מניו יורק למיאמי באפריל / משפחת מאיר

טיול שלישי מוצלח בקרוואן דרך חברת מוטורהום

את הטיול הזה התכוונו לעשות בספטמבר 2021 אבל בשל הקורונה הוא נדחה עד שהתאפשר לעשות ויזות. כחודש לפני קיבלנו את הויזה והחלטנו לנסוע באפריל 2022 ולא לחכות שוב לספטמבר. זה דרש לחשב מסלול מחדש ולא לעלות צפונה מניו יורק. את הקרוואן החלטנו לקחת שוב דרך מוטורהום, החלטה שהצדיקה את עצמה בפעם השלישית (טיולים קודמים - מערב ארה"ב, אוסטריה וגרמניה). קיבלנו בדיוק מה שרצינו, הכל היה מוכן בהגעה שלנו בזמן.

ההרכב הפעם: זוג + 2 ילדים (גילאים 11 ו-14)
טיילנו סה"כ חודש, מתוכו שלושה שבועות בקרוואן

טיול בקרוואן מניו יורק למיאמי

מסלול הטיול

13/4-15/4 - ניו יורק - בילוי במוזיאון הטבע, סיור פסל החירות (הוזמן מראש), One world observatory, טיימס סקוור בערב, סנטרל פארק (רכיבה על אופניים)

15/4 - איסוף הקרוואן בניו ג'רסי, סופרמרקט ולינה ב- TImberland lake שני לילות.

16/4 - בילוי יומי בניו ג'רסי עם קרובת משפחה

17/4 - נסיעה לוושינגטון DC. ושופינג

18/4 - יום בוושינגטון די.סי.  - בגלל הקורונה ופגרה מרבית האתרים סגורים, טיילנו והצטלמנו מחוץ למקומות הידועים. ישנו בקמפינג CHERRY HILL, יש להם שאטל לעיר וזה היה מאוד נוח לנסוע איתו ולחזור.  מזג אוויר היה גשום וקר, אז פחות יכולנו להנות מהקמפינג, אבל נהננו ממשחקי קופסא עם הילדים בערב בקראוון.

19/4 - נסיעה למערות LURAY CAVERNS, לינה הקמפינג מרוחק בגלל שהכביש בהרים סגור. קמפינג RIVERSIDE. מגלים שאין אינטרנט ואין אנשים, ישנים על שפת נחל.  המקלחת נקייה אבל לא מתוחזקת לכן פחות מומלץ.

20/4 - מגלים שהכביש להרים נפתח - Blueridge PWY וחוזרים על עקבותינו, נסיעה בדרך עוצרת נשימה. לאורך הכביש אפשר לעשות עצירות למסלולים בדרגות קושי שונות. לינה ב- Misty mountain camp - נקי, יש טרמפולינה ענקית, סופר מצוייד, ומקום לעשות מנגל.

21/4 - ממשיכים בכביש. לינה ב- Pioneer village (נחמד)

22/4 - ממשיכים בדרך דרומה מגיעים ל- High Gravity Adventure פארק חבלים. לאומגות צריך להזמין מראש, אז עשינו רק את הפארק חבלים והנדנדה הענקית. מאוד נהננו. לינה ב Grandfather campground. על גדות הנחל, נקי ונעים.

23/4 - נסיעה לגשר התלוי וטיול רגלי מאתגר. ממשיכים לעצירה לטיול נוסף ב- Linville waterfalls. מגיעים לנקודת התצפית הגבוהה בכביש 6655FT. וישנים ב- Rutledge lake resort.

24/4 - נוסעים ל- White waterfalls (הגדול: "שוב מפל") המפל העליון מאוד מרשים. עושים גם את מסלול ירידה למפל התחתון וטובלים רגליים במים) העלייה חזרה מאתגרת, אבל עמדנו בזה בכבוד.

25/4 - ג'ורג'ייה-דרום קרוליינה, רפטינג Wildwater chatooga raftimg, מתקלחים ברפטינג ונוסעים לקמפינג של הסטייט שהצלחתי להזמין בבוקר טלפונית (היה מאתגר) Toxaway state park Keowee. בקמפינג הזה אנחנו מנותקים, ישנים באמצע היער, אין וויפי מה שמכריח את הילדים לשחק ביחד. מחממים את האוכל שבישלנו יום קודם. חיבור מים וחשמל בלבד.

26/4 - רוצים לעשות אומגות (לא תוכנן מראש אז צריך לחזור קצת אחורה) SALUDA צפון קרוליינה. בסיום האומגות יורד מבול, אנחנו נרטבים לגמרי אבל מחליפים בגדים בקראוון (ככה זה כשהבית איתך) ממשיכים עם מטריות ובגדים קצרים ל Congaree national park. לינה ב- Koa santee lakes.

