שלושה שבועות עם קרוואן בנורבגיה / אורה וסורין ליפשיץ

מספר ימי הטיול: 21 יום
אוגוסט 2018
התחלה וסיום בהמבורג

אז איך כל הסיפור מתחיל...
לפני כ-13 שנים התאהבנו, אבל ממש ממש התאהבנו בטיול קצת אחר, טיול עם בית צמוד, בקיצור טיול בקראוון. כבר ב-2006 שכרנו קראוון דרך "מוטורהום ישראל" וטיילנו במשך חודשיים תמימים ברחבי מערב ארה"ב וקנדה. הצוות במוטורהום אמר לנו משפט שמהדהד לנו מאז בראש: "צברו חוויות ולא נכסים" - מאז אנחנו משתדלים מאוד לממש את המשפט הלכה למעשה.
נדלקנו על החופש בבחירת מקום הלינה, אהבנו את האופציה לישון בחיק הטבע כאשר מכל עבר יש חיות בר, מפלים, אגמים הרים מושלגים וכו'. אהבנו את הרעיון של הכנת הארוחות, סידור שולחן האוכל בחניוני הפארקים, ומאז אנחנו משתדלים לא לפספס כמעט בכל שנה את האופציה של מוטורהום כמועדף לטיול משפחתי.

אז הנה אנחנו, התאריך 9.8.18 - לאחר כמעט שנתיים של תכנון ארגון ואיסוף חומר רלוונטי אנחנו על המטוס להמבורג, שם נאסוף את הקראוון ונתחיל את טיולנו בנורבגיה. אנחנו נוחתים בהמבורג בשעת לילה מאוחרת ולנים בקרבת שדה התעופה. למחרת בבוקר נוסעים למשרד איסוף הקראוון מחברת DRM בהמבורג שנמצאת קרוב מאוד לשדה התעופה. מכיוון שזו לא הנהיגה/נסיעה הראשונה שלנו לא היינו צריכים הסברים רבים ולאחר כשעה עלינו והתחלנו את הנסיעה, לא לפני שבדקנו קודם את המקרר, הגז, המקלחת וכל ציוד הקראוון שהזמנו עובד ותקין.

עצירה ראשונה להצטיידות כמובן - רשימת המכולת מוכנה כבר מהבית - נורבגיה יקרה בטרוף אז הרכישה נערכה בגרמניה - קנינו דברי מאכל, מים, שימורים וכו' לכמעט 3 שבועות של טיול על מנת לחסוך בעלויות.

העצירה הבאה ללילה בגרמניה לפני העליה על המעבורת לנורבגיה. פותחים ציוד שינה, מסדרים מיטות, מסדרים את הבגדים בארונות ומתארגנים ללילה. ומה לגבי הארוחות אתם שואלים? אז פותחים ומכינים שקית פסטה וקופסה של רוטב והינה לנו ארוחה לתפארת. בל נשכח את הבירה הטעימה שקנינו לעצמנו.

מכיוון שאין כל בעיה לחנות באירופה בכל מקום שהוא ללינת לילה מצאנו מקום שקט ומבודד שאינו בקרבת בתים ושם ישנו.

קמים בבוקר ליום גשום ונוסעים את כל הדרך עד Hirtshals, משם נקח את המעבורת ל-Kristiansand והנה טיולנו מתחיל.

את הלילה הבא עשינו בחניה יבשה בעיר עצמה ובבוקר התעוררנו ליום שמש מקסים וטיילנו בנמל הנקי שלא לומר מצוחצח של העיר. מ-Kristiansand נסענו לכיוון Mandal - עיירה ציורית שם נערך באותו יום פסטיבל מקומי של בירה דגים ומצב רוח. את הלילה הזה חנינו סמוך לצוק המטיף preikestolen - עליו התכוננו לטפס למחרת בבוקר.

את היום שלמחרת לא נשכח - יום שמש מהמם ואנו בטיפוס מפרך של 4 שעות על עבר הצוק - המראה מרהיב - פיורד מטורף, מים כחולים צלולים ואלפי מטיילים בכל השפות האפשריות ממתינים להצטלם על שפת המצוק המקסים הזה. והנה עוד חלום שהתגשם... בבוקר היום שלמחרת מתבצע "טקס" מוכר מאוד לחובבי הקראוונים - ריקון ומילוי מיכלי המים בקראוון. בכל מדינה יש תחנות מילוי וריקון רבות במקומות שונים. במקומות רבים בנורבגיה עמדות הריקון והמילוי נמצאות בתחנת דלק מקומית.

וכך במשך 3 שבועות נחשפנו לטבע מקסים למפלים שוצפים בכל סנטימטר אפשרי. טיילנו ברכבת המפורסמת ב-Falm, עמדנו נפעמים מול המפלים Tjørnadalsfossen ,Vidfossen  בעמק המפלים. המפל הענק Tvindefossen שהתיז עלינו בחוצפתו מים מכל עבר.

ואיך אפשר בלי שייט סאפרי בלתי נשכח של כשעתיים בהם עברנו ליד מפלים שוצפים וכמעט שיכולנו לגעת בהם ב-Falm. הקראוון החמוד שלנו עבר "טלטלות קשות" בדרך- זוהי נורבגיה במיטבה כבר אמרנו... חצינו את דרך Gamle Strynefjellsveg המטורפת ב-6 מעלות בחוץ אבל הנוף... שווה כל מעלה שיורדת במד החום שמראה הרכב. גם את דרך הטרולים ודרך הנשרים עשה הקראוון המתוק שלנו מבלי להניד עפעף. כבישי נוף מרהיבות שהמצלמה לא מפסיקה לצלם והעין לא שבעה מלראות והנפש לא שבעה מלהכיל את יופיו של העולם הזה.