טיול בעקבות תרבות בדרום מזרח ארה"ב / מתן אפרת

גכ
הרכב: זוג (שנינו עוסקים במוסיקה), מאיה בת 25 ומתן בן 30
מרץ-אפריל 2011
קרוואן: התחלה באטלנטה (ג'ורג'יה) וסיום באורלנדו (פלורידה)

על טיול כזה חלמנו במשך הרבה זמן. טיול בעקבות המוסיקה (והאוכל) של דרום ארה"ב.
המסלול: ג'ורג'יה - צפון קרוליינה - קנטאקי- טנסי - מיסיסיפי - לואיזיאנה - אלבאמה - פלורידה.
בתום הטיול בקרוואן טסנו לניו יורק ושהיינו בעיר 8 ימים נוספים.

נחתנו באטלנטה שבמדינת ג'ורג'יה ולאחר יומיים של הסתובבויות (ישנו במוטל נחמד והיינו במפעל של "קוקה -קולה" ובמצפה התת-ימי של ג'ורג'יה שהוא הגדול ביותר בעולם - מרהיב!!) אספנו את הקרוואן מהסוכנות בעיר.
התחלנו בנסיעה צפונה למדינת צפון קרוליינה כשהיעד הוא שמורת הרי ה"סמוקי" האדירים Great Smoky Mountains שהם חלק מרכס הרי ה"אפלצ'ים". הגענו אל מדינת צפון קרוליינה ממחוז "צ'ירוקי" Cherokee שם תוכלו למצוא עיירות קטנות עם המון חנויות הקשורות לתרבות ולמסורת האינדיאנים בארה"ב.
הגענו לשמורת הרי ה"סמוקי" וישנו באתר הקמפינג של חברת KOA בלב השמורה כשמסביבנו הרים אדירים ויפים ואווירת טבע מרשימה ומרגיעה.

לאחר שהיה של יומיים, התרשמות מהטבע והליכות רגליות, נסענו על כביש שחוצה את רכס ההרים (נסיעה מדהימה) והוביל אותנו אל מדינת טנסי, כשהשמורה היא על הגבול בין שתי המדינות צפון קרוליינה וטנסי. עצרנו בעיירה מקסימה ומומלצת בשם גטלינבורג.

גטלינבורג

מכאן המשכנו בנסיעה צפונה לקנטאקי. הנסיעה במדינת קנטאקי כיפית מאד וכבר אי אפשר להתבלבל - אנחנו בדרום! המבטא, הלבוש, האוכל...
לואיס'וויל (קנטאקי): עיירה מנומנמת בצפון מדינת קנטאקי, שם ראינו את האמן האמריקאי ג'יימס טיילור בקונצרט מרגש (הגשמת חלום...!). היינו בעיר הזו כיומיים, קצת משעמם שם אבל אכלנו טוב ושיחקנו באולינג. קנטאקי ידועה במסורת העוף המטוגן שלה ותושביה מתפארים באהבה שלהם לסוסים.

אוכל דרומי

מלואיס'וויל (קנטאקי) התחלנו בנסיעה לא ארוכה דרומה לכיוון נאשוויל (טנסי).
הגענו לנאשוויל, בירת המוסיקה של ארה"ב. שם שהינו 3 ימים, ישנו בקמפינג שממוקם מעט מחוץ לעיר והיה "שאטל" שאסף מטיילים מאתר הקמפינג לתוך העיר. הנהג היה נחמד מאוד מאוד ונתן הסברים על הפאבים, המוסיקה וההווי של העיר... בירות מדהימות, אוכל מצוין, חיי לילה ומקומות בילוי איכותיים שטופי מוסיקת קאנטרי מסורתית...מדהים! מומלץ לבקר בהיכל התהילה של מוסיקת הקאנטרי Country Music Hall of Fame and Museum.

משם המשכנו בנסיעה לעיר ממפיס - עיר בעלת משמעות רבה מאוד בתחום המוסיקה. מומלץ מאד לאכול בבר של BB KING - אוכל דרומי אותנטי בליווי הופעה מוסיקלית ולהסתובב ברחוב "בייל". ביקרנו (איך לא) ב"גרייסלנד" Graceland. מיותר לציין שהחוויה באחוזתו של מלך הרוק'נרול אלביס פרסלי היא עוצמתית ומהפנטת שקשה לתאר במילים! למעשה במשך השהייה בעיר חנינו וישנו באתר הקמפינג של "גרייסלנד" שהיה יפה ומאד נוח.

מהעיר ממפיס התחלנו בנסיעה דרומה לכיוון מדינת לואיזיאנה מה שאומר שנסענו לאורך נהר המיסיסיפי ובעצם חצינו את כל מדינת מיסיסיפי מצפון לדרום עד שהגענו לאגם פונצ'רטריין  וחצינו אותו על הגשר הארוך בעולם -Lake Pontchartrain Causeway - גשר באורך 24 מייל שחוצה את האגם הענק הזה ובסופו מגיעים לעיר ניו אורלינס. מומלץ מאוד לנסוע עליו לשם החוויה בעלות מינימאלית של כמה דולרים בודדים.

