חוויות מחודש וחצי בקרוואן במערב ארה"ב וקנדה / משפחת בודנר

בר מצווה לילד זה רק תירוץ.
תמיד חלמנו "לעשות" את ארה"ב, ובחרנו לצאת למסע בקרוואן שהכיל זוג הורים+2 (13 ו-10) ששמו את השיגרה על HOLD ויצאנו לחיים.
את המסלול בנינו ביחד עם אבי מחברת מוטורהום, כשהקו המנחה היה להיות הרבה בטבע אך יחד עם זאת לתת לילדים גם מהאטרקציות האורבניות האמריקאיות. עם כל זה, לא רצינו להיות במרדף.

הוחלט על נחיתה בלוס אנג’לס ומיד, ברכב שכור, לאנהיים - דיסנילנד, שם בילינו יומיים וביום השלישי הלכנו לסניף CruiseAmerica הקרוב לאסוף את הבית שלנו לשישה שבועות הקרובים. המסלול שלנו עבר דרך (ולהלן ההיילייטס): מונטריי, סן-פרנסיסקו, יוסימיטי, לאס וגאס, פארק ציון, קניון ברייס, פייג’, מוניומנט ואלי, פארק ארצ’ס, קניונלנדס, ג’קסון הול, גרנד טיטון, ילוסטון, פארק גליישר, באנף, ג’אספר, ונקובר, פארק קסקייד, סיאטל והביתה. כמובן שהיו הרבה מאוד מקומות נוספים בדרך שעצרנו בהם, אם למנוחה וטיול רגלי, או ללינת לילה והתפננות.

מכיוון שלא נוכל לחדש יותר מדי על המקומות המוכרים, היינו רוצים לשתף בחוויות אישיות ממקומות שנחתמו בזיכרוננו ודווקא אלה לא תוכננו מראש והתגלו כהפתעות טובות. התמזל מזלנו בטיול הזה, ובעזרת Passport America גילינו שתי מקומות קסומים שאנחנו רוצים לחלוק איתכם:
•  Yosemite Westlake Campground & RV park – בדרכנו מסן-פרנסיסקו ליוסימיטי עצרנו בעיירה בשם Greeley Hill, CA. בערך מהעיירה הזו הנוף מתחיל להשתנות ולהיעשות יותר ירוק וצפוף. Wild. המקום הוא full hookup. התפננו על חשמל ומים כיד המלך. שם הכרנו את מלקולם. איש מקסים. אוהב ישראל וישראלים. מיד התחברנו! הבית שלו וה-RV Camp נמצאים בתוך חורשת אורנים גבוהים וישרים כמו סרגל. לאחר התמקמות מהירה, המליץ לנו על בריכה מדהימה בשם Rainbow Pool שידועה רק למקומיים. בריכה טבעית עמוקה עם סלעים גבוהים מהם קפצנו למים (גובה 7 מ’ בערך). במעלה הבריכה נחל פסטורלי עם בריכות טבילה לא עמוקות. לא רצינו לעזוב. בערב הוזמנו למדורה מיוחדת במינה!!! מלקולם יצר מתקן למדורה עשוי מכדור ציפה עשוי ברזל של אוניה (קוטר הכדור כגובה אדם ממוצע, ראו תמונה) על הכדור יצרו תמונת יער שנלקחה מהסיפור "במבי" של דיסני. כשהאש דלקה במדורה זה דימה את סצינת השריפה ביער. מרהיב, ייחודי, מומלץ!!!

• המקום השני שאנחנו ממליצים עליו נמצא ביוטה בעיירה בשם Kanarraville.
בדרכנו מלאס וגאס לפארק ציון עצרנו בחניון בשם Red Ledge RV Park שהיה Full Hookup ונתן גם שירותי כביסה, ושבשבת המראה מרחקים לקוטב הדרומי - אנחנו הוספנו את ישראל. מקום שמרגיש בית. העיירה הזכירה לנו מאוד את המקום בסרט "חומות של תקווה" בו מורגן פרימן צועד אל עבר העץ שבו החביא טים רובינס את הכסף. גם כאן קיבלה אותנו בעלת המקום, גייל, חביבה ביותר, והמליצה לנו על מסלול טיול רגלי במרחק הליכה מהקאמפ. ושוב הפתעה. יצאנו בבוקר בלי ציפיות ודי מהר המסלול נהיה נעים קריר ורטוב. רובו עובר במים (אי אפשר להתחמק מזה). צמחייה מסביב, ואז נכנסנו לקניון אדום המתנשא לגובה רב. בקניון ממשיכים בהליכה בתוך המים ואז מגיעים לנקודה עם מפל בה מטפסים על סולם ברזל לא גבוה מדי. היה מוש! כיף, ונכון לשעת בוקר חמימה. אנשים טובים באמצע הדרך.

• העצירה המומלצת הבאה: בדרך ממוניומנט וואלי לארצ’ס אנחנו עוברים דרך עיירה מורמונית לא מיוחדת למראה, ולפתע אנחנו רואים כרכרות ישנות. החלטנו לעצור, ומזל שכך. הזמן עצר מלכת ב-Bluff Fort Historic Site. עוד סיפור של מורמונים שמתגלים כהפתעה גדולה וחיובית של חלוציות אחרת ואהבת דם. סוג של מוזיאון אותנטי המספר את סיפור הקמתה של העיירה בלאף באזור שחיו אינדיאנים ושלטו בו. קבוצה של מורמונים הגיעה כדי להפיץ את אמונתם בדרכי שלום. לא היה להם פשוט אבל הם מצאו את הדרך אל ליבם של האינדיאנים ע"י כך שנתנו להם אוכל וכך גם הגיעו אל ליבנו. המקום מקסים. יש בו חנות גדולה שמתוחזקת ע"י פנסיונרים שעובדים שם בהתנדבות ומוכרים כל מני וינטאז’. בחצר הגדולה ישנם בקתות משוחזרות על תכולתם מימיה הראשונים של העיירה ועוד תופינים. המקום מתאים מאוד לילדים שלנו, רצו שם מאטרקציה לאטרקציה.

אלו טיפים בודדים שנשלפו ממאגר ענק של זכרונות.
לשבת ולכתוב אותם, החזיר אותנו לעיין שוב ביומן המסע שלנו ולעבור על אלפי התמונות והסרטונים שצילמנו, תודה על ההזדמנות!