הטיול שלנו בהולנד, בלגיה, צרפת ולוקסמבורג, "חזרנו מאושרים" / משפחת ניאטו

הרכב: זוג הורים ושני ילדים
יולי 2011
התחלה וסיום בדיסלדורף

חזרנו מאושרים מטיול של שבועיים עם החבילה ההולנדית ("טוס וסע"), יולי 2011.
זו הפעם השנייה שאנחנו מטיילים בקרוואן עם חברת מוטורהום ואנחנו מודים לכם על השירות המקצועי והיעיל וממליצים בחום לכל המעוניין.

אנחנו משפחה של ארבע נפשות - אבא מנואל, אמא אנדראה, דניאל בן 13 ועדן בן 11. הפעם לקחנו קרוואן מדגם McRent ,Family Standart, וחשוב לנו לציין שהם היו מאוד אדיבים, קיבלו אותנו בבוקר עם הגעתנו ולא היינו צריכים להמתין עד 14:00 כפי שחשבנו. הקרוואן היה חדש ועם חלוקה פנימית משודרגת לעומת מה שציפינו כך שיצאנו משם מרוצים מאוד.

יום שלישי 5/7 - המוזיאון הפתוח - The Netherlands Open Air Museum
הגענו מוקדם לקלן והמתנו בשדה התעופה עד 9 בבוקר, כאשר הילדים איבדו את סבלנותם, לקחנו מונית לאתר קבלת הקרוואן במולהיים (90€) והופתענו לקבל מיד את הקרוואן. ניצלנו את ההזדמנות שב-10:30 כבר היינו בדרך והחלטנו להגיע לאטרקציה הראשונה שהייתה מתוכננת למחרת, המוזיאון הפתוח בארנהם - הולנד, שעה וחצי נסיעה משם. והשארנו את הקניות וסידור הקרוואן לערב, לאחר המוזיאון. ההחלטה הייתה מוצלחת, המוזיאון יפה וזו הייתה התחלה מרגשת. לאחר שיצאנו חיפשנו סופר בעיר (קצת הסתבכנו כי קשה לזהות סופר מבחוץ) אבל בסוף מצאנו, מילאנו את המקרר והתקדמנו לקמפינג בהונדרלו Hoenderloo, ליד פארק הואה פלואה המתוכנן למחרת. הגענו לקמפינג פשוט ונקי בתוך העיירה, התקלחנו, אכלנו ארוחת ערב, פירקנו את התיקים בנחת והלכנו לישון...

יום רביעי 6/7 - פארק הואה פלואה - Hoge Veluwe National Park
קמנו לאט ובנחת והתקדמנו לפארק, השארנו את הקרוואן בחנייה בכניסה ולקחנו אופניים. היום היה יפה ורכבנו לאורך השבילים נהנים מהעצים הגבוהים. במרכז הפארק יש את מוזיאון קרולר מולר, היה מעניין אפילו לילדים. בילינו בפארק בערך ארבע שעות. בדרך חזרה לחנייה התחיל לטפטף. חשבנו לנסוע לארמון המלכה הטלו אך העייפות והגשם הכריע על ויתור והתקדמות לכיוון היעד של יום המחרת - Harderwijk - הדולפינריום. ה-GPS לקח אותנו לקמפינג מדהים, מקום קטן מנוהל על ידי זוג צעיר ונחמד מאוד, אפילו קיבלנו סיסמה לאינטרנט במתנה.

יום חמישי 7/7 - הדולפינריום ב-Harderwijk
יצאנו מוקדם ליום שכולו כיף בדולפינריום, בארץ התלבטתי האם לשלב אותו במסלול ואני שמחה מאוד שהגענו אליו, התאהבנו בחיות המדהימות והחכמות, היה נהדר! בערב התקדמנו לכיוון חיטורן - Giethoorn לקמפינג בכניסה לעיירה בתוך חווה חקלאית, מקום נחמד, לילדים יש מגרשי משחקים ושולחן פינג פונג, אך השירותים והמקלחות לא היו נקיים במיוחד.

