15 יום מניו יורק למיאמי "חוויה מיוחדת - ממליץ בחום!" / משפחת ויינר

הרכב: 4 מבוגרים
ספטמבר-אוקטובר 2008
התחלה בניו יורק וסיום במיאמי

שלום לצוות מוטורהום, הבטחתי שאני אספר על הטיול שעשינו דרככם בארה"ב בספטמבר-אוקטובר 2008. הטיול היה כל כך ארוך והמון המון המון תמונות... אז קצת באיחור בניתי בלוג שמספר על הטיול וגם תמונות וכמובן אני משבח אתכם שם וממליץ בחום על טיול מהסוג הזה, בגלל שהיינו באמת מרוצים ממכם - שמתי קישור לאתר שלכם בבלוג. אין לי בעיה שתשימו את הקישור לבלוג כדי שעוד לקוחות מרוצים שלכם יקראו ויהנו ממנו. בעזרת השם ועם קצת מאמץ אולי נוכל לבצע שוב טיול שכזה אולי בשנה הבאה. זה לא זול אבל שווה כל שקל.
תודה על הכל, טוב שיש חברה כמוכם בארץ הקטנטנה שלנו.
תודה, יוסי ויינר

פירוט המסלול

ביום הראשון
קבלת הקרוואן בתחנת האיסוף. הגענו ל-TAPPAN NY שנמצאת במרחק נסיעה של חצי שעה מברוקלין. קיבלנו הדרכה קצרה על הקרוואן וקיבלנו את כל הציוד הראשוני לטיול. לאחר הצטיידות ראשונית בסניף Wallmart הקרוב, יצאנו בנסיעה לכיוון פילדלפיה, כאשר הכוונה הייתה להגיע לחניון קרוואנים סמוך לגני לונגווד. פעם הראשונה שנוסעים בקרוואן צריך להתרגל לסיבובים שלו ולכובד שלו.

ביום השני
ביום השני יצאנו מהחניון בנסיעה של כחצי שעה  לגנים הבוטנים של פנסילבניה -Longwood Garden. טיילנו בפארק כ-3 שעות. בפארק גנים גדולים ויפים, מגוון ענק של פרחים מכל הסוגים, אגמים ומופעים של מזרקות מים מדהימים,חממות עם המון המון סוגים של פרחים. משם המשכנו לחבל לנקסטר Lancaster ושם ראינו את קהילת האיימיש (Amish), קהילת אנשים דתיים הדוקים והם חיים בפשטות ובצניעות. זאת אומרת עדיין ניתן לראות שם כרכרה עם סוסים, שזה כלי התחבורה העיקרי שלהם. יש שם המון חוות פתוחות לקהל הרחב שניתן לבקר ולראות אייך הם חיים. הטיול באיזור בערך כשעתיים. אנחנו היינו בכפר שניקרא Bird in Hand. טיילנו ברחובות הכפר ונכנסנו לחנויות הכפריות שבצידי הדרך. לאחר מכן נסענו ל-YORK עד למפעל של York County Harley Davidson. מאחר והגענו מאוחר המפעל היה סגור למבקרים ולכן החלטנו להשאר ולישון באיזור. בלילה זה ישנו בחניון וולמרט  Wallmart ב-YORK.
טיפ: הלינה בחניוני וולמרט Wallmart מותרת ונפוצה מאוד על ידי כל מטיילי הקרוואנים ונהגי המשאיות. יש צורך לשים לב שניתן לישון בחניון רק באישור משרות הלקוחות במקום ורק אם החנות פעילה 24 שעות.