27/4 - בבוקר נהנים משחייה באגם בקמפינג ויוצאים מאוחר יותר לכיוון צ'ארלסטון Charleston. עיירה חביבה לחוף האוקיאנוס האטלנטי.  מסתבכים עם החנייה ליד האקווריום (החניון נמוך), אבל בסוף מוצאים ברחוב ושמים מטבעות בשני מדחנים. ישנים ב- OAK plantation camp. הקמפינג הזה לא יזכר לטובה כי כשאנחנו מגיעים בחושך, אני מכניסה את היד לחבר את החשמל בתיבה ועוקצת אותי צרעה שבנתה שם קן. יש מכונת כביסה ומייבש.

28/4 - ממשיכים דרומה לסאוואנה - חונים בחניון מיועד ועולים על אוטובוס HOP עם הדרכה (שאי אפשר להבין בגלל המבטא הדרומי) אבל נהנים מטיול עירוני.
לינה ב- KOA Jacksonville המקלחות בשיפוצים אז לא ממש נעים אבל מצד שני יש מיני גולף ובריכה עם מגלשה אז הקטן ממש נהנה.

29/4 - מגיעים לפלורידה - מחליטים להאריך את הנסיעה ולנסוע בכביש A1A. רצינו לישון בקמפינג בשמורה Blue springs park הקמפינג מלא ולא הזמנתי מראש (טעות) ישנו ב- Orange city RV  שמתברר כמגורי קראוונים קבועים ברובו עם טיפוסים מפוקפקים.

30/4 - נוסעים לפארק  שוכרים קיאקים (גם פה עמוס, אחרי המתנה מתפנים 2 קיאקים) משם ממשיכים לדיסני.

1/5 - 4/5 - אנחנו לנים בקמפינג של דיסני שהוזמן עם הכרטיסים למקום מראש (כבר מישראל), מבלים 2 ימים ביוניברסל (לוקחים מונית) ו-2 ימים בפארקים בדיסני. עמוס ומתיש, מאחר ויש שאטל מהקמפינג ביומיים האחרונים אנחנו מתפצלים ומי שמותש נשאר לישון קצת יותר. מומלץ לבחור את הפארקים לפי שעות הפתיחה, לנו יצא ש Magic היה פתוח עד 23:00 בלילה ביום שהיינו ומסתבר שיום קודם הוא נסגר בשש.

5/5 - עוזבים את אורלנדו לכיוון הקמפינג ליד מקום החזרת הקראוון. בדרך עוצרים אצל קרובת משפחה להשאיר את המזוודות ולקחת רכב שלה שישמש אותנו בימים במיאמי.

6/5 - מחזירים את הקראוון ומחליטים לנסוע עם הרכב ל-KEYS - עושים שם גם אופנועי ים בסיור מודרך עם שנורקלים. ואז חוזרים לבלות כמה ימים עם המשפחה.

12/5 - בבוקר ממריאים חזרה לישראל.

מחנים את הקרוואן בקמפינג

מדורה בחניון קרוואנים בארה"ב

חשוב:

* להסריט ולצלם את הקארוון מכל הכיוונים, הסולם של הקראוון לעלייה לגג היה שבור ולא שמנו לב. כשהגענו להחזיר היה לנו סרטון אז לא היה ויכוח שזה לא באשמתנו.

* בחרנו קראוון מרווח יותר ממספר הנוסעים, (דגם T-Large) מה שאפשר לנו לא לפתוח את פינת האוכל למיטה כל יום, ובכל זאת שלכל ילד תהיה מיטה נפרדת ולנו מיטה זוגית מאחור.

* הצטיידנו בסופר הראשון עם רשימה מסודרת שהכנו מבעוד מועד. אחר כך עשינו רק השלמות (ביצים/גבינות וכדומה).

* תכננתי מראש מתי נצטרך כביסה, ובדקתי בהמלצות שיש מספיק מכונות כביסה ומייבשים. קחו בחשבון שעל על מכונת כביסה גדולה כדאי לפצל לשני מייבשים את הכביסה, ושמרתי מטבעות, למרות שמרבית המקומות היה אופציה לפרוט ובדיסני היה אופציה אפילו לשלם בכרטיס אשראי. לתלות כביסה לא היה אופציה כי כל לילה ישנו במקום אחר. (מאחר והיה לנו יעד להגעה לדיסני לא יכולנו להישאר יותר)

* במרבית המקומות היה WIFI, היה לנו גם חבילת גלישה מהבית אבל השתמשנו בה רק לעבודה בבקרים לפני שיצאנו.

* שכרנו עם הקראוון שולחן וכיסאות וערכת מטבח. מצעים ומגבות הבאנו מהבית. במקום שמיכות הבאנו שקי שינה. כריות קנינו בוולמרט.

* ארוחת בוקר תמיד הכנו בקראוון, צהריים נישנשנו וארוחת ערב במרבית הימים אכלנו במסעדות. בימים שהיינו יותר בטבע בישלנו.

* בגלל שנסענו מחוץ לעונה הרשנו לעצמנו להתקשר מהדרך לבדוק אם יש מקום ולהגיע. אם רוצים להגיע למקומות של ה-STATE שזולים יותר כדאי לא לחכות לרגע האחרון.

* במרבית הימים התעכבנו והגענו בשעות ערב מאוחרות לקמפינג מאוד חשוב להצטייד בפנסי ראש.