טיול של שלוש משפחות בשלושה קרוואנים לקנדה ולארה"ב / משפחת אברהמי

קיץ 2011
התחלה מסיאטל (ונקובר) וסיום בלוס אנג'לס

מצ"ב יומן המסע שלנו.
היה מדהים! עמוס! קשה! מרגש! מעייף! וחוויה "של פעם בחיים" בכל פעם מחדש....
תודה לאבי על ההמלצה לביקור ב-Hope ותודה לכם שהבאתם אותנו (שוב) עד הלום...
משפחת אברהמי

קנדה

16/07, יום שבת
לקחנו קרוואן בקלילות, קיבלנו הסברים, נסענו לוולמארט והתאבזרנו במשך 4 שעות!!! החל ממצעים ומגבות וכלה באוכל (מעט, כי לא ניתן להעביר לקנדה). יצאנו סביב 11:00 לכיוון מעבר הגבול. הלך חלק ומהיר. נזהרנו שלא לקנות אוכל כי לא נותנים להכניס לקנדה, ובסוף אפילו לא בדקו... הגענו סביב 16:00 לחניון קרוב בונקובר - Capilano R.V.Park

17/7, יום ראשון
אנחנו בונקובר. מזג האוויר עדיין אפרורי אבל לא גשום (לעתים טיפות). הלכנו לגשר קפילנו Capilano suspences bridges, חצינו על גשר התלוי בגובה צמרות העצים מעל לנהר גועש. אח"כ טיילנו במסלולי גשרים תלויים וסלולים מעץ קרוב לצמרות (הרגשנו קצת כמו מוגלי או פיטר פן) וגם ראינו ינשופים ועופות דורסים. לאחר מכן ביקרנו באתר שנקרא Cliff walk שהוא בעצם מסלול בגובה רב על הצוק, חלקו מזכוכית כך שאתה ממש מרגיש "תלוי באוויר" ורואה את ההרים הענקיים. ממש מדהים.

18/7, יום שני
היום יש לנו נסיעה ארוכה, כ-160 מייל (330 ק"מ) לכיוון הרי הרוקי'ס. בדרך עוצרים באיזור העיירה הופ Hope לראות גנים מדהימים ומטופחים בשם Minter Gardens. כבר ראינו גנים מרהיבים כאלו בעבר, אבל כאן היה משהו שונה, משהו יותר "מזמין" ולא כזה שאומר "אסור לדרוך על הדשא". הילדים רצו והשתוללו, התגלגלו על המדשאות הירוקים, השמש זרחה והיה מזג אוויר מושלם. מתכנני הגנים האלו יצרו פינות משחק לילדים עם בתי עץ, מזרקות, גמדים ומבנים מעניינים, מגלשות ופסלים שהילדים נשבו מיד בקסמם. באוויר היה ריח של פריחה והצבעים היו מרהיבים. ממש כיף. אח"כ המשכנו עוד כשעתיים עד לאתר הסופי להיום, חניון Acadia Grove Rv Park ליד נהר הפרייזר השוצף. בדרך ראינו אותו עובר וזורם בחוזקה לידינו, ליד הרים ועמקים ירוקים, רכבת משא ארוכה ושמיים תכולים. ממש פסטורלי. אנחנו חונים ממש על המים. בלילה אפשר לראות לשמוע את המים הזורמים ומדי פעם צופרת הרכבת שעוברת ליד...

19/7, יום שלישי
נסענו לכיוון Clearwater והנסיעה עברה חלק, סטינו קצת מהמסלול כדי לטייל לכיוון Paul Lake Provincial Park שהוא אגם מדהים ביופיו, שקוף וצלול על מדרון של הרים ויערות, עם משטחי דשא ירוקים ונוף פשוט פסטורלי. אבל מה... היתושים הענקיים השתלטו על המקום ועזבנו די מהר... הדרך ל-Clearwater  היתה לאורך הנהר מהממת ביופיה ובסוף כבר ראינו הרים מושלגים מרחוק.הגענו ל-Wells Grey KOA Campground שהוא מקום מקסים. והספקנו להדליק מדורה ולעשות על האש.

