אמריקה

טיול שומרי כשרות בקרוואן ממיאמי לניו יורק / משפחת טובי, צורן

"חוויה מדהימה נהנינו מכל רגע"

הרכב: זוג הורים ושני ילדים, משפחה דתית
מספר ימי הטיול: 26 יום
יולי 2018
התחלה במיאמי וסיום בניו יורק

הקדמה
כבר הרבה שנים שאני ואשתי חולמים על טיול קרוואן בארה"ב. ובכן, יולי 2018 החלום התגשם. קראתי המון פוסטים בכל מיני פורומים שונים כולל האתר של מוטורהום ישראל. קיבלתי המון מידע ונעזרתי ממשפחות שטיילו בקרוואן ושיתפו את חוויותיהם. ולכן שמח גם לשתף את סיפורי ולתת עצות וטיפים שאני בטוח יעזרו למטיילים שרוצים לחוות טיול קרוואנים במיוחד בארה"ב.
אני יואב, איש הייטק ואשתי אודליה גננת משרד החינוך בשרון. אנחנו משפחה דתית, שומרי שבת, מה שרק איתגר את תכנון הטיול.

משפחה דתית בטיול ראשון בקרוואן ממיאמי לניו יורק

תכנון הטיול
התכנון בגדול היה לפגוש את הבן הגדול נתאי (הבכור) במיאמי (לאחר טיול חצי שנה של אחרי צבא בדרום אמריקה) ויחד איתו, אני, אשתי והבן הקטן אסף (בן הזקונים), לצאת לטיול למשך חודש ימים.
הטיול היה אמור להיות מחולק לשני קטעים:
• חלק א - לבלות שבוע בדרום פלורידה - מיאמי, קיי ווסט, אורלנדו עם רכב מושכר (רגיל).
• חלק ב - לקחת את הקרוואן באורלנדו ולעשות מסלול צפונה לכיוון ניו יורק. החזרת הקרוואן בניו ג'רזי.

תכנון קפדני מראש
מאחר ואני פחות אוהב הפתעות בטיול, מה גם שזה חוסך הרבה מאוד זמן בטיול עצמו, וממש לא נעים לגלות שהיית במקום מסוים ופספסת איזה אתר או משהו דומה שלא ביקרת, התחלו בתכנון מדויק של מסלול הנסיעה, מקומות לביקור, מלונות, חניונים לקרוואן, איפה קונים אוכל כשר, איפה מבלים כל שבת, וכו'. לאחר תכנון כל הטיול, הזמנו טיסות מראש. מקומות שהיינו בטוחים שנגיע אליהם כמו מלונות וחניוני קמפינג - הזמנו עוד בארץ.
חישבנו את זמני הנסיעות והמרחקים בין נקודה לנקודה ולקחנו זמן ספייר של התברברות, פקקי תנועה, עצירות, קניות מזון וכו'.
לא חששתי מנסיעות ארוכות כי ידעתי שהבן שלי הגדול יכול להחליף אותי בנהיגה.
זמן מנוחה - לא חששנו מנושא זה, כי  היה לנו את השבתות. מעבר לשמירת שבת שהייתה חשובה לנו, זה היה יום מנוחה, דבר שחשוב לכשעצמו בתכנון טיול אינטנסיבי כזה.
אוכל - לא חששנו מנושא האוכל - בארה"ב אין בעיה להשיג אוכל כשר.
תקשורת - רכשנו חבילות סלולר וגלישה מתאימות בארץ (קצת יקר) לשני טלפונים לתקשורת עם הארץ, והכי חשוב שלא ניתקע עם השימוש בוויז (WAZE) שעשה את העבודה כמו שצריך. בנוסף רכשנו סים מקומי לטלפון נוסף, לתקשורת מקומית.

השכרת RV – "מוטורהום ישראל"
את השכרת הקרוואן בצעתי באמצעות מוטורהום ישראל. קרוואן שהוא יחידה אחת תא הנהג מחובר עם הקרוואן עצמו המכונה RV. הקרוואן שקבלתי היה מצוין, די חדש, במצב מעולה. כמו שהובטח. השירות של מוטורהום ישראל היה מקצועי. בהזדמנות זו רוצה להודות לצוות ובמיוחד לשירלי שטיפלה במסירות בכל שאלה ופנייה בנושא ההזמנה.

