טיול טבע עם פעוט באריזונה ויוטה, "חוויה משפחתית שאין כמותה" / משפחת לויטס

הרכב: זוג הורים ופעוט
מאי 2008
התחלה בלאס ווגאס וסיום בסולט לייק סיטי

חזרנו מטיול של 3 שבועות באריזונה ויוטה שעלה על כל הציפיות שלנו. אנחנו זוג שאוהב טבע והליכה בו+ילד מקסים בן שנה וחצי שהוכיח שהוא שייך למשפחה. רצינו לספר קצת על הטיול שלנו ולתת קצת עצות שאולי יעזרו לאחרים.

את הטיול התחלנו חצי שנה מראש, לפני שהוא התחיל באמת בזמן הזמנת הקרוואן והטיסות. קנינו ספר Southwestern USA של לונלי פלנט - מומלץ מאוד - והתחלנו לקרוא, כל אחד בנפרד ולסמן מהם המקומות שמעניינים אותנו. בהמשך בנינו מסלול בעזרת תוכנת Streets and Trips שגם היא מומלצת ונוחה. הדגש שלנו בטיול היה על מקסימום טבע: לא חיפשנו ערים גדולות, לא קניות ולא אטרקציות מעשה ידי אדם. בגלל שאנחנו מלווים בפעוט דעתן בן שנה וחצי, ידענו שרצוי ששעות הנסיעה יהיו מוגבלות.

טיפ מספר 1 - אם אפשר, כדאי לטייל קצת בבוקר ואז להתחיל בנסיעה, כך שהילדון יירדם תוך כדי ויתעורר כבר ביעד הבא.

טיפ מספר 2 - כדאי לסיים את היום 3-4 שעות לפני שעת השינה של הילד אצלנו זה היה בסביבות השעה 4-5 אחה"צ, גם אם בחוץ יש אור עד שעות מאוחרות הרבה יותר. זה מאפשר להתארגן בקמפינג, להכין בנחת ארוחת ערב, להספיק לחמם את המים למקלחות, להתקלח ולקלח גם את הילדון, לאכול ואז לשחק איתו קצת ולהשכיב אותו לישון נקי, שבע ורגוע. זה עדיף לכולם על לעשות את זה בלחץ.

הטיול שלנו התחיל בטיסה מהארץ דרך רומא ואטלנטה ללאס וגאס

טיפ מספר 3 - עדיף שתי טיסות ואם אפשר להתאים אותן לשעות השינה של הילד – מה טוב.

טיפ מספר 4 - לקחת לטיסה אוכל שהוא אוהב ולא לסמוך על הארוחות של המטוס או שהוא יישן בדרך. אם הוא אוכל מטרנה או סימילאק – לקחת הרבה יותר מכמה שאתם חושבים שהוא יאכל. כמובן צריך גם לקחת למטוס ספרים, צעצועים ואם יש מחשב כף יד או לפטופ (מומלץ שיהיה) וגם סרטים. בגלל פשאלה שנעשתה ברומא לא הגיעו המזוודות שלנו איתנו ליעד לקח להן עוד יום.

טיפ מספר 5 - לארוז בתיק הקטן למטוס בגדים להחלפה לכל הנוכחים וציוד הגייני בסיסי. גם את התרופות כדאי לקחת איתכם ואם מתלווה אליכם נוסע צעיר - גם הרבה חיתולים. זה נכון שאת הכל אפשר לקנות שם אם צריך, אבל לכו תחפשו חנויות באמצע הלילה, כשרק נחתתם מותשים אחרי טיסות ארוכות.