20/7, יום רביעי
ניצלנו הפוגה של כמה שעות מהגשם ויצאנו לטיול בפארק - Wells Gray Provincial Park. את המפל הגדול משום מה לא ראינו אבל הלכנו לטיול רגלי של שעתיים סביב האגם (לא עשינו את כל המסלול, רק שעה לכל כיוון) הכל בתוך היער, בין העצים, הבוץ, הפטריות והצמחים המיוחדים... ממש חוויה. איך שחזרנו התחיל הגשם. יפה מצידו שחיכה לנו. ואז ניצלנו את הזמן לכביסות, ארוחת ערב ולישון...

21/7, יום חמישי
יום נסיעה לג'ספר, קמנו מאוחר והתארגנו בנחת. מתכננים לעצור בדרך בעיירה Valemount לעשות קניות ולתת לילדים קצת להתרוצץ. עצרנו בדרך ב-RIVER SAFARI קצת אחרי BLUE RIVER. חוויה די יקרה (100$ לאדם) אבל שווה! יצאנו לטיול על סירת מנוע חמושים במעילי גשם ובחגורות הצלה, לשיט של שעה באגם מרהיב ביופיו כשמצד אחד יש יערות עבותים שמגיעים עד המים ומפלים גבוהים ומצד שני הרי הרוקי'ס המושלגים. ובין לבין....נשרים ודובים!! כן, כן, דובים שחורים, בוגרים ותינוקות שרצים להם בין העצים ומטפסים עליהם למצוא מחסה. מדהים! אח"כ שוב נסיעה ארוכה והגענו לג'ספר. לקמפינג וויסטלר - Whistlers Campground שגם שם הזהירו אותנו לא להשאיר אוכל בחוץ כי אתמול בלילה נצפו 3 דובים באזור. יצאנו לטיול רגלי קצר באיזור ונתקלנו ב-Moose (אייל גדול) שנשאר רק בשביל שנצלם ואז ברח לדרכו.

22/7, יום שישי
יום בג'ספר. קרוב לקמפ שלנו נמצא הרכבל של ג'ספר. עלינו עד למעלה לראות את הנופים המדהימים, השלג, האגמים, והמרחבים העצומים. ראינו מלמעלה את הרכבת הארוכה ביותר שראינו אי פעם, וחלק יצאו לטרק קטן של שעה. אח"כ הלכנו לטייל קצת בעיירה שהיא בעצם רחוב וחצי בערך... מאוד תיירותית ויקרה. חיפשנו קפה אינטרנט, מצאנו אחד שמתיימר להיות כזה רק שהאינטרנט בו לא עובד. חזרנו לקמפ. ועשינו "על האש".

23/7, יום שבת
נסענו לאגם מאלין. נסיעה יפהפיה והאגם כחול קסום. כולו מי קרחונים. יצאנו לשייט של שעה לראות נופים מדהימים וצילמנו תמונות שהן כמו גלויה, יצאנו לסיפון מדי פעם לרוח הקרה ולקצף של המיל והיה ממש כיף. עצרנו באי של האגם, משם אפשר לראות את האגם כולו.

