טיול משפחתי בחצי האי קינאי, אלסקה / משפחת נאור

יולי 2008
התחלה וסיום באנקוראג'

לצוות מוטורהום,
קודם כל הרבה תודה על העזרה והשירות המצויין, הטיול לאלסקה הוא הטיול הרביעי שלנו איתכם ואנו מרוצים מאוד, אז הרבה תודה!

נשמח לשתף בתוכנית הטיול שלנו. טיילנו 12 יום באלסקה, החלטנו להתרכז הפעם רק ב "קינאי פנינסולה", אזור שנחשב ל"גן השעשועים" של אלסקה ובכך להימנע מנסיעות ארוכות. בסופו של דבר אנו מאמינים כי זו היתה החלטה נכונה מאוד (נסענו 900 מייל). נחתנו באנקוראג' בטיסת לילה של דלתא מלוס אנג'לס, לינה בהולידיי אין.

יום 1
השכרת הקרוואן בתחנת קרוז אמריקה, תחנה מצוינת ומאורגנת מאוד.
הצטיידות בסופר הקרוב "פרד מאייר" ונסיעה למוזיאון Native Heritage Center. סיור נחמד שנותן סקירה על החיים של השבטים השונים באלסקה (צריך כ-3 שעות כדי למצות) המוזיאון נסגר בשעה 17:00.
Earthquake Park - טיול רגלי של כשעה וחצי לאורך הפארק (יש אור כל הלילה, לזכור לשים חומר נגד יתושים) טיול מקסים עם נוף יפה.
Centennial RV Park - לינה בחניון ללא חיבורים אבל מקום נחמד ויפה ביער.

יום 2
נסיעה לכיוון וויטיאר, בדרך עצירה במסלול הליכה קצר לצפייה בציפורי מים, מסלול נחמד אבל בהחלט אפשר לוותר המקום נקרא Potters Marsh.
נקודת תצפית על הלוויתנים, Beluga Point, השנה לא נצפו עדיין וגם אנחנו לא ראינו, צריך לדעת מתי הגאות (יש טבלאות).
עצירה במכרה זהב - מנוהל ע"י משפחה נחמדה, הילדים נהנו לחפש זהב ואנו למדנו איך חיים באלסקה גם בחורף (הרבה תושבים חיים במקום רק בקיץ).
Bird Point - תצפית על גל הגהות שנכנס לתוך המפרץ (יש להיעזר בטבלאות הגאות) ניתן לראות דובים ועיזים לבנות על ההר ממול בעזרת משקפות.
Williwaw RV Park - חניון מקסים עם מסלולי הלכה לאורך הנהר ולכיוון הקרחון, ללא חיבורים.

יום 3
Whittier
 - נסיעה במנהרה של 9:30, המנהרה נפתחת כל שעה בערך, כדאי לברר באזור. שייט של כ-6 שעות, תצפיות נהדרות על הקרחון, ציפורים, כלבי ים ולוטריות. היה מקסים ולא צריך לחשוש ממחלת ים (יש שתייה ואוכל על האוניה, אין צורך להזמין מקום מראש יש הרבה חברות, אנחנו היינו מאוד מרוצים מחברה בשם Prince William Sound Cruises. טיול קצר בעיר, מאוד מעניין לראות איך חיים שם – כמעט כל העיר בבנין דירות אחד, נכנסנו פנימה כדי להתרשם.
Quartz Creek RV Park - חניון יפה ביער וליד נהר שוב ללא חיבורים (זה אומר שמחר כבר נמצא משהו יותר מסודר...).

יום 4
Russian River
 - הליכה של כ 8 ק"מ הלוך חזור, הליכה קלה ונפלאה ביער מלא צמחים, פרחים, ציפורים עד למפל – מראה מרהיב של אלפי דגי סלמון קופצים במעלה הנהר! היה קשה לעזוב את המקום. יש באזור טיולי סוסים למי שרוצה, אנחנו ויתרנו.
Kenai+Beluga Lookout RV Park - נסיעה לעיר, הסתובבנו מעט ונכנסנו לחניון שנמצא מעל שפך הנהר נוף מרהיב של הים וסירות הדייג שחוזרות בלילה מהדייג. החניון מאוד נוח ומסודר, כן יש חיבורים מלאים!!!! כביסה ומקלחת נורמלית!

יום 5
Wolverine Creek
 - יצאנו בשעה 12:00 מסולדוטנה בטיסה עם חברה שנקראת Talon Air Services. טיסה של כחצי שעה במטוס ים נחיתה על המים ומעבר לסירה קטנה (5 אנשים) שייט למעלה הנהר דייג סלמונים וצפייה בדובים!!!! במשך חצי יום צפינו בדובים תופסים דגים, שותים ומשחקים במרחק של 5-10 מטר מהסירה שלנו!!!! ובתור בונוס גם דגנו דגי סלמון שאח"כ אכלנו על הסירה ו... במשך הימים הבאים. חוויה מדהימה!!! חזרה לחניון הלילה וניקוי השלל של היום, אריזה בקולר ואחסון (לא במקרר כדי שלא יסריח!).