מלאס וגאס לא התלהבנו יותר מידי. יותר מידי רעש וצלצולים שלא דיברו אלינו. לדעתנו - יום אחד שם מספיק בהחלט. אנחנו ישנו במלון Circus Circus שהיה סימפטי ונעים וגם לא יקר. כשהגיעו התיקים ובעיקר כסא הבטיחות שמנו פעמינו מזרחה. התחנה הראשונה - וולמארט. קצת ציוד קיבלנו ממשפחה ישראלית שבדיוק החזירה את הרכב ונשארו לה דברים. השלמות עשינו שם: אוכל להמשך הטיול (פסטה, אורז, שמן, ביצים, תבלינים, רוטב מוכן לפסטה, אוכל מוכן, שימורי תירס וצ'ילי, מרק בשימורים וגם ירקות, פירות, חלב, גבינה. וגם ציוד: סבון, שמפו, סבון כביסה, סבון כלים, סקוצ'ברייט, גיגית שתשמש כאמבטיה לילדון וכמה צעצועי אמבטיה).

טיפ מספר 6 - תביאו מהארץ סמרטוט פשוט לניקוי שיש. לא הצלחנו לראות שם דבר כזה ומזל שהיה לנו כי מה שהיה שם היה ממש לא נוח.

הנסיעה הראשונה דרשה התרגלות לקרוואן. מדובר ברכב גדול, מה שאומר האצה איטית ומרחק בלימה גדול בהרבה ממה שרגילים אליו. בנוסף צריך לשים לב למיקום שלכם על הכביש ולצורך כך לכוון את מראות הצד הנוספות) יש זוג מראות בכל צד (בעיה נוספת: רוחות צד מזיזות את הרכב על הכביש הרבה יותר מאשר רכב רגיל. לכן אם יש רוחות – סעו יותר לאט, זה עוזר). המזל הגדול שלנו היה שהכבישים בהם התחלנו את הנסיעה היו יחסית ריקים, מלבד ההתחלה ממש. התרגלות נוספת נדרשת לרעש של הקרוואן, זה לא רק הצלחות שמקרקשות בארונות, זה גם המנוע.

טיפ מספר 7 - קחו איתכם דיסקים שאתם אוהבים. אמנם יש יופי של מוזיקה ברדיו, אבל באיזורים האלה יש גם לא מעט שעות נסיעה ללא קליטה.

עצירה ראשונה. הלכנו לאורך הגשר שמעל הנהר, הסתכלנו על סכר Hoover Dam הענקי והנהר, וויתרנו על הסיור המודרך כי לא היה לבן שלנו סבלנות לדברים כאלה. כביש 66 - נסענו רק בחלקים קטנים של הכביש ההיסטורי, מספיק כדי להתרשם מאוירת ה"עיירות של רחוב אחד" וחנויות בסגנון המערב הפרוע. נקודה אחת ששווה לשים לב אליה – העיירה Williams יש שם תחנת רכבת שנוסעת בבוקר לגרנד קניון. לפני היציאה יש מן מופע של מערב פרוע: גנבי סוסים, מהמרים ושריף אחד שיורים אחד בשני ומתבדחים עם הקהל. קצת טיפשי אבל נחמד. ברכבת עצמה גם אמורים להיות קטעים של מערב פרוע – שודדים שמשתלטים על הרכבת, השריף שמציל את המצב וכל מיני דמויות בלבוש תקופתי. אפשר למצוא באינטרנט את שעות היציאה של הרכבת בקיץ יש שתי רכבות ביום, בשאר השנה רק אחת. יכול להיות נחמד אם אתם נוסעים וחוזרים לגרנד קניון דרך וויליאמס ומשאירים את ה-RV שם.

Flagstaff - עיירה אוניברסיטאית חמודה. מקום נחמד לעצירה בדרך. לא רחוק ממנה נמצא Wallnut Canyon Creek NM, פארק קטן. לא חובה אבל נחמד אם יש לכם זמן. במקום יש קניון עמוק אשר ניתן לראות בקירות שלו מערות שבהם חיו בעבר העתיק אנשים. יש מסלול קצר וקל שהולך לאורך הצוק. זה היה המקום הראשון ששייך לפארקים הלאומיים National Park Service וזו היתה ההזמנות שלנו לקנות את כרטיס America The Beautiful המקנה לנושא הכרטיס וכל הנלווים אליו כניסה חינם לכל הפארקים הלאומיים.

