טיול באוקטובר מדנבר, קולורדו / בג'יו אלון

אוקטובר 2005
התחלה וסיום בדנבר

לצוות מוטורהום שלום,
הטיול היה נהדר. התחלנו אותו ב-7/10 וסיימנו אותו ב-24/10. למן ההתחלה כשהגענו לסוכנות בדנבר הכל היה מוכן והשירות היה מאוד אדיב. לאחר הדרכה קלה ופשוטה יצאנו לדרך. ה-RV שקיבלנו היה כמעט חדש לגמרי (שנת 2006), נקי מסודר ובמצב מצוין. בילינו בו 17 לילות ולא היה חסר כלום. יש שם הכל. עשינו קניות כל כמה ימים ובישלנו את האוכל בעצמנו, כולל ברביקיו.

המסלול
יצאנו מדנבר לכיוון צפון מזרח. לאחר לילה באגם סטרלינג המשכנו בכיוון זה לנברסקה. בשלב זב אני חייב לציין שכל נברסקה והחלק הצפון מזרחי של קולורדו מאוד דומים, מדובר בשדות בלתי נגמרים וכבישים ישרים. נוף זה היה לרוחנו והשממה המדהימה הזו מצאה חן בעינינו. לאחר כניסה לנברסקה פנינו צפונה לחצות את המדינה דרך גבעות החול (Sand Hills). עצרנו ללילה ביער הלאומי של נברסקה. המשכנו צפונה לכיוון העיירה וולנטיין - קטנה מאוד מלאה בקאובויים, אבל הגדולה ביותר עד כה.

המשכנו צפונה לדרום דקוטה, ואז פנינו מערבה לכיוון ה-Badlands. זהו אזור נטוש לגמרי, קר שם מאוד בעונה הזו, אבל שוב - שממה מדהימה. המשכנו צפון-מערב לכיוון ה-Black Hills שם נמצא הר ראשמור (ההר בו חצובים נשיאי ארה"ב). אזור זה כבר שונה מבחינת הנוף, הרים גבוהים מיוערים לחלוטין. משם פנינו צפון-מערב לכיוון וויומינג ומייד לתוך מונטנה. במונטנה נסענו לעיר גדולה שנקראת Billings - עיר משעממת, חסרת כלום עם אנשים מוזרים (אין מה לחפש שם), והמשכנו צפון-מערב לכיוון הרי החגורה (Belt Mountains), ולאגם מקסים השוכן בינם לבין הרי הרוקי (Canyon Ferry Lake).

כעת פנינו דרומה לכיוון וויומינג, אל עבר הפארק הלאומי יילוסטון. בילינו בפארק שלושה ימים של סופשבוע, כך שיצא לנו לראות אנשים סוף סוף. בלילות חנינו בעיירות התיירות השוכנות מסביב לפארק - עיירות מאוד נחמדות, ויש הרבה מה לעשות, בעיקר בקיץ. לאחר יילוסטון ירדנו דרומה אל הפארק  Grand Teton - שם ההרים יותר גבוהים ומשוננים אך אין אפשרות ריאלית להתקרב אליהם אלא רק לראותם מהאגם. המשכנו דרומה דרך עיירה מקסימה שנקראת Jackson. זו עיירת סקי, כך שרוב הפעילות שם היא בחורף, אך כיאה לעיירת סקי, יש שם הכל ובטוב טעם. ממנה המשכנו דרומה דרך איידהו ליוטה. ביוטה חנינו ב-Bear Lake - אגם נחמד (לא יותר ולא פחות). והמשכנו דרום מזרחה לעבר העיר Vernal. גם בעיר הזו ממש אין מה לעשות, אך הדרך עברנו דרך קניון קטן ופחות מפורסם בשם Red Canyon - אבל דווקא הוא מדהים ביופיו.

כשנכנסים לקולורדו יש אזור מדברי וגבעי אך ככל שמתקדמים מזרחה מתחילים לראות את רכס הרי הרוקי. התחלנו את הטיפוס לרוקי'ס דרך עוד עיירת סקי מדהימה - Steamboat Streams והמשכנו בטיפוס מזרחה עד מעבר הרכס ב-Mt. Evans's Pass - בגובה של כ-4300 מטר - מלא שלג. משם ירדנו חזרה לדנבר ובילינו שם את סוף השבוע - עיר מאוד סימפטית, אני אהבתי מאוד, אשתי פחות. סה"כ 4300 ק"מ מהנים וכייפים.

הערות
את המסלול תכננו לפי סקיצה בסיסית שעשינו בארץ הנתונה לשינויים. למשל את כל החלק של מונטנה הכנסנו תוך כדי הטיול. בקרוואן יש ספר עם מדריך של אתרים שניתן לחנות בלילה, כולל השירות המסופק (חשמל, מים, טלוויזיה (לנו לא הייתה) ועוד). המדריך הזה הוא מאוד שימושי, במיוחד בעונה כמו שאנחנו טיילנו, שיותר מחצי חניוני הלילה כבר סגורים. מצד שני הכל יותר זול. פקטור שלא לקחנו בחשבון מספיק טוב זה עלות הדלק. הקרוואן צורך המון דלק. אנחנו נסענו בדגם קטן (22 פיט) עם מנוע בנזין וצריכת הדלק הממוצעת שלו היא 10mpg (מייל פר גלון) שהם כ-4.5 ק"מ לליטר.