"טוס וסע" ממינכן לגרמניה ואוסטריה, "חוויה בלתי נשכחת" / משפחת קורן

הרכב: זוג הורים ושני ילדים
יולי 2009
התחלה וסיום במינכן

יום 1 (רביעי) 8/7
נחתנו במינכן (ב-6 בבוקר), אבא משה, אמא ימית, גל בת 7 ואוהד בן 3. משכנו את הזמן בשדה התעופה ואכלנו ארוחת בוקר במקום.
ב-9:30 הגענו לתחנת הקרוואנים לאחר נסיעה ברכבת משדה התעופה. נדרשת סבלנות רבה באתר ההשכרה יש לעבור על כל פרט ולבצע בדיקה יסודית לקרוואן.
מייד ביציאה פונים שמאלה ושוב שמאלה יש סופרמרקט גדול שניתן להצטייד באוכל לימים הבאים. נסענו לכיוון אגם כימזי (Cheemsee), נכנסנו לקמפינג מקסים, אומנם שורץ יתושים אבל יפהפה התלהבנו מאוד מהקרוואן - תענוג אמיתי. בערב יצאנו ברגל לטיול לשפת האגם אכלנו גלידה וחזרנו לישון יחסית מוקדם אחרי ליל השימורים של אמש.

יום 2 (חמישי) 9/7
קמנו בבוקר לבוקר גשום יצאנו בעזרת ה-GPS לפארק שעשועים קטן במארקנשטיין, חביב מאוד, מעט אנשים, הילדים נהנו מאוד בעיקר ממגלשת ההרים הקטנה. עברנו לאוסטריה ובלילה חנינו חנייה יבשה בחניון מכוניות כלשהו. היה לילה גשום.

יום 3 (שישי) 10/7
בוקר ערפילי אבל מקסים. לאחר שעה של תה עם עוגיות התפוגג מעט הערפל והנוף היה מקסים. ירדנו לכיוון מכרות המלח  Bad Durrnberg ב-Hallein. הביקור היה חביב מלווה בסרטים בגרמנית והכיף הגדול היה מגלשות עץ תלולות ארכות וחלקות, גלשנו פעמיים ויש תמונה למזכרת. המשכנו למגלשות הרים אטרקטיביות במיוחד אבל היה סגור בגלל הגשם. התעקשנו להישאר כי ראינו שמתחיל להתבהר, בפעם השלישית שבדקנו אכן האתר נפתח והיה שווה לחכות. עולים ברכבל כ-20 דקות ולאחר מכן יורדים במגלשות - מדהים. לינה בקמפינג באזור Hallein.

יום 4 (שבת) 11/7
יצאנו בבוקר ל"טרק", לקניון ליכטנשטיינקלאם (LIECHTENSTEINKLAMM). הליכה בתוך קניון צר שבתוכו זורם נהר שוצף. משם נסענו למעבר ההרים גרוסגלוקנר (GROSSGLOCKNER), כביש אגרה עם נוף עוצר נשימה. הערפילים באים והולכים המתנו למרגלות הדרך ואח"כ תפסנו 20 דקות של שמש וראות טובה ויצאנו לדרך, בגובה מצאנו איים של שלג והילדים מאוד התלהבו עצרנו ושיחקנו בשלג. בגלל הגשם פינת החי הצמודה לכניסה למעבר ההרים היתה סגורה . השעה היתה כבר מאוד מאוחרת אז עצרנו במפרץ לאוטובוסים בדרך ופשוט הלכנו לישון בלי ארוחת ערב בלי מקלחות, נפלנו וזהו.

יום 5 (ראשון) 12/7
קמנו בבוקר בחניית האוטובוסים ולדרך לכיוון גרמיש (GARMISCH). הנסיעה היתה ארוכה הגענו בסביבות 14:00. היעד צוגשפיצה - פיסגת הר בגובה 3000 מטר. נוסעים תחילה ברכבת שחלק מהמסלול שלה חצוב במנהרה בהר ומשם ממשיכים ברכבל לפיסגה המושלגת. טמפ' של 10 מעלות. התענוג עלה לנו 100 יורו ולדעתי העלות לא מצדיקה את החוויה. בנקודת הסיום של הרכבת הנוף מדהים, אבל בפסגה (לאחר העלייה ברכבל) ערפילי מאוד לא רואים כלום ואין מה לעשות. ירדנו חזרה ברכבת האחרונה לא לפני שהילדים התענגו בשלג. חניית לילה בקמפינג מצויין, כיבסנו את הבגדים קפצנו בטרמפולינה ואכלנו פסטה לארוחת ערב.

יום 6 (שני) 13/7
למרות גשם שירד בלילה היה זה היום הראשון שהיה חם ולבשנו חולצות קצרות. נסענו לפארק של רבנסבורגר והילדים נהנו מאוד. קנינו פאזלים לסיום הביקור ויצאנו לחניית לילה באגם בודנסי (Bodenssee).