חלק א של הטיול - עם רכב ובתי מלון

יום 1, יום א', 15.7 - מיאמי
הגענו למיאמי בשעה 16:00, אחרי טיסה של  11.3 שעות של חברת Austrian. שכרנו רכב מח' אוויס שברולט אמפלה עוד בארץ, נסענו דרומה כשעתיים וחצי עד למלון  Coconut Cay Resort שבעיר מרתון. זהו מלון דירות עם בריכה - קיבלנו חדר בקומה השנייה. חדר די גדול ומרווח ל-4 אנשים וגם מרפסת יש לו. המלון נותן שייט קייקים בחינם באגם שצמוד ליד המלון  וארוחת בוקר קלה. הארוחת בוקר בסגנון  'קח מה שאתה רוצה' ולך לאכול בחדר, אהבנו את הרעיון כי ראינו דברים באריזה המקורית ויכולנו לדעת מה כשר ומה לא. הרבה פריטים גילינו כשרים. גבינות, קורנפלקס, חלב, חטיפים, סלט פירות. אהבנו את המלון ואת החדר.

קיאקים בנהר בארה"ב

יום 2, יום ב', 16.7 - Marathon –  Key West
בבוקר, הלכנו לבריכה של המלון, ובסביבות 12 בצהריים נסענו לקיי ווסט. נסיעה של שעה ורבע כל הדרך נסיעה על כביש שמשני צדדיו הים, איים קטנים, ומידי פעם עולים על גשרים. דרך מאוד יפה, מעניינת ושונה. בילינו בטיילת של קיי וסט, ובכיכר מלורי המפורסם. קנינו כמה מזכרות וכמה מתנות, וקצת אחרי הצהריים אכלנו במסעדה כשרה Mom’s Best Food. בשעות הערב ראינו מופעי אומנות בכיכר מלורי. ובסביבות 9 בערב התחלנו נסיעה חזרה למלון במרתון.

כיכר מלורי בקיי ווסט פלורידה

הופעת רחוב בקיי ווסט

יום 3, יום  ג',17.7 - פארק האברגליידס - מיאמי
לאחר ארוחת בוקר והתארגנות, נסענו לפארק Everglades, נסיעה של כמעט שעה, נכנסנו לפארק דרך הכניסה המזרחית ליד העיר הומסטד. הכניסה לפארק עולה 25 דולר פר מכונית. קראנו על הפארק בכל מיני פורומים ודי התלהבנו. אולם בחנייה לא ראינו הרבה מכוניות. זה לא היה ברור. בתוך הפארק ישנם שני מסלולי הליכה. עשינו את שניהם. הרבה ירוק, פה ושם ראינו תנין, הסתובבנו כשעתיים ודי התאכזבנו מהפארק בלשון המעטה. אחרי הצהריים נסענו למלון שלנו במיאמי, מלון  Princess Ann Hotel. מלון שהוזמן עוד בארץ. המלון שתי קומות אין מעלית, אין חנייה. אבל ממש במרכז החופים במיאמי ביץ. החדר סביר שתי מיטות זוגיות, קצת צפוף ל-4 אנשים אבל לא נורא, הכל עבד חוץ מה-WIFI שלא היה יציב. בערב יצאנו להסתובב בטיילת של מיאמי. טיילת של מסעדות וים של בארים, מכוניות יוקרה נעות על הכביש וכל מכונית יותר יפה מהשנייה. העיר מיאמי יקרה מאוד.

חניון רויאל פאלם

יום 4, יום ד', 18.7 - מיאמי - עולם הים SeaQuarium
בבוקר נסענו לפארק עולם הים SeaQuarium. הכניסה לאדם 50 דולר. נכנסים לרחבה כשבמרכזה בריכה גדולה. הרבה מופעים עם חיות, לוויתן, כלב ים ובמיוחד דולפינים מאולפים. מתאים לבילוי משפחות. היה יפה ומאוד ומומלץ. היינו באתר הנצחה של השואה במיאמי. מרגש מאוד.

עולם הים במיאמי

מופע בעולם הים במיאמי

יום 5, יום ה', 19.7 - קובה בליטל הוואנה
נסענו להרגיש קצת קובה בליטל הוואנה Little Havana שזו שכונה של קובניים במיאמי ביץ'. הרבה גרפיטי ברחובות. קנינו כמה מזכרות, נסענו למוזיאון וילה ויזקאיה Vizcaya, נכנסנו למוזיאון ולגן הבוטני. המקום יפה. אחרי הצהריים הלכנו לחוף, שלא נגיד שלא היינו בחוף הים במיאמי. החוף יפה אבל במים היו מלא אצות ים. לא נעים ולא כיף לשחות.