24/7, יום ראשון
יצאנו לעיר, הכל היי-טק ונורא יקר!!! נסענו בדרך שנקראת Icefield Parkway שזו ללא ספק הדרך הכי יפה שנסעתי בה מעודי. כבר נסענו בה לפני 3 שנים אבל משום מה לדעתי, הפעם ראינו את הנופים הרבה יותר טוב. אגמים בצבע טורקיז, הרים מושלגים מפלים עצומים כשהשלג מפשיר, הכל מכוסה ירוק בגוונים שונים, יערות עבותים ושלל צבעים של פריחה. מדהים! צרפו לזה שמים כחולים ועננים לבנים ודובים!!! וקבלו נוסחא לטיול מושלם. אז הנוהל הוא כזה: בכל פעם שרואים התקהלות של מספר מכוניות, עוצרים בצד, יוצאים מהרכב, מזהים את הדוב – ומצלמים! פעם אחת אפילו ראינו דובי-דובי קטן ממש לצד הכביש. נעמדנו ממש כמה מטרים ספורים ממנו וצילמנו. היה מרגש! ובפעם אחרת, אני איתרתי דובי קטן שעובר את הכביש בעצלתיים בדיוק לפנינו. הספקתי לצלם אבל רכב אחר שעקף אותנו הבריח אותו... לא נורא. יש עוד הרבה דובים... בדרך גם עצרנו מספר פעמים לצלם נופים עוצרי נשימה, ואפילו לטיול קטנטן של 10 דקות לראות מפלים ונהר שוצף ורוגש. הגענו לקמפגראונד Lake Louise Soft Side - חנינו קרוב לנהר המדהים.

25/7, יום שני
Lake Louise הטורקיזי. יצא לנו בוקר שמשי וחם, התנהלנו בעצלתיים והספקנו קודם לטיול לאורך הנהר שבקמפ למשך כשעה. אח"כ נסענו לאורוות שליד לייק לואיז, הסוסים היו מדהימים ומאוד צייתנים והיה ממש נחמד. אח"כ המשכנו לאגם המבהיק ביופיו וטיילנו בשביל שסביבו. אח"כ נסענו לעיירה Banff הקטנה והקסומה, יצאנו לסיבוב קצר בכרכרה עם סוסים. הגענו לקמפ Tunnel Mountain Trailer Court Campground שהוא בסיסי ביותר, בכלל לא אינטימי אבל עם מלוא החיבורים ומאוד קרוב לעיירה.

26/7, יום שלישי
התעכבנו בבוקר בסופרמרקט מרשת Safeway לקניות ואז יצאנו לדרך ל-Glacier National Park אבל רוב הדרך היה מבול אז לא היה טעם לעצור או לראות משהו... פרט לצבי ענק שראינו בדרך ו"דיגמן" לתמונות. הגענו יחסית מוקדם לקמפינג Canyon Hot Springs Resort LTD שהסתבר להיות מאוד מלבב.

27/7, יום רביעי
איזה יום מקסים היה לנו היום! איזה הספק! השמש זרחה כל היום והיה חם ונעים, יצאנו לכיוון ורנון Vernon וקצת לפני שהגענו עצרנו בחווה מגניבה שחוץ ממכירת פירות ונקניקים טריים ושווים (ויקרים) במיוחד (ופאי פירות ועוד מיליון מוצרים), הם גם בנו פינות ליטוף והאכלה לעזים שלהם וגם בנו גשר עליו מטפסות העיזים מעל כל המבקרים ומכניסים להם אוכל לכוס והם מגלגות את הגלגל שמושך את הכוס למעלה ואוכלות. ממש מגניב! קראו לזה Goat Walk או משהו כזה... הילדים היו מאושרים!! אח"כ המשכנו לורנון וביררנו ב-Tourist Information איפה כדאי לשהות עם הילדים והמליצו לנו על פארק מים עם מגלשות מים ובריכה מחוממת. היה מגניב! אח"כ עוד נסענו ל- Walmart לקניות והצטיידות בציוד ליצירה וציור (מזמן לא עשינו קניות...) ואז הגענו ל Camp הכי יפה שהיינו בו אי פעם! Swan Lake Recreation Resort כשמו כן הוא - מקום מרהיב ליד האגם, מאוד מטופח עם מדשאות ופרטיות.

