פעם ראשונה בקרוואן - שבוע בבוואריה (דרום גרמניה) ושוויץ / בתיה ויורם יריב

אפריל 2009
התחלה וסיום במינכן

לצוות מוטורהום שלום רב,
לאחר טיול מוצלח ומהנה אני שולחת לכם את הסיכום שלנו והמסלול שיכול לעזור למישהו בתיכנון טיול דומה, ללא לחץ ובמעט זמן יחסית.
אנו זוג בגיל "השלישי" 60 ו-70 וטיילנו בקצב המתאים לנו. היחס ב-DRM היה אדיב ויעיל והרכב היה במצב מצוין (3000 ק"מ) וכל המערכות פעלו כסידרן.
מיותר לציין כי אנו כבר מתכננים את הטיול הבא בקרוואן (אולי יותר גדול) וקוראים את המאמרים באתרכם על סקנדינביה.

08.04 יום רביעי
לאחר טיסה מאוד שקטה ונעימה ב"אוטובוס עף" (בגלל המושבים), נחתנו במינכן בשעה מוקדמת מאוד. לאחר קפה חזק וגדול נסענו לעיר ב-BAHN-S ישר ל-MARIANPLATZ. ב-VIRKTUALMARKET התחילו רק לפתוח את הדוכנים ושירותי הניקיון העירוניים עבדו במלוא המרץ. תמונות ומנוחה בכיכר,  ונסענו לקבל את הרכב ב-MARKT SCHWABEN  כפי שסיכמנו עמם יום קודם לכן, לאחר השעה 11.00. עם הרכב נסענו לסופרמרקט הקרוב להצטייד במזון ושתייה לימים הקרובים (הגענו ביום רביעי וביום שישי התחיל חג הפסחא הנוצרית). ונסענו לחניון MUNCHEN THALKIRCHEN למנוחה לאחר לילה ויום ללא שינה. החניון היה מתחת לציפיותינו מבחינת תחזקת המקום, אבל היה נוח וקרוב כדי להתחיל להכיר את "תרבות הקמפינג" ותחזוקת הקרוואן (מים וביוב). אז התברר לנו שבמקום שתי ציפות לשמיכות, קיבלנו אחת ועוד שתי ציפיות "מיותרות" לכריות... פקיד הקבלה בכניסה לקמפינג היה האדם היחיד בכל הנסיעה שלא יכולה לכנות "נחמד" אבל למחרת היה אחר שפיצה עליו. לאחר ארוחת ערב "נפלנו" על המיטה שהייתה טובה ונוחה מאוד (אם כי מעט גבוהה...).

09.04 יום חמישי
התארגנות ליציאה, חיזוק החפצים שלא "יטיילו" בזמן הנסיעה וניסיון לזכור באיזה תא נמצא מה. ארוחת בוקר עם לחמניות טריות, טיפול בשירותים ובמים (אפילו שלא היה ממש צורך אבל כדי לתרגל. יצאנו בסביבות 10:15 תוך ציפייה להגיע ל-SCHAFFAUSEN על מפלי הריין לאחר 3 או 4 שעות (לפי הקילומטרים, לפי המפות ולפי ה-GPS) אבל... קרוב ל-MEMMINGEN היו עבודות בכביש שחייבו עקיפתן ולא ראינו שלטים המכוונים לעקיפה, כך שהסתמכנו על העובדים בכביש שרק הראו לנו כיוון כללי וה-GPS ניסה כל הזמן להחזיר אותנו לנקודה של העבודות, כך שהסתובבנו בשדות וכפרי בוואריה שעה ארוכה. עזרה קיבלנו מגברת שבחצרה עצרנו כדי לסובב את הרכב עד שהגענו ל-RAVENSBURG שם היו גם עבודות בכביש וראינו שלט קטן המכוון לעקיפת המקום... אבל כבר היינו קצת אבודים עם הכיוונים עד שעצרנו באחד החניונים בדרך ואדם אדיב הגיעה עם המפות שלו (האטלס של כבישי אירופה שרציתי מלכתחילה...) והראה בדיוק הנקודות שעלינו לעבור כדי להגיע ליעדינו דרך UBERLINGEN ו-STOCHBACH ולבסוף SCHAFFHAUSEN אותה עברנו בנסיעה וגם את NEUHAUSEN AM RHEINFALL והגענו לחניון העליון במפלי הריין בסביבות 18:00,לאחר 358 ק"מ במקום 279 ק"מ המתוכננים. כמובן שעצרנו ב-BIETINGEN כדי לתדלק ולקנות את המדבקה לכבישים המהירים של שוויץ (VIGNETTE). החלטנו להישאר בחניון, לטייל בשבילים שליד המפלים וזו הייתה החלטה טובה. השירותים היו נקיים ומסודרים עם אור בלילה (חיישנים) ושכנים שקטים. בבוקר מוקדם פגשתי את הפקח של החניון שהופיעה על אופנוע והוא המיר לי שטר למטבעות כדי שנוכל לשלם את החנייה במכונה האוטומטית.