יום 6, יום ו', 20.7 - אורלנדו
אחרי ארוחת בוקר ארזנו את כל המזוודות והתחלנו נסיעה ארוכה כשפנינו לאורלנדו למלון Comfort Inn כשאנו כבר חושבים על השבת ותשעה באב. בדרך ב-Fort Lauderdale עצרנו בסופר כשר שנקרא Kikos. כל הסופר מוצרים כשרים ומוכרים דוברי עברית. המלון התגלה כמלון מעולה החדר שלנו היה גדול מרווח וממש נוח לעומת המלון שבמיאמי. המלון מרוחק כ-20 ד' הליכה ממרכז חב"ד דרום.

יום 7, יום שבת, 21.7
את יום השבת בילינו במלון.

יום 8, יום א', תשעה באב, 22.7 - אורלנדו
עשינו סיבוב באזור, נכנסו למרכז מידע שסיפק לנו תשובות לכל השאלות על הפארקים שבאורלנדו. נסענו לקניון פלורידה מרחק של 10 ד' נסיעה. מעט קניות וחזרנו לחדר.

יום 9,  יום ב', 23.7 - פארק מים אקוויטיקה
לאחר התלבטויות רבות במשפחה, החלטנו ללכת על שני פארקים. פארק המים אקווטיקה Aquatica ופארק יוניברסל סטודיו. מאחר והיה מזג אוויר מעונן, ההתלבטות הייתה האם ללכת לפארק מים או לא, ואם כן האם ביום הראשון או ביום השני. כי אם יורד גשם אזי הפארק נסגר וכולם הולכים הביתה. אין לנו עניין בכרטיסים ליום אחר ולכן מבחינתנו זה היה קריטי. לקחנו סיכון והחלטנו לצאת ביום הראשון לפארק המים, שבדיעבד ההימור הצליח. קנינו כרטיסים במרכז מידע ליד המלון. הפארק מים עלה לנו 50 דולר לכרטיס. פארק יוניברסל עלה לנו 138 דולר לכרטיס. יחי ההבדל הקטן. הפארק מים יפה ובו מתקנים מדהימים. פחות מומלץ למשפחה עם תינוקות. יותר לילדים מעל 6-7. בערב יצאנו לארוחת ערב במסעדת Kosher Gril שבאזור. מסעדה כשרה, מרחק 10 ד' נסיעה מהמלון.

פארק המים אקווטיקה

יום 10, יום ג', 24.7 - בפארק יוניברסל סטודיו
את היום הזה בילינו בפארק יוניברסל סטודיו. פארק מדהים שחובה להיות בו (למרות המחיר היקר). אין הרבה מה לספר על הפארק. פארק חובה. מתקנים נהדרים, התנהלות מושלמת של כל העובדים בפארק.

