טיול בר-מצווה בקרוואן באלפים / משפחת טורקיה

"חוויה משפחתית מעצימה ומגבשת"

28 באוגוסט - 10 בספטמבר 2013
12 יום
התחלה וסיום במינכן

אני רוצה לשתף אתכם בחוויה קצת אחרת- טיול בקרוואן באוסטריה, שוויץ וגרמניה.
כבר שנים שאני חולם על כך- טיול עם "בית גלגלים" ברחבי אירופה, והשנה לכבוד שנת הבר-מצווה של ה"סנדוויץ'", החלטנו לממשו.

לטיול יצאנו חמישה - זוג ושלושה ילדים לשבועיים של חוויות וגיבוש משפחתי.
את הקרוון הזמנו מהארץ, דרך חברת Motorhome.
עם בוקר נוחתים במינכן גרמניה ומשם נסיעה של כשעה ברכבת לקבלת הבית החדש שלנו לשבועיים הקרובים. קיבלנו בית קטן (7 מטר אורכו!) אבל מצויד בכל מה שצריך- מיטה זוגית ומיטת קומתיים, פינת אוכל הנפתחת למיטה זוגית נוספת, מטבח מאובזר עם מקרר וכיריים, מקלחת ושירותים, יש מכלי מים למים נקיים ומים אפורים , מכלי גז לחימום הקרוון בלילה ולחימום מים למקלחת וכמובן לבישול. יש מרקיזה (פרגולה) נפתחת, כיסאות ושולחנות פיקניק ומנגל קטן שעשה את כל הדרך מהארץ.

הקרוואן שלנו בקמפינג יפה באוסטריה

יום יומיים ומתרגלים לגודל הזה (ולנסיעות ברוורס...). התחנה הראשונה בטיול הייתה סופר גדול שבו קונים מכל טוב- גבינות ובשרים, לחמים, חטיפים, פירות (איזה אננס!) וירקות (והמלפפון !!)  ומשם בנסיעה ארוכה לכיוון אוסטריה.
באוסטריה שהינו כ-4 ימים. הנסיעה בכבישי אוסטריה היא חוויה מיוחדת ומרגישה כמו נסיעה בתוך גלוית נוף - פסגות האלפים המתנשאות לגובה ל מעל 3,000 מטר, פסגות ההרים מכוסות בקרחונים לבנים, מפלים ונחלים זורמים מכל עבר ואגמים.

אגמים צלולים אינספור מחכים למטייל באוסטריה

ביקרנו במערת קרח מרשימה שהטיפוס אליה חלקו ברגל וחלקו ברכבל ובתוכה 700 מדרגות תלולות, בסכר קפרון המרשים ובמפלי קרימל הנופלים מגובה של 300 מטר בעוצמה רבה.
המשכנו לשוויץ, גם כאן מראות עוצרי נשימה של האלפים, נופים יפיפיים ופסגות עם שלג טרי שירד שבוע קודם לכן (אוגוסט!), כאן עשינו רפטינג סוער לאורך כ-9 קילומטר במים קפואים וסוערים (המדריך לא ויתר על קפיצה למים..). למחרת עשינו טיול סקוטר-קורקינט הרים -בעזרת רכבל עולים על פסגת ההר, מקבלים את הקורקינט המיוחד ומשם גולשים למטה במסלול שבחורף משמש לסקי - איזה כייף!

רכבל באלפים עם נוף מדהים

ביקרנו גם במפלי הריין- כמה מים!  משם חצינו את הגבול לגרמניה לכיוון היער השחור.

מפלי הריין המרשימים בשוויץ

גולת הכותרת באזור היער השחור הוא כמובן פארק אירופה - לינה באתר הקרוונים בפארק היא חוויה בפני עצמה - החניון מעוצב כעיירה במערב הפרוע עם ברים ומסעדות, מוסיקה ומופעי קאנטרי, כרכרות סוסים, אזור בישול על מדורות, אוהלי טיפי, שור זועם והמון המון אנשים המבלים עד השעות הקטנות של הלילה. לינה בחניון הזה מאפשרת הגעה לפארק תוך דקות ספורות ועל כן אנו מתייצבים בכניסה לפארק אירופה ראשונים בבוקר ויוצאים רק עם סגירת המקום.

חניון הקרוואנים ליד פארק אירופה, בנוי בסגנון המערב הפרוע

את ערב ראש השנה חגגנו על שפת אגם טיטזי, עם ארוחה מפנקת שהכין השף שלומי.
עוד באזור היער השחור אנו מבקרים בפארק חבלים אתגרי, במגלשת הרים ובאי הפרחים באגם קונטנץ.

היום האחרון עם הקרוון - אנו מגיעים לחניון הקרוואנים הסמוך למינכן- מנקים וממרקים את הבית כדי להחזירו נקי ומצוחצח כפי שקיבלנו. נפרדים בצער מהבית ונותר לנו יום מלא לבלות בעיר מינכן. שוטטנו במדרחוב העמוס תיירים בין חלונות הראווה ובתי הקפה, הילדים דורשים מקדונלדס, מבקרים גם במוזיאון B.M.W ובכפר האולימפי, מסיימים בארוחה במסעדה ולמחרת בבוקר חוזרים לארץ בטיסת אל על.

ברחבי אירופה כולה חניונים מסודרים לקרוונים בהם יש שירותי כביסה, מקלחות חמות, אזורי ריקון ומילוי מים והעיקר שרובם ככולם נמצאים באזורי טבע בסמוך לאגם או נחל או פסגת הר. ניתן ללון גם שלא באתר מסודר, כך סתם ליד נחל או אגם שפוגשים בדרך ומחליטים לסיים בו את היום.

מסיימים את היום על כוס בירה קרה בקמפינג

טיול  בקרוון הוא חוויה שונה שלה יתרונות רבים אך גם חסרונות, כאן אין מי שמנקה אחריך את החדר או את השירותים, ויכין עבורך את ארוחת הבוקר, אך בכך גם יתרונה הגדול, הטיול עם הקרוון הוא חוויה משפחתית מגבשת, בה לכל אחד יש תפקיד משטיפת כלים וניקוי הקרוון, הכנת האוכל, מילוי וריקון מכלי המים ועוד מטלות הדורשות שיתוף פעולה ולכך נוסיף שבמשך שבועיים ימים המשפחה נמצאת יחד במשך 24 שעות והנה קיבלנו חוויה מעצימה ומחברת לצד טיול מקסים שייזכר לזמן רב.