טיפ מספר 8 - אם אתם מתכננים כניסה לפחות ל-3 הפארקים הפופולאריים גרנד קניון, ציון, ברייס אשר הכניסה לכל אחד מהם עולה בסביבות  25$ - קנו את הכרטיס כבר במקום הראשון.

טיפ מספר 9 - אם יש לכם חבר שחזר לאחרונה מארה"ב עם הכרטיס – קחו את הכרטיס ממנו. מותר לשני אנשים שונים לחתום על הכרטיס כך שהנלווים אליהם יכולים להכנס לפארק, כך שתוכלו להוסיף את חתימתכם על הכרטיס ולחסוך כסף. זה חוקי ורישמי, הצעה של הריינג'ר שמכר לנו את הכרטיס, לא ניסיון תיחמון ישראלי... עוד פרטים באתר הרשמי.

Sedona - עיירה שהיא מרכז ניו אייג', אומנות ורוחניות. בנוסף, העיירה החמודה הזאת מוקפת בהרים חשופים ומרשימים. גם הדרך אליה (כביש 89) שעוברת דרך Forest Coconino National יפה, אם כי מפותלת בחלקים מסוימים שלה. מומלץ לעצור לתצפית על ה-Oak Creek Canyon. מסלול הליכה קל יחסית בקניון עצמו הוא West Fork Trail שעובר ביער לאורך הנחל וחוצה אותו כמה פעמים.

מסדונה יצאנו לטיפוס לאחד ההרים האדומים שנקרא Cathedral Rock כ-3-4 שעות עד החזרה למטה. הנוף בדרך וגם למעלה עוצר נשימה. באיזור יש עוד הרבה מסלולי הליכה בכל הרמות שקל למצוא עליהם מידע באינטרנט. ביקרנו גם ב-Red Rock SP מקום נחמד למנוחה. מדשאות וגם הליכה קלה וקרובה לנחל וממנו תצפית על ה-Cathedral Rock. השילוב של האדום, הכחול והירוק מרהיב. אפשר גם להתרחץ שם בנחל או סתם לטבול את הרגליים במים. דרך אגב התמונות המפורסמות מסדונה מצולמות שם.

טיפ מספר 10 - בסדונה יש רק חניון אחד עם Full Hookups (חיבורים מלאים) והוא נקרא Rancho Sedona. אם אתם שם בשיא העונה או בסופ"ש, כדאי להזמין מקום. לדעתנו צריך את החיבור המלא בעיקר בגלל החיבור לחשמל שהיה נחוץ לנו לחימום. אם אתם בעונה יותר חמה, אולי אפשר גם בלי.

Grand Canyon NP - מומלץ לראות את הקניון מלמעלה דרך ה-Rim Trail. אנחנו הלכנו את כל אורכו. בשני חצאי ימים מלבד איזורים שהיו חסומים בגלל שיפוצים בשביל. אפשר ומומלץ לנצל את ה-Shuttle שמופעל בפארק. לאוהבי לכת: יש כמה וכמה מסלולים שיורדים לתוך הקניון. כדי לרדת את כל הדרך למטה נדרש יום שלם ומאד לא ממליצים לנסות לעשות גם את הדרך חזרה באותו יום. אנחנו הסתפקנו במסלול קצר יותר שנקרא Ceder Ridge Trail שיורד מתחת לצוק ומגיע לתצפית יפה. המסלול אורך כחצי יום והעליה חזרה מאמצת מעט.

טיפ מספר 11 - בתוך הפארק יש רק חניון אחד עם חיבורים מלאים שנקרא Trailer Village.

Navajo Reservation - המשכנו מזרחה בדרך שהפכה למדברית וחלק מהטריטוריה של שבט הנבאחו. בדרך יש נקודות עצירה לקנית מזכרות, תכשיטים וכלי חרס מעשה ידי בני שבט הנבאחו. שווה לעצור ולראות. שווה גם לדאוג למיכל דלק מלא. התחנות האחרונות עד העיירה Page נמצאות ליד Camero.

