שבועיים בשוויץ וקצת מסביב לה עם ילדים קטנטנים / משפחת קריגר

הרכב: זוג הורים ושני ילדים
יולי 2008
התחלה וסיום במינכן

יצאנו לדרך, אחרי התלבטויות רבות של "איך", "כמה" ו"למה" (אם בכלל) - זוג הורים עם ילדה בת 4 ותינוקת בת 4 חודשים.
במבט לאחור, לאחר ששבנו בשלום הביתה, ניתן לומר פה אחד כי הבחירה ביעד והבחירה בצורת הטיול (קרוואן) נכונים ומומלצים ביותר!!! שני גורמים אלו העניקו לטיול תחושת ביטחון והסירו דאגות מיותרות (הקשורות בתנועה ממקום למקום אחר לא ידוע עם שתי ילדות קטנות). הקרוואן הפך במהירה לבית עימו עברנו, בקצב שהתאים לנו ושאנחנו הכתבנו. יכולנו לשנות תוכניות ברגע האחרון, להישאר יותר במקום שאהבנו או לקצר שהות באחר. הצלחנו לחבר במסלול בין אטרקציות ואופי מסלול שיתאים לביתנו (הבכורה כמובן) ובין ההנאות הקטנות-גדולות שלנו ההורים (בתי קפה, נופים, עיירות קטנות וקסומות).

את הנסיעות והמעברים ממקום למקום עשינו רוב הפעמים בצהריים - ע"ח מנוחת הצהריים של הבנות עד להגעה לקמפינג הבא שקרוב, יחסית, ליעד הטיול הבא. כך הגענו כל פעם אחה"צ למקום הלינה, שמרביתם הציעו אפשרויות פעילות בתוכם או בקרבתם (בריכה, אגם, מסלולי טיול, עיירה קרובה) ולמחרת יצאנו לאטרקציה הבאה. כמעט ולא נאלצנו לבצע נסיעות ממושכות (הממוצעות היה שעתיים נסיעה), מלבד פעמים בודדות של נסיעות ארוכות יותר ע"מ לקצר מרחקים. גם בשל כך שוויץ מאוד נוחה לטיול עם ילדים קטנים.

ולהלן המסלול מתובל במעט זיכרונות משמעותיים

30.7
הגעה בבוקר לסוכנות הקרוואנים. שילמנו עבור יום קודם כך שיכולנו לקחת את הקרוואן כבר בבוקר - מומלץ. לאחר הדרכה מעמיקה ואדיבה יצאנו לדרך לכיוון היער השחור. לינה בקמפינג ליד העיר פרויידנשטאט. כאן נחשפנו לאיכות של הקיימפינגים הגרמניים והשוויצרים - נקיים, בכולם מתקני שעשועים לילדים, אפשרות להזמין לבוקר לחם טרי (ניצלנו זאת כל הטיול והיה נפלא).

31.7 נסיעה לפארק אירופה
הגעה קודם לקמפינג הצמוד לפארק ו"תפיסת" מקום לערב. הליכה ברגל לתוך הפארק. הגעה לפארק בצהריים, מאד מומלץ למי שיש ילדים קטנים שאינם צריכים להספיק הכל, כך ניצלנו מהתורים בכניסה והצלחנו לבלות שם עד לערב לשעות הסגירה. יש הרבה מה לעשות גם לקטנים וההנאה הייתה רבה. היה יום חם ולכן המיתקנים "הרטובים" הסבו לנו הנאה רבה (כדאי לקחת מגבת קטנה ובגד ים לילדים).

1.8 נסיעה לפרייבורג
מעט גשם, אך לא מקלקל תוכנית (בכלל לאורך כל הטיול מזג האוויר משתנה משעה לשעה ולכן לא תמיד מומלץ לבטל תוכניות). טיול במרכז העיר. שוק איכרים מקסים, אוכלים נקנקיות מקומיות וקונים פירות וירקות. עיר יפהפיה! קפה ב"סטארבאקס" המפורסם. לינה באגם טיטיזי, קיימפינג בשם "Bankhulf" נקי, מסודר היטב. עושים כביסה ראשונה.

2.8 אגם טיטיזי
טיול בעיירה טיטיזי, במסלול לאורך האגם היפה. קניות במעדניה, פיקניק על אחד הדשאים - מקום קטן ונעים. מעבר לשוויץ לעיר שופנהאוזן. לינה בקמפינג "Rheinweissen" - בתוך העיר, על גדות הריין יש בו בריכות לילדים, מדשאות ענקיים ונוף לנהר ולעיר יפהפיים.

3.8 העיר שופנהאוזן ומפלי הריין
יום ראשון והעיר די שוממת, ובכל זאת מצליחים ליהנות מיופייה המיוחד של עיר זו. שוטטות במרכז העתיק, קפה של בוקר עם עוגה מקומית וצרעה בתוך העוגה שעוקצת... נסיעה למפליי הריין - מרשימים אך לא באופן מיוחד. לינה בעיר Mohlin, בדרך לבאזל. גם כן קמפינג נעים ונוח ולצידו בריכה גדולה.

4.8 גן החיות בבאזל ובאזל
מתקשים למצוא חניה קרוב לגן החיות. חונים מרחק הליכה של רבע שעה, אך הליכה נעימה ברחובותיה היפים של באזל. בילוי בגן החיות היפה. נסיעה חשמלית הציבורית למרכז היער (מאד מומלץ בערים גדולות למצוא חניה לקרוואן ולהיכנס למרכז עם תחבורה ציבורית, גם חוויה). יש גשם אוכלים משהו וחוזרים ללינה בקמפינג בו היינו לילה קודם.