ביום השלישי
לאחר לילה בחניון וולמרט התחלנו את הבוקר בארוחת בוקר בקרוואן. נסענו למפעל של הארלי דוידסון ועשינו סיור קטן במוזיאון. ניתן לעשות סיור ארוך יותר לתוך המפעל עצמו ולראות את כל תהליך היצור של האופנוע האגדי. יש לציין שהסיור לא עולה כסף וצריך לבוא עם נעליים סגורות ולתאם שעה של סיור מראש. משם נסענו ל-Baltimore, עיר על חוף הים שיש בו אקווריום מאוד מפורסם. רצינו מאוד לטייל בעיר אבל לאחר סיבוב של חצי שעה עם הקרוואן בתוך העיר גילינו שאין שום אפשרות להחנות את הדבר הענק הזה אפילו לנהג הישראלי המצוי שרגיל לזרוק את האוטו בכל מקום. עיר יפה אבל בלי חניה. ויתרנו והמשכנו הלאה.
טיפ: למי שרוצה באמת לטייל בעיר הזאת כדאי שיקח לילה בחניון קרוואנים קרוב ויגיע במונית לעיר.
לאחר סיבוב בעיר, בלית ברירה, המשכנו הלאה לכיוון וושינגטון. הגענו דיי מוקדם בשעות אחר הצהריים לאיזור Washington DC, שם מצאנו את החניון הנהדר Cherry Hill RV Park. זה חניון קרוואנים דיי מפואר שיש בו ג'קוזי ובריכה משגעת, ממש מומלץ. מכיוון שהגענו מוקדם אז מצאנו זמן לטייל במרכז קניות קרוב וגם בחניון בילינו ערב בג'קוזי ובבריכה ומצאנו זמן לנצל את המנגל שקיבלנו מחברת הקרוואנים. לוושינגטון העיר, לא ניתן להיכנס עם קרוואן, אבל אם בטעות נכנסתם אז סביר להניח שהשוטר הראשון שיעיר לכם על כך, יסביר לכם בשיא האדיבות והנימוס איך לצאת משם בדרך הקצרה והנוחה בשבילכם.

ביום הרביעי
בילינו את כל היום בטיול בעיר וושינגטון. את הקרוואן השארנו בחניון הקרוואנים ומהחניון יש אוטובוס שלוקח אתכם לתחנת הרכבת הקרובה שמגיע לאיזור מרכזי בוושינגטון שזה ה "מול" Mall - לא להתבלבל הכוונה לא לקניון אלא לשדרה הגדולה של וושינגטון ששם יש המון מוזיאונים ואת הגן הגדול הידוע. בניין הקפיטול הוא מרכז העיר. בין הקפיטול במזרח לאנדרטת לינקולן במערב מצוי ה"מול". כדאי להשקיע בעיר טיול של לפחות יום שלם כי יש שם המון מה לראות. מוזיאון החלל ועוד המון מוזיאונים אחרים וכמובן את אנדרטת לינקולן, אנדרטת וושינגטון הידועה בצורת עמוד ענק, ממש לידה ניתן ליראות את בריכת ההשתקפות ונקודה לא פחות חשובה -הבית הלבן שכולם באים להצטלם לידו. את אותו הערב החלטנו לבלות לילה נוסף בחניון הקרוואנים המפואר Cherry Hill RV Park. מומלץ!

ביום החמישי
עזבנו את וושינגטון ונסענו לפארק לאומי שננדואה. זו דרך ארוכה בתוך יער במדינת וירג'יניה. בפארק ישנם כ-60 פסגות הרים והמון חניוני נוף. קשה שלא לעצור בכל אחת ואחת מהעצירות שבדרך כדי להתפעל מיופיו של הנוף. רכס הרים עצום ומיוחד במינו. אי אפשר שלא לעצור לפיקניק במהלך הדרך הארוכה וליהנות מהטבע העצום. נסענו כ-3 שעות דרך הפארק עד שהגענו לעיירת לורי Luray שם נכנסנו למערות לורי - מערת נטיפים גדולה, הסיור נמשך כשעתיים. מומלץ. הסיפור מאחורי המערות. ליד המערות יש תצוגת מכוניות וכירכרות עתיקות. לאחר הטיול נסענו לעיירה שנקראת סטנטן, שם נשארנו לישון באותו הלילה בחניון וולמרט.

