טיול משפחתי בשבדיה / משפחת נתנסון

הרכב: זוג הורים ושני ילדים
מספר ימי הטיול: 15 ימים
התחלה וסיום בשטוקהולם

הגענו לשבדיה, הורים + 2 בנים בני 6 ו-3.5 לביקור משפחתי בשטוקהולם.
בשבוע הראשון שהינו עם משפחתנו בבית גדול על שפת הים בעיירה בשם גוסטבסברג (Gustavsberg) שנמצאת מזרחית לשטוקהולם. בשבוע הזה טיילנו בעיר והיינו במקומות אטרקטיביים במיוחד לילדים כגון: טיבולי-לונה גרנד, סקאנסן, שייט על אונייה.

בשבוע השני נפרדנו מהמשפחה ולקחנו את הקרוואן משדה התעופה "ארלנדה" שבשטוקהולם. יצאנו לדרך כשכבר בהתחלה עצרנו לעשות את הקניות של המצרכים (מומלץ להגיע עם רשימה מוכנה מראש, זה מקצר את הזמן כשאתם עם ילדים קטנים בסופר ענק שלא מכירים...). קצת קשה להסתדר בסופרים שם כי הכל כתוב בשבדית וכמעט שום מילה לא דומה לאנגלית, אז פשוט שאלנו אנשים. השבדים דוברים אנגלית מצויין אבל יש להם מלים מאוד ארוכות שמורכבות לפעמים מ-15 אותיות. הסבירו לנו שהמלים הללו הן בעצם 2 או 3 מלים שפשוט כותבים אותן ללא רווחים... מוזרים השבדים האלה... הכיוון הכללי היה דרומה ואח"כ מערבה דרך הצפון וחזרה לשטוקהולם אחרי 8 ימים.

המקומות שביקרנו ועצרנו ללינה הם לפי סדר הנסיעה
Kalmarden - קולמורדן, אתר קמפינג יפהפה על שפת האגם עם כל האמצעים הנוחים לשהייה (חיבור לחשמל, מטבחים, מקלחות, שירותי כביסה, מיני גולף, גני שעשועים וכיו"ב). 5 דקות נסיעה משם ממוקם גן החיות הכי גדול בסקנדינביה וגם הספארי - פשוט מרתק! בגן החיות הזה אפשר לטייל יום שלם. בספארי נוסעים עם הרכב ואתם מאוד מאוד קרובים לחיות (אפילו לדובים המתוקים).

Gustavsvick - האתר נמצא בעיר גדולה בשם Orebro (ארברו) נמצאת מערבית לשטוקהולם. האתר קמפינג הזה מדורג 5 כוכבים והוא אכן שווה את זה. מקום ענק, עם קומפלקס של בריכות חיצוניות ופנימיות, מגלשות מים לרוב - בקיצור הנאה מושלמת להורים ולילדים. חוץ מזה, מטבחים גדולים ומאובזרים (עד רמת מדיח כלים!!!!), מקלחות יפות ונקיות, חדר אינטרנט, חדרי משחקים לילדים, פאב-מסעדה, מיני מרקט, מיני גולף, פינת חי ועוד. המקום ממוקם ליד אגם גדול בשם Hjalmaren.

Ludvika - מארברו הצפנו לעיירה קטנה בשם לודויקה. האמת שאין שם הרבה מה לעשות ולנו שם רק לילה אחד בדרכנו צפונה לאתר הבא - Leksand. אבל הקמפינג כאן היה מאוד נחמד, קטן מקודמיו אבל ליד אגם. כמעט בכל אתר קמפינג יש מיני גולף מעוצב בצורה שונה וזה מקסים. הילדים שלנו שיחקו בכל מקום ב"מיני גולף"...

Leksand - המקום הזה נמצא ליד אגם Siljan (סיליאן) והמקום מרהיב ביופיו. אתר הקמפינג גדול וגם בו יש בריכה, גני שעשועים, מסעדה, מיני גולף (...), מקלחות, מטבחים מאובזרים בתנורים ומיקרוגלים. בסמוך לאתר הזה ישנו פארק האטרקציות הכי גדול באזור. קוראים לו - Sommarland. אנחנו לא נסענו אליו מפאת הזמן.

משם יצאנו חזרה לכיוון שטוקהולם, כאשר אנחנו מוותרים על הרבה מקומות נוספים ויפים כי זמננו תם... אין ספק ש-8 ימים לא מספיקים לראות את כל שבדיה (היא הארץ הכי גדולה בסקנדינביה), אבל טעמנו ממנה, נהננו והיינו במקומות מאוד יפים ואטרקטיביים לילדים.

הקרוואן היה מצויין! מפואר וחדיש ואפילו כלי האוכל היו חדשים (הייתי צריכה לגזור את הפתקיות מהם...). התרגלנו דיי מהר לעניין.
מצורפות כאן תמונות מעטות מהטיול שלנו.