10.04 יום שישי
עברנו את הערים והגענו ל-STEIN AM RHEIN, מצאנו חנייה ואדם שעבר כיבד אותנו עם כרטיס חנייה שכבר לא היה צריך לעצמו... טיילנו, צילמנו וממש לא רצינו לצאת מהעיירה הציורית הזאת, כך שישבנו בקפה ליד המלון המפורסם בבניין העתיק והמצויר. הפעם ה-GPS הוביל אותנו בדיוק כפי שתכננתי, דרך קיצור בכביש לא ראשי, דרך WAGENHAUSEN למפגש עם כביש E41 ודרך ZURICH ל-LUZERN. היות ואני מעשנת ואסור בכלל לעשן בקרוואן, עצרנו לעתים תכופות בחניונים שלצידי הדרכים והשתמשנו שם בשירותים. באחד מהם, עוד "קרוואניסטית" הציעה לנו להגיע קודם לחניון ואחר כך לטייל ב-LUZERN, עצה שהתבררה כמצוינת, כיוון שהעיר הייתה מלאה מטיילים (לרוב איטלקים) ולא היינו מוצאים חנייה. חנינו ב-LIDO LUZERN ומשם המשכנו העירה ברכב ציבורי. לאחר ביקור בכל האתרים היפים ועצירה לשתייה ועוגת תותים עם קצפת, חזרנו לכיוון החניון ונהנינו מהפארק ליד אגם לוצרן. מוזיאון התחבורה כבר עמד לסגור כך שלא היה טעם להיכנס. כאן המקום לציין שה"מקלחת" בקרוואן (CLASS B) איננה שימושית כללת ולכן העדפנו להשתמש במקלחות שבחניונים. בשוויץ המחיר כלל את המים החמים ובגרמניה יש להכניס מטבע ל-3 דקות מים חמים.

11.04 שבת
ארוחת בוקר, התארגנות, טיפול במים ובביוב ואנו בדרך ל-PILATUS, הגענו ל-KRIENS ומצאנו חנייה ללא בעיות (בתשלום), מזג האוויר היה מצוין, אפילו חם, ויורם עלה להר בעוד אני נהנית מהנוף ומהאספרסו הטוב ביותר שהיה בכל הנסיעה. שמנו פעמינו לכיוון MEIRINGEN כדי לבקר ב-AARESCHLUCHT בכביש עם נופים נהדרים, המון מנהרות ועליות (BRUNING PASS) שבו גם היו עבודות פה ושם אבל לא סגרו את הגישה, אלא סידרו מעברים לשני הכיוונים. לא הייתה בעיה עם חניה ועשינו טיול נהדר בחלק הראשון של המקום (ההמשך סגור עד מאי). מספיק כדי להתרשם. המשכנו ל-INTERLAKEN שם הגענו לחניון ALPENBLICK המצויד היטב ומוחזק בשיא הניקיון והדאגה לפרטים כמו מגבות בכל כיור, כלים, רחצה וכביסה כדי להשאיר אותו יבש ונקי למשתמש הבא. בכניסה צוידנו בכרטיס "מבקר" של האזור המקנה נסיעות חינם העירה או למקומות קרובים, כך שלאחר התמקמות יצאנו לטייל בעיירה עצמה. הכול היה פתוח וניצלנו ההזדמנות להשלים פריטים בהספקה, ביניהם יין צרפתי מצוין לארוחת הערב. הכול ליד ה-JUNGFRAU ומשפחתה.