חלק ב - הטיול בקרוואן

מפת המסלול - מאורלנדו לניו ג'רזי

מפת המסלול

יום 11, יום ד', 25.7 - קבלת הקרוואן
אחרי ארוחת בוקר עזבנו את המלון ונסענו לקבל את הקרוואן  בתחנה באורלנדו. הגענו למקום לפי וויז ולכתובת שקיבלנו ממוטורהום ישראל. נסיעה של חצי שעה והגענו למקום. אחרי הדרכה לא חביבה של בערך שעתיים שבו למדנו לתפעל את הקרוואן בדיקות תקינות, גם צילמנו את כל הקרוואן מסביב, הכל לפי המלצות שקיבלנו. ההתרגשות הייתה באוויר, פעם ראשונה בקרוואן, יצאנו לדרך. לאחר החזרת הרכב המושכר נסענו כולנו בקרוואן שהתגלה כרכב גדול שדורש ריכוז מתמיד של הנהיגה. שמירה על הנתיב וזהירות רבה בפניות. כבר ביום הראשון באחד הפניות עליתי במעט על המדרכה, המקרר נפתח, דברים נפלו לנו מהארונות. זה לימד אותנו איך להתארגן לפני כל נסיעה. כלומר אין דברים שבירים למעלה בארונות ואת המקרר סגרנו בנוסף עם סרט הדבקה. לידיעתכם, נסיעה בקרוואן למרות הגודל שלו דורש רישיון נהיגה מסוג B בלבד. נסענו להצטיידות בסופר שנקרא Winn-Dixi שבאזור ולאחר מכן נסענו לוולמארט  לקניות שונות נוספות.
את הלילה הראשון עשינו בחניון וולמארט שבאורלנדו (גם לפי המלצות של מטיילים). אז ככה, קצת מידע על וולמארט WALMART - רשת כל בו מדהימה, כל סניף מדהים בגודלו, הכל אבל באמת הכל אפשר למצוא בו, אנחנו ממש התאהבנו ברשת הזאת ובכל מקום שהגענו חיפשנו את  וולמארט. בעניין החנית לילה בוולמארט - צריך לדעת שלא בכל מקום או מדינה מותר להחנות שם קרוואן בלילה. באורלנדו למשל חנינו בחניה שלהם, אולם בניו ג'רזי הגיעה שוטרת ובמילים יפות ועדינות הבהירה לנו שאסור להחנות פה ושאנו מסתכנים בקנס גבוה. קראנו, שצריך להודיע להנהלה שבמקום, שאנו רוצים לחנות בלילה. אנחנו הודענו, אבל לא נראה לנו שעשו עם זה משהו. נראו היו כאדישים. מה שכן צריך להחנות את הקרוואן בקצה החניון, בפינה, כדי לא להתבלט ולא להפריע לרכבים הפרטיים.

איש ליד קרוואן בחניון בארה"ב

יום 12, יום ה', 26.7 - תחילת המסע בקרוואן – סיינט אוגוסטין פלורידה
לאחר התארגנות קצרה בקרוואן יצאנו מאורלנדו ונסענו לפארק Blue Spring State Park שבדרך. מקום מדהים ביופיו, רחצנו במעיינות הצלולים, עם חששות של אליגטורים במים. המים קרים בטירוף אבל בחום יולי זה היה ממש מרענן. בפארק ישנם חניות מוסדרות לקרוואנים חינם. ממש כיף ונוח. שהינו כמה שעות שם ולאחר מכן נסענו לחניון RV בסיינט אוגוסטין Stagecoach RV Park. זה היה החניון הראשון שלנו עם הקרוואן. זהו פארק חניון ענק של קרוואנים, יפה וממש מרווח ומסודר. ספסלים ליד כל חניה. זו הייתה גם הפעם הראשונה שראינו כל כך הרבה קרוואנים מכל הסוגים והגדלים. חוויה ממש כיפית. צלמנו מלא תמונות כמתלהבים. מחירי הפארקים / חניוני RV נעים בין 30 ל-100$. תלוי במיקום ומה הפארק מציע. כמעט בכל החניונים אפשר לעשות כביסה. שמים 8 מטבעות של רבע דולר (סה"כ 2 דולר) ומכונת הכביסה עובדת כ-25 דקות. ידענו זאת מראש ולכן שמרנו מטבעות של רבע דולר.

חניון קרוואנים בסיינט אוגוסטין

יום 13, יום ו', 27.7 – סוואנה - שבת ראשונה בקרוואן
התארגנות ובסביבות השעה 11:30 יצאנו לכיוון העיר סוואנה לחניית שבת מתוכננת בפארק. הגענו בסביבות השעה 15:00, והתארגנו לשבת. החניון נקרא Red Gate Barren RV park Savannah . קראנו על הפארק עוד לפני וידענו שהפארק ברמה גבוהה. מדהים ביופיו, עם אגם מים גדול מסביב. חוות סוסים ועוד.

אגם בסוואנה בארה"ב

יום 14, יום שבת, 28.7 –  סוואנה ג'ורג'יה
יום שבת שהינו בחניון, טיילנו בפארק וליד האגם.

יום 15, יום א', 29.7 – סוואנה  - צ'רלסטון דרום קרוליינה
יצאנו ליום בילוי בסוואנה העיר. הגענו לעיר העתיקה ובילינו שם עד אחרי הצהריים. היינו בהפלגה ברחפת גדולה 3 קומות ששמה Georgia Queen, נסענו חינם ממקום למקום בטראם שלהם. נכנסנו לתוך בית כנסת בעיר (שהיה סגור אבל השומר הכניס אותנו אחרי שכנועים) מדהים ביופיו ובגודלו אנחנו מתלהבים ומצלמים תמונות, אלא שהסתבר בסוף שהוא רפורמי. לאחר מכן נסענו לעיר צ'רלסטון, הגענו מאוחר מאוד לחניון בצ'רלסטון שהיה כבר סגור. חיפשנו לנו מקום לחנות את הקרוואן. היה לילה גשום. בסוף מצאנו מקום בוצי ומלא מים.

