השכרת קרוואנים בחו"ל
סרטי המחשה אמריקה
אתרי טיול מומלצים
אמריקה

תחילת סיפור יציאה לגמלאות לאחר 47 שנות עבודה.  בגיל 65 פרשתי והחלטנו זוגתי ואני לתכנן טיול בקרוואן.  למרות שמעולם לא טיילנו בדרך זו.  תמיד טיילנו עצמאי ברכב לינה בשמורות טבע באהלים שקי שינה 3 חודשים בדרום אמריקה ו 4 חודשים במצטבר במרכז אמריקה.  חודש בנפאל אנפורנה וכן 4 חודשים מצטברים בויטנאם, טיוואן, לאוס, קמבודיה, בורמה, סין ותיאלנד.

הזמנו קרוון לתחילת הטיול 9 ימיים באולימפיק פארק סיאטל לצורך הכרת סוג זה של טיול.  לקחנו קרוואן גדול (ל 5 אנשים) לזוג מאובזר בכלי מטבח ומצעים. לאחר יומיים למדנו את המגבלות של רכב והיתרונות ואז התחלנו ליהנות גם מהנהיגה והנוחות שהכול נוסע איתנו. ח.שינה, פינת אוכל מטבח מקלחת, שירותים ואפילו המנגל.  הטיול תוכנן מראש. שבוע ימים באולמפיק פארק כולל מרחצאות תרמיים וכן טארק של יום לאחר מכן ל mt.rainur  פארק לאומי ו:mt.st.helens volcano

בהמשך החזרנו את הקרוון וטסנו לאלסקה.  באלסקה לקחנו קרוון ל- 17 יום קבלת הקרוון רק יום לאחר הטיסה (חוקי המקום)  יצאנו מאנקורג, לכיוון פארק לאומי דנאלי תחילת עונה בפארק לינה בתוך השמורה (50 ק"מ )הזמנת מקום חודשים לפני ההגעה מאחר . מאחר ועדיין מעברי ההרים חסומים עם שלג חלק מהפארק חסום.  יש להזמין מקום מראש לאוטובוס שרק הוא יכול לנוע בתוך הפארק.

היינו בפארק 3 ימים שבמהלכם ראיינו דובים, איילים כבשי הרים שפני סלע עופות דורסים ועוד.  משם נסענו לכיוון פירבנקס יומיים באזור כולל מרחצאות.  ירידה דרומה לכיוון paxson  מכביש 2 ל-4 מpaxson  לכביש 8 המתולוגי (המשובש) לכיוון פארק דנאלי נסענו עד אמצעו לינה ולאחר מכן חזרה לכביש 4 דרום כניסה לפארק warangell st. alias  כביש 10 עד chitina וירידה לכביש אפר 4 שעות 100 ק"מ עד mcerthy   ומשם למכרה/גליישר אפשר או בנסיעה מקומית חלק מהדרך או הליכה של 10 קמ לכיוון. לינה בפארק.  לא במסלול הטיולים מאוד מומלץ כיוון שהכפר לפני נראה כמו לקוח מתוך סרט של המערב הפרוע.   מאחר וזאת דרך אפר ובזמנים עברו לא היה מטופל, הדרך עוברת על מסלול פסי רכבת הדרך היחידה למכרה ולגליישר שכוסה באפר היה מסוכן לרכבים בגלל מוטות ברזל שפינצרו גלגלים.  אנחנו נסענו הכול היה מטופל ועבר חלק.  אני לא בטוח שחברות ההשכרה מאשרות נסיעה בדרך זו מאחר והיא לא כביש  ממוספר אלא רק בשם, לברר .  לבדוק מיכל דלק מלא.  משם המשך לכביש 4 דרום ל valdez  בדרך יפייפיה מפלים וגלישר. קו צינור הנפט עובר שם מהצפון לאוקינוס ולנמל היחידי שלא קופא בחורף. ללא תכנון מקדים חסכנו נסיעה של יומיים לכיוון whittier   600 ק”מ בנסיעה ברכב  עלינו על מעבורת עם הקרוואן 6 שעות הפלגה דרך יפיפייה עם קרחונים ומפלים איים בדרך, וחסכנו הפלגה יומית כדי לראות את הקרחונים הגדולים.  המשכנו לחצי האי KENAI  , homer' hope  ו seward   עלינו על אוניה להפלגה של 7 לילות לכיוון ונקובר קנדה.  את הקרוואן החזרנו באנקורג'.    עלי לציין לטובה את ההתנהלות של חברות ההשכרה של הקרוונים בכל מקום אם זה בסיאטל או באלסקה תמיד מצאנו אוזן קשבת באו לקראתנו בעזרה גם בקבלת הרכב וגם בהחזרתו הכול התנהל בצורה טובה נעימה מסבירת פנים.

כל החששות שהיו לנו לפני ההחלטה לשכור קרוון כל השנים נמוגו.  הגענו למסקנה מובנת שכדי להיות מאושרים וליהנות מיופיו של הטבע להיות קרובים אליו כמה שיותר וללון בתוך השמורות ולהתעורר לכל ציוץ ציפורים וללכת לישון כששומעים את היער מתעורר לחיים או לישון על שפת אגם להתעורר בזריחה זאת חוויה לכל החיים.  אדם לא צריך יותר ממה שנכנס לקרוון כולל בגדים לשבוע ימים.  כל שבוע אפשר להגיע לעיר עיירה קרובה ולכבס במכבסות ציבוריות.

בנהיגה בקרוון יש לקחת בחשבון את הגובה שלו כשנכנסים ליער על הגג יש מיזוג, ואת אחורי הרכב שנמצאים כ- 2 מ' מעבר לגלגלים ולקחת בחשבון את הסיבובים שאחורי האוטו לא יפגע ברכב ליד.

בקיצור אנחנו נהינו מכל רגע עצם העובדה שאין צורך כל יום לארוז ולעבור למקום אחר, להיות קרובים לטבע, לרוב ישנו בפארקים מסודרים עם מים חשמל ביוב, אך במקרים קיצוניים אפשר לישון במגרשי חניה של מרכזי קניות בנמל לפני הכניסה למעבורת או ביער לפני כניסה לפארק.