טיול בר מצווה לפארק יילוסטון - "נשאר טעם של עוד" / משפחת דביר

הרכב: זוג הורים וחמישה ילדים (3, 8, 10, 13, 15)
אוגוסט 2010
התחלה וסיום בסולט לייק סיטי

בתירוץ של "טיול בר מצווה"... ארזנו את חמשת ילדינו בגילאים 3, 8, 10, 13, 15 וטסנו לכבוש את החוף המערבי של ארה"ב ופארק היילוסטון. הקפדנו על אריזה מינימאלית ומגוונת מבגדים קצרים עד מעילי פליז ואכן - לכל בגד היה את הזמן שלו.

הטיול שלנו חולק למעשה לשניים:
החלק הראשון עם רכב רגיל - למשך 10 ימים היה לאזור סן פרנסיסקו, כביש מספר 1, לוס אנג'לס, דיסנילנד והאולפנים, סן דייגו ועולם הים... היה ברכב שכור רגיל עם לינה ב"מוטל 6" לאורך הדרך. לשמחתנו קיבלנו רכב מסוג "טויוטה סיינה" עם המון מקום לתיקים, כך שישבנו בנוחות ובכיף במהלך הנסיעות.
בסן פרנסיסקו בילינו כשלושה ימים - שהיו מספיקים בהחלט וכללו את מרבית האתרים המוכרים. היה קר, רוח חזקה ורוב הזמן חיפשנו לשווא את השמש. הירידה דרומה על כביש מספר 1 דרך מונטריי וכרמל הייתה יפה ומעניינת, אם כי מזג האוויר הסגרירי משהו, הכביד על ההרגשה הטובה. לוס אנג'לס, סן דייגו והפארקים היו כמובן מאוד מאוד מוצלחים. בילינו בכל פארק יום שלם, הולכים מקצה אל קצה ומנסים להספיק כמה שיותר. התורים אמנם ענקיים בעונה הזו - אבל מהילדים לא נשמע ולו שביב קיטור. ההנאה מהמתקנים הייתה מושלמת והם עמדו בכל התורים בכבוד. אנחנו (ההורים) סיימנו את הימים האלה באפיסת כוחות - אבל ההנאה וצהלות הילדים חיזקו אותנו להשכים קום לפארק הבא...

בחלק השני שכרנו קראוון בסולט לייק סיטי, אליה טסנו מלוס אנג'לס - ולמשך 13 ימים נוספים  טיילנו בנחת באזור פארק היילוסטון.
ברור שלמשפחה גדולה כמונו המונה 7 נפשות צריך קראוון גדול מימדים וכך קיבלנו "משאית" מתגלגלת, ענקית וכבדה...(דגם C-30).
למרות החששות מהנהיגה, המשימה התגלתה חיש קל כפשוטה. הכבישים רחבים ומעניקים תחושת בטחון אם כי צריך לשנות גישה ולדעת שאי אפשר להגביר את המהירות מעבר ל 60 מייל לשעה. מובן שכל ההתנהלות עם הקראוון איטית יותר, וצריך לקחת את זה בחשבון בתכנוני הנסיעות, שלמראית עיין  נראות קצרות...
אנחנו משפחה דתית לכן כל התכנונים שלנו כללו "שבת מנוחה", דבר שהיה מבורך מאוד לאור האינטנסיביות של הטיול.
ההתארגנות בקראוון הייתה מהנה ומייד הרגשנו בבית. אמנם לא פרקנו את כל תיקי הבגדים - אבל כן ארגנו מטבח לתפארת שכלל הרבה מזון שהבאנו איתנו מהארץ - מטעמי כשרות כמובן, אבל גם מטעמי נוחות וחוסר רצון לכתת רגליים בחנויות המקומיות בחיפוש אחרי מאכלים שהילדים אוהבים.
קיבלנו את הקראון ביום ד' ולאחר ההתארגנות, יצאנו צפונה לאיזור היילוסטון ובדרך עברנו בעיירה ג'קסון, ובגראנד טיטון. את השבת בילינו בג'קסון - באתר לינה של KOA שהיה מקסים ביותר וכלל בריכה, מדשאות ומזג אוויר מהמם. הקראוון, המכונה RV, איפשר לנו לטייל בנוחות, מבלי לדאוג לאוכל ומקום להניח את הראש.
היו הרבה בישולים... המון פסטה, קוסקוס, פתיתים ובשר על האש (שקנינו והבאנו איתנו מסן דייגו...). לקראת שבת הכנו תבשילים מיוחדים והעברנו את הזמן הנעימים. ביום א' עלינו ליילוסטון מהכניסה הדרומית ונפרדנו ממנו בצער ביום שישי.

כשמטיילים עם קראוון יש התלבטות - עד כמה להיות ספונטניים, שכן אפשר לא להזמין מקום לינה ול"התגלגל" בלי תכנונים מעמיקים. אנחנו, לאחר התלבטות קצרה מאוד, החלטנו להשאיר בערך שלושה לילות לספונטניות... ואת כל השאר להזמין מראש. את מרבית אתרי הקמפינג הזמנו עוד מהארץ כחודשיים לפני הטיול - ובעיקר בתוך היילוסטון - דבר שהתגלה כמבורך, שכן לא פעם היו שלטים שהורו על כך שהמקום מלא. גם בלילות בהם מצאנו אתרי לינה" על הדרך" נהנינו מאוד ולא נתקלנו בבעיות מיוחדות. את השבת האחרונה בילינו, לבקשת הילדים, שוב בג'קסון  - וגם לנו הייתה הנאה צרופה. ימים ראשון ושני הוקדשו לנסיעה חזרה לסולט לייק סיטי, נקיון הקראוון ופרידה מרגשת מהבית המתגלגל, שהותיר בנו טעם של עוד.