Horseshoe Bend - נקודת תצפית יפיפיה, כמה מיילים לפני Page - הליכה של ק"מ אחד או שניים, חלקו בחול רך לכיוון תצפית על מקום בו נהר הקולורדו, מאות מטרים מתחתיך מתפתל בצורה של פרסה מושלמת.

Lake Powel - מי שהחמיץ את ההובר דאם יכול לבקר כאן ב-Glen Canyon Dam הביקור הוא חינם, אבל צריך להירשם מראש במרכז המבקרים שבמקום. אם יש לכם זמן נחמד לבקר גם בו. כדי להתקרב לאגם עצמו, עצמו , יש כניסות ל-Glen Canyon Recreation Area על כביש 89 (עוד מקום לנצל את הכרטיס השנתי).
עקבו אחרי השילוט ל-Lone Rock, מקום בו אפשר לרדת עם הקרוואן עד קו המים. אפשר גם לישון על החוף ללא Hookups.

Coral Pink Sand Dunes SP - הפארק הראשון של מדינת יוטה בו ביקרנו . המקום הוא גן עדן לחובבי ספורט מוטורי – שטח ענקי של דיונות חול כתומות שמותר לאופנועי שטח וטרקטורונים לחרוש להנאתם. גם ילדים שאוהבים חול יהנו שם. לא ממש חייבים לנסוע עד למרכז המבקרים ולשלם שם על הכניסה. אפשר לעצור כבר בדרך באחת מנקודות העצירה ולטייל בין הדיונות.

המקום הוא נקודת עצירה נחמדה בדרך ליעד הבא, Zion NP - אחד הפארקים היפים ביותר שביקרנו בהם. הנופים של הרי הגרניט, הקניון עם הנהר והיער נמצאים מסביבך גם בנסיעה בכבישי הגישה לפארק, אבל מומלץ גם לטייל בו ברגל. אנחנו בחרנו מסלול שנקרא Angels Landing המסלול כולל בסופו עליה תלולה ומפחידה למדי במה שקל לדמות לחוד סכין, עם מאות מטרים של תהום משני הצדדים. למי שאין לו פחד גבהים, או מוכן להתמודד איתו – זה מסלול יפיפה ומומלץ. הנוף בפסגה מדהים. טיילנו שם גם במסלול שפחות הרשים אותנו אל ה-Emerald Pools.

טיפ מספר 12 - אפשרויות לינה רבות ונוחות בעיירה Springdale. השאטל של הפארק נוסע לאורך העיירה ולכן נוח מאד לישון בה, להשאיר את הרכב בחניון ולהתנייד בתוך הפארק עם השאטלים. חזרנו דרך הכניסה המזרחית לפארק (שדרכה גם נכנסנו), דרך שעוברת במנהרה שדורשת מכלי רכב גדולים כמו הקרוואנים - תשלום נוסף מכיוון שצריך לחסום את התנועה מהצד השני ולאפשר לכם לנסוע במרכז המנהרה.

Bryce Canyon NP - בעונה שבה היינו עדיין לא הופעל השאטל לכן אנחנו ביצענו את הנסיעות בפארק עם ה-RV. כמובן שבשיא העונה עדיף להשתמש בתחבורה הציבורית. נסענו על הדרך הראשית של הפארק ועצרנו בכל נקודות התצפית. ככל שמתרחקים בכביש אחרי האמפיתאטרון, יש עליה בגובה. בסוף אפריל זה אומר שלג בצידי הדרך – תוספת נהדרת לנוף. עשינו גם טיול רגלי בתוך הקניון: המסלול הפופולארי שיוצא מ-Sunset Point דרך ה-Navajo Trail ו-Queen's Garden עד ל-Sunrise Point. בדרך פגשנו משפחת צבאים וסנאי שובב אחד.