ניו אורלינס (לואיזיאנה): אין מילים לתאר את האנרגיה של העיר הזאת הן מבחינה מוסיקלית, האנשים, האוכל, התרבות, חנויות, מופעי רחוב וכו'... מומלץ להישאר כמה ימים ולהסתובב בעיקר ברובע הצרפתי. אתר הקמפינג נמצא ברובע הצרפתי ונדמה לי שהוא היחיד בעיר עצמה. הוא יקר והיה מלא עד אפס מקום, לכן התמקמנו באתר מסודר ונחמד מחוץ לעיר במרחק שני מייל. כל יום נסענו עם הקרוואן לרובע הצרפתי, חנינו את הרכב בחניון במשך כל היום ובלילה כשסיימנו להסתובב חזרנו עם הרכב לאתר שמחוץ לעיר בנסיעה של מספר דקות.

סיימנו את הביקור בניו אורלינס והתחלנו בנסיעה לכיוון פלורידה, חצינו מכיוון מערב למזרח את מדינות מיסיסיפי ואלבאמה כשהיעד הוא אורלנדו (פלורידה). כמובן שרצינו לבקר בדיסני-וורלד ופינינו לעצמנו 3 ימים שלמים לחוויה הזו. דיסני זו חוויה לא נורמאלית ולא חשוב באיזה גיל... זה חזק ממך, זה ענק ולא נגמר... יש אין סוף דברים לעשות -  מתקנים, אוכל, ממתקים ועוד...
הזמנו כרטיסים בטלפון כמה ימים קודם וביקרנו בשלושה עולמות מתוך ארבעה: "הוליווד סטודיוס", "אפקוט" ו"מג'יק קינגדום" – השניים האחרונים מדהימים במיוחד!
התמקמנו באתר הקמפינג של "דיסני" שהיה יקר (100 דולר ליממה) וללא אינטרנט (WIFI) אבל מרשים בגודלו ובפסטורליות שלו. בסוף שלושת הימים שם נסענו להחזיר את הרכב לסוכנות שבאורלנדו ומנמל התעופה של אורלנדו תפסנו טיסה לעוד כשבוע בניו יורק.....!

טיפים
את רוב המסלול ואת נקודות הציון תכננו בעיקר בעזרת GOOGLE EARTH שכן יש אפשרות לראות בדיוק את הכבישים ואת אתרי הקמפינג.
• אתרי קמפינג (קמפגראונד'ס): המחירים בממוצע של כ- 30 דולר ללילה, חוץ מבדיסני שעלה 100 דולר ללילה אבל זה ממש לא מייצג. לאתרי הקמפינג כמעט תמיד הגענו בלילה כשלא היה אף אחד והשארנו כסף במעטפה לפי ההוראות, או ששילמנו בבוקר שלמחרת. האמריקאים, בעיקר בדרום נחמדים מאוד, חייכנים וסומכים. תמיד היה כיף לקום בבוקר במיטה של הקראוון ולגלות את הנוף ואת מה שלא יכולנו לראות עם הגעתנו בלילה.
• החיבורים של הרכב למים, חשמל וביוב באתרי הקמפינג נעשים בקלי קלות. הסברים והדגמות תקבלו בסוכנות. חשוב לקנות כפפות חד פעמיות ליתר ביטחון אף על פי שהחיבור לביוב לא באמת מלכלך.
• קנינו כלי אוכל כגון: צלחות, כוסות, מחבתות וסירים, מצעים למיטה, תבלינים, אוכל קפוא, ביצים שתייה ועוד ועוד (המקרר ברכב מאד נוח) בחנויות כמו "וולמארט" ואחרות ובסוף הטיול מה שנשאר תרמנו לבית-כנסת באורלנדו (הם היו מאושרים עד הגג).
• בכל הנסיעות ממקום למקום נעזרנו ב-GPS שרכשנו עם הגעתנו ובמפות. הכבישים מסומנים היטב בשילוט ברור, ה-GPS הראה לנו היכן יש אתרי קמפינג ונתן לנו מידע על עוד המון דברים נוספים (לא תכננו מראש היכן נחנה ונישן עם הרכב).
• כשמדובר בארה"ב, מה שחסר ניתן תמיד לקנות בנוחות בקרבת מקום.
• את הטיול עשינו באזור מרץ-אפריל כך שהיה קריר ונעים ולא היה עומס במקומות הבילוי ובאתרי הקמפינג.
• חובה ללכת לממס"י בארץ ולהצטייד בכרטיס AAA. הוא מקנה הנחות כמעט בכל מקום ואם אתם כבר בחנות אז כדאי מאד לקנות את מדריך ה"לונלי פלנט" של ארה"ב-מזרח. בנוסף יש שם מפות נהדרות, קטנות ונוחות של מדינות בארה"ב ולפעמים מפה של שתי מדינות יחד. המפות יעילות ובהן סימוני כבישים עדכניים וברורים.

תיהנו!

למסלול המפורט בתכנת סלפי: https://selfie.motorhome.co.il/Selfie/Trip.aspx?Id=16441