טיול בקרוואן ביער השחור, גרמניה / משפחת כפיר

הרכב: זוג הורים ושלושה ילדים
ספטמבר 2009
התחלה וסיום בפרנקפורט

עם עבר של שני טיולי קרוואן (ניתן לראות כתבות שלנו באתר של מוטורהום), אחד באיטליה וקרואטיה והשני בגרמניה, אוסטריה ושוויץ, החלטנו לנסוע הפעם ליער השחור בגרמניה. להבדיל מהטיולים הקודמים, שבהם הכנו איזשהו מסלול, הפעם השארנו הכל לספונטניות שמאפשר הקרוואן. הדבר היחידי שארגנו זה 10 נקודות ב-GPS של מקומות מומלצים ביער השחור, והחלטה נחושה להגיע לפארק אירופה.

מאחר וזה כבר טיול שלישי של המשפחה בקרוואן, והילדים כבר גדלו (3 ילדים בגילאי  4 ,7 ,10) - החלטנו לפנק את עצמנו בדגם מרווח יותר Family Plus, שמאפשר 4 מיטות ללא צורך להחליף מצב יום ומצב לילה. התחלנו את הטיול כך שאנחנו (ההורים) ישנים במיטה הזוגית ושלושת הילדים חולקים את מיטת הקומותיים, אולם מהר מאוד הילדים השתלטו לנו על המיטה הזוגית ואנחנו מצאנו את עצמנו ישנים בקומותיים...

לקראת סופו של כל יום, היינו מחפשים ב-GPS אתרי קמפינג באזור, ותמיד מצאנו כאלו ללא כל קושי. את ההחלטות על היעד הבא קיבלנו לרוב בערבו של היום, תוך התיעצות עם המקומיים ותחנות מידע לתיירים.

וכך העברנו את ימינו

25/09
נחתנו בשדה התעופה של פרנקפורט בשעות הצהריים, לקחנו מונית לעיר Offheim הסמוכה,אספנו שם את הקרוואן מתחנת הקרוואנים, הצטיידנו במצרכי מזון בסופר הסמוך לתחנה ולקראת הערב יצאנו לדרך - לכיוון הקמפינג הראשון בעיירה Mordfelden, הקרוי ע"ש העיירה. הקמפינג, שנמצא דרומה מפרנפורקט (נסיעה של כחצי שעה), מהיקרים שהיו לנו בטיול והיה עמוס בקרוואנים קבועים, ברובם לא מאויישים בעונה זו של השנה - אך מכיוון שכבר היה מאוחר מדי לא המשכנו הלאה והתמקמנו בו.

26/09
בצהריים הגענו לעיירת Triberg שם נמצאים בשמורת טבע יפה מפלי Triberg, הנחשבים למפלים הגבוהים ביותר בגרמניה, כ-162 מ'. את מסלול ההליכה התחלנו מהעיירה (אפשר להתחיל גם ממקום אחר) וטיילנו בשמורה עד שעות אחה"צ, אז סיימנו בביקור בכנסיה שנמצאת בקצה השני של העיירה, בה נערכה באותה עת חתונה שכללה גם נגינת עוגב (בשמורה ישנו גם פארק חבלים קטן - המיועד לילדים גדולים יותר, ובסמוך לעיירה נמצא מוזיאון השעונים הגדול בגרמניה). העיירה מאוד תיירותית, נחשבת לבירת שעוני הקוקיה ומלאה בחנויות מזכרות ובעיקר... שעוני הקוקיה. כ-20 ק"מ דרומה, נמצאת עיירה קטנטונת הנקראת Linach, שם מצאנו קמפינג פצפון (3 קרוואנים נוספים)  הממוקם באחו עם פרות ומסביבו גבעות, הרים ורק ירוק...

27/09
לקראת הצהריים, ולאחר כחצי שעה נסיעה מהקמפינג הגענו לאגם Titisee. אגם קטן, ציורי מאוד מתוייר השוכן בסמוך לעיירה Newschtadt שמאוד מתויירת. במקום ניתן לשכור אופניים וסוגים שונים של סירות וכך עשינו. שייט של שעה מספיק בהחלט. בשעות אחה"צ יצאנו מהעיירה ולאחר שיטוטים באיזור קניון Wutachschlucht, מצאנו קמפינג מאוד חביב, באיזור עיירת Braunlingen ששוכן על שפת אגם קטן, Kirnbergsee, שהוא הרבה פחות ידוע ומתוייר מהקודם , אך הרבה יותר יפה.

28/9
הקמפינג התגלה כמקום מאוד שקט ורגוע, האגם פשוט מקסים ואת כל היום העברנו במשחקים, בקריאה וברחצה באגם, תוך כדי שגם הצלחנו להקיף את האגם במסלול הליכה.

29/09
לקראת הצהריים ולאחר נסיעה של כ-30 דקות, הגענו לקניון Wutachschlucht. בקניון מספר מסלולים, החל ממסלולים למתחילים ועד למיטיבי לכת ונוכח גילאי הילדים בחרנו במסלול קצר של כ-3 ק"מ. ההליכה היא לאורכו של נחל לא גדול שמדי פעם יורד במפלים, מסביב צוקים ויער (בחלקו השני של הקניון, אליו לא הגענו ישנו מסלול שאורכו כ-25 ק"מ ושם ישנם הנחל הולך ומתגבר וישנם גשרי חבלים ומפלים יותר רציניים). בצהריים, וכעבור כ-40 דקות נסיעה הגענו להר Feldberg, הנחשב להר הגבוה ביותר באיזור, עלינו עליו באמצעות הרכבל ונהנינו מהנוף מסביב. לקראת הערב, ולאחר נסיעה של כ-20 דק' מצאנו קמפינג Wolfground הממוקם על שפת האגם Schluchsee.

