שלושה שבועות במערב קנדה ביוני / רותי ויהודה מנטל

התחלה וסיום בקלגרי
יוני 2018
זוג (60+)

נסענו להרי הרוקי הקנדיים ב-7.6.18 לשלושה שבועות, נחתנו בארץ ב-29.6.18.
חודש יוני התברר כבחירה מוצלחת. מזג האוויר היה אמנם הפכפך, אך בסה"כ עם השינויים שעשינו (תיכף נפרט), רוב הזמן הייתה לנו שמש ומסלולי הטיול והקמפינגים לא היו מלאים במטיילים, כך שזה היה נהדר.

נחתנו בקאלגרי. לאחר לילה במלון קרוב לשדה התעופה נסענו לקחת את הקראוון שלנו C-25  שגם הוא התברר כבחירה נכונה מאוד לזוג בן 63 מספיק מרווח ונוח מאוד. לאחר כל הסידורים וההסברים יצאנו לדרכנו, הצטיידנו באוכל בסופר הקרוב ונסענו לכיוון אגם לואיז, עצרנו כ-30 ק"מ לפני האגם ללינת לילה על אם הדרך ליד אגם מדהים ביופיו, וזהו, התחלנו את הטיול! בבוקר קמנו לבוקר מעונן ומעט גשום למרות זאת החלטנו לצאת לאגם לואיז ובגשם שליווה אותנו לכל אורך הדרך הלכנו מאגם לואיז היפייפה למסלול שנקרא- plain of six glaciers  מומלץ!
על אגם מוריין רק הצצנו כי כבר ירד גשם שוטף. בערב בדקנו את התחזית לשבוע הקרוב והבנו שעומד להיות באזור השמורות מזג אוויר גשום ואף מושלג... "עשינו חושבים" והחלטנו לעבור לאזור וונקובר וקולומביה הבריטית - שם תכננו להיות בסוף הטיול ושם גם התחזית הייתה שמשית.

אין ספק שהחלטה כזו אפשר לקבל רק כשאתה עצמאי, נוסע בקראוון ואין לך שום מחויבות! זו הייתה החלטה חכמה כי בעצם חוץ מהיום וחצי נסיעה עד וונקובר בהם נסענו רוב הזמן בגשם (גם בזה יש משהו יפה..)  בשאר הטיול נהנינו משמש.
טיילנו מעט בעיר וונקובר ומשם לקחנו את המעבורת לאי וונקובר, נסענו לטופינו Tofino בדרך מקסימה פתלתלה ולעיתים צרה ומסוכנת אך היה שווה כל רגע. טיילנו בכמה מסלולי הליכה בתוך יערות גשם מקסימים וגם חווינו את תופעת השפל באי במסלול שנקרא schooner train. שווה לכוון את ההגעה בזמן השפל - תופעה מעניינת ומיוחדת.
המשכנו לויקטוריה עיר חביבה, ביקרנו בגני בוטצ'ארט - לא להחמיץ! וממנה חזרנו במעבורת לוונקובר והתחלנו את נסיעתנו חזרה לכיוון השמורות ג'ספר, יוהו ובאנף. בדרך עצרנו לתצפיות יפות ובעיירות נחמדות. עצרנו בשמורת הר רובסון והלכנו במסלול מקסים ל- Lake Kinney לאורך נהר הרובסון ומעלינו הרי הרוקי המושלגים. את הדרך לוונקובר עשינו בכביש 1 ואת הדרך חזרה התחלנו בכביש 1 אך מהרגע שהגענו לג'ספר נסענו בכביש הקרחונים- חוויה לעיניים!!

דרך הקרחונים

טיילנו בשמורת ג'ספר שם עשינו כמה מסלולי הליכה נהדרים. נעזרנו בספר "קנדה מערב" של נטע דגני ובמרכז המבקרים של השמורות - שני הדברים האלו עזרו לנו להתמצא, לקבל החלטות ולטייל במקומות יפים וללא תקלות בכלל. בין השמורות על כביש הקרחונים יש הרבה מקומות עצירה לתצפית אך גם לטיול כמו הליכה למפלים, או טיול קצר סביב אגם. כדאי להקדיש לזה זמן. מקומות יפים ומיוחדים.

לקרחון האתבאסקה עלינו באוטובוס המיוחד, די נבהלנו מהמחיר- 100 דולר לאדם, אך עד שהתעשתנו כבר היו לנו כרטיסים ביד... בדיעבד לא הצטערנו, כי היה מדהים!  מאוד תיירותי וממוסחר אך מיוחד ומרשים. לאחר החוויה הזו הלכנו במסלול שנקרא Parker Ridge עלייה ארוכה לקרחון אחר, ביננו לא פחות מרשים...

Saskatchewan glacier

בפארק יוהו Yoho טיילנו באגם פיאטו- בעינינו אחד האגמים היפים ביותר ובאגם אמרלד. רצינו לעלות למפלי טקקאו, אך לאור מזג האוויר נסגר הכביש, כדאי להתעדכן מראש במרכז המבקרים כי זוהי נסיעה בכביש צר ומפותל ומעט בעייתי. משם המשכנו לשמורת באנף גם בה טיילנו בכמה מסלולי הליכה יפים.

peyto_lake

מכיוון שהיינו כבר לקראת סוף הטיול, האטנו קצת את הקצב, ישבנו לנו גם ככה סתם ליד אגם, נהר או סתם בסביבת הקראוון עם ספר וכוס קפה. טיילנו גם בעיירה באנף עיירה יפה ומאוד תיירותית, החלטנו לותר על הרכבל ועלינו לתצפית על באנף במסלול יפה שנקרא Tunnel Mountain, עלייה לא קלה, אך הנוף שנשקף מלמעלה היה שווה את המאמץ. סיימנו את הטיול במעיינות החמים בבאנף - מקום קטן ונחמד משקיף כמובן אל מול נוף מושלג.

החזרנו את הקראוון בצער רב, עם טעם של עוד ...
לקחנו מלון בקאלגרי ללילה אחד, החלטה שלא היינו ממליצים עליה - קאלגרי עיר שוממת ולנו זה היה מיותר, עדיף לדעתנו לטוס ביום שמחזירים את הקראוון.

לסיכום, כמובן שלא פירטנו את כל הטיול שלנו, בסה"כ מאוד נוח וקל לטייל בהרי הרוקי, הכל מאוד נגיש ונוח עבור הקראוונים. חלק גדול מהלילות לא נכנסנו לקמפינג אלא ישנו בדרכים וגם זו הייתה חוויה. לא נתקלנו בשום בעיה עם הקראוון וכל הטיול עבר בהצלחה רבה.

פנינו כבר לתכנון הטיול הבא...
אנחנו רוצים גם להודות לגל , יפעת וצוות מוטורהום על השרות והיחס הטובים, זה בהחלט נחוץ בשלבי התכנון ובטיול עצמו.
תודה על הכל ובטח בעתיד שוב ניצור קשר כי החיידק כבר קיים...