טיול בר מצווה בקרוואן בסתיו / משפחת ראפ

מספר ימי הטיול: 26 יום
ספטמבר-אוקטובר 2014
התחלה וסיום בלוס אנג'לס

בסתיו נסענו לטיול בארה"ב, לחגוג את בר המצווה של עודד, בננו האמצעי. 2 מבוגרים, 3 ילדים בגילאי: 15, כמעט 13, ו-9. הטיול ארך 26 יום שאת רובו בילינו בקרוואן.

להלן פירוט המסלול שלנו:

יום שישי, 19.9 (היום הראשון): טיסה מת"א למדריד ומשם ללוס אנג'לס. לילה במלון בלוס אנג'לס.

יום שבת, 20.9 (היום השני): איסוף הקרוואן מהתחנה הקרובה של מוטורהום ב-LA. אחרי סרטון והסבר קצר קבלנו את הקרוואן. שמחנו למצוא בתחנה משפחה נורווגית (שהחזירה את הקרוואן אחרי טיול) שהורישה לנו את כלי המטבח שלא הזדקקה להם יותר. יצאנו לדרך ונסענו עד לוולמרט להצטייד במצרכי מזון, מצעים ועוד. המשך נסיעה לג'ושוע טרי פארק. הנסיעה היתה ארוכה אולם עבור הילדים היתה מהנה מאד כי הם שיחקו בקלפים וישנו. כשהגענו לכניסה לפארק, התברר לנו שכל המקומות בחניונים בתוך השמורה מלאים, ולכן נסענו 10 דקות חזרה, עד לוולמרט הקרוב, שם בילינו את הלילה.

גושוע טרי

יום ראשון, 21.9 (היום השלישי): טיילנו בג'ושוע טרי פארק. עשינו מסלול קצר ומקסים, "העמק החבוי". הנוף מדברי וכולל עצי יהושע וערימות בולדרים ענקיות. אחר הצהריים נסיעה לכיוון הגראנד קניון. נסיעה ארוכה, הילדים צופים בסרטים במחשב. לינה בחניון קראוונים ליד הגראנד קניון. התחברנו לחשמל ולמים ונהנים ממקלחות נעימות בקרוואן (חלקנו) הבנות העדיפו מקלחות בחניון.

יום שני, 22.9 (היום הרביעי): טיולים בגראנד קניון, מאד קל ונוח עם השאטלים של הגראנד. ראינו הרבה בע"ח: איילים, 2 נקבות וזכר עם קרניים ענקיות. כולם זכו לבוק מפואר. ראינו סנאים. הנוף מרשים. לינה בעיירה טוסיאן.

יום שלישי, 23.9, (היום החמישי): ביקור בגראנד קניון, ב"דזרט וויו", מגדל תצפית שמעוצב מבפנים בסגנון אינדיאני. היה מאד יפה. נסיעה לכיון העיירה Page. טיילנו עם מדריך, יליד שבט הנבחו, בקניון אנטילופ המיוחד והמרשים. הקניון כתום-אדום ומלא צורות מופלאות של אבן החול. לא הפסקנו לצלם. בערב הגעה לחניון הקרוואנים, ווהיפי, שעל גדות אגם פאוול. חניון מקסים עם נוף מעולה. עשינו בחניון כביסה ונהנו מ-WiFi באזור המכבסה.

אנטילופ קניון

יום רביעי, 24.9 (היום השישי): קימה מאוחרת, יום בילוי באגם פאוול. השכרנו סירת מנוע ואיתה אבוב מחובר לסירה. בילינו עד הצהריים באגם ומאד נהנו באותו יום נסענו לוולמרט עברנו מעל הגשר של נהר קולורדו המרשים.

לייק פאוול

יום חמישי 25.9 (היום השביעי): נסיעה לברייס קניון. טיול בברייס. בעיקר תצפית מהחלק העליון לעבר העמודים האדמדמים והמיוחדים של הקניון.

יום שישי 26.9 (היום השמיני): המשך טיול בברייס היפיפה, Queen Gardens. מסלול מקסים ביופיו, בסופו עלייה לא פשוטה אבל המסלול שווה מאד. אח"כ נסיעה לפארק ציון. בפארק נסענו בשאטל.  נסענו לנהר הוירג'ן. הנופים שונים מהברייס, כאן הכל ירוק וההרים צבעוניים. מזג האויר לא היה לטובתנו וגשם החל לרדת. עברנו ליד בריכות האיזמרגד התחתונות ולא היו הרבה מים בבריכות. היו מפלים וכנסנו עד הברכיים לבריכות, המים היו קרים. בלילה התחילו גשמים חזקים.