הימים ביילוסטון היו קסומים ומהנים. מזג האוויר מושלם - חמים ביום וקר בלילה. אוויר צלול ונקי, שמש ונופים מדהימים עם המון אגמים וירק. גם בעלי חיים מזמן הפארק הזה ואנחנו ראינו המון ביזונים, איילים, שני דובים... נחש וכמובן סנאים. מובן שהתרגשנו למראה בעלי החיים שמרגישים איתנו כ"כ בנוח והודינו להם על המפגשים. הלילות היו אינטימיים ומגבשים. ברוב המקומות יכולנו להבעיר בלילה מדורה, אכלנו ונהננו מחומה, פטפטנו, צחקנו וכמובן קצת רבנו...( בכל זאת שבעה אנשים מבלים בחלל צפוץ). אנחנו שילבנו בפארק בין טיולים רגליים במסלולים אותם בחרנו ממפות שחולקו לנו במרכזי המבקרים, לבין ביקור באתרים המיוחדים של הפארק כמו, מסלול הגייזרים, בריכות הבוץ, מעיינות חמים ועוד. היינו תיירים למופת - וכמעט לא דילגנו על נקודות חשובות. בנוסף, שכרנו סירת מנוע, שהייתה ללא ספק חוויה מיוחדת.

זה המקום לציין ולהזכיר, שהילדים ממצים כל דבר הרבה יותר מהר מאיתנו ובשלב מסויים נמנענו מלהגיד את המילים "גייזר"...או "נוף מקסים". בכלל, יש סכנה במין טיול שכזה, שחלק מהמשתתפים יחלו ב"רעלת" אטרקציות ונוף - לכן השתדלנו להקפיד על מינונים מתאימים ולהיכנע ברגעים הנכונים.

לסיום, כמה המלצות וטיפים לטיול  עם קראוון בפארק היילוסטון -
• חניון ה"פישינג ברידג'" הוא אמנם היחיד עם חיבור חשמל ומים - אבל הכי פחות נעים לשהות בו. שאר החניונים ממוקמים ממש בתוך היער, עם שולחן צמוד ואווירה מקסימה. אפשר להסתדר בקלות בלי חיבורים ישירים - שכן אפשר למלא ולרוקן מה שצריך בערב ובבוקר, לכן אנחנו ממליצים על חניון הגרנד וילג' והקניון.
 מומלץ להביא מכשירי קשר - יש פעמים רבות בהן יורדים לכוון את הנהג - וכך אין צורך לצעוק.
 כדאי להביא מנורה עם סוללות כדי להאיר את שולחן האוכל בלילה.
 אנחנו רכשנו שמיכות וכריות ב"וול מארט", כמו גם סיר וציוד מטבח. גילינו שזה זול יותר מאשר שכירה בלקיחת הקראוון.
  אין צורך לסחוב הרבה בגדים. בכל אתר לינה יש מכונות כביסה ומייבש. העלות כ-1.5$ למכונה והזמן קצר יחסית.
 כדאי להביא מאכלים שילדים אוהבים מהארץ (פסטה, רסק עגבניות, תבלינים וכו').
  לדעתנו כדאי לשכור 2-3 כסאות עם לקיחת הקראוון.
  לא לוותר על רחצה בחלק בו  מי הנהר חמים - באזור המאמות'.
  בשעות הערב יש תורים ארוכים לקבלת מקום החנייה באתר הקמפינג, לכן אם עם אתם באזור - כנסו ועשו צ'ק אין - ואח"כ המשיכו לטייל.
  לכל חלק בפארק יש את מרכז המבקרים שלו - לא להתעצל! כנסו וקחו בכל פעם מסלולי טיול ומידע חשוב נוסף.
  כדאי להביא מפצל חשמל גדול (אנחנו לקחנו עם 6 נקודות חיבור) כדי שיהיה אפשר לטעון את כל המכשירים במקום מסודר אחד.
 בטיול עם ילדים - חובה לשכור סירת מנוע - וכמובן להפליג במהירות המקסימאלית . לילדים זה תענוג עילאי, וגם להורים... ניתן לשכור רק במקום אחד - ליד "הביי ברידג'" ואפשר עד 6 אנשים בסירה.
  בטיסה מלוס אנג'לס לסולט לייק סיטי - בחברת "דלתא" נדרשנו לשלם 25$ על כל מזוודה שנכנסה לבטן המטוס... לעומת זאת בדרך חזרה לא גבו מאיתנו תשלום. קחו זאת בחשבון.
  אנחנו הגענו לאתר השכרת הקראוון בערך ב-11:00 וקיבלנו אותו רק בשעה 15:00... בררו מה טווח שעות קבלת הקראוון והשתדלו להגיע מאוחר ככל הניתן. לא כדאי לבלות שעות בהמתנה.
 בסיור בפארק היילוסטון - אל תתביישו: כאשר אתם רואים התקהלות של אנשים, סימן שראו בעל חיים. בררו במה מדובר - אנחנו ככה גילינו דוב גריזלי...

לסיכום - היה לנו טיול מצוין, מהנה ומעניין מכל הבחינות.