5.8 יום נסיעה ללוצרן
מגיעים בצהריים לקמפינג ה"לידו" המפורסם. מכיוון שהוא היחיד הקרוב לעיר הוא מתמלא מהר ולכן מומלץ לבוא בשעות הצהריים ו'לתפוס מקום'. יציאה אחה"צ לעיר, שוב עם תחבורה ציבורית. עיר כמו פנינה קטנה, מלאה בתיירים אך יפה יפה. את הערב בילינו במסעדה איטלקית נהדרת.

6.8 שיט באגם לוצרן
קמים לאט ורגוע. יוצאים בבוקר המאוחר לשיט באגם. יש תחת איסוף של האוניה צמוד לקמפינג ולכן נוח לצאת משם. בצהריים נסיעה לאינטרלאקן. דרך נופים יפהפיים, מגלים את שוויץ "הקלאסית". לינה בעיר, בקמפינג צמוד לנהר החוצה את אינטרלאקן "TCS-Sackgut" - קמפינג גדול ועיקר הנוחות שלו היא בקרבה למרכז העיר, אפשר ללכת ברגל.

7.8 טיול בהרים מגרינוולד לפירסט
רכבל מגרינוולד לכיוון פירסט. מסלול קטן ברגל. פרות עם פעמונים, נופים מרהיבים של ירוק ופסגות מושלגות. בירה וגלידה במסעדה שבדרך. מושלם!!! חוזרים ללון באותו קמפינג, בערב (לאחר גשם שבא ונעלם) יוצאים לעיר לפיצה...

8.8 מפלי טרומבלך
בוקר קצת גשום, ואנחנו מתכוונים לעלות לשילטהורן. ככל שמתקרבים מזג האוויר אינו מתבהר ולכן מתחילים במפלי טרומבלך, שם אין בעיה לטייל גם כשקצת גשום... הטיול במפלים חווייתי ומרגש. עוד ניסיון לעלות לשילטהורן אך ניכר כי למעלה אין כלל ראות ןאנו מחליטים לוותר. חוזרים לכביש לוצרן-אינטרלאקן וישנים בדרך בעיירה Obesee, לצד אגם, הרים ומפל... מקסים. בבוקר מגיעה לקמפינג "מאפיה ניידת" המוכרת לחמים ועוגות טריות.

9.8 מסלול הגמדים ב-Hasliberg
עבור ביתנו היה זה היום הזכור ביותר והחוויה המוצלחת ביותר. עליה ברכבל לנופי גלויה ומסלול טיול של כשלוש שעות (מאד איטיות) ובדרך אטרקציות שונות הקשורות בעולם הגמדים והיער. הקסם הגדול היה בפשטות של הדברים ובאסתטיקה המדהימה. עייפים ומרוצים מאוד מתחילים בנסיעה דרומה לעבר לוגאנו דרך מעבר הרים מדהים בנופיו. לינה בדרך ליד העיירה Faido בקיימפינג נחמד בשם "Gottardo". בריכת שחיה טובה ומאפיה מצויינת בבוקר. האווירה נהיית איטלקית.

10.8 לוגאנו
יום ראשון והכל סגור מלבד מסעדות. סיור לאורך האגם ופיצה במסעדה מקומית מצויינת. נסיעה ארוכה לאיטליה, לאגם גארדה. חוצים לאיטליה ה"חמה" (תרתי משמע). כניסה לעיר סירמיונה שלצד האגם. כאו המקום לציין שהאיזור כולו בעונה זו צפוף-צפוף, פקקים, מלא תיירים, מזכיר עיירת נופש בטורקיה... ואנחנו קצת התאכזבנו. לינה בקמפינג "סירמיונה" שהיה צפוף ועם אווירה ישראלית משהו... היתרון בו היתה בריכת השחייה וחוף האגם הצמוד.

11.8 אגם גארדה
מתארגנים לנסוע לפארק גארדהלנד. הקטנה חולה והפקקים איומים. עומס תנועה קילומטרים לפני הפארק. החלטנו שלא באנו לסבול, ואנו מסתובבים חזרה לקמפינג. חשבו היטב האם להתקרב בעונה זו לפארק, אלא אם אינכם חוששים מעומס מטורף...

12.8 נסיעה לעבר הדולומיטים
יום שכולו נסיעה, כשהנוף בדרך משתנה ונהיה הררי ועוצמתי ביופיו. לינה בעיירה Pazza di Fassa, בקמפינג מצויין!!! בשם "Catinaccio Rosegarten" (מקלחות ושירותים כמו במלון 5*), ובערב יציאה לעיירה המקסימה, חוגגים בפיצריה מעולה את סיום הטיול.

13.8 עוד טעימה מהדולומיטים וחזרה לגרמניה
טיול באחד מאתרי הסקי, עלייה ברכבל למעלה וברכבל ספסלים לפיסגה נוספת. ארוחת צהריים למעלה כמסורת אתרי הסקי (רק עם שמש וטמפ' חמות יותר). פרידה מהדולומיטים וחזרה לכיוון מינכן. עוד לילה אחד בקמפינג מומלץ באיזור מינכן.

14.8 התארגנות והחזרת הקרוואן
שפר מזלנו וקיבלנו אישור מהחברה להשיב את הקרוואן ממש לפני הטיסה שלנו, כלומר בשעות אחה"צ. כך חסכנו יום שוטטות עם הילדות והפקלאות. שווה לבדוק אם זה מתאפשר.

מאחלים לכם טיול מהנה ובטוח,
מקנאים בכם וחולמים על הטיול קרוואנים הבא שלנו...