טיול מקלגרי לשמורת גליישר ולרוקי'ס / משפחת בכר

הרכב: זוג הורים ושני ילדים
קיץ 2017
התחלה וסיום בקלגרי

בקיץ 2017 יצאנו לטיול קראוון, שלישי במספרו, לשמורת גליישר נשיונל פארק, שבמדינת מונטנה בארה"ב.

את הקרוואן אספנו מתחנת קלגרי שבמערב קנדה, משם חצינו למונטנה ונסענו אל הפארק הנמצא במרחק כשלוש שעות נסיעה ומעבר גבול.
נציגת מוטורהום, אותה אחת המייעצת לנו מאז טיול הקראוון הראשון שלנו בקיץ 2010, המליצה לנו לשכור קראוון לשישה של קרוז קנדה, למרות שתכננו לצאת לטיול ארבעה - זוג הורים ושתיים מבנותינו, בת החמש עשרה ובת השבע....ההפרש במחיר היה קטן והרווח בנוחות - רב. הגם, שכך השארנו סיכוי לשתי בנותינו הבוגרות להצטרף ברגע האחרון.אגם

הטיול בקראוון הוא חוויה מיוחדת במינה, המשלבת נסיעות ארוכות מהנות לכל בני המשפחה וקירבה לטבע בתנאים משופרים, בפרט בצפון אמריקה, שהתברכה בכבישים טובים ומרווחים ובשפע חניה וחניונים המותאמים לרכבים בגדלים השונים.

מנסיון, את מקומות הלינה בקמפינגים בתוך הפארק הזמנו מראש. חודשי הקיץ עמוסים, ולא מומלץ להגיע לפארק כל הדרך בלי מקום מובטח לחניית לילה. הקראוון אפשר לנו לטייל בלב הפארק בכל תנאי מזג אוויר ובזכות הצטיידות מחושבת מראש, יכולנו להשאר שבוע שלם בלא כל צורך לצאת מגבולותיו.

התוצאה הייתה חווית ניתוק אמיתית כשלא חסר לנו מאומה. בישלנו ארוחות משובחות, מול נופים עוצרי נשימה, ישנו בשקט המרגיע של הטבע והתעוררנו לקול שירת ציפורים. הלכנו במסלולים בתוך נופים מהיפים שהכרנו, של אגמי טורקיז הניזונים מאבק קרחונים, אזורי צומח מגוון, יערות ומרבדי פרחים, הקרחונים ששטחם אמנם קטן משמעותית במאה השנים האחרונות, עדיין נראים בינות לקימורי ההרים.

בסופו של כל יום, נהגנו לחנות על שפת אגם או נקודת תצפית מול הנוף הפראי, ותוך כדי בישול ארוחת ערב טעימה, היינו תרים באור אחרון אחר דובים וחיות בר אחרות. אחרי הארוחה הייתי מוציאה כסא קמפינג מתא המטען ומתיישבת עם כוס קפה מול הנוף הפראי. אין חוויה מושלמת מזו!

ארוחה

באחד הבקרים בטיול קראוון קודם, לשמורת היילוסטון, נודע לנו מהפקח, שנצפו דובי גריזלי סביב פגר של בפלו במרחק הניתן לצפיה מהכביש המרכזי של הפארק. הערנו את הילדות, קיפלו בזריזות רק את מה שעלול היה לעוף בנסיעה קצרה ושעטנו בפיג'מות לצפות במחזה. כשהגענו למקום, כבר הייתה שם התקהלות רבתית של מטיילים משקימי קום, וסוללה של מצלמות וטלסקופים על חצובות שניצבו לאורך הכביש, מוכנות לקלוט כל תנועה במרבד אחו הטונדרה שנפרש לפנינו. הצטרפנו לקהל במהרה והמחזה היה מרשים.

להקת דובי גריזלי נראתה מבעד לעדשות המשקפת, חגה סביב הפגרים וסועדת את ליבה. כעבור שעה של צפיה והחלפת רשמים עם המטיילים האחרים, שבנו לקראוון להתארגנות בוקר לעוד יום נפלא של טיול.

השחרור מתלות בשעות פתיחה או מרחק ממסעדות, חנויות מזון ושאר שירותים, מהווה יתרון עצום בטיול קראוון ומספק חווית טיול רצופה. לשם כך דרוש תכנון והצטיידות מיד לאחר איסוף הקראוון. מטיול לטיול, משפחתנו שכללה את מיומנות ההצטיידות לדרגת אומנות. בזמן ההמתנה בתחנת ההשכרה, הבנות היו מכינות רשימה עמוסה בכל טוב לסופר, לפי תפריט יומי, כולל שלוש ארוחות, ארוחות ביניים, קינוחים ועוד. במקביל הרכבנו גם רשימה של ציוד חיוני שכלל מוצרי טואלט, ניקיון וגם כמה כלים ואביזרים שישלימו את ערכת המטבח שסיפקה לנו תחנת ההשכרה. התחנה הראשונה במסלול, מיד לאחר היציאה לדרך הייתה סופרמרקט ענק בקלגרי, מאלה שכוללים הכל ויותר מכך. הילדות התפזרו לכל עבריו הרחבים, כל אחת למשימתה, בעוד אבי המשפחה התנמנם בחדר השינה של הקראוון לקראת הנהיגה הארוכה הצפוייה לו.טיול

ההצטיידות הוכיחה את עצמה, שכן מהרגע שיוצאים מהעיר, יש קושי למצוא מוצרים רבים, בפרט מוצרי מזון טריים איכותיים....העמסנו כאמור את הקראוון בכל טוב ויצאנו לדרך כשהוא נקי ומצויד בכל האמצעים והתנאים לחווית טיול משובחת המשלבת קרבה לטבע, נסיעה בתוך נופים עוצרי נשימה, לינה נוחה ושלווה, בישול וארוחות בכל תנאי מזג אוויר.

זוהי דרך אופטימלית לטייל עם משפחה ובה ילדים בכל הגילאים, ללא ספק חוויה בלתי נשכחת...

כבר אנו חולמים על הפעם הבאה.