השכרת קרוואנים בחו"ל
אתרי טיול מומלצים
אמריקה

טיול משפחתי בחוף המערבי - לוס אנג'לס מעגלי / עופר אופיר

חזרנו אתמול מטיול בארה"ב. בדפים הבאים אתאר את המסלול ואוסיף טיפים למען כל מי שמתכנן טיול דומה.

ככלל : לאחר הטיול הזה לא ברור לי איך אפשר אחרת , בעיקר בארה"ב ועם ילדים.

אנחנו משפחה של 5 נפשות . ילדים בגילאים 18,14,9

סדר הימים - על פי ימי הטיול שלנו.

המסלול - על פי מסלול "קסם הדרום" עם שינויים קלים.

ולמסלול.......

יום ג - הגעה בבוקר ללוס אנג'לס. מלון ליד שדה התעופה (מריוט- מומלץ). מאחר ונאלצנו לשרוף יום בל.א ומאחר ומחירי המוניות לעיר גבוהים מאוד – שכרנו בשדה התעופה רכב ונסענו לסיור קצר בעיר. (אני ממליץ לשכור כבר מהארץ. נראה לי יותר זול)

יום ד- כ"מיצוות" מוטורהום התקשרנו בבוקר לחברת השכרת הקראוונים ולשמחנו נתבקשנו לבוא כבר בבוקר לקבל את הקראוון. לאחר הסבר קצר ומחופף יצאנו לדרך. נסיעה דרך BARSTOW  , הצטיידות במזון , כלי ניקוי וכל מה שצריך בWALMART  -כביש 40 ולינה בקמפגראונד ב NEWBERRY SPRING (קמפגראונד שתקוע בשום מקום אבל נחמד)

יום ה - נסיעה דרך כביש 180 לגרנד קניון. יצאנו מוקדם בבוקר והגענו בשעות לפני הצוהריים.

טיול בגרנד קניון ,התצפיות המסורתיות. מאחר וכל הקמפינגים היו מלאים והקמפגראונד הפרטי בכניסה לגרנד דרש מחיר מופקע ומאחר ועדיין לא היינו בטוחים ביכולת ללון לא בקמפגראונד (מה שהתברר כפשוט בהמשך הטיול) יצאנו בחזרה דרומה ולנו בקמפינג בצומת כביש 180 ו- 64.

גרנד קניון גדה דרומית - לא חושב שכדאי לוותר למרות הרבה המלצות שהמליצו לוותר עליו.

יום ו - חזרה לגרנד קניון ויציאה דרך כביש 64 ו-89 ל- LAKE POWELL  (בדרך נכנסנו ל"חפש אינדיאנים" בtuba city (מיותר). מאחר והקמפגראונד ליד האגם היה מלא התארגנו בזה שבעירPAGE -  וחזרנו לאגם לשייט בקניון אנטילופ- שייט יקר אבל יפה. ממליץ לבדוק האם לשכור סירה לבד לא יותר כדאי.

יום שבת - נסיעה דרך כביש 89 לBryce  .טיול רגלי קצר בקניון, סיור בנקודות התצפית, לינה בקמפגראונד הצפוני המוגדר "פרימיטיבי" ללא חשמל מים וביוב.(יש לידו נקודת ריקון ומילוי מים) .

יום א- נסיעה לzion park , מסלול רגלי קצר. הפארק שאותנו הרשים פחות מהקודמים ומהבאים. קחו בחשבון תשלום 15 דולר נוספים לטובת מעבר במנהרות - תשלום שנגבה מרכבים גדולים כמס על סגירת המנהרה לתנועה בכיוון אחד. המשך נסיעה ללאס וגאס הגעה לקמפגראונד היחיד ב"סטריפ" (שלKOA  ) צמוד למלון CIRCUS CIRCUS. טיול בערב ב"סטריפ", התלהבות ראשונית מהפאר וההדר שהתחלפה מהר מאוד בדי גועל נפש (טעם אישי).

יום ב - לאס וגאס - סיור במלונות, קצת שעשועים לילדים, קניות בחנות של MM

יום ג - נסיעה לhoover   ול MEAD LAKE  . שווה , כולל רחצה באגם היפה הזה ונסיעה לכוון היוסימיטי. מאחר והוזהרנו מהחום בעמק המוות נסענו דרך כביש 95(משעמם וחם) 266 (מענין ויפה) 264 והגענו בערב ל-benton  , ממש בצומת של כביש 120 למול תחנת הדלק מתגוררת איזו שהיא גרמניה שיש לה כמה נקודות ריקון, מים וחשמל ובתמורה ל-12 דולר שהינו שם. מומלץ....

יום ד - נסיעה דרך 120 ליוסימיטי- כביש מדהים ביופיו ((אחרי LEE VININGׁ) טיול ביוסמיטי ומאחר ולא מצאנו שם קמפגראונד יצאנו על כביש 140 לקמפגרונד נוסף שלKOA

יום ה - חזרה ליוסמיטי דרך כביש 49 ו 41 ישר לשמורת הסקויה, המשך טיול ביוסמיטי ולינה בקפגראונד שנפתח באותו יום לפני היציאה המערבית על 120 (קמפגראונד ששיך לפארק, "פרימיטיבי" אבל נחמד מאוד ולמזלנו היה בו מקום.)

