חופשה משפחתית מרגשת ומגבשת / גדעון כהן

כ

ברצוני להביע את הרגשות אשר מלווים אותי ואת משפחתי מאז שחזרנו מ"הטיול של החיים שלנו".
אומנם לא יצא לנו לבלות הרבה בקרוואנים, אך הספקנו להיות במספר מקומות בעולם ובכמה וכמה בתי מלונות שנחשבים. אך החופשה המדוברת בקרוואן עם כל המשפחה הייתה מעל ומעבר לכל הציפיות.

חבר ילדות שעשה את הטיול הזה כחצי שנה לפנינו ונהנה, המליץ לי בחום על טיול בקרוואן למרות שלדבריו היה קצת דופי בקטע של התחזוקה של הקרוואן, אך בהיבט הכללי היה נהדר. כך סיפר.

משפחתי כוללת 6 נפשות, הבת הבכורה לישר 23, הבן השני יעקב 21, השלישי משה 19 והבת הקטנה אודליה 16. בקיצור ילדים גדולים שמחזיקים מעצמם וחיים את חייהם בעצמאות. כשהודענו להם על ההחלטה לצאת לטיול בקרוואן התחילו הילדים לרטון ולקטר - "מה, עד שנוסעים כולם ביחד לארה"ב צריכים להיות בדוחק ובחוסר פרטיות? מיותר"... כך הם טענו. עד כדי כך הם התנגדו, שהתחלנו להטיל ספק אם ההחלטה אכן נכונה. לבסוף גמרנו אומר לצאת לטיול ה"מענה" בכל מקרה, ואף לחצנו על הילדים להצטרף.

נחתנו בניוארק והתארחנו בראש השנה אצל משפחתנו בניו גרז'י והיה כל כך נחמד עד שהילדים הגדולים יותר שקלו להישאר אצלם בבית ולא להצטרף לטיול. אך אנו עמדנו על כך ו"התחננו" בפניהם שאין זה מקובל לשנות תכנית ברגע האחרון ללא מצב חרום.

בקיצור לאחר החג ולאחר תאום מקומי אחרון הגענו לקבל את הקרוואן. כל תהליך ההזמנה וההסברים בוצע כבר  בישראל ובצורה הנעימה והקלה ביותר, למען האמת כל הטיפול בארץ היה כל כך מקצועי, אמין ואדיב ביותר, שהיה קשה להאמין שזה בישראל. ולאור איך שהתקבלנו בסניף של מוטור הום בניו ג'רזי עם השירות והסבלנות, האדיבות והמקצועיות - הבנו שאנחנו בידיים טובות.

אם יורשה לי לציין זאת היתה הפעם הראשונה שאנו יוצאים למסע שתוכנן בקפידה מראש כחצי שנה לפני תאריך הטיול, אך עדיין זה מלחיץ לטייל ביערות ובפארקים הלאומיים כשזאת הפעם הראשונה...

משפחה בכניסה לקרוואן

"הילדים שלנו התאהבו מחדש אחד בשני"

והיום, לאחר שנה וחצי מאז שחזרנו מהטיול, בכל פעם שמישהו אומר שהוא נוסע לטייל בחו"ל, צפים ועולים בנו הזיכרונות הנעימים והיפים שעברנו. בעיקר מי שלא מפסיק לדבר על זה, הם דווקא הילדים שלנו, שנהינו והתגבשו והתאהבו מחדש אחד בשני וכל פעם שואלים "מתי שוב נעשה טיול כזה" וזה אחרי שהם אלה שכל כך היססו. מעדיפים טיול רק....נכון, רק בקרוואן. לבתי מלון יש כבוד שמור במקומו, כך הם אומרים, אבל אם רוצים לצאת, לטייל, ליהנות עם כל ההווי והגיבוש והישיבות סביב מדורות קטנות בחיק הטבע בלילה, עם המשחקים החברתיים והתפעול המשותף, עם כל הכיף שכרוך בעניין - זה בקרוואן.

משפחה עם קרוואן מניו יורק

הקרוואן אגב עונה על כל הצרכים, כמו בית קטן בערבה, אם זה בחימום או מיזוג אוויר, או בישול, מקרר, מיקרוגל, שירותים ומקלחת, חדר שינה ניפרד להורים מיטות ופינת אוכל והרשימה עוד ארוכה. הדבר היחיד שקצת לא הבנתי מדוע החבר שלי אמר שצריך WIFI בכל חור שמגיעים אליו  ועניין התחזוקה שגזלה ממנו זמן. כנראה  שלא ידעתי כמה מפונק הוא...לנו לא היתה שום בעיה. ברגע שהיינו מחליטים באיזה עמדת חנייה להעביר את הלילה, שני בניי היו קופצים מהקרוואן ומחברים את החשמל, מים וצינור הניקוז תוך דקותיים, ועוד מכוונים אותי להחנות בצורה מפולסת. אשתי ישר היתה מעמידה סיר אוכל מרצונה החופשי ובנותיי מארגנות את הקרוואן לחניית לילה.

הזיכרון המתוק ביותר שעברנו בטיול הזה היה מ"יום כיפור" מדהים בלב אחד היערות, עם אגם שזורם בסביבה. בתוך קרחת יער ושקט אלוהי צמנו כולנו ושיחקנו משחקי חברה ונהנינו מכל רגע. ביום כיפור בדרך כלל מחכים רק שייגמר הצום כבר ולחזור לשגרה, אך שם זאת הייתה הפעם היחידה שרצינו שהיום הזה יימשך לעד...עם אוכל כמובן.

בישול בתוך קרוואן בארה"ב

בסופו של דבר כאשר סיימנו את המסע המדהים הזה לאורך 22 ימים שבהם עשינו חיים משוגעים וגמענו כ-5700 ק"מ, במקומות שלעולם לא היינו יודעים שקיימים, כאשר החזרנו את ביתנו הקט על גלגלים לחברה, עמדו דמעות של משהו טוב ונדיר שמסתיים, וכבר התחלנו הילדים ואנחנו לתכנן מתי תהיה הפעם הבאה.
והאמת נתקלנו בחניונים בנופשים מכל העולם ששכרו קרוואנים בחברות שונות, והופתענו לגלות שהמחירים שגבו מאיתנו היו ממש סבירים ואפילו בחלק מהפרמטרים זולים בהרבה ממה ששילמו אחרים על אותם הדברים.

חניון קרוואנים במזרח ארה"ב

תודה רבה מוטורהום. תמיד רציתי לרשום לכם משהו מאז שחזרנו ותמיד זה נידחה. החיים בשגרה לא פנויים והזמן דחוק.
אך כאשר ראיתי את הפרסום שלכם שקפץ לי במייל, זה הציף לי את כל ההרגשות וריגש מחדש והחלטתי לרשום את הסיפור הזה, שכולם ידעו ולא יתלבטו ויפסידו את החוויה שאנו כה רוצים לעבור שוב.

ובע"ה יבוא היום עם או בלי שנזכה בפרס המוצע במייל ששלחתם, נחזור ונבצע הזמנה נוספת ליעדים אחרים.