יום 7 (שלישי) 14/7
בבוקר יצאנו לביקור בעיירה טיטצי (Titisee) עיירה ציורית, טיילנו במדרחוב שטנו בסירה חשמלית על האגם. חיפשנו קמפינג מסביב לאגם – מצאנו אחד מאוד נחמד הילדים ניסו לתפוס ברווזים ששחו בקרבת החוף. לפני השינה אחרי ארוחת הערב התחיל גשם שלא פסק כל הלילה כולל רעמים וברקים.

יום 8 (רביעי) 15/7
הגשם נמשך לתוך הבוקר ופסק רק בצהריים. ב-11:30 יצאנו לכיוון טודנאו (Todtnau) לשלושה יעדים: הליכה רגלית למפל, מגלשות הרים ופארק החבלים. המסלול למפל היה ארוך מידי אז ויתרנו. עלינו למגלשות ההרים – חוויה מדהימה וכיפית בטירוף. המשכנו לפארק החבלים שטיינואסן (Steinwasen) עוד לונה פארק מומלץ מאוד. בילינו עד הערב ויצאנו לכיוון טריברג עצרנו לחניית לילה יבשה.

יום 9 (חמישי) 16/7
טריברג (Triberg) עיירה יפה שידועה בשעוני הקוקיה שלה (יש מקום חנייה מיועד לקרוואנים ואפילו מקורה) מהעיירה מסומן מסלול הליכה קצרצר (אבל תלול) למפלים, בכניסה מוכרים בוטנים להאכיל את הסנאים המתרוצצים בדרך (כמובן שלא מצאנו) אבל שווה בהחלט לטפס ולראות את המפלים. לאחר ההליכה במסלול טיילנו בעיירה ונכנסנו לראות את חנויות שעוני הקוקיה מדהים מדהים! הכל עבודת יד והמחירים בהתאם (מינימום 500 יורו). בערב נסענו נסיעה ארוכה כדי להתקרב ללגולנד המתוכנן למחר, לנו בקמפינג 5 כוכבים עם בריכה.

יום 10 (שישי) 17/7
לפנות בוקר התחיל גשם שלא פסק כל היום וגם כל הלילה למרות זאת לא שינינו תכניות ונסענו לפארק השעשועים לגולנד. רוב הזמן ירד גשם "זרזיפי" עדין, אחה"צ היתה הפוגה של קרוב לשעתיים התענוג היה יקר אבל מרתק – המון דמויות ומונומנטים מלגו וכמובן גם מתקנים (רכבות הרים, קרוסלות וכו'). לינה באזור אאוסברג גשום כל הלילה.

יום 11 (שבת) 18/7
נסענו לגן החיות באאוסברג, האריות היו פעילים יחסית לספארי שלנו שאגו והתקרבו לחלון הכלוב בילינו עוד קצת בעיירה ומשם ללינה בקמפינג שמסתבר שהיינו בו לפני 5 ימים (הגענו מהכיוון השני) אחלה קמפינג אז שמחנו.

יום 12 (ראשון) 19/7
בבוקר יצאנו לטייל בעיירה שנקראת שכונגאו שממוקמת על הדרך הרומנטית מכיוון שזה היה יום ראשון מצאנו שני שווקים חביבים שבהם הסתובבנו. ראינו מקומיים לבושים בבגדים מסורתיים ומגוחכים לאחר הטיול חזרנו לקמפינג של אתמול. מחר מתכננים ביקור בפארק המים אלפמאר (Alpamare) הנמצא בבאד טולז (Bad Tölz).

יום 13 (שני) 20/7
הגענו לפארק המים קנינו כרטיסים ל-4 שעות (נראה לנו המון זמן אבל חלף בלי ששמנו לב). 7 מגלשות מקורות חלקן עם אבובים, מים מחוממים, בריכת גלים ועוד אטרקציות. לאחר הבילוי עייפים אך מרוצים נסענו לחנייה יבשה באחד החניונים על הדרך המהירה למינכן לקראת החזרת הקרוואן למחרת בבוקר. בחניון יש שירותים שולחנות פיקניק ואפילו טלפון - ניצלנו את ההיצע.

יום 14 (שלישי) 21/7
ניקינו את הקרוואן, רוקנו את המיכלים, כמובן לא את מיכל הדלק. ונסענו לכיוון מרקט שוואבן להחזרת הקרוואן. הגענו בשעה 13:00 החזרנו את הרכב, תהליך שהסתבר קצר ביותר (20 דקות). הציעו לנו טרמפ לתחנת הרכבת – נסיעה אחרונה בקרוואן, נפרדנו בהבטחה שנחזור. סיימנו שבועיים נפלאים.

תודה למוטורהום, במיוחד לרועי על היחס הלבבי והשירות הטוב.
טיול מדהים, מגבש, חוויה בלתי נשכחת.