שלושה במסע מניו יורק לאורלנדו / משפחות זמר-טוב ואביהו

מספר ימי הטיול: 17 ימים
יוני 2006
התחלה בניו יורק וסיום באורלנדו

בית על גלגלים זה חלום שהתגשם.
טיול בקרוואן מתאים לכל אדם האוהב לטייל במרחבים וזמנו בידו.
אנחנו שלושה אנשים בוגרים ואחראיים, יישמנו ותכננו טיול מדהים וממצה, לאחר נסיון של טיול קרוואן באיטליה לפני מספר שנים, נגסנו חלק קטן מארצות הברית של אמריקה. לאור הנסיון וההתלהבות וכן היופי שבדבר והמון חוויות, שאיפתנו היא גם להתגלגל ביום מהימים ביבשת אוסטרליה.

מזרקה בארה"ב

הטיול שלנו בקרוואן החל מניו יורק (התחנה במדפורד, לונג איילנד) שם לקחנו את ה-RV. קיבלנו הנחיות כיצד יש לפעול ולהפעיל את הרכב באמצעות קלטת והנחיות אדם ויצאנו לדרך. שכרנו מצעים ומגבות ואת כלי המטבח וכו' קנינו בסופר הקרוב, זול יותר ואת רוב הכלים החד פעמיים זרקנו לפח לאחר האוכל.

סניף קרוז אמריקה בניו יורק

ה-RV מצוייד היטב ובית כל דבר: קטן יחסית, אינטימי ומספק חוויות ולוקח אותנו לפי רצוננו לכל נקודה מתוכננת. ממדפורד במעקף ניו יורק סיטי התחלנו מסלול של 1900 מיילים עד אורלנדו שבפלורידה. רוב הזמן נסענו בכבישים רחבים ונוחים וללא כבישי אגרה, עצרנו וטיילנו בעיירות ובפארקים לאומיים, נחנו בצידי אגמים ותמיד חנינו וישנו בחניוני סופרמרקטים העובדים מסביבי לשעון. לא היו הטרדות ולא התערבו במעשינו. את מילוי מכלי המים ברוב המקרים עשינו בתחנות דלק ואת ריקון מכלי המים האפורים והשחורים תמיד במקומות מתאימים לריקון ביוב. היה קל לתפעל את הציוד ולכל אורך הדרך התקבלנו בסבר פנים ובהתלהבות וגם בחיוכים.

חנייה בסופרמרקט בארה"ב

בחיק הטבע ובאתרים ההסטוריים טיילנו, נהנינו מאוד זמן ולמדנו הרבה. נסענו בשדות האיימיש וראינו אותם בחייהם הפשוטים, בעבודת יומם, במשחקי ילדיהם כשכולם מגדול ועד קטן מתגלגלים על קורקינטים מכניים פשוטים למראה. בקרנו במתחם האיימיש לתיירים הכולל מופע מרכבות וחנויות מזכרות שכל מטרתם היא להתפרנס. היינו במפעל לייצור יין ונהינו. קנינו יין טוב מעשה בית וחמאת בוטנים בייצור עצמי, המשכנו לעיר פיטסבורג שבמדינת פנסילבניה, אכלנו ארוחת גן עדן בוושינגטון היל - המסעדה בנויה על צלע הר ומשקיפה ממרום על כל העיר ונהרותיה, טיילנו באור יום ונרטבנו מגשם קל, לאחר שראינו הרבה ובקטן בפיטסבורג, התחלנו להדרים והגענו לוושינגטון די.סי שקיבלה אותנו באהבה רבה. שלושה ימים ולילות בעיר המיוחדת והדרמטית הזאת, טיולים ברגל ובתיור, בהדרכה מסיורים מקומיים, במזג אויר מצויין ובהנאה מרובה. גם הנשיא בוש חזר הביתה במסוקים ובשמירה מסביב וזו היתה חגיגה אמיתית כשכל ערב חזרנו הביתה ל-RV שניצב בפינת חניון קמפינג שמור ומסודר של המטרו. רחצה, ארוחה ומשחקי חברה ושינה ערבה לקראת יום חדש.

חניון קרוואנים בארה"ב

המשכנו הלאה ממוזיאון וטיול באי העבדים אשר בגשר העץ, בקניות של מזכרות ובטיולים בקניונים, מאגם אנה ועד ריצ'מונד, ארוחה במסעדה סינית של "אכול כפי יכולתך" בכמות שיכולה להאכיל פילים, משפע של מטעמים מכל הסוגים והמינים, מביקור בבית כנסת ובגן חיות, באימפוריה וגם בהליפקס - עיר עבדים שהיא עיר רפאים שמורה, משנת לילה בקומהוק וטיולים בסאנטי, מבוקר נפלא ללא עננה עד כניסה לעיר סבאנה שהמטירה גשם עז ללא הפסקה... ולמרות הכל לא ויתרנו וטיילנו בעיר העתיקה ללא יבבות של רטובים, סחוטים וקרים, חצינו את העיר ג'קסונוביל וטיילנו ברגל לאורך הטיילת היפה שבה. העיר דלטונה קיבלה אותנו בזרועות פתוחות ולאחר 17 ימים מלאים בהפתעות הגענו לאורלנדו העיר כשחבלי כביסה מסועפים בתוך הקרוואן ובגדינו מתייבשים ברוח הנסיעה.

זוג על גשר בארה"ב

למדנו את השטח והגענו לתחנת ההשכרה של החברה יום לפני מסירת הרכב כדי לעמוד בלוח הזמן. היחס האוהד ממנהל המקום ועד לפועל הפשוט היה יחס של כבוד והערכה. למחרת הם קיבלו את הקרוואן שלהם הביתה בשמחה. אנחנו התעשרנו בטיול מדהים ונוח לעניות דעתנו גם חסכנו כסף רב.

קרוואן חונה בארה"ב

לקחים שלקחנו איתנו מטיול זה
• לא ממהרים - נהנים מכל רגע.
 רוכשים טלויזיה בזול. אנחנו לא קנינו, לא ראינו חדשות ולא ידענו מה קורה בעולם.
 יש לבדוק היטב בעת קבלת הרכב איך הציוד מתוחזק. אנו לא נהנינו מגנרטור ששבק חיים לאחר יום במוסך שלא הצליחו לתקנו, והמשכנו הלאה במזג אויר חם ולח.
 במקום ניווט חובבני ואנושי כדאי אולי לנווט אוטומטית עם GPS.
 תצטיידו ברצון טוב, גם ואם קצת צפוף.

אישה ליד קרוואן בארה"ב

סה"כ נסענו כ-1900 מייל ב-16 יום ועברנו במדינות: ניו יורק - לונג איילנד, ניו ג'רסי, פנסילבניה, וירג'יניה, צפון קרוליינה, דרום קרוליינה, ג'ורג'יה ופלורידה - עד אורלנדו.

מופע רחוב בארה"ב

וכמו שאמרתי בתחילת סיפור המסע, כדאי וטוב לטייל בדרך זאת והלוואי ותתגשם המשאלה וגם את אוסטרליה נכבוש!