יום שישי 8/7 - שייט בחיטורן - Giethoorn, הסכר הגדול, וולנדם
נכנסנו לעיירה חיטורן, חנינו מאחורי לשכת התיירות - VVV, בחניון גדול וחינם. משם התחלנו בטיול רגלי ולאחר מכן השכרנו סירה קטנה לשייט בתעלות. המקום יפייפה, כל גשר, וגם האגם הפתוח. באמצע השייט התחיל מבול! מזל שלילדים היו מעילי גשם, היה מצחיק וכיף. משם התחלנו את הנסיעה לכיוון אמסטרדם שהחלטנו לעשות אותה דרך הסכר הגדול והמרשים. באמצע הסכר עצרנו לתצפית ולתמונות והמשכנו בנסיעה. מזג האוויר היה טוב והחלטנו לעצור בכפר הדייגים וולנדם - Volendam, לארוחת ערב במרינה כפר קטן ונחמד. משם המשכנו לקמפינג באמסטרדם

יום שבת 9/7 - אמסטרדם
קנינו בקמפינג כרטיסים יומיים משולבים למטרו ולאוטובוס באמסטרדם. נסענו מתחנת המטרו הצמודה לקמפינג למרכז אמסטרדם ליום גדוש ומעניין, היינו בבית של אנה פרנק, קפצנו מכיכר לכיכר, קצת ברגל, קצת באוטובוס, שמענו הופעה חיה בפארק וונדל, נהנינו מהאווירה וחזרנו בערב עייפים ומרוצים לקמפינג.

יום ראשון 10/7 - פארק מיניאטורות Madurodam מדוראדםKinderdijk
התחלנו את היום בפארק המיניאטורות מדורודם - מיני הולנד, היה נחמד. משם המשכנו לאתר מורשת עולמי Kinderdijk, בו יש 19 תחנות רוח מקוריות. הכניסה לאתר חופשית, הכניסה לתוך תחנת הרוח בתשלום, אנחנו הגענו ב-17:00 והתחנה נסגרת ב17:30 עז לא הספקנו להיכנס, אבל השכרנו אופניים וטיילנו בשבילים של הפארק שהוא לא נסגר, היה מאוד כיף. חשוב מאוד לציין שאי אפשר לחנות עם קרוואן בקרבת האתר. היינו צריכים לחנות 3 קילומטר משם וההליכה עד אליו הייתה קצת קשה ומעייפת. משם התקדמנו ליעד הבא לקמפינג מאוד מומלץ (קמפינג Duinlust) קרוב לפארק אפטלינג.

יום שני 11/7 - פארק אפטלינג
יום שכולו כיף בפארק השעשועים, נהנינו מכל המתקנים. בסוף היום החלטנו לא להתחיל בנסיעה וחזרנו לקמפינג Duinlust המוצלח לשינה עמוקה.

יום שלישי 12/7 - מגדל Euromast-Rotterdam, דלתא אקספו
לאחר התלבטות החלטנו לנסוע לרוטרדם למגדל אורומסט. יש תצפית יפה על העיר והצלחת המסתובבת ועולה הייתה אטרקציה נחמדה. משם המשכנו לכיוון Zeeland, לדלתא אקספו. הגענו למקום שומם ולא ידענו עם אנחנו במקום הנכון, הכניסו אותנו לתערוכה קטנה ולסרט בטלוויזיה קטנה שמסביר על המלחמה של הולנד נגד הים, ואיך הם בנו את הסכרים הרבים במדינה ואת הדלתא שבמקום. האמת שהיה מעניין וחשבנו שבזה סיימנו, יצאנו לחצר להצטלם מול השכר ובחורה אומרת לנו שלצאת לשם זה רק עם מדריך, לאחר כמה דקות הגיע מדריך קשיש, רצינו לוותר אבל הוא שכנע שלילדים זה כדאי. שילמנו בקבלה על ההדרכה והתחלנו ללכת לכיוון הסכר והפתעה! נכנסנו בפנים, הוא לקח אותנו במבוכים בין חדרי המכונות האדירות שמפעילות באופן ממוחשב את דלתות הדלתא. הזקן בן שמונים ומשהו הסביר בסבלנות כל דבר ונתן לנו לחוות את עצמת המקום. היה מדהים - אסור לפספס! משם נסענו לכיוון ברוז', בלגיה. הקמפינג היחיד שמצאנו היה מלא אז ישנו בתחנת דלק קרובה לעיר.

