טיול ארוך

טיול ארוך

מסע של חודשיים באמריקה בקרוואן, "לא רצינו לחזור!" / נוגה ודוד פרנקל


הרכב: זוג מבוגרים
מספר ימי הטיול: 60 ימים
מאי-יוני 2007
התחלה בלאס ווגאס וסיום בסיאטל

לצוות מוטורהום,
סיכום הטיול בשלוש מילים: נהדר, ואפס תקלות.
המסלול היה נפלא - ונהדר שהמלצתם לנו לא לוותר על הרוקי'ס הקנדיים. 
תוכנת "סטריטס אן טריפס" שרכשנו אצלכם הועילה מאד.
ממש לא רצינו לחזור. פשוט התגעגענו לילדים. אחרת בטח היינו נעלמים לתמיד בערבות אמריקה...
הרבה תודה על הסיוע בתכנון ועל כל החלק האירגוני-טכני. 
מגיע לכם יישר כוח.
ועוד נדבר, ונשתמע. 
אי"ה זה לא טיול הקרוואן האחרון שלנו וודאי נתראה גם בטיולים הבאים....!

להתראות בינתיים
דוד ונגה

דוד פרנקל בטיול של חודשיים בקרוואן באמריקה דרך מוטורהום ישראל

קצת על תכנון טיול ארוך

טיול של תשעה שבועות באמריקה איננו סתם "עוד טיול". טיול בן למעלה מחודשיים דורש הערכות מיוחדת ולא רצוי להתחיל אותה מאוחר מדי. ראשית, טיול כזה צריך לבנות טוב יותר מבחינה תקציבית שכן כל הפרש קטן בתמחור היומי עשוי להפוך למטלה כבדה במצטבר. מסיבה זו, למשל, החלטנו להסתכן ולהזמין את הקרוואן והטיסות זמן רב מראש ולשלם עליהם מוקדם מאד יחסית, כדי להבטיח הזמנה איכותית מחד ומחירים אטרקטיביים - מאידך.

שנית, צריך לקחת בחשבון שבטיול ארוך ישנה סבירות גדולה יותר לתקלות ולכן יש לבדוק הכל היטב ולטפל מראש. אז בודקים, ומתגלה (כצפוי, כמעט) שבזמן בו אנו מתוכננים לשהות מעבר לים פוקע תוקף רישיון הנהיגה - וצריך לחדש אותו מוקדם מן הצפוי, מה שמצריך תהליך ביורוקראטי במשרד הרישוי, וגם פוקע תוקף של כרטיס אשראי - שגם אותו יש לחדש לפיכך מוקדם יותר, וברור שלא מכבר פקע תוקפה של הויזה לארה"ב ויש לחדשה, וכך הלאה.

אז למעשה, התחלנו בתכנון הטיול הזה כשמונה חודשים מראש. את הקרוואן הזמנו מחברת השכרת הקרוואנים האמריקאית הגדולה "קרוז-אמריקה" באמצעות חברת "מוטורהום ישראל", עמה היה לנו ניסיון טוב בטיולים קודמים בקרוואן. החלטנו על קרוואן מסוג C25 - דגם קלאסי של 25 פיט, המתאים למשפחה קטנה עם ילדים ומרווח ביותר כאשר מדובר בזוג. 

הטיסות הוזמנו מחברת "אייר-קנדה" לאחר סקר שירות ומחירים. מאחר והמחשב הנייד שלנו התיישן והוא גדול ומסורבל מדי, נרכש מחשב חדש ומתקדם, קטן וקל שישמש אותנו ככלל ולא רק בטיול הנוכחי. בנוסף, החלטנו לקחת עמנו מכשיר GPS עם תוכנה ומפות לצפון אמריקה. כחלק מן ההכנות רכשנו גם מנוי לממס"י הישראלית לצורך קבלת שירותים מן ה-AAA האמריקאי וה-CAA הקנדי. רכישה נוספת שביצענו היא חברות ב"פספורט אמריקה" - מועדון המעניק הנחות בקמפינגים מסוימים מחוץ לעונה.

וכן, יש עוד דבר פעוט לחשוב עליו לקראת טיול כזה: לארגן חופשה ארוכה מעיסוקי היום-יום. לגביי אישית אין בעיה: שבוע קודם לטיול נסתיים באוניברסיטה קורס גישור בו לימדתי, ובכלל - הרי אני ציפור דרור. אבל לגבי נגה זה היה הרבה יותר מסובך ונדרש לא מעט כדי לשכנע את מקום העבודה שלה להסתדר בלעדיה תקופה ארוכה שכזו - כמובן, ללא תשלום.

לגבי מסלול הטיול, החלטנו לתכנן רק את קוויו הכלליים, כאשר את הפרטים נעבד במהלך הטיול עצמו: בכל יום-יומיים נתכנן את אלה הבאים. חשבנו על מסלול רגוע יחסית. לא יותר מדי קילומטרים ביום. לא "תפסת מרובה". בטיול ארוך יש להשאיר גם זמן למנוחה, לעשות דברים בשלווה יחסית. ממילא לא נראה הפעם את כל אמריקה, אז את מה שכן, נעשה יסודי ובנחת. זה העיקרון. המסלול עצמו תוכנן לאחר איסוף מידע רב מן האינטרנט שחלקו גם הורד ונשמר במחשב כדי לקחתו עימנו, ובעזרת תכנת "סטריטס אן טריפס" הטובה והיעילה, אשר מלבד מפות מפורטות ואופציה של תכנון מסלול אופטימלי היא מכילה גם מידע רב ויקר-ערך על נקודות עניין ככל שתרצה סביב מקומות הביקור והמסלול עצמו. 

בסופו של דבר, הכל עבד ממש טוב. כמות התקלות הייתה מזערית וקלה, הרבה פחות ממה שניתן היה לצפות. הטיסות היו בזמן. המטען הגיע במועד. הקרוואן תיפקד היטב: סך הכל הסענו את הקרוואן שלנו במשך חודשיים 6508 מיילים או במילים אחרות, כ-10500 קילומטרים. החזרנו אותו ללא פגע, במצב אפילו טוב יותר ממה שקיבלנו אותו (ליקויים קטנים שמצאנו בו - תוקנו). היינו במקומות נחמדים, יפים ויפים עוד יותר, וגם נפלאים ונהדרים. פגשנו אנשים חביבים, מנהגים אחרים ותרבות אחרת. ראינו, התרשמנו, חווינו, למדנו, נהנינו. מאד נהנינו. 

למסלול הטיול המפורט (מאוד)

קבלו הצעה