Hwy 12 - דרך נופית, נחשבת בין היפות בארה"ב וכנראה שבצדק. הדרך עוברת דרך עיירות קטנות עם חוות של פרות וסוסים בהמשך הופכת למדברית ואז מטפסת להרי Boulder הגבוהים לנוף אלפיני מושלג בסוף אפריל. זו לא הדרך הקצרה ביותר כדי להגיע ליעד הבא שלנו, אבל בהחלט שווה.

Capitol Reef NP - פארק גדול עם מעט שירותים למטיילים. הכניסה אליו ללא תשלום, מרכז המבקרים והמקום הקרוב ביותר לישון בו ליד הפארק הם בעיירה Torrey. בפארק הלכנו לשתי נקודות תצפית שמגיעים אליהן בהליכה קצרה: Sunset Point ו-Goosneck Point . ביום שלמחרת טיילנו גם לגשר האבן הטבעי Hickman's Bridge וגם שוטטנו קצת Grand Wash. מסלול מצוין לקטנים שאוהבים ללכת.

Monument Valley - הנסיעה לשם (כביש 95 + 261) ארוכה, מדברית ושוממת אך יפה מאוד!

טיפ מספר 13 - לדאוג למיכל דלק מלא ולמים ואוכל באוטו לפני הנסיעה. הדרך שוממת לגמרי לאורך כמעט כל ה-300 ק"מ שלה.

המקום שייך לשבט הנבאחו (Tribal Park) ומתאפיין בגושי אבן ענקיים בכל מיני צורות שעולים מתוך המדבר השטוח. הרבה סרטי מערב פרוע ומדע בדיוני צולמו שם. הנסיעה בתוך הפארק היא בנסיעה מאורגנת או ברכב פרטי. הדרך היא דרך עפר משובשת מאוד שאפשרית לנסיעה גם לקרוואן (הקרוואן שלנו עמד בזה בכבוד אם כי לא ברור לנו מה נוהלי חברת ההשכרה בעניין). אפשר לישון לא רחוק מהפארק בקומפלקס גדול שכולל גם מרכז קניות (כנראה יקר) או 20 מייל צפונה משם בעיירה זעירה בשם Mexican Hat. את הנסיעה חזרה צפונה עשינו בדרך יותר מאוישת (כביש 191) ואת הלילה עשינוי בעיירה Monticello. ממערב לעיר נמצא רכס הרי Abajo אשר היה לבן לגמרי בעונה הזאת.

Canyonlands NP - זהו הפארק הלאומי הרביעי בשרשרת 5 הפארקים של יוטה ויש לו 3 איזורים. אחד מהם נגיש רק לרכבי שטח והשני, The Needles נגיש לכולם אבל המסלולים בו ברובם ארוכים מאוד וחלקו מתאים רק לרכבי שטח. אנחנו עשינו בו מסלול אחד ארוך 8 מייל/12 ק"מ (אבל די קל ומישורי ברובו שעובר בין Big Spring Canyon ו-Squaw Canyon. נחמד אבל לא חובה. למי שיש יכולת ללכת קצת יותר (14 מייל) יש שם מסלול שמאפשר תצפית על החיבור בין שני הנהרות הגדולים, Colorado ו-Green, שהם הנהרות שמחלקים את הפארק לחלקים השונים שלו. בשבילנו מסלול כזה עם ילד על הגב היה יותר מידי. החלק השלישי של הפארק והנגיש מכולם נקרא Island in the Sky מאפשר תצפיות יפיפיות על הקניונים שיצרו הנהרות שהוזכרו כאן וגם תנאי הקיפאון וההתחממות של הסלעים. מומלץ לנסוע עד לתצפית Grand View וללכת את המסלול המישורי בעיקרו על ה-Rim. כדאי גם לעצור לנקודות התצפית האחרות . הנוף נראה כאילו חתוך בסכין ומרשים מאד.

Dead Horse Point SP - פארק מדינתי על הדרך בין Island In The Sky והעיירה Moab שהיא המקום לישון בו כשמבקרים באיזור. ה"היילייט" של הפארק הוא התצפית הנהדרת על נהר הקולורדו וגם הסיפור מאחורי שם הפארק.

