשובים מאוד והם: ANTILOPE CANYONRED CANYONCANYON BRYCE, עיקול הפרסה Horse-shoe, גראנד קניון GRAND CANYON, ועוד מקומות, פארקים וקניונים פשוט מדהימים שאין דבר כזה באף מקום בעולם מדהימים ביופיים.

ברייס

• לאחר כל הסיבוב חזרנו ביום חמישי 10.05 ללאס וגאס להחזיר את הקרוואן כי הסידור היה לקחת את הקרוואן באוקלנד ולהחזיר בלאס וגאס.

קרוואן

טיפים
• הזמן והאקלים הטוב ביותר לטיול מסוג של קרוואנים במערב ארה"ב הוא אפריל עד אמצע יוני לדעתנו כי פחות תיירים באתרים, יותר זול הכל כולל טיסה ושכירת הקרוואנים, והחשוב מכל מזג אוויר פשוט פנטסטי.
• לתכנן את הטיול מראש עד לפרטים הקטנים ולדעת מה הולכים לעשות בכל יום ומה למחרת פחות או יותר למרות שיש תמיד הפתעות.
• לא לחכות לקניות ברגע אחרון או בעיירות הגדולות כמו לאס וגאס, לוס אנג'לס, ניו יורק. לא לא לא. בנסיעה בדרך במקומות הנידחים יש חנויות והמבחר בהם יותר גדול והמחירים הרבה יותר טובים.
• מי שמקפיד על כשרות צריך לעשות שיעורי בית טוב למרות שיש הרבה מוצרים כשרים ברחבי אמריקה. אנחנו לא התפנקנו והסתפקנו בשימורים מצות קרקרים שוקולדים וכו', אבל בשרים כלל לא אכלנו.
• יש מקומות שלמי שהטבע באמת מדבר אליו אסור לוותר: ANTILOPE CANYON, RED CANYON, CANYON BRYCE, עיקול הפרסה - Horseshoe, גראנד קניון.
• בהכנות כדאי לקחת תוכנת"Street and Trips", להיעזר בגוגל עם המסלולים ומפות, ללמוד טוב על האתרים שהולכים לבקר. תזכרו "ידע הוא כח", וככל שיותר תתכוננו יותר תהנו. בדוק.

לסיכום
טיילתי הרבה בחיים בכל מיני סגנונות של טיולים ופשוט אין תחליף לטיול בקרוואנים משום שזה: גיבוש, זה שילוב של טבע ועיר, זה להרגיש את הטבע קרוב ככל שאפשר ועוד ועוד מעלות. עשינו את זה באירופה 14 יום ועשינו את זה בארה"ב ומכל הטיולים אנחנו זוכרים בעיקר רק את הטיולים האלו בקרוואנים.
אגב מרת אמי שתח' שהיא אז הייתה בת 70 ולפני הטיול חששנו שהיא לא תהנה כי הזקנים אוהבים את הפינה שלהם וכו'. אז זהו זה ממש לא היה במקרה שלה היא זרמה ואהבה מאוד את הטיול  והיום היא בת 77 חולמת שוב לעשות את הטיול הזה במזרח ארצות הברית.

מומלץ בחום.
תודה רבה למוטורהום ישראל.