טיול משפחתי מקסים בפורטוגל. בקרוואן כמובן

25 יום באפריל 2022
איסוף והחזרה בליסבון

היעד המקורי היה ניו זילנד, אבל האי המבודד החליט לסגור את עצמו באופן הרמטי למבקרים מאז החלה הקורונה.
אז חיפשנו יעד שיהיה נוח לטיול בקרוואן, שישלב מגוון נופים והרבה טבע והחלטנו ללכת על פורטוגל

זכינו לפגוש אנשים חמים ואדיבים, נכונים לסייע וגם סתם לשוחח בכל מצב, סבלניים ובעלי מזג נוח. אכלנו אוכל מצויין, בעיקר בכל הקשור בדגים ומאכלי ים, ונחשפנו לנופים מרהיבים החל מחופים דרך מרחבים מנוקדי כבשים, הר מושלג אחד ויערות בהם חבויות טירות מימי הביניים ולמרגלותיהם עובר נחל.

ביקרנו בכפרים קטנים שנראה כאילו שהזמן קפא בהם וערים גדולות נעימות ומזמינות לכוס סנגריה וטאפאס.

מעבר להיותה של פורטוגל ידידותית למטייל, מצאנו אותה גם ידידותית למטייל עם קרוואן. כמות נאה של נקודות לעצירת לילה שמאפשרים למלא מים, להתחבר לחשמל וגם לרוקן את המים האפורים והשחורים. כל אלו לרוב במחיר נוח לכיס.

הטיול שלנו כלל 28 ימים ברוטו, מתוכם 25 יום עם הקרוואן. 2690 ק"מ. 5 נפשות. 5 זוגות אופניים (שהושכרו עם המוטורהום).

טיול קרוואנים בפורטוגל בחופשת הפסח

חניוני קמפינג בפורטוגל
אנחנו טיילנו בתחילת העונה (תחילת אפריל עד תחילת מאי) ולכן פחות נתקלנו בתפוסה מלאה באתרים ללינה. בעונה מומלץ להתקשר ולשריין מקום.
העלויות בתקופה בה טיילנו (פסח) בין 20 ל-44 אירו ללילה.  רוב המקומות גבו ממוצע של כ- 20 יורו ללילה כולל חיבור לחשמל.
סוג השירותים משתנה ממקום למקום, לא בכל חניון יש מקלחות . לא בכל מקום יש מים חמים.
היו מקומות אליהם הגענו והוצאו שירותים בסיסיים ללא עלות, אך חיבור לחשמל עלה 3-4 יורו.
היו מקומות בהם הציעו לנו לשלם כראות עינינו ושהתרומה שלנו תאפשר את פיתוח המקום בהמשך.

חניון קמפינג בפורטוגל

אפליקציות שימושיות מאוד להורדה
חשוב לקחת בחשבון שהתניידות עם מוטורהום היא מאוד נוחה מחד, שכן כל הבית נמצא איתנו תמיד בכל מקום. מאידך ההתנהלות יכולה להיות לעיתים מסורבלת, קצת כמו צב הסוחב את השיריון שלו על הגב. זה רכב גדול, ואי אפשר לחנות בכל מקום. ישנם רחובות צרים בייחוד בכפרים שהמוטורהום גדול עליהם.
לכן מומלץ להסתייע באפליקציה הבאה. הבסיס שלה חינמי אבל שווה לשלם כמה שקלים כדי לקבל את כל מה שהיא מציעה:

Park4night – אפליקציה בה מופיעים מקומות לינה, חניית לילה למוטורהום, אתרי קמפינג, מקומות נוחים לחניית יום, תצפית, מוקדי עניין, נקודות לריקון מים אפורים ושחורים ומילוי מים, מכבסות ציבוריות ועוד. באפליקציה תמצאו גם חוות דעת עדכניות של גולשים אחרים.

Komoot – אפליקציה המציעה מסלולי הליכה רגליים או באופניים. פעמים רבות השארנו מאחורינו את המוטורהום ויצאנו לחקור את הסביבה רגלית או עם אופניים. האפליקציה מבוססת מיקום וממליצה על מסלולים לרכיבה ברמות קושי שונות, או מסלולי הליכה. גם כאן הבסיס הוא חינמי אך שווה להוסיף כמה שקלים כדי להחשף למגוון התכנים.

Portugal_mertola

לפני הנסיעה דאגתי לסמן על המפה מקומות שנראו לי מעניינים.
ההתקדמות הייתה ספונטנית. אם היה לנו נחמד נשארנו עוד לילה או שניים, אם הרגשנו שמיצינו המשכנו הלאה. אגב, החוק בפורטוגל מאפשר להחנות את המוטורהום בכל מקום בו החניה מותרת ולהישאר לישון ללילה - כל עוד לא מוציאים החוצה שולחן/כסאות/ציליה.

פורטוגל, אנחנו עוד נחזור!