חניון קרוואנים בצ'רסלטון

יום 16, יום ב', 30.7 – קולומביה העיר
בבוקר שילמנו בקבלה ויצאנו מזרחה לכיוון העיר קולומביה. פה החלטנו לעשות שינוי במסלול. היעד שלנו היה העיירה האינדיאנית צ'רוקי, אלא שבמקום לנסוע מזרחה דרך העיר אטלנטה החלטנו לקצר ולנסוע דרך העיר קולומביה.  חסך לנו זמן וקילומטרז'. עצרנו בסופר גדול שניקרא Trader Joe’s בצ'רלסטון, העמסנו את העגלה, מצאנו הרבה דברים כשרים. קנינו הרבה בשר ועוף גם יין לשבת וכל מה שצריך. קנינו גם מנגל עגול קטן ופחמים. יצאנו מזרחה, לאחוזת מגנוליה, אחוזה טיפוסית עם גנים יפים. הכניסה כ-20 דולר למבוגר, ישנו מסלול מעגלי כברקע שבילים וגנים יפים. נסענו לחניון RV שהסתבר כמקום יפה, ובמיוחד שקט ונקי. מקום אידיאלי לעשות על האש. חנינו בחניון שנקרא Barnyard RV Park, עשינו על האש באותו ערב. ערב מושלם, והכנה מושלמת לקראת הנסיעה הארוכה שתוכננה למחרת.

ברביקיו בחניון בארה"ב

יום 17, יום ג', 31.7 - העיירה צ'ירוקי צפון קרוליינה Cherokee
בסביבות השעה 10:0 יצאנו לנסיעה ארוכה של 4 שעות לכיוון הרי הסמוקי. הגענו בצהריים לעיירה צ'ירוקי, עיירה אינדיאנית יפה שבצידה עובר נהר יפה. בצידי הנהר עצי יער עבותים. מקום יפה לתמונות סלפי. חנינו בחניון גדול שמצאנו בקצה העיירה. הסתובבנו ברחוב המרכזי, נכנסנו לחנויות מעוצבות. מופעי ריקוד אינדיאנים ברחוב ובתשלום יבצעו מופע קרקס אקרובטי יפה. וגם במוזיאון למורשת האינדיאנים היינו. תמונות ומוצגי ארכאולוגיה בתקופת האינדיאנים. נחמד... לקראת ערב יצאנו לחניון קרוב שהיה כבר סגור בשם Great Smokey Mountain RV Park שהסתבר כקטן מאוד בלי הרבה מקומות פנויים. מצאנו לנו מקום פחות או יותר סביר ולנו את הלילה.

מופע אינדיאנים בצ'ירוקי

יום 18, יום ד', 1.8 - הרי הסמוקי – העיר Gatlinburg
יום זה תוכנן להיות בכל מיני אתרים בתוך שמורת הרי הסמוקי. קמנו מוקדם בבוקר יחסית לימים קודמים, ויצאנו נסיעה צפון מערב לעיר Gatlinburg (בהמלצת המטיילים). עיר שנראית כמו עיירה שוויצרית טיפוסית, שוכנת על הגבול בין צפון קרוליינה לבין טנסי. סיירנו רגלית בעיירה, נכנסנו למוזיאון מופע חיות ימי (חינם). לאחר מכן בדרך חזרה לכיוון צ'ירוקי, סטינו לאתר שניקרא Laurel Falls - מפל יפה גדול וגועש בתוך שמורת הרי הסמוקי. הדרך למפל לא פחות יפה. הצטלמנו הרבה. מומלץ להגיע!  משם יצאנו לחניון ליד צ'ירוקי - Happy Holiday RV Village.

