אמריקה

מספר ימי הטיול: 62 ימים
ספטמבר-אוקטובר 2006
התחלה בסיאטל וסיום בלאס ווגאס

הטיול התחיל בביקור משפחתי בפלורידה, וכעבור שבוע טסנו לסיאטל, וושינגטון.
נסענו צפונה לקנדה בדרכנו לרוקי'ס הקנדיים. סה"כ 10 ימים הקדשנו לרוקי'ס עד שהגענו לוונקובר.
צריך להתאמץ לכמת את עשרת הימים לכמה משפטים ולהסביר מה רואים. מדובר לדעתי באחד המקומות היפים בעולם. חד וחלק!! פנינת טבע שאין שנייה לה. צריך להכין את המצלמה כי היא עובדת שם שעות נוספות! (הערה נוספת הוא כביש מספר 99 שנוסעים בו חזרה לכיוון וונקובר. מדובר על קטע דרך של כמה מאות מיילים בנוף עוצר נשימה, אבל קטע נסיעה קשה. קשה מאוד אפילו. חייבים לקחת את זה בחשבון).

בגדול, בחרנו מסלול טיול של בין טבע ופארקים לבין ערים יפות של החוף המערבי. באופן כזה נסענו בזיגזגים. בוונקובר בילינו 3 ימים ומשם תפסנו מעבורת לאי וונקובר, לכיוון ויקטוריה. בוויקטוריה בילינו יומיים ומשם תפסנו מעבורת חזרה לארה"ב למדינת וושינגטון.

במדינת וושינגטון ביקרנו קודם בפארק אולימפיק. יש שם שתי אטרקציות, ואת הראשונה פספסנו (תצפית) ואילו השנייה, טיול ביער גשם. משם המשכנו מזרחה לסיאטל. העיר הזו מגניבה! מומלץ לכל חובב מוסיקה לעשות ביקור בהיכל המוסיקה ולהתפעל ולהתמוגג מהמחווה שעשו לג'ימי הנדריקס יליד העיר. לא לשכוח את ה-Fish&Chips בנמל.

משם התחלנו להדרים ונסענו לכיוון מערב לכיוון קו החוף של מדינת אורגון. ממה שהספקנו לראות ולהבין, אין יותר מידי אטרקציות באורגון. המדינה יפה, ואני חושב שרוב התיירים חוצים אותה על קו החוף. לקח לנו 4 או 5 ימים. קו החוף מדהים. סלעי ענק מתרוממים מהחוף ואם נופלים על מזג אוויר בהיר, שקיעה באזור החוף היא חוויה יוצאת דופן. לא פעם ראינו לווייתנים בעונת הנדידה. גם כלבי ואריות ים מלווים את המחפשים שבינינו.

אני חושב שהאטרקציה באורגון בה הידיעה הוא אגם קרייטר. אחרי שרואים את המחזה המדהים הזה מבינים כמה הצבע הכחול של המים יכולים להיות יפים עמוקים צלולים ונקיים. בקרייטר פגשנו את דודתי והם טיילו איתנו 3 ימים. התוכנית הייתה לארח אותם בקרוואן אבל הם באו מפונקים והחליטו לארח אותנו במוטל, איתם. עברו בערך ארבעה שבועות, והמפגש חזרה עם הציוויליזציה מכה בך בעוצמה. דברים קטנים ואלמנטריים נראים לפתע שונה, לדוגמא, כניסה למקלחת גדולה וזרם חזק. דברים הקטנים פתאום נראים גדולים.

מקרייטר לייק המשכנו מערבה לרדווד פארק, שם מקבלים מושג לגבי עץ עתיק מהו. אז כמו שאמרתי זיגזג, ומשם נכנסנו למדינת קליפורניה היפה, לכיוון מזרח ל-Lake Taho. מתפעלים מתרשמים נשארים וממשיכים להדרים לכיוון יוסימיטי. הדרכים מאלפות והנוף עוד יותר. לא פעם מצאתי את עצמי מתעצבן שלא מצאתי מילים יותר יפות לתיאור מראה העיניים. פשוט נמאס להגיד מדהים פה מדהים שם. הכול כל כך יפה כל הזמן. ליוסימיטי הגענו מכיוון מזרח והופתענו לגלות שלוקח כמה שעות תמימות רק לעבור לצד השני. יוסימיטי יפה יפה. כולם מתפעלים ממנה. אבל יש לי רק הערה אחת. מרכז הפעילות נמצא ב-Village ושם יש מערכת אוטובוסים מאוד מסודרת שאפשר להסתדר רק איתה. אבל דווקא הרגשנו כמו הולכים לאיבוד וקצת תחושה בלגניסטית.

