אירופה

יוני-יולי 2019
התחלה וסיום במדריד

שלום לכולם,
השנה, יוני-יולי, יצאנו לטיול בספרד. משפחת גיטמן - זוג הורים ו-2 ילדים (20 ו-18 אוטיסט) ומשפחת סבג - זוג הורים ובת 16.
2 קרוואנים, 12 ימים, בחלק הצפון מזרחי של ספרד.

המסלול

יום 1 - אחרי נחיתה במדריד, איסוף הקרוואנים, סופר למילוי המקרר ונסיעה לכוון סרגוסה. ישנו בקמפינג ליד.

יום 2 - ארוחת בוקר, התארגנות ונסיעה לסרגוסה לטיול בעיר. בדרך עצירה בליידה לארוחת צהריים וקניות בסופר. הגעה לקמפינג 3Estrellas ליד ברצלונה.

יום 3 - השכמה מוקדמת, ארוחת בוקר ונסיעה לברצלונה באוטובוס. היה מתוכנן יום שלם, אבל עקב יום חם במיוחד החלטנו לקצר וחזרנו קצת מוקדם. טיילנו בחוף הים שצמוד לקמפינג.

יום 4 - ארוחת בוקר, התארגנות, ונסיעה למונטסרט. חנינו למטה ועלינו עם הרכבל, חוויה. משם נסענו לטוסה דה מאר. מדהימה. עקב השהות במונטסרט ומרחקי הנסיעה, ויתרנו על גירונה, לטוב ולרע. ישנו בקמפינג Mas Nou.

יום 5 - ארוחת בוקר, התארגנות ונסיעה למוזיאון דאלי בפיגרס. כרטיסים קנינו מהארץ, מותאמים לשעה ספציפית. ברבור עם החניה, אבל הסתדרנו בסוף. אני מנווט עם GPS ולא עם וייז. משם נסענו ל-Ribes de Freser, רכבת ל-Nuria Valley. מקום מדהים! בסיום תפס אותנו מבול בהפתעה. משם נסיעה לחניון לילה Camping Valira באנדורה.

יום 6 - ארוחת בוקר ויציאה לשופינג ללא מיסים באנדורה. לא יודע למה, אבל המחירים כמעט כמו בארץ. לא קנו כלום. חוץ ממני. מצאתי מעיל לאופנוע במחיר מדהים. משם נסיעה לקמפינג La Torre ליד Espot.

יום 7 - ארוחת בוקר, התארגנות, ירידה ל-Espot ומוניות לפארק לאומי אגואסטורטס. רציתי טיול סביב האגם אך מסתבר שיש שם טיפוס רציני, לא בשבילנו. אז עלינו למפל וחזרנו. מקום יפה. משם נסיעה לחניון לילה Camping Rio Ara ובדרך ארוחת צהריים במסעדה.

יום 8-9 - ארוחת בוקר, התארגנות ונסיעה של 5 דקות לחניון ממנו יוצא אוטובוס לפארק לאומי Ordesa. ביקרנו במפלים, 3 הראשונים, וחזרנו לאוטובוס. מקום יפה. משם נסיעה לכוון Donostia San Sebastian. היינו אמורים לישון בחניה מיועדת לקרוואנים. המקום מפוצץ בתיירים. ב-2 המקומות אי אפשר לחנות. אז מצאנו קמפינג מחוץ לעיר וישנו שם. ממש בתוך יער. בבוקר חזרנו לדונוסטיה, חנינו בחניה רגילה עם עוד מלא קרוואנים. בגלל שיום שבת החניה בחינם. יצאנו לסיבוב ועלינו להר Monte Igueldo לתצפית. הנוף מדהים, הראות פחות בגלל אובך. באסה. יש פארק שעשועים למעלה. נחמד. משם נסיעה ל-Pamplona לריצת השוורים המסורתית. עוד פעם הנאיביות שלי חזרה אלי כמו בומרנג. חניה ראשונה מפוצצת קרוואנים. חניה שניה הפכה לפארק שעשועים ענק. בסוף חנינו באיזה רחוב ליד עם עוד מלא קמפרים. יצאנו לסיבוב בעיר להצטייד בלבוש הלבן עם האדום. לבוש חובה!!!!! מלא אבל מלא אנשים, לא יאומן כמה. שותים וחוגגים לתוך הלילה.