Arches NP - מרוחק כ-5 מייל מ-Moab, בכל האיזור יש המון קשתות אבן, אבל הפארק הוא מרכז גדול במיוחד שלהן. אין בפארק שאטל, מה שמחייב למצוא חנייה במקומות הדי מוגבלים, בוודאי בסופי שבוע ובשיא העונה. מומלץ לא לוותר לפחות על התצפית על Delicate Arch וכן על ההליכה הקלה ל-North + South Windows. אנחנו הלכנו לראות גם את הקשת הגדולה מכולן Landscape Arch ולקשתות הקטנות שבדרך אליה.

טיפ מספר 14 - את יוטה אפשר לחלק לשלושה חלקים. בדרום נמצאים 5 הפארקים הלאומיים של המדינה ולא מעט פארקים נוספים. הנוף הוא בעיקר מדברי או סמי - מדברי (כלומר יש גם יערות וגם שלג). בצפון יש רכסי הרים מושלגים גם באביב, יערות, אגמים וכמובן גם את המטרופולין (סולט לייק סיטי). במרכז אין הרבה מה לעשות, לכן עדיף לדעתנו לקצר את השהות שם למינימום (אפשר תוך חצי יום נסיעה).

Utah Lake - אגם מים מתוקים בדרום המטרופולין. אנחנו התקרבנו אליו דרך העיר Spanish Fork ואכלנו ארוחת צהרים לידו. המקום משמש כמרינה ליציאת סירות דיג וגם כחוף רחצה בקיץ.

Deer Creek SP - פארק קטן ויפה שעיקרו אגם מים שהוא למעשה מאגר שנוצר בגלל סכר לאורך הנהר Provo. אפשר להישאר לישון שם בלילה, יש גם חניון בלי Hookup וגם עם. לאורך הכביש יש לא מעט פארקים קטנים לצד הנהר עם מדשאות ומתקני משחקים לילדים.

Wasatch Ski Front - הכינוי לאתרי הסקי שנמצאים קרובים זה לזה וקרובים כולם לעיר הגדולה ופרבריה על הרי Wasatch. אנחנו הגענו בתחילת מאי ל-Park City - המקום בו היה הפארק האולימפי באולמיפאדת החורף של 2002 אותה אירחה סולט לייק סיטי. היה עדיין הרבה שלג אבל האתר נסגר כשבועיים לפני כן. אם אתם מגיעים בחורף ואוהבים סקי - המקומיים טוענים שמדובר בשלג הטוב ביותר בעולם, אז שווה לנסות. ב-Park City אפשר להתנסות בחורף בקפיצות סקי על המסלול האולימפי ובקיץ בירידה במזחלות על מסלולי ה-Bobs ledge. באביב אפשר לראות את מוזיאון האולימפיאדה ואת המתקנים.

Ogden - בתחנת הרכבת ההיסטורית יש 3 מוזיאונים בכרטיס אחד: מוזיאון עם כלי רכב עתיקים ויפים, מוזיאון הרכבת (להיט לילדים חובבי רכבות) ומוזיאון של כלי נשק. השומרים של המוזיאונים הם פנסיונרים משועממים שישמחו לשעשע אתכם ואת ילדכם (למשל בצפצוף בצפצפה של אחת המכוניות העתיקות). לארוחת צהרים/ערב כדאי ללכת לאורך רחוב 25 שיש בו שפע של גלריות ומסעדות. אנחנו אכלנו ונהנינו שם ב-Karen's Cafe.

Antelope Island SP - האי הגדול ביותר בימת המלח הגדולה הוא כולו פארק מדינתי. האטרקציה של הפארק היא עדר הביזונים שמשוטט בה ושפע ציפורים. אפשר גם לראות צבאים ועיזי הרים. נחמד גם לבקר בחווה הישנה Garr's Ranch ולראות איך חיה משפחה במאה ה-19 ותחילת ה-20 במקום הזה. בנוסף יש גם חופי רחצה. אנחנו הגענו ביום גשום, היחידי שהיה לנו בכל הטיול ולכן יכולנו לראות בעיקר את הביזונים. כשהפסיק הגשם התחילו להטריד ברחשים עוקצניים במיוחד שהבריחו אותנו מהר חזרה לרכב. בדרך חזרה מהאי האגם היה בגאות והיה חלק כמראה בגלל רדידותו.