יום ו - נסיעה לכוון סן פרנסיסקו - ניצול הזמן לקניות באחד המולים בדרך ולינה לפני העיר באזורNOVATO  ב- WALMART

יום שבת -  הגעה מוקדם לקמפגרונד שנמצא מדרום לעיר בעיר שנקראתPACIFICA  (הזמנו יומיים קודם בטלפון מאחר וחששנו שלא יהיה מקום) מקום קצת יקר אבל אחד הקרובים לעיר.

נסיעה באוטובוס ורכבת לעיר – מאוד לא נוח מאחר והאוטובוס האחרון חוזר בערך ב1700 (למזלנו פגשנו חבר שמתגורר בעיר , שמנע מאיתנו את הצורך בחזרה מוקדמת בכך שהסיע אותנו ואף נתן לנו את הרכב שלו למחרת לטיול בעיר) .אגב ללא זה זה סן פרנסיסקו יכולה להיות סיוט. אני ממליץ עד כדי בדיקה לוותר עליה או לזרוק את הקראוון היכן שהוא ולקחת מלון בעיר, או לנסות למצוא קמפגרונד בתוך העיר ולהזמין מקום מראש(יש נדמה לי אחד כזה אבל יקר מאוד ולא חוסך נסיעות בתוך העיר).

יום א - טיול בסן פרנסיסקו.

יום ב - תחילת כביש 1 - ממליץ עלMYSTERY SPOT  אתר עם תופעת טבע מעניינת, לאחר מכן MONTERY  מומלץ בעיקר האקווריום. לינה בWALMART

יום ג - דרך 17 המיילים- מדהים!!!! לינה בקמפגראונד נחמד ב-MORRO BAY  (קומזיץ אחרון!!)

יום ד - ביקרנו בעיר היפהSOLVANG , גם יפה, גם שוקולד טוב וגם חנייה חינם!!!! לקראוונים לינה בoxanrd ב-WALMART  .

יום ה - דיסנילנד (אותי הוא איכזב) לינה בקמפינג באנהיים.

יום ו - החזרת הרכב (הנסיעה מאנהיים לחברת ההשכרה לקחה 40 דקות) בדיקה מחופפת מאוד של הרכב. טיסה לניויורק.

זהו , ועכשיו לטיפים:

1. -GPS שכרנו בארץ, שווה כל גרוש!!!! חוסך זמן, עצבים, תיקוני טעויות שעם קראוון הופכים להיות מסובכים יותר. משחרר מהצורך להיות צמוד למפה. מדויק. שימו לב לתכנת אותו לאופציית הדרך המהירה ולא הקצרה אחרת תמצאו עצמכם פתאום מכוונים לתוך דרך עפר...
  2. דלק - ההפתעה הרעה של הטיול. על פי החישוב הראשוני הקראוון צרך 6 מייל לגאלון.ׁמחיר ממוצע לגאלון כ 2.5 דולר).
  3. קילומטרז'- על פי התכנון במסלול שמוטורהום מציעים, ומה שגם נתמך בתוכנת תכנון מסלול , המסלול שתיארתי אמור להיות בסביבות 2000 מייל. בפועל - 2700 מייל!!!
  4. כנראה שהחריגה נובעת מנסיעות בתוך הפארקים. קחו עם כך בחשבון תוספת של 20-30 אחוז לכל תכנון על פי תוכנה. אנחנו רכשנו רק 2000 מייל ולכן שילמנו בסוף את ההפרש.
  5. קמפגראונד- ממליץ למרות המלצת מוטורהום כן לתכנן מראש עוגנים במקומות צפויים לפורענות: פארקים בעיקר יוסמיטי וגרנד קניון וערים כמו סן פרנסיסקו ו-לאס וגאס. בפארקים אין אלטרנטיבות בתוך הפארק וחייבים לישון בקמפגראונד.
  6. לא חייבים כל יום קמפגראונד- שיטתWALMART  עובדת, נראית בטוחה וזולה. (אם כי מהווה פיתוי לקניות) ניתן להחזיק לפחות יום יומיים ללא קמפגראונד ותמיד ניתן למלא מים ולהתרוקן באחד הקמפינגים תמורת תשלום.
  7. ציוד-  כסאות פיקניק- שכרנו ובקושי השתמשנו, ציוד שינה הבאנו מהארץ. כלי אוכל- קניה כלי האוכל בwalmart-  הראשון זולה הרבה יותר מדמי השכירות.
  8. גנרטור-  השתמשנו מעט, רק למיקרו ולמיזוג אויר כאשר לא חוברים למקור מתח חיצוני. שימו לב- זולל דלק. המזל שיש מנגנון הגנה שממפסיק את פעולתו כשמגיעים לקצת פחות מרבע מיכל.
  9. תתארגנו על עצים. המדורות - כיף.
  10. אנחנו התעלמנו מההוראות שיש להיות חגורים בנסיעה. היתרון הגדול של הקראוון: היכולת לנסוע כשכולם עוד ישנים, מתארגנים וכו'.
  11. מסלול - ממליץ לקצר: לוס אנגלס מיותרת וניתן לדעתי להתחיל בלאס וגאס.