טיול ארוך

אפריל-יוני 2006
התחלה בלוס אנג'לס וסיום בסיאטל

שלום לצוות מוטורהום היקר,
ברצוני להודות לכם על הסיוע הרב בתכנון טיול הקרוואן ולגמול בהעשרת האתר בעוד סיפור מוצלח. במשך שישה שבועות חווינו טיול בלתי נשכח, נשתדל לספר תמצית הטיול עד כמה שאפשר בצרוף חוות דעתנו פה ושם שיכולה כמובן להיות טיפ למי שזה מתאים, כל זאת בצרוף מספר תמונות בודדות מתוך ה-6700 שצלמנו...

אז איך זה התחיל...
גרנו באנגליה ברילוקשיין עם שלשת ילדנו (מיקה בת 6, טל בת 10 ובר בן 12), לקראת החזרה ארצה תכננו טיול משפחתי בן שלשה חודשים מאפריל עד יוני 2006. התלבטנו אם לצאת לטיול תרמילאים או טיול עם רכב, בדקנו אפשרויות שונות כמו אירופה, אוסטרליה, ניו זילנד, הודו, ארה"ב ועוד... נעזרנו רבות בעצות שקבלנו מ"מוטורהום ישראל" ומאתר "למטייל". כמו כן אחרי אנגליה הקרירה, חיפשנו טיול "בעקבות השמש" והחלטנו שהפעם נטייל 6 שבועות תרמילאים במרכז אמריקה ו-6 שבועות קרוואן במערב ארצות הברית ואולי גם קנדה.

תכנון הטיול
מסלולי הטיול שתכננו היו כללים בלבד ולקחנו איתנו מספר אפשרויות לצורך החלטה בזמן אמיתי, בעצם לא הזמנו מראש שום מלון או חניון פרט ללילה הראשון שלאחר הטיסה, היו מקומות שנשארנו יותר או שקיצרנו את השהות בהתאם לצורך, מצד שני עקב התכנון הגמיש היו מקרים שחיפשנו חניון פנוי במשך זמן רב למרות שזה לא היה בשיא העונה או שנסענו מיילים מיותרים פה ושם. בפועל בצענו טיול מעגלי באזור המידברי, זיגזגנו לרוחבה של קליפורניה, צפונה עד אורגון ומאורגון שמנו פעמינו לרוקי'ס הקנדיים, אין לנו צל של ספק שיש עוד הרבה מה לראות ולטייל במרחב העצום הזה, את זה השארנו לטיול הבא.

קבלת הקרוואן
נחתנו בלוס אנג'לס ב-16/5, לאחר טיול תרמילאים נפלא בקוסטה ריקה, גואטמלה ומקסיקו/יוקטן, ישנו במוטל ולמחרת נסענו במונית לקבל את המוטורהום. מאחר וכבר היה לנו טיול מוצלח באירופה עם מוטורהום, ידענו למה לצפות, סרט ההדרכה עזר לנו מאד, במיוחד לנהג. הפעם האוטו-בית היה גדול יותר ומרווח יותר, 30 פיט כמו שהעדפנו עבור הטיול הארוך שתכננו, מספיק מרחב לכולם ולא היה צורך לקפל את השולחן לטובת לינה וכל אחד יוכל להשכים מתי שרצה. כמובן שהכל יחסי ויש גם יש קרוואנים הרבה יותר גדולים כמו שהאמריקאים אוהבים, מעבר לכל דמיון.

למסלול הטיול המפורט בצפון באמריקה

סיכום
טיול הקרוואן הוא עבורנו שילוב מאד נוח של חופש וטיול בכיף לא רגיל, חבל שנגמר, יש עוד הרבה מה לראות, תודה על כל העזרה וההכוונה.