אירופה

יוני 2009
התחלה וסיום במינכן

22.6
נסענו 4 נפשות יקרות – אמא, אבא, בן 12.5 ובת 8 – בתאריכים 03/07/09-22/06/09.
טסנו ב-6:00 בבוקר בטיסת אל-על למינכן. הגענו ב-9:00 ולקחנו מונית ל-MARKT SCHWABEN. לשמחתנו הקרוואן היה מוכן בשבילנו ולאחר הסברים על הפעלה ובדיקת התקינות יצאנו לדרך. קיבלנו קרוואן חדש, נקי ו"מתוקתק". הצוות במקום היה נהדר. ציידו אותנו בספר קמפינגים והיו מאוד סבלניים לשאלותינו. לאחר הצטיידות בסופרמרקט הקרוב (ממש קרוב לתחנת ההשכרה) יצאנו לדרך לכיוון זלצבורג. הגענו לזלצבורג ב-15:00 ישר לקמפינג Nord Sam שכולל חשמל ומים חמים חופשי במקלחות.  התארגנו בקרוואן - פירוק תיקים וכו' , ולקחנו אוטובוס (התחנה ממש קרובה לקמפינג) לעיר. ירד גשם כמעט ללא הפסקה אבל היה נחמד. לצערנו בסביבות 18:30 התחילו לסגור את החנויות אל חזרנו לקמפינג, מקלחות ולישון. היינו הרוגים.

23.6
גשם יורד. לא ממש חזק אבל ללא הפסקה. קמנו, התארגנו והלכנו לקחת את הלחמניות הטריות שהזמנו ויצאנו לדרך לכיוון HALLSTATT. קצת התברברנו אבל בזכות זה יצא שנסענו בסופו של דבר בדרך מדהימה, בתוך יערות, לאורך נהרות. המון מים. הגענו ל-HALLSTATT, אכלנו צהרים בקרוואן ועלינו ברכבל למכרה המלח. עליה תלולה עם נוף מרהיב. חוויה מדהימה.  מתלבשים בבגדי כורים ונכנסים בליווי מדריכה למכרה. בתוך המכרה מתגלשים במגלשות, נוסעים ברכבת וכמובן מקבלים הסברים בעומק 300 מטר מתחת לאדמה. מאוד מומלץ.  בסיום הסיור במכרה ירדנו ברכבל ויצאנו להסתובב קצת בעיירה. זו עיירה מדהימה ביופיה שיושבת על גדות אגם מוקף בהרים. מקום מדהים שלא כדאי להפסיד. את הלילה העברנו בחניון היחיד בעיירה שכולל מים חמים חופשי וחשמל.

24.6
נסענו ל-WERFEN ועלינו למערת הקרח EISRIESENWELT. למרות האזהרות על תלילות הדרך עלינו כמו גדולים עם הקרוואן עד למעלה אבל אפשר גם להחנות למטה ולעלות במיניבוס. העלייה ברגל למערה קשה ודי ארוכה אבל בסופו של דבר היה שווה את המאמץ. בתוך המערה יש כ-700 מדרגות למעלה ו-700 מדרגות למטה אבל זה דווקא לא היה נורא כי עולים לאט והמראות מרהיבים. משם נסענו ל-ZELL AM SEE ונכנסנו לקמפינג SEECAMP. קמפינג נהדר. נקי מאוד, על גדות האגם, עם פעילויות לילדים. המחיר 35 יורו ללילה. לבן ה- 12.5 שכרנו אופניים והוא נסע להנאתו עד לעיר וחזרה לאורך האגם. אנו בינתיים היינו עסוקים בטיול לאורך האגם ובהאכלת הברבורים והברווזים שנהנו מאוד כמובן. סיימנו את היום עם פסטה נהדרת שאיל הכין בקרוואן.  מקלחות ולישון.

25.6
קמנו בבוקר, קנינו לחמניות טריות בקמפינג (כולל אחת לברבורים), אכלנו ארוחת בוקר והילדים הלכו להאכיל את הברבורים בזמן שאנחנו סידרנו את הקרוואן. יצאנו לכיוון מפלי KRIMML. בדרך קניות בסופר להשלמת חוסרים ודלק. המפלים, הגבוהים ביותר באירופה (מעל 300 מ' בשלושה שלבים). הבנים עלו עד למעלה – כל הכבוד להם – במאמץ לא קטן. אנחנו הבנות עלינו לחלק מהדרך וירדנו למטה. המפל מרהיב ביופיו וכמויות המים פשוט לא יאמנו. מאוד מומלץ. מזג האוויר האיר לנו פנים והשמש יצאה קצת לשמחתנו. לאחר זמן לא רב שוב מתכסים השמים בעננים והגשם מתחיל לרדת. אנו מחליטות לחכות לבנים במסעדה במקום, מזמינות שוקו חם ונהנות מאוד. כשהבנים מגיעים אוכלים ארוחת צהרים במקום, קונים קצת מזכרות (כובעים אוסטרים) ויוצאים לדרך לכיוון KAPRUN. מגיעים כדי לגלות שהאתר סגור ושהכניסה למחרת בכל מקרה היא רק עם אוטובוסים. אנו מחליטים לוותר וחוזרים ל-ZELL AM SEE לאותו הקמפינג שישנו בו.