30/9
את רוב היום העברנו על שפת האגם, שהוא הרבה יותר גדול מאגם Titisee אך הרבה פחות תיירותי. המים קרים מאוד, אך מאוד יפה מסביב ובקמפינג גם ישנו מגרש משחקים שהילדים ניצלו עד תום. בשעות אחה"צ נסענו לעיירת St. Blaisen שם נהנינו הן מהמראה המרהיב של הקתדרלה הכי גבוהה בארופה והן מאכילת גלידה ברחוב המרכזי באחד מבתי הקפה הממוקמים על שפת נחל החוצה את העיירה והמשקיף על הקתדרלה. הקמפינג הכי קרוב קרוי Schwarzwalder Speckhuisli בעיירת Gratenhausen מרחק של כ-15 דק' נסיעה ושם התמקמנו ללילה.

01/10
לקראת הצהריים הגענו ל-Rheinfalls שעל גבול גרמניה ושוויץ. החנינו את הרכב בחניה המיועדת לקרוואנים, חצינו את הנהר והגענו באמצעות מעבורת לסלע המתנשא מעל המפלים והממוקם במרכזם. מפלי הריין הם הכי אדירים בארופה וממש מרהיבים בעוצמתם. בדרכנו לכוון Todtnau עברנו בכפר קטן בשם Thodmus (שבו פלגי מים וגשרוני עץ) ובשעות הערב הגענו לקמפינג בשם Schonenbuchen הנמצא בעיירה Schoenau . הקמפינג ממוקם על שפת נחל ומסביבו מדשאות ירוקות ויער.

2/10
כל היום הוקדש לפארק השעשועים – Steinwassen (פארק החבלים). הפארק ממוקם בשמורת טבע ובה כל מיני חיות כמו איילים, חזירי בר, ברווזים וכיו"ב ויש בו אטרקציות כגון: מסלול קרוניות היורד מפסגת ההר, רכבות הרים, מכוניות מרוץ וכיו"ב. הפארק הוא לא גדול ומתאים מאוד גם לילדים צעירים.

3/10
את הלילה העברנו באותו הקמפינג ובבוקר נסענו לעיירת Todtnau ממנה עלינו ברכבל לפסגת ההר. על הפסגה ישנם מספר מסלולים יפים ואנו  בחרנו כמובן את הקצר ביותר (מחמת גילאי הילדים). לאחר מסלול קצר של 1 ק"מ על ראש ההר ירדנו בזוגות במסלול קרוניות, שאורכו כ-3500 מטר, היורד ומתפתל מפסגת ההר עד עיירה במהירויות מטורפות (עליהן כמובן ניתן לשלוט). בהמשך היום ביקרנו במפלי Todttnauer Wasserfall הנמצאים בשמורה יפהפיה שיש בה מספר שבילי הליכה ארוכים וקצרים כאחד.

4/10
גם את הלילה הזה העברנו באותו הקמפינג ובבוקר התייצבנו במכרה מינרלים הנקרא Besucherbergwerk – Finstergrund. זהו מכרה שאינו פעיל משנות ה-70 המוקדמות ומאז ועד היום נערכים בו סיורים מודרכים באמצעות רכבת קרונות קטנטנה עם הסברים רק... בגרמנית. בהמשך נסענו לעיר Freiburg שהיא בירת היער השחור, מרחק של כ-40 דק נסיעה. הגענו לעיר בשעות אחה"צ ומיד התייצבנו בכיכר העיר שם ממוקמת קתדרלה גותית עתיקה. בזמן הביקור בקתדרלה נהנינו גם מנגינת עוגב וגם מהעיצוב המרהיב, הויטראג'ים והאדריכלות. לאחר מכן קינחנו בעוגות וגלידות באחד מבתי הקפה בכיכר ובערב הגענו לקמפינג הנקרא Hirzberg  הנמצא ממש בתוך העיר.

5/10
את מרבית היום העברנו בשיטוטים בעיר, שופינג מצומצם, בילוי בכיכר העיר  ליד הקתדרלה ונסיעה בחשמלית ואחה"צ יצאנו לכיוון פארק אירופה, הנמצא במרחק של כ-40 דק נסיעה. בסמוך לשערי הפארק נמצאת חניית קרוואנים, שמחציתה כבר היתה מלאה ושם החנינו את עצמנו בציפיה למחר.

6/10
היום החל בשעה 9:00 (שעת פתיחת הפארק) הסתיים בשעה 18:30 (שעת סגירת הפארק) והיה עמוס באטרקציות. עבור גילאי 4-16 יש לרכוש כרטיס לילד. האטרקציות רבות ומגוונות וחלקן מוגבלות לגילאים או לגבהים. כך למשל ישנן אטרקציות רבות המוגבלות מעל גובה מטר, דבר שציער מאוד את יובל, על כל 96 הסנטימטרים שלה.

7/10
בבוקר מוקדם יצאנו צפונה וכעבור כ-50 דק' הגענו לעיר Strasbourg בצרפת. את הקרוואן החנינו ממש במרכז העיר ואת כל היום העברנו בשיטוטים סביב כיכר העיר והקתדרלה הגותית היפה שממוקמת במרכזה ובשכונה הנקראת Petite France. העיר יפהפיה, חצויה ע"י תעלות וגשרים ומלאה בבתי קפה ציוריים. בערב הגענו לעיירת Offheim שם ממוקמת תחנת הקרוואנים והתמקמנו בקמפינג בקצה העיר ועל שפת הנחל.

8/10
כל היום העברנו בהחזרת הקרוואן וברביצה ממושכת בשדה התעופה של פרנקפורט, עמוסים בחוויות, ומתחילים כבר לחשוב על הטיול הבא...