28/7, יום חמישי
יצאנו מוורנון ליום נסיעה ארוך עד Hope. הפעם הייתה הנסיעה קשה יותר כי גם היו רוחות וגם הנופים פחות מעניינים. נסענו בדרך שונה מהדרך בה נסענו בפעם הקודמת. כשהגענו ל-Hope, נסענו לקמפינג Wild Rose R.V. Park.

29/7, יום שישי
קמים, מתארגנים ונוסעים לונקובר, לקחת מעבורת לאי ונקובר ב-Vancouver island לעיר Nanaimo. אחרי נסיעה לא ארוכה, הגענו לטרמינל של המעבורות של חברת BC ferries לכיוון Nanaimo. הכל מאורגן ומתוקתק! הפנו אותנו לנתיב להמתנה ואז יכולנו להסתובב בחנויות, לאכול גלידה ולשחק במשחקים עד שהגיע זמננו לעלות למעבורת עם הקרוואנים. חונים בבטן הספינה אחד מאחורי השני בצפיפות ואז עולים ומבלים על הסיפון במשך השיט. עבר מהר ובקלילות ואז מגיע הזמן לחזור לקרוואן ולרדת מהסיפון, ותוך 10 דקות הגענו לקמפ Living Forest Oceanside R.V. & Campground וקיבלנו Site צופה לאוקיינוס הכחול והמדהים. החיים הקשים...

30/7, יום שבת
התחלנו בבוקר רגוע שמשקיף על האוקיאנוס... אח"כ יצאנו לטיול בעיר, על הטיילת, שיחקנו בפארק המשחקים הכי כיפי בעולם (אני לא סגורה מי נהנה יותר ההורים או הילדים) אבל המתקנים היו שווים במיוחד! אח"כ המשכנו לרציף כדי לראות כלב ים ידידותי ודייגי סרטנים. הרמנו סרטן, ליטפנו החזרנו למים ובעיקר צילמנו. אח"כ מצאנו את המסעדה הכי מתוקה בעולם לאכול Fish&Chips, דגים שונים, צדפות, שרימפסים ובעיקר הרבה שמן וצ'יפס... על המים... ליד הסירות - היה כיף! עשינו קצת קניות בסופר הקרוב לקמפ וחזרנו לקרוואן כדי לבלות אחר צהריים משפחתי עם מדורה, מוזיקה, ריקודים, פעילות יצירה עם הילדים, דרינקים ואושר גדול!

31/7, יום ראשון
נסיעה קצרה לויקטוריה (כשעה). חנינו בקמפינג Fort Victoria RV. Resort ומשם נסענו במוניות לעיר (10 דקות נסיעה). יש היום יום חג (כמו יום העצמאות) והיה הפנינג בעיר, הופעות, מיליון אנשים, דגלים וכובעים מצחיקים ובקיצור - שמייח.

1/8, יום שני
עוד יום שקט בויקטוריה, טיילנו ב-Beacon Park וביקרנו בפינת הליטוף המגניבה עם אמא חזרזירה שמאכילה גורי חזרזירונים צפצפנים, עם אלפקה שמסופרת כמו פודל ועם מלא עזים מתוקות וקטנטנות שמברישים ומלטפים אותן. וגם חמור ננסי וסוס ננסי ועוד מיני חמודים. היה כיף! אח"כ טיילנו לאורך כל מרכז העיר ושוב אכלנו בצ'יינה טאון, הפעם במסעדה טובה עוד יותר וחזרנו לאותו הקמפינג.

המעבר לארה"ב

2/8–3/8, יום שלישי ורביעי
יום עמוס עבר על כוחותינו. קמנו מאוד מוקדם והגענו למסוף המעבורת לכיוון סיאטל Port Angeles. הכל תקתק שם, גם כרטיסים וגם מכס, נפרדנו מירקות לא מעטים שנזרקו לפח בגלל מגבלות המעבר בין המדינות, ועברנו שעה וחצי של שיט. אז שוב אנחנו בארה"ב, בסיאטל - בערב הגענו לקמפינג Koa Seattle-Tacoma הנעים והנוח, והתמקמנו.

