טיול בר מצווה בקרוואן מסיאטל / משפחת שוויגר

הרכב: זוג הורים ושלושה ילדים
ספטמבר  2013
התחלה וסיום בסיאטל

יצאנו לטיול של 4 שבועות סביב חגי תשרי של 2013. משפחה של זוג הורים ו-3 בנים בגילאי 15, 13 ו-9. הקדשנו שבועיים וחצי לטיול קרוואן באזור הרי הרוקי. זה לא היה הטיול הראשון שלנו בקרוואן. היה לנו נסיון קודם בניו זילנד שנתיים קודם. בניגוד לפסיפיק וגם לאירופה (אליו נסענו מאוחר יותר), בארה"ב וקנדה אפשר להתחבר Full Hookup - חשמל, מים וביוב ואז יוצאים למחרת בלי צורך למלא מחדש ו/או לרוקן. יש גם אפשרות ללינה בטבע בלי חיבור בכלל ואז מסתדרים עם המים שיש ואפשר גם להתמש בגנרטור פנימי לטובת חשמל רגיל (מיקרו למשל) החימום אגב על גז.

4/9
נחתנו בסיאטל, אליה הגענו בטיסת פנים מניו יורק. תהליך הקבלה והצטיידות היה לא קצר, אבל יעיל ואדיב ומכיוון שהיה לנו ניסיון מוקדם יצאנו יחסית מהר. לקחנו קרוואן C30 שמתאים בפועל ל-6 אנשים מבחינת הגודל והמשכנו להצטיידות בסופרמרקט ואז לחניון לילה ראשון, אליו חזרנו גם בסיום הטיול. ככלל הגענו לחניונים דרך ה-GPS והיה בסה"כ בסדר גמור.

5/9 דרך הרי הקסקאדה (Cascade) ומעבר וושינגטון
אזור הררי ויפה. טיילנו ברגל, אכלנו גלידה אורגנית וטעימה בחווה מקומית והמשכנו לחניון בטבע, בלי חיבור, התשלום התבצע באמצעות מעטפות בהם הכנסנו 12 דולר במזומן. בלילה אכלנו סעודת ראש השנה על שולחנות קק"ל והיה מדהים בטבע באמצע שומקום.

6/9 Winthrop עד אגם Chelan
Winthrop היא סוג של עיירת מערב פרוע חמודה שהסתובבנו בה קצת וממנה המשכנו לאגם Chelan. הסיבה שהגענו לאגם, היתה ריצת מרתון אליה נרשמתי ב-7/9. לא היינו מגיעים בלי הריצה, אבל רטרואקטיבית יצא לטובה כי האגם היה ממש יפה עם הרבה אטקרציות.

7-8/9 אגם שלאן ונסיעה לקנדה
קמנו בבוקר המירוץ, נסענו מהחניון לאזור נקודה הסיום (משם היה שאטל לזינוק). השארתי קרוואן ישן ויצאתי לריצה של קצת פחות מ-4 שעות, החברה התעוררו בזמן לחכות לי בסיום ונשארנו עוד יום שלם באגם לספורט ימי שהילדים מאוד נהנו ממנו (אופנוע ים, סירת מנוע עם אבוב). נפרדנו בצער מהאגם והמשכנו צפונה לקנדה. מעבר הגבול היה קצר ויעיל ועצרנו בחניון לילה בעיירה Penticton. צריך לשים לב לשינוי ממיילים לק"מ...

9/9 דרך היין Okanagan
אזור מדהים לחובבי הז'אנר. היינו בכמה יינות, בהמלצת מרכז המבקרים שנמצא ממש ביציאה מהעיירה Penticton: Dirty Laundry (סיפור משעשע של מכבסה בתקופת הבהלה לזהב שהיתה כיסוי לבית זונות, כך שכל העיירה הסתובבה עם בגדים נקיים וחיוך גדול), Greta Ranch, sumac ridge estate, Okanagan Crush Pad. עצרנו בחניון ב-Kelowna עיר יחסית גדולה באזור ללינה בחניון ללא חיבור. מקום יפהפה. בכלל, חניונים בלי חיבור שמרגישים את הטבע הם כיפים.

10/9 – Kelowna עד Crazy Creek
יצאנו לטיול רגלי בערוץ היפה והמשכנו לחניון צמוד למעיינות חמים Crazy Creek Resort – היה ממש כיף. המקומיים סיפרו לנו שזה עוד יותר כיף בחורף, שהטמפרטורה בחוץ צונחת למינוס 30-40 מעלות והם מגיעים למעיינות החמים ומייצרים תמונות של שיער מצחיק שקופא שמוציאים את הראש מהמים.