זוג בצ'ירוקי

יום 19, יום ה', 2.8 - בדרך לפארק עמק שננדואה, צפון קרוליינה - וירג'יניה
יום נסיעות ארוך מתוכנן. לאחר התארגנות קצרה יצאנו לכיוון פארק שננדואה. את קטע הנסיעה הזאת נסענו, בכביש הידוע Blue Ridge Parkway. זה קטע כביש יפה של 500 מייל שחוצה את המדינות וירג'יניה וצפון קרוליינה ומחברת בין פארק שננדואה בצפון לבין שמורת הרי הסמוקי בדרום. נכנסנו לכביש באזור אשוויל Asheville ויצאנו ממנו לכביש 421 שממנו צפונה לכביש 77N ולאחר מכן פנינו לכביש 81N לכיוון שננדואה. עברנו דרך העיירה הקטנה Little Switzerland, אזור קטן של מסעדה ומס' חנויות. מאכזב, כי הנסיעה אליו הייתה ארוכה ומפותלת לקרוואן, לא חובה. לאחר שעזבנו את המקום נסענו לאתר אחר שעל הכביש הזה Linville Falls בהמלצת גולשים. אתר מפלים יפה מאוד ומאוד מומלץ לביקור. מחנים את הרכב והליכה קלה בשביל של 0.5 מייל. שהינו שם חצי שעה.

מפלי לינוול ליד שננדואה

תמונות מכל הכיוונים. והמשכנו הלאה. משם יצאנו להמשך נסיעה לכיוון שננדואה. בדרך עברנו נופים יפים כשבהרים ערפילים בלי סוף. כדאי לעצור ולהצטלם. תוך כדי נסיעה גילינו שיש סניף של וולמארט בדרך בעיר לקסינסטון Lexington, עצרנו ועשינו השלמות קניות לקראת שבת, ושם בוולמארט בילינו את הלילה. יום זה היה יום נסיעה ארוך ומתיש של 6 שעות נסיעה, עם עצירות בדרך ונתאי שהחליף אותי בנהיגה.

פארק שננדואה בארה"ב

זהו מסלול הנסיעה יום ה', 2.8

יום  20, יום ו', 3.8 - עמק שננדואה
לאחר ששהינו בוולמארט והיינו די קרובים לפארק שננדואה. מצאנו לנו פארק מעולה בדרך לשם. הפארק נקרא Walnut Hills Campground RV Park - נסיעה רגועה צפונה של כשעה כדי לבלות את השבת. אחרי שבוע עמוס ישנו עד מאוחר והתארגנו בלי לחץ. יצאנו לחניון עם אגם צמוד, בריכה, מקלחות וכל מה שצריך.

יום  21, יום שבת, 4.8
שהייה בחניון Walnut Hills Campground RV Park. עשינו טיול קצר בפארק, היינו בבריכה, אבל בעיקר מנוחה.

ברווזים בחניון בארה"ב

יום  22, יום א', 5.8 - פארק שננדואה Luray Caverns
יצאנו בסביבות 10 בבוקר לכיוון פארק שננדואה. הקליטה בוויז לא הייתה טובה באזור. בקיצור התברברנו. הוחלט לצאת ישירות למערת הנטיפים Luray Caverns, שהייתה במרחק 20 ק"מ מהמקום שנעצרנו. נסענו לשם, קנינו כרטיסים, תור ארוך, חנייה גדולה למכוניות וקרוואנים. המערה נדירה, יפה מאוד, גדולה ומומלצת. לאחר כשלוש שעות בערך של שהייה בתוך המערה. יצאנו לכיוון וושינגטון DC, כשעתיים נסיעה, כשהיעד הוא החניון Cherry Hill. חניון יחסית יקר אבל אין הרבה ברירות. זה החניון היחיד הקרוב לוושינגטון DC. בדרך החלטנו לשנות מעט כיוון ונסענו לבית הקברות הלאומי ארלינגטון. היינו כשעתיים, הספקנו לראות את טקס החלפת המשמרות האחרון בערב (שעה 19:00). ובסיום יצאנו לחניון שלנו שכבר נרשמנו אליו שבוע לפני.

חניון באזור וושינגטון

יום  23, יום ב', 6.8 - Washington – Cherry Hill
את הקרוואן השארנו בחניון ונסענו לוושינגטון DC עם אוטובוס ציבורי מיועד. קונים כרטיס מיוחד (חובה) כמו רב קו וטוענים אותו בסכום הרצוי. הגענו לעיר לאזור המרכזי, ה-MALL, היכן שכל המוזיאונים והבית הלבן, התחלנו להסתובב. אלא שבסביבות 11:00 בבוקר קיבלנו טלפון מגיסי שהמצב של שלמה חמי לא טוב וכי הרופאים מבקשים מהמשפחה להיות באזור. הבנו שהמצב חמור. החלטנו לחזור כמה שיותר מהר הביתה. סיכמנו שנמשיך לטייל במקום, נגיע בערב לקרוואן ונעשה את כל הטלפונים לקצר ולסיים את הטיול. מצאנו טיסה חזרה ביום חמישי בערב ונחיתה ביום שישי בצהרים.

