12 ימים בנורבגיה ביוני, עם ילדים קטנים / משפחת כהן

יוני 2016
התחלה וסיום באוסלו

שלום לצוות מוטורהום הנפלא,
נשמח אם תוסיפו את סיפור הטיול שלנו לאתר, שיעזור למשפחות שמטיילות עם ילדים בגילאים שלנו.

לנורבגיה טסנו אבא, אמא בחודש שישי ו-3 ילדים בגילאי 8, 6 ו-3, מצויידים במלא סרטים לילדים (לנסיעות), משחקים וספרים.
אנחנו אוהבים מאד לטוס לחו"ל בתקופות שהן תחילת העונה מה שמפחית משמעותית את המחירים, אין עומס באתרים ובמקרה של נורבגיה, אין שום בעיה בחניונים הכי שווים לאורך המסלול. לנורבגיה טסנו בתחילת יוני דבר שהתברר כמושלם מכל בחינה אפשרית.

מסלול הטיול

יום 1
היות ואנחנו עם ילדים קטנים יחסית, בחרנו לנחות באוסלו. צוות הקראוון הגיע לקחת אותנו משדה התעופה ישירות לחברת ההשכרה. הקראוון שלנו היה מושלם מכל בחינה אפשרית! אחרי שהבנו איך מתפעלים את הבית הנייד שלנו ופשטנו על הסופר הקרוב, יצאנו לדרך. נסענו ל-Fla והתמקמנו ב-Stavn Camping שהיה בסיסי ביותר ונעים.

יום 2
הלכנו לפארק הדובים שהתברר כמקום קסום שאפשר לבלות בו שעות. הפארק בנוי על הר ובו חיות בכלובים ענקיים שחיות ממש כמו בטבע. יש אפשרות לראות האכלה, יש פארק משחקים לילדים גדולים וקטנים. משם נסענו ל-Flam וישנו ב-Flam Camping.

יום 3
קנינו כרטיסים  לרכבת ל-Myrdal (מדובר באטרקציה תיירותית) ועד שיגיע תורנו לרכבת (כדאי לקנות כרטיסים מראש) נסענו לעיירה קרובה בשם Gudvangen להנות מהנוף המדהים ועוצר הנשימה. הרכבת ל-Myrdal אורכת כשעה הלוך ושעה חזור. אפשר לרדת מלמעלה באופניים (כשעה וחצי-שעתיים) או ברגל (כ-4-5 שעות). בעיננו המבוגרים זה היה סיור מדהים, הילדים די השתעממו (בעיקר בדרך חזור). כשחזרנו ל-Flam המשכנו לנקודת התצפית Stegastein sightseeing (טיפוס במעלה הדרך למצפה דק עץ בגובה 650 מטר). משם חזרנו לכביש E16 ועלינו צפונה. חצינו עם מעבורת מ-Fodnes ל-Mannheller והמשכנו עד לקמפינג Byrkjelo camping.

יום 4
נסענו לקרחון Briksdal, לקחנו קולנועית עד לנקודה העליונה ביותר ומשם טיול רגלי של כחצי שעה עד לקרחון. מומלץ מאד!! בדרך חזרה ירדנו בתחתית המפל הגדול והמשכנו ברגל עוד כ-20 דקות עד למטה. מהקרחון נסענו ל-Geiranger בדרך מדהימה של קרחונים ושלג. בלילה ישנו ב-Vinje camping ליד מפל מהמם שממוקם מעל העיירה.

יום 5
יצאנו לטיול רגלי מהקמפינג לפסגת ההר. הטיפוס מעט מאתגר אבל שווה! לאחר החזרה, ירדנו לעיירה ולקחנו סיור של שעה בסירה שעושה סיבוב ב-Geiranger Fjord. מקסים מקסים ומאד מומלץ! משם עלינו בדרך הנשרים לתצפית מעל העיר ונסענו ל-Alesund. ישנו ב-Volsdalen camping (קמפינג נחמד, לא מעבר לזה).

יום 6
לקחנו את אוטובוס מספר 618 לאקווריום של אלסונד. בדרך חזרה עצרנו במרכז העיר להסתובבות קצרה וצהריים ומשם חזרה לקראוון. המשכנו בנסיעה לדרך הטרולים ועצרנו בתצפית על קיר הטרולים מהצד העליון. הלכנו לתצפית הקרובה (5-6 דקות הליכה). ירדנו למטה וישנו ב-Trollstigen camping.

יום 7
יצאנו בבוקר לטיול המתחיל כ-400 מטר מהקמפינג במסלול קליל ונעים אשר בסופו בריכת מים עם מקום לפיקניק. המסלול נקרא Elafassen. משם המשכנו לאורך קיר הטרולים מצדו השני וזכינו לראות מפולת שלגים! המשכנו בנסיעה ל-Lom וישנו ב-Nordal turistsenter (קמפינג מעולה מעולה ומאד מאד מומלץ!).

יום 8
עשינו טיול באזור העיירה ונהנו ממזג האויר הנפלא והנוף המקסים.

יום 9
נסיעה לאורך כביש 55 בדרך יפיפייה. עצירה בנקודות תצפית לאורך המסלול. הגענו בסוף לג'ימבורי מקסים הנמצא ב-Kaupanger ונקרא Playland. היה יום ראשון והג'ימבורי נפתח עבורנו בלבד כי כל הנורבגים בילו יום בחיק הטבע. מומלץ מאד מאד לילדים!! חזרנו חזרה לקמפינג באותה הדרך (שהיא כל כך יפה שזה פשוט לא משעמם לרגע).

יום 10
יצאנו לעוד מספר טיול קצרים באזור הפארק ויצאנו לכיוון Handerfossen. ישנו בקמפינג הצמוד לפארק.

יום 11
בילינו יום שלם בפארק Handerfossen שהוא מומלץ מאד לילדים עד גיל 10-11.

יום 12
נפרדנו מהנוף המהם ויצאנו חזרה להחזיר את הקראוון וחזרה הביתה.

טיפים קטנים
אנחנו הבאנו אתנו מהארץ מזון יבש (קרקרים, פסטה, אורז, פתיתים ותבלינים. זה התברר כאחת ההחלטות הטובות!).
• כתוספת לקראוון ביקשנו שולחן וכיסאות. מומלץ!

ביקרנו רק בחלק מאד קטן של נורבגיה ואנחנו כבר מחכים לחזור!!!!

קישור למסלול הטיול בתוכנת סלפי:  https://selfie.motorhome.co.il/Selfie/Trip.aspx?Id=16593