מלאס וגאס לסן פרנסיסקו - טיול מדהים על ילדים קטנים / משפחת זעירא

יוני-יולי 2008
התחלה בלאס ווגאס וסיום בסן פרנסיסקו

לצוות מוטורהום שלום,
הטיול היה מדהים במיוחד בחלק בו השתמשנו בקרוואן (אשר במפתיע היה קל מאד לשימוש, תפעול ולנהיגה).

את הטיול התחלנו בלאס ווגאס ומשם לקחנו את הקרוואן. התחלנו בקניונים של יוטה: ציון וברייס שהינם מרשימים ביופים, משם לאריזונה לגרנד קניון שגם הותיר אותנו פעורי פה. חתכנו לכיוון קליפורניה לסאן דיאגו, לוס אנג'לס תוך שאנחנו לא מוותרים על אף פארק שעשועים: Seaworld, לגולנד, דיסנילנד, ואולפני היוניברסל. שוטטנו בהוליווד בשדרת הכוכבים, בתיאטרון הסיני ואף ראינו עם הילדים סרט באחת ההקרנות הראשונות שלו. על רוב כביש 1 נאלצנו לוותר בשל שריפה גדולה וסגירת כבישים, אך המשכנו למונטריי לאקווריום הגדול לפארק יוסמיטי ולסן פרנסיסקו.

הטיפים שלנו
• אפשר ונהדר לעשות את הטיול עם ילדים קטנים (גילאים 9, 5, 3) לפעמים לראות דברים דרך העיניים שלהם זה יותר מרשים.
• יש להתכונן נפשית למרחקי הנסיעה הארוכים. לא פשוט לאחר יום של שיטוט וטיול בקניונים ובפארקים להיכנס לרכב לעוד 3-5 שעות נסיעה.
• לא צריך להילחץ אם לא מוצאים חניון ללינה, להתחברות וריקון מיכלים. מיכלי האגירה בקרוואן מספיקים לשמירת הניקיונות כולל מקלחות. במקרים בהם לא הסתדרנו עם מציאת אתר ללינת לילה עצרנו בחניוני אוניברסיטאות, חוף הים, וחניית בית מלון (אשר הסכים לארח אותנו בקצה החניה). בלילה שאחרי השתדלנו יותר למצוא אתרים למילוי מים ולריקון מיכלי השפכים.
• פארקי השעשועים הם נהדרים אבל מתישים. לאחר רצף של 4 ימים אנחנו ה"מבוגרים" כבר לא זכרנו על איזו רכבת הרים עלינו ובאיזה פארק. לכן אם שוהים יותר זמן באזור מומלץ לעשות רווחים בין פארק שעשועים אחד למשנהו.

• הארמון של הרסט בכביש 1 – מיותר לאלו שבקרו באירופה וגם לאחרים. אסור לגעת אסור לדרוך, אסור לסטות מהשביל, כמעט שאסור לנשום שם כי אין מספיק אויר וחם נורא.
• יש לקחת בחשבון את הלא צפוי, שקורה שם כל קיץ – השריפות.
• ואם יש שריפות והכבישים נסגרים, לא לוותר על צפייה בפילי הים שבכביש 1. חיה ענקית, שומנית שרובצת על החוף ומוקפת בסנאים, ארנבים, שחף, נשרים והמון טבע מדהים.
• האוכל הקנוי לא משהו, מתכון נהדר לדיאטה (אני אישית רזיתי 3 ק"ג). את האוכל בשלנו בקרוואן. ארוחה בשרית חמה אחת ביום והיתר ירקות, פירות, מעדנים, קורנפלקס וחטיפים (שנמכרים רק בגודל משפחתי – ענקי).

זהו פחות או יותר... אנחנו מתחילים לחסוך לפעם הבאה.
ותודה לצוות של מוטורהום על ההכוונה והסיוע.