4/8, יום חמישי
יום מנוחה בקמפ בסיאטל, בריכה, פנקייקים בבוקר (עם קצפת) אופניים, כביסות, ועוד קצת בריכה, גן משחקים ושמש. חלקנו שכרנו רכב ויצאנו לטיול בעיר, ביקרנו ב-Pike's Market ובאקווריום וקינחנו במסעדת הסושי הטובה בעיר.

5/8, יום שישי
עדין בסיאטל - הפעם נסענו ל"מגדל המחט" הגבוה ול-Children's museum.

6/8, יום שבת
יצאנו לדרך לכיוון הר רינייר. הדרך איטית אך מקסימה! שלגים, במבי (Elk), נהרות מפלים ונופים מרהיבים. הגענו בערב לחניה ב-Packwood Rv. Park& Campground שהיה בסיסי ביותר אך היינו מוקפים בכ-6 איילים שהיו ידידותיים דיים כדי להנעים את סביבתנו. היה קר בלילה אבל סוף סוף אין יתושים אז נשארנו כולם עד ממש מאוחר סביב המדורה והיה ממש כיף.

7/8, יום ראשון
התעוררנו למשפחת האיילים שהתקרבה מאוד וכל הילדים רצו לעברם. אח"כ כל הילדים עשו יצירה והשמש זרחה וחיממה את כולנו. אחרי נסיעה קצרה להר רנייר הספקנו לעשות טיול רגלי קצר ולא קשה ביער, לראות עצים עצומים בני מאות שנים והמון מים קפואים בנהר. הגענו לחניון בפורטלנד Jantzen Beach Rv Park.

8/8, יום שני
סידורים ארוכים של בוקר, כביסות וניקיונות ויצאנו ב-12:00 ל-Walmart הגענו ל-Hwy 101 הדומה באופיה ל-Hwy 1 בקליפורניה. דרך יפהפיה לאורך החופים עם נוף מרהיב שגורם לקנא בכל מי שגר שם... עצרנו בדרך ליד חוף מדהים והילדים צפו בעפיפונים ובבריכות שנוצרו על החוף. אח"כ המשכנו לכיוון המגדלור וחוף שבנוי כולו מחלוקי נחל ענקיים שחורים וללא פיסת חול קטנה... צפינו בכלבי הים שוחים במים ומחפשים ארוחה טרייה. גם ציפורי מים למיניהן היו שם ופרשנו בשקיעה. המשכנו לכיוון הקמפינג Koa Waldport - Newport, הגענו סביב 21:00 כדי לראות ששמרו לנו מקום מדהים! ליד המים ללילה.

9/8, יום שלישי
התעוררנו מוקדם כדי לראות את האקווריום הענק בניו-פורט. שזה מתחם ענק! מאוד חביב ומעניין ויש גם תצוגה מרהיבה של כרישים. אח"כ המשכנו בדרך לנופים המדהימים של Hwy 101 ועצרנו ב- Sea Llion Caves. הערב לנים בקמפ Camp Blanco RV Resort.

10/8, יום רביעי
בוקר רגוע בשמש. כולם חיסלו את הבראוניס הטעים שהכנו בלילה ועשינו יצירות. אכלנו ארוחת בוקר ואח"כ יצאנו להמשך הטיול לכיוון Redwood National Park. שם נראה את עצי הסקויה הענקיים, ולשם נגיע בנסיעה לאורך קטע החוף היפה ביותר במדינת אורגון. היום נעבור כבר למדינת קליפורניה. לינה ב-Klamath River RV Park. טוב, ה"שוס" של הטיול לכל הדעות היה היום. באמצע נהר ה-Klamath השתכן לו לפני כשבעה שבועות לויתן לבן ענק! וכל מי שעובר באיזור נעמד על גשר וצופה בו שוחה ממש מתחת לגשר, מתגלגל, משפריץ, מנופף בזנבו ובסנפיריו. ממש Whale Watch של National Geographic במלוא הדרו! היה פשוט מדהים, ממש לויתן ענק במרחק נגיעה! צפינו בו המון ואח"כ הלכנו לקמפ שצופה על אותו נהר בדיוק ואפילו יצאנו למסע רגלי קצר לנסות להספיק לראות את הלויתן מגדות הנהר לפני הגאות אבל הוא רק השפריץ לעברינו מרחוק. עד עכשיו אני לא מאמינה לחוויה המאלפת הזו! סיימנו את היום המיוחד במדורה מחממת על גדות הנהר בקמפ המקסים הזה.

