אירופה

מספר ימי הטיול: 14 ימים
ספטמבר 2012
התחלה וסיום במינכן

יצאנו לטיול מיד עם תחילת חופשת בתי הספר לפני כיפור ועד שמחת תורה. את הקרוואן לקחנו במינכן (דגם C4), ומשם תוך 3 שעות נסיעה לדרום אוסטריה, הכי קרוב לסלובניה.

למחרת, יום גשום, יצאנו למרכז BTC בלובליאנה, היה כיף ונחמד, המקום היה די ריק ואנחנו חגגנו. בהמשך השבוע התרגלנו למזג האוויר הסתווי ולמדנו להנות ממנו. המשכנו לאגם בלד ולבוהיני ומשם ל-Kranjska Gora שם גלשנו בלודג'. בימים הבאים התחלנו להדרים לכיוון האי אסטוריה, בובץ, מעבר ורשיץ - בסיבוב ה-49 ליד בית הקפה שם, עשינו מסלול טיול מדהים של שעה אל מקור הסוצ'ה Izvir Soca. הליכה לא פשוטה ואתגרית ועל מנת להגיע למקור צריך להאחז בכבלים מברזל - מדהים.

המשכנו לקובאירד וטולמין ומשם למערת פוסוטוניה ושקוציאן - שתי מערות יפיפיות ומומלצות. מצאנו קמפינג ליד פיראן עם נקודת תצפית מפתיעה על כל המפרץ. הקמפינג על שפת המים עם שביל הליכה. הקמפינג מומלץ בחום.

נהננו מאד בגרוזיאן - כפר סלובני של אומנים, טילנו שם הצטלמנו משם המשכנו לאופטיה – שם היה קושי רב להחנות את הקרוואן והיינו צריכים לוותר על ביקור בעיר. בשמורת פליטווציה עשינו את מסלול H - נכנסנו מכניסה 2 והכל מאד מסודר שם. למחרת נסענו לזגראב, מצאנו חנייה בחניון בעיר ומשם לקחנו אוטובוס לעיר, טיילנו בעיר שהיתה הומה אנשים ושווקים. בימים האחרונים של הטיול התחלנו לחזור לכיוון מינכן ובדרך עצרנו באוסטריה לטיול מקסים ומומלץ בערוץ Lammerklamm - טיול של שעה במסלול מוצל עם מים.

היה טיול רגוע של הרבה כיף והנאה, סלובניה וקרואטיה מאובזרות בחניוני קמפינגים מצויינים עם כל הנוחות האפשרית, מומלץ בחום.