בכל פארק שהיינו חיפשנו את הטרק הכי מעניין, ובממוצע אפשר לומר שבכל מקום זה היה בערך 5 מייל. ספציפי לגבי יוסימיטי, מסלולי ההליכה המעניינים הם אלו שמלווים עם מים ולאור העובדה שהגענו בסתיו , כמעט וברובם הם התייבשו ולכן אין בהם מים. בהמשך התקדמנו מערבה עד לסן פרנסיסקו. באופן אישי אני יכול להעיד על עצמי שהעיר מאוד סקרנה אותי. תמיד שומעים ומספרים על העיר הזו ניסים ונפלאות. אז באמת העיר יפה ומיוחדת. התפנקנו שם 4 ימים. זה אגב היה המקום היחיד שבו הייתה לנו בעיה למצוא פארק. רובם היו מלאים והשאר היו רחוקים משמעותית מהעיר (בהתייחס לשימוש בתחבורה הציבורית). ומשום כך, יומיים ישנו מחוץ לפארק על מדרכה במקביל לכביש ראשי. פשוט הכול היה מלא ולא הייתה ברירה אחרת.

מסן פרנסיסקו נסענו דרומה עד מונטריי. שם ישנו 3 לילות. באופן מפתיע ומקרי ישנו בפארק Lagona Seca במרחק של 8 מייל מהעיר. כחובב רכב התפלאתי לראות שהפארק נמצא בתוך מתחם של מסלולו מרוצים. הנוף בין ההרים היה מדהים, והקרבה לעיר הפתיעה אותנו כל פעם מחדש. מונטריי אגב, מצדיקה את השמועות אודותיה ומדובר במקום יפיפה.  מומלץ לתפוס שקיעה בחופים היפים והשקטים, וכמובן לא לפסוח על האטרקציה המרכזית, האקווריום. הקדשנו יום אחד לכרמל הסמוכה. ההתרשמות מהגלריות הייתה מהירה. המחירים המטורפים בחלונות הראווה היוו עוד סיבה טובה להתקדמות...

משם התחלנו להדרים לאחד המקומות היפים בעולם. כביש 101. הכביש מתפרש עד בואכה לסנטה ברברה והוא נחשב לאחד מקטעי הכביש היפים בעולם. מאות קילומטרים בין מצוקים אדירים מלווים באופק האינסופי של האוקיינוס. עשינו את הדרך ביומיים וכל רגע הוא תמונה. בדרך עצרנו לראות את התופעה המיוחדת של פילי הים. מושבה שקמה לה בלי הסברים מדעיים, וכל זה ממרחק מטרים ספורים. בסיום הקטע מתחילים להגיע לכרך העצום של LA. תחנה ראשונה הייתה סנטה ברברה. פרבר יוקרתי בסגנון ספרדי.

משם המשכנו דרומה למליבו. מליבו הייתה נקודת יציאה לאתרים השונים ב-LA. לוס אנג'לס זו עיר ענקית. ממש גדולה. האטרקציות שיש לעיר מרוחקות האחת מהשנייה ואין שום סיבה הגיונית לקפץ ביניהם  עם קרוואן (אציין ואומר שהמון אנשים המליצו לנו פשוט לדלג על LA כי אין מה לעשות שם. לאחר הביקור אני ממליץ בתוקף לבקר בעיר ובמה שיש לה להציע). בהגיענו למליבו בחרנו באחד הפארקים היחידים שנמצאים במקום מרכזי ונוח ולא פחות חשוב, בטוח. האווירה כיפית ונעימה. תחושה של "כמו בסרטים". הפארק שלנו היה מן היפים שהינו בו בכל הטיול. בילינו בו 6 ימים. על צוק עם תצפית פנוראמית לים. להשלמת האווירה הגענו למסקנה שאפשר רק עם רכב פרטי, אז שכרנו רכב. התפנקנו עד הסוף ושכרנו מוסטנג קבריולה שחורה.

