טיול של שבועיים מוונקובר לרוקי'ס הקנדיים / משפחת לפיד

הרכב: זוג הורים ושלושה ילדים
יולי 2016
התחלה וסיום בוונקובר

ביום שני ה-4 ביולי 2016 התחלנו טיול בן שבועיים בקרוואן של קרוז קנדה ששכרנו דרך חברת מוטורהום ישראל.
משתתפי הטיול היו אשתי ואני באמצע שנות הארבעים של חיינו ועם שלושת ילדינו, בת 16, בן 13, ובן 10.

הטיול שלנו היה מעגלי מוונקובר לפארקים וחזרה בהקפה ימנית, כלומר עברנו דרך פארק וולס גריי ומשם לג'אספר, לאחר מכן ירדנו ללייק לואיז וחזרנו דרך רבלסטוק, קמלופס וחזרה לוונקובר.

בלילות שהיינו באתרי הקמפינג הבאים:
8.      Revelstoke Campground
9.      Pinantan Lake Resort, Kamloops
10.    Fort Camping Vancouver
בג'אספר, לייק לואיז וגולדן נשארנו לשני לילות.

את כל אתרי הקמפינג הזמנו מראש דרך המייל. את הלינה בקמפינג בג'אספר ובלייק לואיז הזמנו כחמישה חודשים לפני הטיול  - בחודש פברואר ואכן הם היו מלאים לחלוטין ולא ניתן היה לבנות על הגעה ללא הזמנה מראש.
האופי המתוכנן היה לנו נוח מאד כיוון שידענו היכן נחנה כל לילה ולא היה לחץ להגיע מוקדם.
בדרכנו חלפנו וטיילנו באתרים המרכזיים והיפים של מערב קנדה ובעיקר בפרקים הגדולים ג'אספר, באנף ויוהו.

חלפנו בין היתר ב:
• Hells Gate – Hope.
• Helmchen falls בוולס גריי.
• למרגלות הר רובסון עשינו הליכה לאגם יפה – 4.5 ק"מ לכל כיוון.
• עלייה ברכבל מעל ג'אספר, קרחון אטבסקה תצפית על אגם פינטו ועוד.
• ויתרנו על העלייה ללייק אוהרה בשאטל. היה צריך להזמין באפריל והחלטתי לוותר. השארנו לעצמנו את האופציה לטיול, אך כשהגענו היה מזג אוויר גשום וקר כל היום שלא התאים לטיול -  ומזל שלא סגרנו מראש.

זכינו לקיץ קריר וגשום לעיתים, לכן ויתרנו על טיולים רגליים ארוכים.
ללא ספק החוויה הכי משמעותית היתה הטיול בקרוואן. שכרנו את הדגם C30 של קרוז קנדה. קרוואן גדול ומרווח כולל כל אביזרי הנוחות, האוכל וההיגיינה.
הבנים ישנו במיטה הזוגית למעלה, הנערה בסלון ואנחנו ביחידת ההורים. את רוב הארוחות הכנו במטבח הקרוואן וגם את רוב המקלחות עשינו בו.

הקטע הנחמד והחוויתי שברצוני להציג ולהרחיב עליו הוא הדרך למפלי Takakkaw ב-YOHO פארק. רצינו מאד לצפות במפלים, אך לא היינו בטוחים שהדרך לשם מתאימה לקרוואן. לאחר התלבטויות וחששות מסוימים, החלטנו בכל זאת לנסות. באמצע הדרך הגענו לעיקולים חדים בכביש והתלבטויות רק גברו, קרוואן שאורכו כ-9 מטר, עיקולים חדים. רגע לפני שוויתרנו גילינו את שלט שמשמעותו שעל קרוואן/רכב מעל 7 מטר לעלות בנסיעה לאחור (כיוון שהוא לא יכול לקחת את הסיבוב).

החלטנו לנסות את הטכניקה הזו כדי לזכות לראות את המפלים. כמי שמחזיק ברישיון ג' לא היססתי והתמקמנו על הכביש לקראת הנסיעה לאחור שמתבצעת בעליה, תוך כדי סיבוב קל ולא קו ישר, וכן תוך שמירה על הנתיב כיוון שתנועה נגדית רשאית לעבור. כל זה בעזרת המראות בלבד (עדיין לא הכניסו את אמצעי הבטיחות ההכרחי הנפוץ שהוא מצלמת רוורס). ואכן התמרון המורכב עבר בהצלחה, גם בזכות התנועה הנגדית נעצרה כאשר הם ראו אותי מזגזג ברוורס לרוחב הכביש..
גם בדרך חזרה נאלצנו לחזור על התמרון המורכב שגם הפעם עבר בהצלחה – חוויה בפני עצמה!
והעיקר זכינו להגיע עם הקרוואן עד למפלים הגבוהים והשוצפים והיה בהחלט שווה.

לאחר 14 יום ו-2700 ק"מ נאלצנו להחזיר את הקרוואן שהיה לנו כבית נייד מושלם. החזרנו אותו ללא נזקים ופגיעות ומונית שניתן להזמין בחברה לקחה אותנו למלון בריצ'מונד להמשך הטיול.