26.6
קמים, נפרדים מהברבורים והברווזים ויוצאים לכיוון איטליה. נסענו לאורך האגם של ZELL AM SEE לכיוון מעבר GROSSGLOCKNER. יום מדהים עם מזג אוויר נהדר שממש האיר לנו פנים. הנסיעה במעבר הייתה מדהימה. הנוף עוצר נשימה ושלג - לשמחתם של הילדים שכמובן שיחקו בו, התגלשו, התפלשו ומאוד נהנו. הנסיעה נמשכה על משך רוב היום ואחה"צ עברנו לאיטליה, לדולומיטים, ונכנסנו לקמפינג שנקרא SEXTEN. קמפינג באיכות מעולה, מיקום מדהים, מתחת לדולומיטים עם נהר שעובר ממש ליד הקרוואן  אבל – אין אנגלית. בקבלה דיברו אמנם באנגלית אבל בכל מקום הכיתוב הוא רק בגרמנית ואיטלקית. המחיר יקר וכולל כמובן מים חמים חופשי וחשמל.

27.6
נסענו לדולומיטים. הדרך יפה מאוד. הילדים רצו לשחק בשלג אז עצרנו ברכבל שמצאנו בדרך ועלינו על הדולומיטים לגובה 3000 מטר (עם שני רכבלים). היינו שם כמעט לבד. למעלה היה המון שלג והילדים כמובן נהנו מאוד. משם המשכנו לכיוון אגם GARDA. נסענו בכביש שעבר דרך ההרים. דרך מאוד מפותלת ומאוד יפה אך הנסיעה מאוד איטית בשל כך. הגענו לאגם GARDA בשעה 20:00 עייפים. נכנסנו לקמפינג GASPARINA  שכולל חשמל ומים חמים חופשי.  כאן חווית הקמפינג שונה מאוסטריה. הקמפינג גדול והמוני וצריך להתרגל לזה. הדבר החיובי בקמפינג הנ"ל הוא המיקום המאוד קרוב ל-GARDALAND (כ-1.5 ק"מ) וזה היה מאוד נוח. אכלנו פיצה ולא ממש התלהבנו מהפיצה האיטלקית.

28.6
קמנו בבוקר והלכנו כמובן לאגם להאכיל את הברווזים. לאחר "ריקון + מילוי" יצאנו לכיוון SIRMIONE. מכיוון שהיה יום ראשון היו פקקים אין סופיים והחלטנו לא לבזבז את הזמן בפקק ולנסוע ל-GARDALAND שהוא לונה פארק גדול עם המון אטרקציות. בילינו בפארק עד 21:00. מאוד מומלץ לקנות כרטיס EXPRESS שמאפשר להיכנס למספר מתקנים ללא המתנה (כמעט). בגלל שהיה יום ראשון הפארק היה מלא באיטלקים והתורים היו ארוכים מאוד. בנוסף היה מאוד חם ולח והכרטיסים הנ"ל אפשרו לילדים לנצל את המתקנים כהלכה. בסוף היום, עייפים אך מאוד מרוצים חזרנו לקמפינג. כביסה, ארוחת ערב, מקלחות ולישון.

29.6
עוזבים את איטליה בחזרה לאוסטריה. יצאנו בבוקר לכיוון אוסטריה דרך מעבר BRENNER PASS נסענו על האוטוסטרדה עד INNSBRUCK ומשם נסענו ל-SEEFELD. שם הסתובבנו קצת בעיירה, שתינו קפה ואכלנו גלידה ושטרודל נהדר. מ-SEEFELD נסענו לקמפינג שנקרא HOLIDAY CAMPING הנמצא ליד העיירה LEUTASCH. מקום מדהים בתוך עמק, בין הרים עם פסגות מושלגות ונהר הזורם ממש ליד. נקי מאוד ושקט ובהחלט שינוי נעים מהקמפינג באיטליה.