11/8, יום חמישי
קמים מוקדם בבוקר ויוצאים לעבר ה-Redwood N.P. לטיול רגלי של כשעתיים בין עצי רדווד וסקויה עצומים, בתקווה לראות דובים, אבל הם התחבאו הפעם... אז בסיום המסלול עצרנו באיזור של פיקניקים לא רחוק ובדרך לשם ראינו כמה Elk צופים בנו על קרניהם הגדולות ואז המשכנו בדרכנו עוד כמה דקות, על מנת לעצור ולראות עדר ענק של Elk יושב לו וממתין בסבלנות בצד הדרך עד שכווולם יצלמו. אז צילמנו. עכשיו בדרכנו ל-Shelter Cove ולקמפ. Riverwalk Rv Park & Camp. בדרך עצרנו לקנות ב-Safeway (הסופר "של הביוקר") ואז ממשיכים לקמפ.

12/8, יום שישי
אחרי נסיעה לא קלה ומאוד פתלתלה הגענו ל-Shelter Cove, חוף פסטורלי עם אבנים שחורות מצוירות, שחפים, ים מדהים וסלעים גדולים מקיפים. הילדים טבלו את הרגליים במים הקפואים והמבוגרים נהנו מהשמש. אח"כ המשכנו בדרך ארוכה על Hwy 1 המפותל, בניגוד לתכנון, דבר שהוסיף קצת עניין והרבה זמן נסיעה... עצרנו בדרך במקום עם תצפית יפה על האוקיינוס ובישלנו ארוחת ליל שישי לכולם, עם דגים, בשר, סלטים וסלט פירות ואז נסענו לקמפ Cloverdale KOA שהוא ממש מצוין ונח.

13/8, יום שבת
התפנקנו בבוקר בבריכה עם הילדים ועשינו כביסה, התחממנו בשמש, שכרנו אופניים לטיול קצר ואז יצאנו לנסיעה לכיוון סן פרנסיסקו. חנינו בקמפ San Fransisco RV resort ב-Site מדהים שצופה על האוקייאנוס (תמורת 100$ ללילה!!!!...) חיפשנו לווייתנים ודולפינים וראינו מלא שקנאים ושחפים. יצאנו לעיר, טיילנו ברציפים וישבנו במקום סגור וחמים שם הזמנו Fish&Chips ומרק צדפות Clam Chauder שמוגש בתוך כיכר לחם...פשוט מעולה!

14/8, יום ראשון
שוב מטיילים בסן פרנסיסקו. עלינו על אוטובוס התיירים הכחול שהתיש אותנו בנסיעה ארוכה למקום שאליו יכולנו להגיע ברגל אבל הנהג היה חמוד, ראינו קצת את העיר, ספגנו שמש על האף והיה מצחיק. בכלל, קיבלנו יומיים שטופי שמש ועם ראות מעולה, דבר שממש נדיר בסן פרנסיסקו. ירדנו באזור צ'יינה טאון והלכנו למסעדת דים-סם, אח"כ לכיכר יוניון ואז חזרה לחניון.