יום 6
Coock Inlet
 - נסיעה לאורך קוק אינלט,הליכה על החוף וטיול באזור.
Heavenly Sights RV Park - חניון קצת מצ'וקמק אבל עם נוף מקסים ובעיקר אנשים מאוד נחמדים ומכניסי אורחים שעזרו לנו בעצות וציוד לחיפוש צדפות ביום שלמחרת.

יום 7
Ninilchick
- איסוף צדפות ענקיות בחוף שמתחת לחניון הלילה, צריך שפל של כ-2 ומעלה, קורה בערך פעם בשבועיים, צריך לבדוק בטבלאות גאות ושפל או לשאול באזור. עבודה מלוכלכת ומספקת! אספנו כ-50-60 צדפות ועשינו ארוחת ערב מפוארת עם מרק צדפות וצדפות בעטיפת בצק בירה! יאמממממ! נסיעה ל-Homer.
Ocean View Rv Park - חניון עם חיבורים מלאים, בכניסה לעיר, נוף יפיפה של הים, ראינו לוויתן במרחק והסתובבנו קצת בעיר.

יום 8
Peterson Bay
 - שייט בקיאקים – עם חברה שנקראת St. Augustine Kayak. שייט קצר בסירה לצד השני של הומר ועליה על הקיאקים הזוגיים, שייט רגוע וקל במפרץ, פגישה עם הרבה בע"ח ימיים כמו לוטריות, דולפינים, כלבי ים ציפורים. ירד קצת גשם אבל זה לא הפריע כלל (מעילי גשם דקים עושים את העבודה). חזרה מהשייט וסיבוב בעיר - מלכודת תיירים, נסיעה יפיפייה לאורך ההרים ותצפית על הקרחונים זו הדרך שנודעת על ההרים לאורך קאצ'מק ביי. חזרה לחניון הלילה הקודם.

יום 9
Alaska Maritime Wildlife Refuge - מרכז מבקרים מעניין, סיור של כשעה וחצי ופרידה מהומר.
נסיעה לכיוון Seward בדרך עצירות לתצפיות קצרות ומתיחת איברים.
Bear Lake Rv Park - לינה כ 6 מייל מחוץ לעיר, לא אהבנו את המקום ולמחרת עברנו לחניון אחר.

יום 10
Seward
- שייט לצפייה בלווייתנים , אנחנו נסענו עם חברה שנקראת Major Marines אבל יש המון חברות בעיר וכולן עושות פחות או יותר אותו הדבר. מזג האוויר היה נהדר והשיט רגוע ראינו לווייתני אורקה , דולפינים ו-Humpback Whale וכמובן כלבי ים ומלא ציפורים.
Exit Glassier - חזרנו מהשייט אחה"צ ויצאנו להליכה לכיוון הקרחון, אפשר להפשיל מכנסיים וללכת עד הקרחון עצמו. יש דובים באזור אז כדאי להסתכל טוב.
Stoney Creek RV Park - חניון נחמד ונוח.

יום 11
התפצלנו: סבא וסבתא יצאו לטיסה מעל הקרחונים, טיסה של כשעה וחצי במהלכה הם טסו מעל שדה הקרח והקרחונים, ראו דובים ועיזים ומאוד נהנו. אנחנו עם הילדים הלכנו לכלבי המזחלות, שעה וחצי של הסברים על הכלבים, על המרוץ המפורסם ונסיעה במזחלות רתומות לכלבים - Iditarod Race Seavery’s Sled Dog Tour. אחה"צ הלכנו למוזיאון הימי של העיר וחזרנו לחניון הלילה. יצאנו לטיול קצר ליד הנחל שליד החניון ופתאום ראינו דובה וגור יוצאים מהיער ויורדים לנחל – אחד היתרונות הגדולים של טיול בקרוון, קרוב לטבע ומאפשר הרבה חוויות לא צפויות. השעה הייתה 11:30 בלילה והיה כמובן אור מלא!

יום 12
Kenai River
 - רפטינג על הנהר עם בחור בשם גרי, הוא מסביר מצוין ומאוד נחמד, לצערנו היה קר (הפעם הראשונה שהיה ממש קר וזה הפריע מאוד) ראינו הרבה ציפורים ונשרים אבל אפילו לא דב אחד, מאכזב.
Hope - נסיעה לעיר, טיול קצר המקום קטן עם מוזיאון די עלוב וקצת גלריות לתיירים, אפשר לוותר.
Alaska Dacha Rv Park - חיבורים מלאים, מקום חביב ומסודר. התארגנות ואריזה לקראת מחר.

יום 13
נסיעה לאנקוראג', הזדכות על הקרווtן מהר ויעיל. השארנו את המזוודות במשרדים ויצאנו המונית לטייל במרכז העיר, הסתובבנו בשוק איכרים ובדאון טאון. טיסה חזרה ללוס אנג'לס.

מה כדאי לקחת
חוץ מהציוד הרגיל, חשוב לקחת: חומר חזק נגד יתושים, מעילי רוח ומכנסיים נגד גשם עם רוצים שייט קיאקים, כובעי צמר, אין צורך במעילים עבים אפשר להסתפק בסווטשרט עבה. ואין צורך בפנסים... כי יש אור כל הזמן. ומצלמה טובה!