"טוס וסע" ממינכן להולנד וגרמניה / משפחת אוליבר

מספר ימי הטיול: 14 ימים
יולי 2006
התחלה וסיום במינכן

מאוד מאוד נהננו. בימים הראשונים  חייבים להתרגל לסגור את כל הארונות מגירות ומקררים לקבע כל דבר שעשוי לעופף בנסיעה לפני נסיעה וגם לגודל הרכב.

היום הראשון: לאחר הנחיתה הזמנו הסעה בשעה 7:00 לאתר של מסירת הקרוואן. בשעה 10:30 סיימנו לקבל את הקרוואן לאחר הדרכה ובדיקות, סידרנו את הציודים בקרוואן ונסענו לסופרמרקט בקירבת מקום לערוך קניות. משם נסענו למחנה הריכוז דאכאו Dachau. לאחר מכן נסענו לאוגסבורג שם ישנו בקמפינג Lech Camping. מומלץ. בערב החל לרדת גשם.

היום השני: יצאנו לרוטנבורג Rothenburg ob der Tauber בדרך הרומנטית. עיירה יפיפייה טילנו בגשם ברחובות העיירה לאחר מכן נסענו לכיוון הולנד. עברנו להולנד בערב מאוחר וישנו בחניה של תחנת דלק.

היום השלישי: גן החיות בורחר Burgers Zoo Bush En Safaripark בארנהם. לאחר מכן נסענו לחיטהורן היפה בא השטנו סירה בתעלות. ישנו ב-Camping De Voorst.

היום הרביעי: ביקור בכפרי הדייגים מארקן Marken וכפר הדייגים בוולנדם Volendam . לאחר מכן נסענו לזאנסה סכאנס Zaanse schans. בשעות אחרי הצהריים המאוחרות הגענו לאמסטרדםGaasper Camping Amsterdam בו היינו שני לילות. הקמפינג במרחק 500 מטר מהמטרו.

היום החמישי: אמסטרדם - כיכר דאם, מוזיאון מאדם טוסו, שייט תעלות, שוק הפרחים הצף, Vondelpark, בית הכנסת הפורטוגזי ועוד. בערב חזרנו לקרוואן שנמצא בקמפינג.

היום השישי: מאדורדאם בהאג וכן טיול בהאג ומוזיאון פנורמה מסדאך, אחר הצהריים בטיילת בסכיוונינגן. בערב נסענו לכיוון אלסמייר בה ישנו על שפת התעלה.

היום השביעי: בורסת הפרחים באלסמייר משם  נסענו חזרה צפונה לאדאם לשוק הגבינות הנחמד והפחות עמוס וכולל אירגון חניה בכניסה לכפר. ומשם נסענו לפארק דה אפטלינג. וישנו בלילה בקמפינג Camping Duinlust.

היום השמיני: נסענו לחזרה לגרמניה למפגש הריין והמוזל בקובלנץ Koblenz, עיירה יפיפיה, בלילה ב-Campingpark Sonneneck. קמפינג יפה אך לא מומלץ עקב מיקומו הוא יושב על שפת הריין ומשני צידי הריין יש רכבות כל כמה דקות וכן רעש האוניות מהנהר (מרגישים כמו בתוך מערבון).

היום התשיעי: למיינץ Mainz בנסיעה לאורך הריין, משם להיידלברג Heidelberg, ערים יפות מאוד ומשם לבאדן באדן Baden Baden ובה ישנו בחניה של קרוואנים עם עוד כ-16 קרוואנים.

היום העשירי: המשך טיול בבאדן באדן ונסיעה דרך דרכים יפיפיות לכיוון המוזיאון הפתוח Vogtsbauernhof Schwarzwalder Freilichtmuseum ליד גוטך Gutach ומשם לשינה ב-Schwarzwald Camp Wolfach. קמפינג מדהים במיקום מדהים.

היום האחד עשר: מפלי המים של טריברג Triberger Wasserfalle בהם מטיילים ברגל ומאכלים סנאים בבוטנים. העיירה טריברג Triberg ולפרייבורג Freiburg  ומשם לטיטיזה Titisee ושם ישנו בחניה של קרוואנים.

היום השניים עשר: נסענו למפלי הריין בשוויץ משם לקונסטנץ Konstanz ואי הפרחים Mainau מקום מדהים כולל חממה עם פרפרים. ומשם ללינדאו Lindau סביב האגם שם ישנו בחניה לקרוואנים P1 שכוללת נקודת ריקון ומילוי מים. החניה לפי שעות יצאה כ-8 יורו ללילה.

היום השלושה עשר: טירות נוישוונשטיין והוונשוונגאו (כדאי להגיע מוקדם ואפילו להזמין מראש בטלפון כיוון שהכניסה היא בהדרכה בלבד וצריך להמתין הרבה זמן) והעיירה פיסן ומשם חזרה לאוגוסברג לקמפינג מהלילה הראשון Lech Camping הפעם מזג האויר היה מעולה ויכלנו לנצל את האגם לשחיה ולשייט.

היום הארבע עשר: אריזת הציוד ניקוי הקרוואן ובילוי בקמפינג ומשם להחזרת הקרוואן בשלום בשעה 14:00 ונסיעה לשדה התעופה במינכן. סיום לא כל כך נעים בשדה התעופה. בטרמינל המיועד רק לטיסות לארץ בבדיקות לא נחמדות ויבוש עד פתיחת הטרמינל כמו כן לא לבנות על ארוחה בטרמינל.

לסיכום: היה כיף לא רגיל. טיול מסוג זה נוח מאוד עם הילדים שמקבלים את האוכל שהם אוהבים ללא המלחמה של איפה אוכלים ומה. את כל הקניות ביצענו בסופרמרקטים גדולים בהם המחיר נמוך יותר והמבחר רב יותר. מומלץ להצטייד בדבק מהיר לכל מקרה. כדאי להשאיר את הקופסא הגדולה של כלי המטבח בקרוואן ולא אצל החברה, כדי לקחת כלים לשטיפה בקמפינג. חשוב לקחת מגבות מטבח, אנחנו לקחנו מצעים ושמיכות וכריות מהארץ ורוב הדברים ארזנו בשקיות וואקום, חלק מהדברים זרקנו בסיום הטיול. נסענו כ-2900 ק"מ וכבר מתכננים את הטיול הבא עם קרוואן.