טיול בקרוואן מלאס וגאס / משפחת יעקובי

נתחיל בזאת שלא היה ספק שכל טיול ובכל הרכב משפחתי או חברי ייעשה עם קרוואן אחרי החוויה הראשונה ברוקי'ס הקנדיים לפני מספר שנים והטיול האחרון, טיול בקניונים סובב לאס ווגאס. החוויה העקרית בחופשה הנה החופש והגמישות. חופש לעצור בכל מקום להכין משהו לאכול, לנוח, שירותים.

החופש לבחור היכן לחנות לפי קצב הטיול ולא נהפוכו, לבלות רק בטבע ואם רוצים, לפגוש אנשים מהעולם. הקרוואן נותן מענה להכל החל ממיטות נוחות, מטבח קטן המכיל הכל ונוח, שירותים ומקלחת, תאי אחסון בשפע ותנאי נהיגה מעולים אשר לא מעייפים.

אנו תמיד בוחרים לבחור את החופשות בעונות המעבר כך שהכל זמין, ללא הזמנת חניונים מראש, התנועה רגועה יותר והפארקים לא מפוצצים, נקודות המעלות את חוויות החופש וההנאה.

קמפינג

תכנון הטיול החל בבדיקת מזג האוויר (ממוצע רב שנתי) וקביעת האזור בו ניתן להנות ממזג אוויר נח וסביר. החלטנו על חודש אוקטובר שהיה מתאים לכולנו, טיול סובב לאס ווגאס. טלפון אחד למוטרהום, בחירת טיסות וזהו. החוויה החלה עם תכנון מסלול, קריאת המלצות, התבוננות בתמונות, קביעת לוח זמנים עקרוני עם גמישות במידה ורצונינו להישאר במקום אחד יותר ימים וכך היה.

שהינו ב"עיר החטאים" יומיים ונהננו ממטעמיה המרובים. נסענו מרחק לא קצר ממרכז העיר לתחנת אסוף הקרוואן, שם חיכה לנו צוות מיומן ואדיב אשר התעקש על צפייה בסרטון הדרכה על תפעול הקרוואן שהיה מועיל, עשה הדרכה בפועל ואף נתן לעשות נסיעת מבחן קצרה לוודא שביעות רצון. ממליץ לעשות בדיקה הקפית ומדוקדקת ושכל שריטה וכדומה תרשם בחוזה, כמו כן לעיתים מטיילים שרק חזרו מטיול משאירים פריטים ששווה לקחת ולהשאיר בסוף הטיול למטיילים אחרים כגון כסאות נוח, גריל ברביקיו.

עזבנו את התחנה ודבר ראשון כמו שמומלץ עוצרים בוולמרט, הצטיידנו פרט לאוכל בכריות טובות הנוחות לנו ובאבזור קל התואם את צרכינו. מכיוון שכבר אחה"צ ואין הרבה זמן לנסיעה, בחרנו לעצור עם שקיעה בחניון נידח ללא כל שירותים, הרי לא צריך במיוחד לא ביום הראשון. בדרך כלל החניונים הנדחים ממוקמים בצמידות לנופים מרהיבים, אך זאת רק ראינו השקם בבוקר.

העצירה הרצינית הראשונה, פארק ציון, חניון ומרכז מבקרים מכובד ביותר ובשל ההנאה המרובה ומסלולי הטיול המרובים החלטנו כבר בעצירה זו להשאר עוד יום וטוב שכך, הרי אין לחץ ואם טוב נשארים עוד קצת. העצירה הבאה בברייס, אחרי נסיעה מהנה עם נופים הגענו לתופעת טבע מדהימה ולאמפי הגדול ביותר של הטבע, שם הביקור היה יחסית קצר, באותו יום הטמפרטורות היו נמוכות, התקזזנו בלוח הזמנים.

ברייס

משם ללייק פאוול כשהחוויה המדהימה של שייט בספינה וצפייה בצבעי הטבע המושלמים. כאן גם היה פינוק, שימוש בבריכה ובג'קוזי של מלון סמוך. מלייק פאול המשכנו לכוון לפרסת הסוס, יפה אך אם הלו"ז צפוף, ניתן לוותר.

לייק פאוול

אקפוץ על מספר מקומות בדרך אך אי אפשר ללא הגרנד קניון, שובר שיאים מכמה בחינות. כמובן הנוף הכי מדהים ולא נגמר שיש, מתופעות הטבע שחובה לחוות בחיים והשיא השני הפיכת האתר למפעל תיירות "מתקתק", מתוקתק ויקר, אך שווה. השקיעו המון כדי שיהיה נוח לכולם ובעקר לנכים וזאת לזכותם במלוא מובן המילה. בערב הראשון חנינו בחניון ללא חיבורים בתוך הטבע מוקפים בעצים, נהנינו ממדורה וגריל בחוץ אך באמצע הלילה נהייה קר ובבקר קמנו לשלג. עברנו לחניון עם חיבורים מלאים לצורך חימום, פחות יפה אך פרקטי.

חוויה מושלמת, מומלץ ביותר.