יום שבת 27.9 (היום התשיעי): בשל הגשמים כבדים החלטנו לשנות תוכניות ולא להישאר יום נוסף, כפי שתכננו בפארק ציון. נסענו בצהריים ללאס ווגאס. השארנו את הקרוואן בחנייה והגענו למלון סירקוס סירקוס בו בילינו 2 לילות.

יום ראשון – שני 28.9-29.9 (יום 10-11): ביקור באטרקציות של העיר לאס ווגאס (סיורים במלונות המרהיבים).

יום שלישי 30.9 (יום 12): ביקור ביוסמיטי. התעוררנו בחניון והתגלה לנו מחזה מקסים, פסגות הרי הסיירה נבאדה היו מושלגות. התחלנו בנסיעה לכיון היוסמיטי והגענו למעבר טיוגה. משם לאגם טנייה היפהיפה. קר וראות צלולה. הקפנות את האגם ברגל ונהננו מהיופי סביב. ישנו ביוסמיטי, עשינו מדורה ואכלנו ארוחת ערב. כיף גדול.

קמפינג

יום רביעי, 1.10 (יום 13): יוסמיטי. ביקור ב"אל קפיטן" אח"כ "שביל הערפל" ומפל ורנל. ראינו המון סנאים בדרך חזרה לקריין פלט לארוחת ערב ולינה.

יום חמישי 2.10 (יום 14): עמק היוסמיטי. פיקניק בצד הנהר. "תצפית המנהרה" ונסיעה עד ל"נקודת הקרחון" תצפית מקסימה על העמק, מפל וורנל. חזרה למחנה בלילה.

יום שישי 3.10 (יום 15): עזבנו את קריין פלט ונסענו לחורשת טלמון. טיילנו ביער עצי אורן, פגשנו סלעים ואיילים, עצי סקוייה. נסיעה לסאן פרנסיסקו בחניון קרוואנים "טריישר איינלד".

שבת-יום שלישי, 4.10-7.10 (ימים 16-19): לינה בחניון קרוואנים ונסיעה בכל בוקר ובכל צהריים ברכבת התחתית מהחניון לתוך סאן פרנסיסקו. בילינו בכל האטרקציות המופלאות של העיר: שייט, מוזיאון המדע, מוזיאון הטבע, אופניים בפארק, סוסליטו ועוד.

יום רביעי 8.10 (יום 20): כביש מספר 1. ביקור באקווריום המרתק במונטריי. הגעה לחניון "ריבר סייד" שנקרא כך משום שהוא על שפת הנהר. מקום מומלץ ומקסים.

יום חמישי 9.10, (יום 21): מסלול בלובוס, שמורה יפיפיה על האוקיינוס. ראינו כלבי ים ואריות ים. הנוף מגוון. חזרה לריבר סייד וטבילה בנהר.

יום שישי, 10.10 (יום 22): ממשיכים בכביש מספר 1. ביקנו בשמורה הקטנה ליימקילן. פגשנו משפחה ישראלית וטיילנו איתם עד המפל. כל הטיול ביער עצי רדווד מקסימים וגבוהים. המשכנו דרומה בקארוון בכביש 1 עד שהגענו לנקודת תצפית בה עצרנו (עם עוד המונים) וחזינו בעשרות פילי ים שונים משתזפים בשמש. המראות והקולות ריתקו אותנו ומאד נהננו לראות את הדינמיקות הקבוצתיות שלהם. המשכנו לכיון העיירה קמבריה. ומשם מורו ביי, שם גם לנו בחניון הקרוואנים. ירדנו, בקור, לאוקיינוס, והילדים טבלו.

שבת 11.10 (יום 23): ממורו ביי נסיעה לסנטה ברברה, טיילנו בעיירה והמשכנו בנסיעה למאליבו שם לנו. ירדו לחוף וטיילנו. האמיצים נכנסו למים הקרים.

ילדים בקרוואן

יום ראשון 12.10 (יום 24): חניון אנהיים. יוניברסל. יום חוויתי וכיפי מאד (גם להורים).

יום שני 13.10 (יום 25): דיסנילנד. סיום מקסים לטיול נפלא שייזכר לשנים רבות.

יום שלישי 14.10 (יום 26): לוס אנג'לס, החזרת הקרוואן וחזרה למלון. זהו, נגמר.