יום 24, יום ג', 7.8 - ניו ג'רזי
אחרי התלבטויות רציניות מה לעשות, נסענו לכיוון ניו ג'רזי  לקניון ה-OUTLET הגדול ג’רזי גארדנס. הגענו בצהריים כ-4 שעות נסיעה. הסתובבנו בקניון עד השעות הקטנות, כדי להספיק כמה שיותר קניות. מצאנו חנייה באזור, חנייה גדולה של מכון כושר שפתוח כל הלילה. חנינו שם ובתקווה שלא יפתיעו אותנו שוטרים.

יום 25, יום ד', 8.8 - מנהטן
הלילה עבר בשקט, קמנו מוקדם, ויצאנו לדרך לכיוון מנהטן לחניון Liberty Harbor RV Park. חניון משעמם ויקר בטירוף. כל שהות לילה עולה 100$. חשוב לדעת שיש רק אפשרות לחיבור מים וחשמל (Semi Hookup) וחיבור מרכזי לכל החניון לריקון מים אפורים/שחורים. הגענו בסביבות השעה 2:00 בצהריים לחניון. ומיד יצאנו לבלות את הלילה האחרון בארה"ב במנהטן. חוצים שתי רחובות ועולים על רכבת קצרה לכיוון מנהטן. הסבר מפורט מקבלים מפקידת החניון. כדאי לדעת כל המותגים והפירמות שראינו בקניון ה-OUTLET הגדול ג’רזי גארדנס, מצאנו בשתי חנויות במנהטן שנמצאות באותו מתחם, ב-West 125 החנויות Marshalls  ו-T.J-Max אחת קומה עליונה והשנייה תחתונה. המחירים אפילו יותר טובים מהקניון (וזה לאחר שקיבלנו המלצה על שתי החנויות). כלומר אפשר לוותר על הקניות בקניון במיוחד אם קצרים בזמן.

אאוטלט בניו ג'רסי גרדנס

יום 26, יום ה', 9.8 - שדה תעופה קנדי - חזרה לארץ
החזרנו את הקרוואן ב-10:30 בבוקר ללא תקלות וללא חיובים נוספים. תפסנו מונית Uber לשדה התעופה קנדי. חזרנו לארץ ביום שישי בצהריים ישירות לבית החולים...

לסיכום
חוויה מדהימה. נהנינו מכל רגע. אני בטוח שנטייל שוב בקרוואן. כל המסלול שתיארתי והפרטים שכתובים בו הם מדויקים, הן מבחינת זמנים, מרחקים, מחירים והן מבחינת מקומות וזאת מאחר שכמעט כל ערב תיעדתי את היום שעבר. וכן ביצעתי הצלבות לתמונות שצולמו. בנוסף, תמיד שאלתי את עצמי (ולא מצאתי את המידע הזה בפורומים השונים) איך מתדלקים את הקרוואן? איך משלמים בתחנת הדלק? האם אני יכול לתדלק רכב כזה גדול בכל תחנת דלק? אז ככה זה עובד... הכל בארה"ב בגדול, וגם תחנות הדלק הן גדולות, במיוחד בדרכים בכבישים המהירים. אין בעיה להיכנס עם הקרוואן לכל תחנת דלק, ולהתמקם ליד משאבה, כמו תדלוק של כל מכונית פרטית. נכנסים לקבלה שבתחנה ומבקשים לתדלק. אומרים את מס' המשאבה ואת הסכום שאתה רוצה. משלמים במזומן ומתדלקים. וזהו!!

המלצות שלדעתי כדאי לדעת
• בטיולים ארוכים, רצוי מאוד שיהיו שני נהגים שיכולים לנהוג בקרוואן.
 לייעד טלפון סלולרי אחד בעל רזולוציה גבוהה לצילומים איכותיים, ואת הטלפון השני לניווט בוויז - חובה.
 להביא אפילו מהבית סטנד לטלפון. נוח בטירוף...
 צלמו ותעדו כל מצב, כל מקום. לא תצטערו.
 השתדלו בכל ערב לתעד איפה הייתם, היכן נסעתם. זה ישתלם בסוף.