11/9 – פארק לאומי Revelstoke
השמורה יפה מאוד ובחרנו טיול רגלי נחמד מאוד, לגבי העיירה, היה רשום שזו עיירה שוקקת, כנראה הגענו בזמן לא נכון כי לא היה כלב ברחוב וגם בבית הקפה היחיד שמצאנו פתוח (היה מאוד מיוחד עם ציורי קיר) הרגשנו שאנחנו מפריעים למקומיים לסגור וללכת הביתה ולכן מיהרנו לצאת למרות שהשעה היתה מאוד מוקדמת, סביב 17:00.

12/9 – Lake Louise
המשכנו להרי הרוקי והגענו לאגם לואיז, עלינו ברכבל לתצפית על האגם, מרחוק הוא מדהים, מקרוב טיפה פחות אהבנו את המלון הצמוד והטיילת מאספלט שקצת פוגמים בטבע היפה ובכל זאת מדובר בפנינה.

13/9 – Lake Moriane
יצאנו לטיול של יום שלם באזור האגם. לטעמנו הוא הרבה יותר יפה מאגם לואיז, טיפסנו לרכס ההרים הסמוך, מסביב המון פסגות, חלקם מושלגות ונחלים קפואים, כתוצאה מהפשרת שלגים. שכשכנו, אכלנו וחזרנו לקרוואן לחניון בעיירה Banff.

14/9 – Banff והסביבה
טיילנו בעיירה עצמה וגם ספגנו הרבה טבע ומים סביב העיירה Lake Minnewanka ו-Canyon Jhonson.

15/9 – Edmonton
גולת הכותרת של העיר הגדולה (מעבר להשלמת קניות), היתה הקניון שטוענים שהוא הגדול בעולם. יש בו לונה פרק שלא מבייש פארקים גדולים ופארק מים מצוין (מקורה) עם אזור של חוף ומגלשות שעושות לופ מלא. לצערנו לא צילמנו בפארק מים, אבל היה מצוין (אפילו היה סוג של חוף ים עם חול וכיסאות...).

16-19/9 – Jasper
טיילנו באזור בכלל ובעיירה בפרט. האטרקציה העיקרית היתה ראפטינג בנהר, רגע לפני שהעונה נסגרת כי הנהר קופא. בנקודה מסויימת המדריך נתן לנו להכנס למים (עם חליפות) והבן האמיץ והקטן שלנו הלך על זה. למרות החליפה והטבילה הקצרה, לקח לו כמה שעות טובות להפשיר...

20/9 – Robson Mountain וספארי ימי Blue Jet
מתקרבים לסוף הטיול ויש לנו יום ארוך של כ-800 ק"מ בין ג'אספר לוונקובר, אז חיפשנו אטרקציה לשבור את הדרך הארוכה. החלטנו ללכת על ספארי ימי, סירה ששטה באגם ויוצאים לטיול רגלי קצר. קצת יקר, אבל היה מאוד כיף, המדריך היה ניו זילנדי נחמד מאוד, בהתאמץ והצליח למצוא עבורנו דובי גריזלי. עקבנו אחריהם בשקט והיה מדהים לראות באיזו זריזות וקלילות החיה הענקית הזו זזה ממקום למקום. חוץ מזה ראינו עוד המון חיות וציפורים.

21/9 – ונקובר
הגענו לעיר הגדולה והלכנו למוזיאון המדע שהיה מצוין (תפסנו 4 חניות), המשכנו לפקיניק בפארק הגדול בעיר ליד הגשר ומשם יצאנו חזרה לארה"ב לאותו חניון שבו התחלנו את הטיול. שוב, מעבר הגבול היה קצר ויעיל, חזרנו לשיטה האמריקאית (מיילים ופרנהייט במקום ק"מ וצלזיוס).

22/9
חזרנו לסיאטל ונפרדנו בצער מהקרוואן שהיה לנו בית במשך שבועיים וחצי.

לסיכום
היה טיול מוצלח, מגבש ומהנה. כיף להזכר בו. ממליץ בחום לקחת את הזמן ולא לרוץ בריצת אמוק להספיק מהר מהר (זה הפוך לטבע שלי לפחות, אבל משתדל להשתפר בזה) – תפסת מרובה לא תפסת. לשלב גם טבע בחניונים שאין חיבור למים וביוב ואפשר להנות מהטבע נטו (אנחנו קצת חיפפנו והיינו מדליקים את הגנרטור לכמה דקות, כדי להכין במיקרו טוסטים לילדים). לאכול הרבה בקרוואן ולא במסעדות, לעצור באמצע שומקום, אלא חוויות שאנחנו לא מצליחים לייצר ביומיום והזכרונות נשארים.

ועוד טיפ קטן - תעשו כל יום תמונה משפחתית. טיפ שקיבלתי מחבר ואני משתדל ליישם. שווה ביותר.