יום רביעי 13/7 - ברוז'
התעוררנו אחרי לילה גשום בתחנת הדלק ונכנסנו לברוז', קרוב לתחנת הרכבת יש חניון לקרוואנים, גילינו שיש אפשרות גם ללינה בחניון הזה. היום התבהר והתחלנו בטיול רגלי בעיר, העיר יפיפייה, חלומית, אכלנו וואפל בלגי, שתינו שוקו חם, ביקרנו במוזיאון השוקולד, בקיצור, יום מושלם. אחר הצהרים התחלנו את דרכינו לצרפת - פריז דרך ארוכה. כאשר הגענו לקמפינג שהומלץ (de Boulonge) גילינו שהוא מלא. הם נתנו לנו כתובת אחרת, הגענו לקמפינג אחרי 10 בלילה מאוד עייפים. הקמפינג גדול מאוד ופשוט, לא הכי חדש אבל הגישה למרכז פריז הייתה נוחה והאנשים שם מאוד נחמדים.

יום חמישי 14/7 - פריז
יום הבסטיליה בפריז, חוויה מיוחדת, הופעות, תהלוכות, מטוסים, שמח בכל פינה. גם כאן קנינו בקמפינג כרטיסים יומיים לרכבת, מטרו ואוטובוס בפריז ואיתו הגענו ממקום למקום. הדבר היחיד שלא יכולנו לעשות בגלל שהיה יום הבסטיליה היה לעלות לאייפל, מתחת למגדל הייתה במה ענקית והופעות של אומנים מוכרים, המון אנשים, הרגשה וודסטוקית- בלתי נשכח! בלילה חזרנו על ארבע לקמפינג.

יום שישי 15/7 - דיסנילנד פריז
מה אפשר להגיד? חלום! קנינו כרטיסים לשני הפארקים, היה שווה בהחלט, בחניון אמרו לנו שנוכל להישאר בחניה עד למחרת ב-9:30 בבוקר כך שנרגענו שלא נצטרך לחפש מקום לינה ויכולנו להישאר בפארק עד 23:00 וכך ראינו את מופע הנעילה עם הזיקוקים מעל הארמון, שהיה מאוד מרגש.

יום שבת 16/7 - לוקסמבורג
קמנו מוקדם והחלטנו לא להעיר את הילדים. התחלנו את הנסיעה הארוכה לכיוון לוקסמבורג. הגענו בצהריים לעיר לוקסמבורג ודי הסתובבנו עד שמצאנו חניה. לא הייתה לנו מפה והיה לנו חשוב להגיע ללשכת תיירות כדי שנוכל להתמצא, בזבזנו הרבה זמן עד שמצאנו עזרה. אכלנו משהו ורצנו ל-Casamates, מבוך של מעברים וחדרים לחים, שנחצב ובסלע, בונקרים צרים, יורדים ומטפסים במדרגות והולכים שם לאיבוד, נחמד מאוד. משם המשכנו לבלגיה, ליעד שלמחרת, מערות Han Sur Lesse. הגענו בעזרת ה-GPS לקמפינג קטנטן על גדות הנחל קרוב למערות.

יום ראשון 17/7 - מערות הנטיפים הן סור לס
קמנו בבוקר שלווים, בעלי הקמפינג הנחמדים אמרו לנו לחנות את הקרוואן ליד הכניסה של הקמפינג וללכת ברגל למערות, האמת שהיינו שתי דקות הליכה מהם. העיירה מדהימה ויופייה, קנינו כרטיסים למערות ורכבת קטנה לקחה אותנו לשם. ההדרכה בצרפתית או בדאצ', אבל המדריך לקח אותנו ועוד משפחה אחת קדימה והסביר לנו באנגלית. משם נסענו חזרה לגרמניה לקמפינג קרוב לדיסלדורף, קמפינג יפה ליד אגם ללילה האחרון.

יום שני 18/7 - החזרת הקרוואן וטיסה חזרה
התקפלנו בעצב ונסענו להחזיר את הקרוואן. ההחזרה הייתה מהירה ובלי בעיות, הם הזמינו לנו מונית לשדה התעופה לקלן - הפעם עלה לנו ביוקר - 130€, אבל לא היה טעם להתווכח. פשוט קשה מאוד להגיע בתחבורה ציבורית אלא אם הולכים קצת ברגל, עולים לאוטובוס עד לתחנת רכבת, נוסעים ברכבת אל דיסלדורף ומשם רכבת אחרת לקלן (יותר מידי). לסיכום, היה טיול נהדר, מזג האוויר התנהג ממש טוב איתנו, חזרנו מלאי אנרגיה ועם טעם של עוד, כך שאנחנו מצפים כבר לטיול הבא...