ביום השישי
הדרך נקראת "הרכס הכחול" Blue Ridge בשל העננים הכחולים הנמצאים מעליה כל הזמן. גם בדרך זאת יש מלא עצירות תצפית נוף והמון מסלולי הליכה. הרכס מתחיל במערב וירג'יניה וממשיך דרך צפון קרוליינה - מדינת הדובים, ידוע כי ברכס הרים זה מתגוררים דובי גריזלי. התחלנו את הבוקר בביקור בגשר הטבעי Natural Bridge - קשת טבעית שיצר הטבע מסלע גיר. מסלול הליכה של כשעתיים בו עוברים דרך כפר אינדיאני משוחזר וממשיכים עד למפל העצום וכל זה בתוך היער הגדול. משם המשכנו על דרך הבלורידג' וכביש מקביל לסרוגין עד לתחנת מברי, Mabry Mill - תחתנת מים משוחזרת שהוקמה ב 1910 ע"י משפחת מברי וכיום היא משמשת כנקודה תיירותית יפה. במקום שרידי התחנה ואגם יפייפה. בערב הגענו לחניון קרוואנים לא מומלץ. לא מפואר ולא כלום. מקום נידח באמצע היער וזהו...

ביום השביעי
המשכנו בנסיעה על ה-Blue Ridge Parkway - כל הדרך הזאת מלאה בנקודות עצירה לתצפית על הנוף. המשכנו עד למפלי לינויל Linville falls. המפל נמצא על נקודה 316 מייל על הדרך. מסלול הליכה קצר של כ 20 דקות המוביל אל מפלים היורדים בשני שלבים מצוק, האחד גובה 15 מ' והשני מגובה 18 מ'. יש מסלול הליכה ארוך יותר ויש קצר. ערוץ הנחל הוא חלק מהיער הלאומי "פיסגה". ניתן להשקיף על הערוץ מתצפית "וייסמן" Wiseman's view. המסלול מתאים גם למבוגרים והוא לא קשה בכלל. יש מקום נח מאוד לשבת וליהנות מרעש זרימת המים. מקום יפה מאוד בו בילינו כשעתחיים כולל ההליכה. אחרי הטיול במפלים, המשכנו בנסיעה בערך שעה ל"צוק הנושב" The Blowing rock - צוק ענק בגובה 1219 מ' מעל פני הים , בולט מעל ערוץ נהר הג'ונס. האגדה מספרת שנערה אינדיאנית איבדה את אהובה שקפץ מהצוק. הנערה התפללה לאלים שיחזירו את אהוב ליבה ורוח גדולה נשבה מלמטה  והחזירה את אהובה. ולכן נאמר על המקום הזה שהוא המקום היחיד בעולם שהשלג נופל מלמטה למעלה. במקום יש שביל  הליכה קצר מאוד שדרכו עוברים לצד הסלע המיוחד. יש במקום תצפית יפה מאוד על האיזור. אחרי הטיול נסענו לעיר אשוויל Asheville שבמדינת צפון קרוליינה. לשם הגענו בערב, אכלנו במסעדה טובה וישנו באותו הלילה בחניון של Wallmart. יש לציין שזה המקום היחידי בו נתקלנו בבעיה חמורה שלא היה דלק באף תחנה באיזור. נאמר לנו שהיה סופת הוריקן שבגללה אף תחנה לא קיבלה אספקת דלק ובגלל המצב אנחנו יכולים לתדלק רק ב-20$. למרות שהקרוואן בעל המנוע ענק וטנק דלק לא קטן, לא איפשרו לנו לתדלק יותר. לאחר תדלוק בכמה תחנות דלק שונות ושיש לנו את מספיק דלק המשכנו את הטיול למחרת היום.

