טיול קיץ במערב קנדה / משפחת פרלמן

הרכב: זוג הורים ושני ילדים
יוני-יולי 2012
התחלה בקלגרי וסיום בוונקובר

הקיץ התחיל, היום הארוך בשנה, אתמול נגמרו הלימודים, נדב סיים כיתה ט', אסף סיים כיתה ח'.
טיול שתוכנן בקפידה על ידי נתי והנה הגיע הרגע המיוחל ואנו טסים להרי הרוקי.

יוצאים לדרך, זוג הורים ושני נערים, התרגשות גדולה, טסים דרך לונדון ומשם טיסה ישירה לקלגרי, שם עלינו לשהות 48 שעות עד קבלת הקרוואן. הכל מסודר ומקצועי, קיבלנו קרוואן מצויד והדרכה מצוינת על ידי סרט והסבר.

יצאנו לדרך אחרי שסידרנו כל דבר במקומו, נסענו לקנות מצרכי מזון בסופר. מאוד מרוגשים מחוויה ראשונה זו, לחניון הראשון Tunnel Mountain Campground ב-Banff. הכול בפעם הראשונה - הנסיעה על הכביש, החניה, הרברס, החיבורים בחניון, ריקון מכלים.

תיקצר היריעה לספר בפרטי פרטים כל נקודה הראויה לציון במסע המופלא שעברנו, מקומות קסומים, רגעים משפחתיים משמעותיים. הקרוואן ששימש לנו בית מאובזר, מרוהט ומלא מטעמים.

טיילנו בבאנף המקסימה ומשם עליה לרכבל "הגונדולה". בתוך 8 דקות מגיעים לתצפית בגובה 2,281 ואז... שרשרת הרי הרוקי נגלית במלא הדרה. למחרת נסענו אל Johnson Canyon, מסלול של 3 ק"מ למפל העליון ועוד 3 ק"מ לברכות הדיו. חלק מהדרך החל לרדת גשם, מה שהפך את המסלול ובעיקר את העלייה למאתגרת וחלקלקה... ממשיכים צפונה לכיוון  ג'ספר, 230 ק"מ. לידיעתכם כל שנה מבקרים כחצי מיליון איש בין ג'ספר ללייק לואיז. הכביש נקרא The Icefields Parkway ובדרך יש כ-26 גלייזרים. הגלייזר נוצר ע"י שלג שנשאר בין הנקיקים, משנה את צורתו לקרח, ועם בוא החורף, מתווסף עוד שלג/קרח לגלייזר מה שהופך אותם לבני מאות ואלפי שנים. הגענו לחניון בו נשהה 3 לילות בשם Whistlers בו קיימים חיבורים לחשמל, מים, ביוב.

הילדים עוזרים בחיבורים, ויודעים לתפעל את הקרוואן, איך מדליקים חימום, איך  פותחים וסוגרים את הגז, בקיצור אנחנו מרגישים ממש בבית ונהנים מהבחירה שלנו במוטורהום. יום חדש נוסעים ל-Maligne Canyon, קניון יפהפה בו עובר נהר עצום ומעליו 6 גשרים, המסלול מאוד משופע, המראות מרהיבים... איזה כוח יש למים... הכול פורח ואז... דובון שחור ואימא דובה בצד הדרך... כולם עוצרים, ההתרגשות גואה. בהמשך ראינו חיות נוספות: מוס, אייל קורא ועוד דובים, עצרנו במרכז המבקרים לדווח על המיקום והשעות בהם ראינו את החיות (מבקשים לדווח כדי לעקוב אחר תנועת החיות). חזרנו לחניון. בשטח שהוקצה לנו יש עצים. בשמחה הדלקנו מדורה, הבנים משחקים כדורגל, ואנחנו מכינים ארוחת ערב.

Ohara Lake, אחד המקומות בהם הנשימה נעתקת, פשוט כי בטח כך נראה גן העדן. על מנת לזכות לראות את אגם אוהרה, יש להזמין מקום 3-4 חודשים מראש. רק 45 איש עולים אליו מדי יום, הזמנות דרך שיחת טלפון בלבד. נוסעים באוטובוס (להסעת ילדים לביה"ס) הדרך אל האגם בעליה של כ-11 ק"מ. מגיעים לנוף בראשיתי... אגם עם מים צלולים כבדולח, סובבנו רגלית את האגם, חלק מהדרך עדיין מושלגת. משם נסענו למפלי Takakkawa, השניים בגובהם בקנדה. עם RV כמו שלנו היה צורך לעלות ברברס.... אימא... החל לרדת גשם... נתי נהג ואני עצרתי את הכביש משני צדדיו על מנת לעלות את העיקול כפי שהנחה השלט... הצלחנו, מרגש מאוד....

הדרך לוונקובר ארוכה וגשומה, אני נוהגת, הרוחות חזקות מאוד. ה-RV מתנדנד למרות חוסנו וגודלו, יש לתפוס את ההגה בחוזקה. שטים לאי וונקובר ב-Ferry. עם ה-RV עולים על ספינה ענקית, מחנים, נועלים ועולים על הסיפון. סיור על המעבורת ולפתע להקה של ORKA. לאחר כשעה הגענו לחניון שלנו, Jinglepot, בו התקבלנו כבני אלוהים רק בשל היותנו מישראל.... האי ונקובר הוא סוף העולם במובן הטוב של המילה, היה גולת הכותרת של הטיול בשל הנוף המיוחד, היער הסמיך, חופי האוקיאנוס השקט, יערות הגשם עם עצים בני 1000 שנה בגובה של 100 מטר, נהרות שוצפים וסלעים עצומים.

זה היה טיול בו התנסינו בפעם הראשונה בנסיעה בקרוואן, שהיה לנו בית  נהדר!!!!