יום 10 - השכמה מוקדמת מאוד, ארוחה קלילה, התלבשות בבגדים המתאימים והליכה של חצי שעה למרפסת תצפית ברחוב Estafeta. המרפסת הוזמנה מראש מהארץ, המחיר יקר. לקחנו קומה ראשונה, ממש מעל הרחוב. ככל שעולים המחיר יורד. קיבלנו גם ארוחת בוקר. ארוח מושלם! מיליון אנשים, כולם לבושים בלבן עם בנדנה וחגורה אדומה. חגיגה לעיניים, שבוע שלם. כל בוקר 7 שוורים משוחררים והמון רצים יוצאים במנוסה. מחזה מרהיב. החג נקרא San fermin. שווה בהחלט!!! אחרי שטעמנו קצת מהחגיגה יצאנו לכוון Burgos. טיילנו בעיר ונסיעה לחניון לילה Camping Riaza.

יום 11 - ארוחת בוקר התארגנות ונסיעה ל-Segovia לראות את האקוודוקט, הקתדרלה והמבצר. חנייה מלאה שלחה אותנו לחיפושים בהמשך הדרך. לא קל למצוא חניה ל-2 קרוואנים. דורש הרבה אורך רוח. משם נסיעה לקמפינג האחרון ליד מדריד. אריזת מזוודות ניקוי ריקון ומילוי הקרוואנים. וגם חיסול כל האוכל שנשאר.

יום 12 - ארוחת בוקר, התארגנות ונסיעה להחזרת הקרוואנים. מאתר הקרוואנים מונית למלון במדריד. יומיים במדריד והביתה.

תובנות ומסקנות
• תיכננתי את הטיול כ-9 חודשים, עד הרגע האחרון.
• הזמנת קרוואנים, טיסות, קמפינגים, בית מלון, מרפסת בפמפלונה, כרטיסי כניסה - הוזמנו בשלב מוקדם מאוד.
• הספרדים ממעיטים עד לא מדברים אנגלית! מיילים - כאב ראש גדול. גם במקומות מתויירים לא מדברים אנגלית בסיסית. למה? כי הם לא רוצים ללמוד!!!
• חלק מהנסיעות ארוכות מאוד ומתישות. אנחנו עשינו סיבוב ענק, 2300 ק"מ ב-12 ימים.
• מכשירי קשר - מנסיון יעיל של שנה שעברה, חובה אם יש 2 קרוואנים. תקשורת כל הזמן, עוזר מאוד.
• אני מנווט עם GPS. למה? כי ב-Waze אין הגדרה לאוטובוס. תכנסו עם קרוואן לעיר בתור מכונית ותראו מה יקרה. מה גם שאין בעיות קליטה .עובד על לויינים ולא רשת סלולרית!
• ספרד גדולה. החלק הצפוני - הפירינאים - ירוק ומדהים. הכבישים צרים, דורשים המון ריכוז הורדת מהירות. מה שאומר זמני נהיגה ארוכים.
• הקרוואון אומנם דיזל אבל שתה הרבה.
• בדגמים שלנו אין מזגן נפרד לחלק הפנימי והיה נורא חם בחלק מהימים. תצטיידו בלפחות 2 מאווררים קטנים מהארץ.

מוטורהום ישראל - אדיבים ונעימים כתמיד. פעם שניה איתם.
החברה במדריד אדיבים נעימים ודוברי אנגלית.

למסלול הטיול בתכנת סלפי: https://selfie.motorhome.co.il/Selfie/Trip.aspx?Id=12897