ביום השמיני
יצאנו לדרכנו ופנינו מועדות להגיע עוד באותו היום לצ'רלסטון Charleston שבדרום קרוליינה. אבל לפני כן נסענו לנקודה מעניינת שניקראת צ'ימני רוק Chimney Rock, כ-20 דקות מאשוויל. צוק המעשנה הינו נציב שחם ענק המגיע לגובה 96 מ' שיש ממנו תצפית מרהיבה לסביבה הכולל את אגם לור. המראה של הסלע יחודי וממש ניראה כמו ארובה שיוצאת מההר. אחרי הכניסה לפארק עולים בכביש צר עם סיבובים חדים מאוד, ולמרות זאת עם הקרוואן הארוך הצלחנו לעלות עד החניון.  בכדי לעלות אל הסלע עצמו ניתן בדרך רגלית או דרך מעלית החצובה בבטן הסלע. למעלה יש מסעדה וחנות מזכרות . שביל קצר עם נוף משגע לוקח אותנו אל הסלע המדובר. אין דרך לתאר את הסלע. אנחנו היינו שם בערך שעתיים, אך ניתן להמשיך לטייל באיזור. ישנם מסלולי הליכה ומפלים יפים. אחרי הביקור וההתפעלות מהנוף ירדנו אל העיירה Chimney Rock שלמרגלות ההר ועשינו פיקניק ליד האגם היפה באיזור. המשכנו את דרכנו אל Charleston, נסיעה דיי ארוכה אך החלטנו שלשם אנחנו רוצים להגיע עוד באותו היום בגלל מגבלות הימים שהיו לרשותנו לטיול. הנסיעה לקחה כ-6 שעות והגענו לקראת הערב. חנינו בחניון של Wallmart  והצטיידנו במזון. רצינו להשאר בחניון הזה למשך הלילה  אך כאן נתקלנו, בפעם הראשונה והאחרונה בכל הטיול, במצב שבו השומרים עצמם אמרו לנו שזה לא מקום שכדאי לישון בו בלילה כי זה מקום מועד לפורענות. החלטנו לקבל את עצתם ונסענו לחפש חניון מסודר לקרוואנים. כמובן שאין צורך להזכיר שלדעתי חובה לקחת GPS לטיול. מיד מצאנו את החניון הקרוב, נסיעה של 20 דקות בערך. החלטנו לעצור לפני שמגיעים לחניון במסעדת בשרים טובה. מיד לאחר הארוחה הגענו לחניון בשעה מאוחרת קצת.

ביום התשיעי
Charleston
 - העיר העתיקה ביותר בקרוליינה הדרומית. העיר יושבת על חצי אי ויש שם בתים היסטוריים עם ארכיטקטורה יפה ומיוחדת. מקום יפה לטייל בו. את החצי הראשון של היום בילינו בקניון אאוטלט. נהיננו מאוד לקנות בזול. לאחר הקניות הלכנו לטייל באיזור ההיסטורי של העיר. ראינו את הבתים היפים ואחוזות הפאר וטיילנו ברחובות העיר. לא נכנסנו למוזיאונים אלא התרשמנו מהעיר ונהנו לטייל בה. לאחר הטיול שארך כמה שעות המשכנו בנסיעה עד לאיזור סוואנה שבג'ורג'יה.

ביום העשירי
סוואנה SAVANNAH
- התחלנו את הסיור בעיר במרכז המבקרים של העיר השוכן בבניין ששימש את תחנת הרכבת הישנה משנת 1860, משם יצאנו לסיור מאורגן באוטובוס ברחובות העיר, התרשמנו מהבתים היפים, עברנו ליד בית העירייה שבראשו מבהיקה כיפת נחושת מוזהבת. לאחר הסיור המודרך טיילנו בפארק פורסיית  Forsyth Park. בפארק מוצבת מזרקה הדומה לזו  שבכיכר קונקורד בפריז, לאחר טיול בפארק טיילנו בטיילת חוף הים מקום המלא מסעדות בתי קפה, מקום נעים לטיול. בסיום הטיול חזרנו  לקרוואן  בנסיעה לסיינט אוגסטין בפלורידה. לינה בחניון סמוך לעיר.