30.6
קמנו לבוקר של יום מקסים ונסענו ל-LEUTASCHKLAMM. זהו מסלול מדהים ומומלץ מאוד למשפחות. לא קשה בכלל ומאוד יפה. הולכים על מסלול ממתכת שמתנשא מעל נחל (נקיק) עם מים בצבע טורקיז. במהלך הטיול מגיעים לנקודות שונות שבכל אחת יש איזו פעילות קטנה. יש שלטים עם הסברים בגרמנית ואנגלית. בעיקרון הנושא הוא יצורים מהאגדות - גובלינים, פיות וכו'. בחזרה הולכים בתוך יער קסום. משם עברנו לגרמניה ונסענו ל-GARMISCH שם קצת התברברנו ואפילו נכנסנו בטעות למידרחוב עם הקרוואן לנוכח עיניהן המשתהות של האנשים. לבסוף מצאנו TOURIST INFORMATION וקיבלנו קצת חומר על האזור. נסענו ל-PARTNACHKLAMM – קניון מים מרהיב ביופיו. המקום נמצא ליד אצטדיון הסקי. ישנה הליכה של כחצי שעה עד הקניון אבל אנו עשינו את הדרך בכרכרה רתומה לסוסים. המסלול מדהים.  המסלול חצוב בסלע דרך מנהרות. ההליכה היא לאורך נחל עם זרימה חזקה מאוד. הכול מטפטף וחלק מהדרך קצת חשוך אבל מדהים.  כשחזרנו לנקודת ההתחלה הסוסים כבר לא היו והלכנו את הדרך חזרה לקרוואן ברגל. משם נסענו לכיוון טירת NEUSCHWANSTEIN וישנו בקמפינג CAMPING BRUNNEN בעיירה SCHWANGAU. הקמפינג נמצא על גדות אגם ובגלל הקירבה לטירה צפוף (יחסית) ויקר. אבל התנאים טובים. לא נקי כמו באוסטריה אבל בסדר.

01.07
קימה קצת מאוחרת ויציאה לכיוון NEUSCHWANSTEIN. קנינו כרטיסים ועלינו לטירה – הבנות בכרכרה רתומה לסוסים והבנים ברגל. לחוסר מזלנו הסיור באנגלית יצא מאוחר ונאלצנו לחכות למעלה כשעה וחצי מחוץ לטירה. הבעיה של המקום היא שהכניסה לטירה היא אך ורק ע"י סיור עם מדריך. בתוך הטירה היה יפה אבל בסך הכול הסכמנו כולנו שזה היה בזבוז של יום ואפשר היה לוותר על זה.  מהטירה התחלנו להתקדם לכיוון מינכן ועצרנו בעיר BAD TOLZ. שם נכנסנו לפארק מים ALPAMARE - שווה ביותר עם מגלשות שונות, בריכות גלים וכו'. הילדים חגגו ולא רצו לעזוב. בשעה 20:00 יצאנו לחפש קמפינג קרוב ומצאנו אחד במרחק כמה קילומטרים מחוץ לעיר. זה היה הקמפינג הכי זול שהיינו בו בכל הטיול אבל נוח ונקי מאוד.  הכנו ארוחת ערב מאוחרת, מקלחות ולישון.

02.07
היום האחרון - עצוב.  קמנו מוקדם. אורזים את התיקים, ארוחת בוקר, מנקים את הקרוואן  ויוצאים לכיוון MARKT SCHWABEN להחזיר את הקרוואן. קצת קשה לנו להיפרד מהבית הזה שהיה שלנו ל-12 יום ושכל כך נהנינו בו. בחברה היו מאוד נחמדים. שיחררו אותנו מהר מאוד והזמינו לנו מונית למינכן. במינכן הגענו למלון HOTEL LUDWIG שבו הזמנו חדר. מלון 3 כוכבים אבל בסדר גמור. קיבלנו חדר לארבעתנו, בסיסי אבל מאוד נקי ונוח. אחר הצהרים יצאנו למדרחוב המקסים של מינכן. שתינו קפה ואכלנו גלידה ועוגות. עשינו קצת שופינג וכמובן שצפינו במופע השעון (Rathaus-Glockenspiel) בשעה 17:00 מעל בית העירייה בכיכר.  חזרנו למלון עייפים אך מאוד מרוצים.

03.07
קמנו מוקדם, התענגנו על ארוחת בוקר נהדרת ויצאנו לשדה התעופה. זהו, נגמר נורא מהר אבל היה כייף גדול, חוויה מדהימה וכבר מתחילים לתכנן את הטיול הבא.

לסיכום
נסענו כ-1700 קילומטר.
• הוצאות על דלק – 225 יורו.
• לוקח כיום וחצי ללמוד איך לתפעל את הקרוואן ולאחר מכן זה ממש פשוט.
• לא היה לנו GPS וניווטנו עם מפות 1:400,000 בלי בעיות.
• למדנו המון ממכתבים של מטיילים באתר של מוטורהום ומקווים לתרום גם מהטיול שלנו לאחרים.

בברכה, משפחת מנור - איל, תמר, טים ויולי.