Salt Lake City - העיר הגדולה. ביקרנו ב-Temple square ובמרכז הקניות הפתוח Gateway. חוץ מחנויות ומסעדות יש שם מזרקה שאפשר לשחק בתוכה וכן מוזיאון ילדים. במוזיאון יש משחקיה גדולה ומשוכללת לקטנים ושלל משחקי מדע ואולפן אנימציה לגדולים יותר. הבן שלנו הסתפק במתחם של הכדורים בו יש צינורות מפותלים שמכניסים אליהם כדורים והם נשאבים פנימה בלחץ אויר עד שנופלים בצד השני. אנחנו ישנו וממליצים על מלון Howard Johnson's Express במרכז העיר. המיקום מצוין, יש ארוחת בוקר טובה (לחמים, בייגלים, דגני בוקר, מאפינס, קפה, תה וחלב) ויש גם הסעה לשדה התעופה.

טיפ מספר 15 - אם אתם נתקעים בשדה התעופה של סולט לייק סיטי עם פעוט בגלל שינוי שעות של טיסות (ונחשו למי זה קרה) – יש בשדה התעופה משחקיה (Playground). חפשו אותה. כמה שהיא קטנה – היא הצלה.

טיפ מספר 16 - עונת הטיול: אם אפשר לסוע בתקופה שבה נסענו, אפריל-מאי לאיזור הזה של העולם - כדאי מאד. מזג האויר היה קריר אך נעים וחוץ מיום אחד שבו היה קר מאד ויום אחד גשום וכן הלילות שהיו קרים וחייבו ברובם חימום, הסתובבנו רוב הזמן עם חולצה קצרה או חולצה ארוכה דקה. היתרון הגדול של העונה הזאת - זה קצת לפני שיא העונה, מה שהופך את החניונים והפארקים לפחות מלאים. החריג היחיד הוא סופ"ש במקומות הפופולאריים ביותר. בימים האלה יותר מלא, ואם אתם אמורים לבקר בסופ"ש באחד הפארקים המבוקשים ורוצים לישון בחניון מסוים - כדאי להזמין יום-יומיים מראש. יתרון נוסף לאביב - שאריות השלג על פסגות ההרים מוסיפים המון לנוף היפה ממילא. מזג האויר הנוח איפשר לנו לטייל בכל מסלול שרצינו, בכל שעה משעות היום, דבר שכנראה לא מתאפשר בקיץ, כשהטמפרטורות עולות מעל ל-30 מעלות בקלות.

טיפ מספר 17 - אנחנו ממליצים לא להוציא מראש כרטיסי חבר ב-AAA או אחרים. לא השתמשנו בכרטיס אפילו פעם אחת.

טיפ מספר 18 - כדאי לקחת GPS עם מפות מעודכנות ומחשב נייד שממנו אפשר גם לברר מידע בשעות הערב בחניונים שיש בהם WiFi (ויש הרבה מאד כאלה), וגם ליצור קשר עם הבית דרך מיילים ודרך הסקייפ, מסנג'ר או תוכנות דומות. כדאי להביא או לקנות שם מטען סוללות ולהטעין את סוללות המצלמה בלילה כשמחוברים לזרם החשמל בחניון.

טיפ מספר 19 - אנחנו רוצים להרגיע את החוששים מטיול עם תינוק. זהו יעד נהדר לילדים עם הרבה מרחבים להתרוצץ בהם. בואו עם מנשא גב טוב, עם מספיק צעצועים וספרים ועם מוכנות להתאים את שעות הטיול לשעון של הילד, ומובטחת לכם חוויה משפחתית שאין כמותה.