ביום האחד עשר
סיינט אוגוסטין
St Augustine - העיר העתיקה ביותר בארצות הברית חבוקה ע"י שני נהרות מטנסס במזרח וסן סבסטיאן במערב. בעיר העתיקה רחובות צרים ישנם בתים חד קומתיים מהמאה ה–18 בסגנון ספרדי. טילנו בסיינט אוגוסטין ההיסטורית, ראינו את ביה"ס העתיק מעץ, בית הכלא העתיק ועוד מבנים יפים. טיילנו בטיילת היפה עד למצודת זורידה Zorayda Casttie שנבנתה ב-1883 בהשראת ארמון אלהמברה בגרנדה שבספרד. עיר יפה מאוד הרבה תיירים ודוכנים מעניינים נעים מאוד לטייל בה. מסתובבים בעיירה בעלי סוסים וכרכרות, נראה נחמד מאוד אבל תענוג מאוד יקר. לאחר שסימנו את טיולנו בעיר המקסימה הזו, חזרנו לקרוואן והתחלנו בנסיעה לכיוון מרכז החלל קנדי. בשעות אחר הצהריים המוקדמות הגענו סמוך לעיירה דיאטונה ביץ', שם עצרנו להפסקה ליד פארק מיני גולף למשחק קל והתרעננות.  לפתע החל לרדת גשם חזק, הקשבנו לתחזית מזג אוויר והסתבר שסופת הוריקן קלה מתקרבת לאזור. הפסקנו את המשחק ונכנסנו לקרוואן שהמטרה היתה להגיע לחניון הקרוונים סמוך למרכז החלל קנדי בהקדם. נסענו בגשם שוטף ברקים ורעמים, חוויה לא כל כך נעימה, אך הגענו בשלום לחניון.

ביום השניים עשר
מרכז החלל קנדי
 Kennedy Space Center - מוקדם בבוקר עזבנו את החניון ונסענו למרכז החלל קנדי  הכולל את המרכז למחקר החלל ואת קייפ קנברל שהוא אתר השיגור. התחלנו את הסיור במרכז במרכז המבקרים  ולאחר הסבר קצר הלכנו לראות את הסרט ולאחריו יצאנו לסיור באטרקציות השונות באתר כגון: מוזיאון לטייסי חיל האויר האמיצים, שמוצגים בו פריטים ומזכרות ממלחמותיה של ארה"ב ואולם האסטרונאוטים המפורסמים גם כאן מוקרנים סרטים  ועוד. מאחרי המבנה של מרכז המבקרים נמצאת אנדרטת זיכרון לאסטרונאטים שנפלו במילוי תפקידם ובינהם תמונה של אילן רמון שלנו. סה"כ הסיור מעניין מאוד, במיוחד את הגברים שבחבורה. ישנם גם שני סיורי אוטובוסים היוצאים ממרכז המבקרים, הכוללים ביקור במבנה בו אוסף כלים ממונעים. מרשים ביותר אך התורים לאוטובוסים לסיור וחזרה ארוכים ומייגעים. אנחנו יצאנו לסיור הראשון בלבד ובסיום הסיור במרכז חזרנו לקרוואן ונסענו לאורלנדו. הגענו לחניון הקרוואנים הממוקם בתוך אזור הפרקים. מאחר ולא הזמנו מקום מראש לא הסכימו לקבל אותנו למרות שהיה מקום, עזבנו את הפארק ונסענו לחניון סמוך בעיירה קיסימי שם שיריינו מקום לשני לילות.

ביום השלוש עשר
החלטנו לבחור פארק אחד מהפרקים של אורלנדו ובחרנו באפקוט Epcot של דיסני, שבו דברים כלליים הנוגעים לטכנולוגיה וכושר המצאה וחלון ראווה לעולם המחולק לביתני מדינות. בבוקר נסענו עם הקרוואן לפארק והופנינו לחניה המיועדת לקרוואנים. הופתענו לראות שכבר לפני שעת הכניסה הפארק היה מלא, אם כי לא עמוס במיוחד, והתחלנו בסיור באטרקציות. הראשונה "ארץ החללית" זוהי מכונת זמן בה עורכים מסע ברחבי ההסטוריה האנושית ועוקבים אחרי הישגי התקשורת מהתקופה הפרהיסטורית ועד לחידושים הטכנולוגיים של ימינו. נחמד מאוד. עוד אטרקציה נחמדה היא מסע ברכבת דרך העבר, ההווה והעתיד -מתחילים בהמצאות של ז'ול ורן ממשיכים ברובוטריקים פרימיטיביים ומסיימים לבסוף במדע עתידני.  וכך ביקרנו בכל מיני ביתנים שעוסקים בפלאי הטכנולוגיה בתחומים שונים. סיימנו חלק זה של  הפארק באקווריום ענק שבו מוצגות שוניות אלמוגים יפים, כל מיני דגים ועוד, יפה ומרשים. בחלק השני של הפארק מוצגות מדינות שונות בעולם לפי המאפיין אותן, נהננו להסתובב בין ביתני המדינות השונות תוך צפייה במופעי פולקלור האופיינים לכל מדינה וטעימה מהמאכלים של כל מדינה במסעדות השונות. יפה וססגוני. נהננו מאוד . בשעות אחר הצהריים המאוחרות עזבנו את הפארק. לא נשארנו למופעי הערב, מאחר והיינו רק מבוגרים פארק אחד הספיק לנו.