יום אחד בילינו בדיסני (היה אדיר), יום שני ביקרנו ביוניברסל (מיותר ומאכזב), יום שלישי ביקרנו ב-Six Flags (לבעלי קיבה חזקה), יום טיול בסנטה מוניקה, Long Beach, Huntington Beach והטיילת היפה של Venice Beach. לא וויתרנו ובדקנו את בוורלי הילס, רודיאו ומלרוז, וכמובן הוליווד. לגבי האזור עצמו ההמלצה שלי מתחלקת לשתים: לא לוותר על לוס אנג'לס בשום אופן, ולהשכיר רכב פרטי (תשכחו מתחבורה ציבורית. העיר הזו ענקית וזה לא המקום להתברבר).

משם המשכנו דרומה לסן דייגו. כבר היה לנו זמן מיותר ולכן לקחנו את העיר הזו ב-Easy. ביקרנו ב-Sea World ובגן חיות (שנחשב ליפים בעולם). סה"כ שהינו שם 5 ימים. נפרדנו מקליפורניה היפה לכיוון מזרח. המסלול הטבעי הוא לנסוע משם ישירות לסדונה (עיר מהממת לפני הגרנד קניון), אבל אנחנו עצרנו ב-Mesa עיר שצמודה לפניקס (היה שם אירוע בתחום הרכב והחלטנו לעצור ולבדוק אותו). היה לנו 4 ימים עד האירוע ואחרי יומיים נשברנו. המקום ממש אבל ממש לא נעים. Mesa לא מקום מלבב ובפניקס בכלל אין מה לעשות. פשוט אין?! אפילו במרכז מבקרים אמרו לנו שחבל על הזמן?! המשכנו משם צפונה לסדונה. עיר מהממת וכיפית לטיולים בטבע. בילינו שם יומיים ומשם המשכנו לגרנד קניון ועשינו את המסלול המפורסם של גרנד קניון, מונומנט ואלי, ברייס וציון. כולם אתרי חובה וכולם יפים ומיוחדים.

משם המשכנו לווגאס. עיר חטאים. עיר של חתונות וגירושים. הכל שם סובב סביב הכסף. מי שאוהב להמר ימצא את המקום גן עדן. מי ששונא להמר ימצא את המקום מעאפן. אנחנו הימרנו סה"כ אחד קווטר!! נכון, 25 סנט. אחרי יומיים כיסינו את הסטריפ ואז מרחנו את הזמן. היינו שם בכמה אירועים מוטורים (יומיים ב-SEMA , אירוע מרוצים של דראג, וביקרנו בכמה גלריות). סה"כ 8 ימים. היום אם הייתי נוסע, אז רק ליומיים. להתרשם מהאווירה ולברוח, אבל שוב, זה אני.

מסקנות כלליות
לדעתי נסענו בתקופה מעולה (1 בספטמבר עד 2 בנובמבר). בדיוק אחרי שחוזרים לביה"ס והמשמעות של זה, כבישים יותר ריקים, פחות עומסים ופחות תורים בפארקים, מחירים יורדים, וכמובן מזג האוויר נוח (בכל הטיול ירד לנו גשם רק פעם אחת בסן דייגו לכמה שעות!!). סה"כ נסענו 6046 מייל (מרחק של קצת יותר מתל אביב לניו יורק), וזה, רבותיי, הרבה מאוד. מדובר בחוויה יוצאת דופן. חוויה מקשרת ומחייבת. מגיעים למקומות יפים יפים. משנים קצת את החיים ופתאום כשחוזרים מסתכלים עליהם קצת אחרת. אני לא חושב שמדובר בחוויה יקרה. עשינו לא פעם את החישוב ומצאנו שזו הדרך הזולה והיעילה ביותר לעשות מסלול שכזה ואני שמח שבחרנו כך. אנחנו ממליצים לכל מי שיכול ורוצה שלא יהסס ויעשה את הטיול. מדובר על חוויה לכל החיים.

מוטורהום ישראל היו נהדרים. בכל שלבי התכנון קיבלנו ייעוץ נהדר ויחס אדיב.