15/8, יום שני
הקדמנו לצאת לכיוון גילרוי  שם יש Premium Outlet ואז לאקווריום במונטריי שם נפגשנו מקרוב עם דגים וליטפנו כוכבי ים, שמנו על היד סרטן קטנטן וראינו האכלת דגים וכרישונים. היה חביב ביותר והילדים נהנו, אח"כ המשכנו לקמפ KOA SANTA CRUZ שהתגלה כמגניב ביותר לילדים. פינת "חוף ים" עם חול, כסאות נח, מתנפחים, מיני גולף וחדר משחקים והפעלות לילדים הגדולים יותר בלילה. חוץ מזה יש גם מגרש משחקים משעשע ורכבת לקטנטנים. בדרך לקמפ עצרנו ב-Moss Landing ופגשנו במרחק נגיעה במאות! כלבי ים צעקנים וחמודים... היה עצום!

16/8, יום שלישי
קמנו לבוקר של כיף עם הילדים בקמפ המגניב: אופניים, קפיצות, גן משחקים, חול, כווולם מאושרים. אח"כ נסענו ברגוע, עצרנו לראות את הים המדהים עם הסלעים שצומחים ועולים ממנו ואפילו את פילי הים העצומים שהיו מתוקים לאללה... הגענו בערב לקמפ. Pismo Coast RV Resort הענק להצצה חטופה על חוף הים הצמוד.

17/8, יום רביעי
יצאנו לכיוון L.A רק בצהריים לקמפ. Anaheim באנהיים שליד דיסני, והסתיים לנו היום במופע מרהיב ודרמטי של זיקוקי דינור שהרגשנו כאילו שעשו אותו במיוחד בשבילנו... הילדים ואנחנו מאוד התרגשנו ממנו.

18/8, יום חמישי
דיסנילנד!! למרות שניסינו להתארגן מהר... הגענו רק סביב 12:00 ליום חם ביותר.

19/8, יום שישי
הספיק לנו דיסנילנד. בניגוד לתוכניות לא יצאנו ליום נוסף ובמקום זה פשוט העברנו את היום בקמפ בבריכה, ביצירות, בכביסה. קינחנו בארוחת ערב שבת חגיגית עם דגים לילדים ודגים חריפים למבוגרים, תפוחי אדמה בתנור מעולים! בשר על האש וסלטים...

20/8, יום שבת
מזמן לא עשינו שופינג, אז... נוסעים ל-Outlet הענק Citadel.... טוב, כצפוי... היה כיף נורא. שופינג עושה אותי מאושרת! ואסור לשכוח את סיום הערב עם תצוגת זיקוקי הדינור הלילית שלנו בחסות דיסנילנד.

21/8, יום ראשון
קמים, מתארגנים ונוסעים לסן דייגו. אבל... עוצרים בדרך ב-Walmart, איך לא? לקצת שופינג. מרגישים כבר את הסוף... מה נעשה בלי וולמארט בארץ?  הגענו מוקדם לקמפ. Chula Vista Rv Resort, במקום מדהים על המרינה של Chula Vista ליד סן דייגו, עם בריכה מפנקת, אופניים, מדשאות, טיילת מושקעת על המרינה. חיים דבש!

22/8, יום שני
Sea World בסן דייגו ואז לינה שוב ב-Chula Vista. היה מדהים! את ההופעה של לוייתן האורקה "Shamu" ראינו פעמיים פעם "על הבוקר" ויצאנו רטובים!! ופעם בערב, מלמעלה, כדי לראות הכל ולצלם. ראינו גם את ההופעה של הדולפינים ושל כלבי הים, שיחדנו את השומר כדי להאכיל דולפינים וללטף אותם ועוד המון חוויות מדהימות... היה שווה בטירוף והילדים (גם אנחנו וגם הקטנים) נהנו בטירוף. חזרנו עייפים ומרוצים.

23/8, יום שלישי - 26/8, יום שישי
בדרך ל-L.A... עוד קצת מנוחה, השלמות שופינג... והביתה. היה נפלא!!