ביום הארבעה עשר
בבוקר החלטנו שעוזבים את אורלנדו והתחלנו בנסיעה למיאמי. עצרנו במקומות שונים בדרך להתרעננות וכן השלמות של קניות אחרונות במרכזי קניות שעברנו בדרך. הנסיעה הייתה ברוגע לא מיהרנו  ולקראת ערב הגענו למיאמי - שם התארחנו אצל משפחה. בלילה הזה לא לנו בקרוואן.

ביום החמישה עשר
זה היום האחרון לטיול בקרוואן. השארנו את הבוקר פנוי לאריזה וניקוי הקרוואן והכנתו להחזרה ביום למחרת. לאחר מכן יצאנו לטייל בעיר התחתית Downtown, אזור של גורדי שחקים המהווה את ליבה הכלכלי והתרבותי של מיאמי. ביקרנו בביסייד מרקטפלייס Bayside Marketplace, מרכז קניות גדול עם בתי קפה מסעדות והוא נשקף אל מימיו של המפרץ. המשכנו את סיורנו באזור, ראינו את מגדל החירות, בית משפט הפדרלי, בניני הממשלה ועוד. מאוחר יותר המשכנו לטייל ברכב באזורים השונים בעיר ונסענו למיאמי ביץ' שהיא חלק משרשרת איים המהווה עיר נפרדת ממיאמי. לעת ערב יצאנו לארוחת ערב יחד עם המארחים שלנו. מיאמי עיר ענקית ומרשימה ולנו לא היה מספיק זמן כדי לבקר בכל אתריה היפים.

ביום השישה עשר
הגיע יום הפרידה מהקרוואן, האוטו-בית שלנו במשך השבועיים האחרונים. נשאר לנו יום אחרון של טיול מחר ואז טיסה הביתה. לאחר החזרת הקרוואן המארחים שלנו המליצו לנו לנסוע ל-"קיז" THE KEYS. זוהי רצועת איים מקצה פלורידה המחוברים  בגשרים לרצועה רציפה. זה כביש העושה את דרכו  "בתוך" האוקיאנוס. ואכן בשעות הצהרים יצאנו לנסיעה לעבר כביש 1, נסענו מספר שעות עברנו אי אחד או שניים, הדרך מקסימה, הצמחיה מרהיבה ביופייה, מדי פעם טיילנו ברחובות ראשיים של אי זה או אחר ולאחר מספר שעות התחלנו בנסיעה חזרה על אותו כביש למיאמי. יום מהנה ביותר אך שכחנו לקחת איתנו מצלמה ואין תמונות מיום זה וחבל.

ביום השבעה עשר
בוקר אחרון במיאמי. התארגנות אריזה אחרונה וטיסה הביתה. תם ונשלם.

לסיכום
הדרך הטובה ביותר להעביר טיול מיוחד בחו"ל - קרוואן זה הפתרון. חוויה מיוחדת. בקלות אפשר לוותר על המלונות וכל נסיעה, הכי ארוכה שתהיה, עוברת בנוחות ובקלות על כולם. את הטיול שלנו סגרנו מול חברת מוטורהום ישראל. יש לציין לשבח את השירות שהחברה נותנת... פגישות יעוץ והכוונה ואפילו דואגת להחזיק למכירה מוצרים שמאוד כדאי לקחת לטיול שכזה. קיבלנו טיפים ממנכ"ל החברה לגבי הטיול והם נותנים יחס ושירות אישי ביותר!!! חשוב בימינו...  אני נהניתי מאוד מהם וממליץ על מוטורהום בחום...!