12.04 יום ראשון
היום שמנו פעמינו לכיוון TRUMMELBACHFALLE קרוב ל-LAUTERBRUNNEN. הגענו בסביבות 09:30 וחנינו די רחוק מבלי לדעת שיש חנייה גדולה ומיוחדת גם לקרוואנים ממש ליד הכניסה לאתר. איזה תענוג היה לשמוע ולראות עבודת המים ועוצמתם! אחרי העלייה במעלית ממשיכים לעלות ברגל במדרגות טובות אך בשיפוע די גדול, וכל הזמן המפלים מפתיעים מכל פינה. תענוג! נחים וממשיכים לכיוון BRIENZ עיר העבודות בעץ. חנינו בחניה של תחנת הרכבת וטיילנו ברחובה הראשי של העיירה. כאן קרה ה"פנצ'ר" של יורם, סולית נעל אחת התנתקה ממקומה, חיפשנו חנות נעליים אבל רק חנויות למזכרות היו פתוחות ובאחת מהן היו נעליים אבל לא במידה שלו, כך שהיה עליו להסתפק וקשורת הסוליה עם שרוך נעליים עד להודעה חדשה. מנוחה וקפה עם עוגה על מרפסת המשקיפה על אגם בריינץ וממשיכים. עוד פעם BRUNNING PASS, הפעם בירידה ואנו בדרכינו ל-BODENSEE. רשמתי כתובת של חניון ב-GPS וזה הוביל אותי ישירות לחניון BUCHERHORN. כשהגענו, ממש שנייה אחרינו הגיע קרוואן נוסף, אבל אנחנו קיבלנו את המקום הפנוי האחרון במקום, ועליהם היה להמשיך בחיפושיהם. המיקום היה נפלא, ממש על גדות האגם. כך שהערב האחרון באזור עבר במקום מיוחד ועדיין נשאר מעט מהיין הצרפתי...

13.04 יום שני
היום עלינו להגיע למינכן כדי להחזיר מחר את הקרוואן ולהגיע לשדה התעופה בנחת. תכננתי את ה-GPS לכתובת המדויקת של הרציף ממנו יוצאות המעבורות מ-KONSTANZ ל-MEERSBERG והוא עשה את העבודה. ב-KONSTANZ עברנו את הגבול לגרמניה והגענו ישר למעבורת. בכ-20 דקות הגענו לגדה השנייה והתחלנו את הדרך לכיוון מינכן.בדרך עצרנו ב-LANDSBERG AM LECH בין היתר, כי ה-GPS עוד פעם התברבר בין כבישים ראשיים וצדדיים עד שהגענו קרוב למינכן בכבישים הטבעתיים שלה. חנינו בחניון OBERMENZIG והיה טוב יותר מהראשון במינכן. כאן נזכרנו שעוד לא שתינו בירה גרמנית - כך שקנינו במכונה אוטומטית וחגגנו את הלילה האחרון בקמפינג ובקרוואן. לידינו חנתה משפחה עם קרוואן נגרר ודאגו כל הזמן האם הם לא מרעישים מדי אפילו שלא שמענו אותם...

14.04 יום שלישי
לאחר טיפול יסודי ברכב והכנת המזוודות יצאנו לכיוון MARKT SCWABEN ומאט לפניה מלאנו דלק וניקינו חלונות והכול היה מוכן כשהגענו לתחנת החזרת הרכב. רק שכחנו במקרר שוקולד וגבינות שוויצריות שרצינו לקחת ונשארו למנקים... לצערנו באיזה שהוא מקום מישהו או משהו עשה איזה "פיק" קטן בפינה הימנית של הרכב ועלינו לחכות להערכת הנזק. הובילו אותנו לתחנת הרכבת ונסענו למינכן שהפעם הייתה תוססת ומלאה באנשים, יורם קנה נעליים ואכלנו צהריים בכלבו C&A. בשדה התעופה היה עלינו לחכות המון זמן עד לפתיחת השער לבדיקות ביטחוניות ועד לטיסה, ופגשנו בחור גרמני נחמד שטס לישראל עם האופניים שלו כדי לטייל בה. כמובן שהוזמן לביתנו... ולבסוף הטיסה הייתה מאוד לא שקטה, עם ילדים "דוראסל" שלא נחו ולא נתנו לנוח. אנו כבר ביום רביעי ה-15.04.  בדרך הביתה יורם נהג...

המסלול

Day 1. Tel Aviv-Munchen-Markt Schwaben. Camping Munchen Thalkirchen.
Day 2. Munchen-Neuhausen Am Rheinfall. Camping on Parking at Rheinfalle.
Day 3. Neuhausen am Rhein-Stein am Rhein-Luzern. Camping Lido Luzern.
Day 4. Kriez-Pilatus-Aareschlucht-Interlaken. Camping Alpenblick.
Day 5. Trummelbachfalle-Brienz-Bodensee (Arbon). Camping Bucherhorn.
Day 6. Arbon-Konztanz-Ferry to Meersberg-Munchen. Camping Obermenzig.
Day 7. Markt Shwaben-Munchen-Tel aviv. 1187 Km.