תנאים כלליים

תנאים כלליים

Ger3 / Family First
מחירים | תנאים

תנאים כלליים - גרמניה - לדגמי GER3

הזמנות ותשלומים
הזמנה בתוקף רק לאחר אישור בכתב מהספק המקומי .
ההזמנה היא לקטגוריה ולא לרכב מסוים.
עם אישור ההזמנה נדרשת מקדמה ע"ס 30% מסה"כ ההזמנה, מינימום 400 אירו. המקדמה אינה מוחזרת במקרה של ביטול הזמנה.
תשלום מלא נדרש עד 65 לפני יום קבלת הרכב.
התשלום יבוצע בכרטיס אשראי ישראלי ויזה או מסטרכארד, לפי שער אירו מזומנים גבוה ביום התשלום. לתשלום בהעברה בנקאית או פריסת תשלומי קרדיט -יש ליצור עמנו קשר לפני מועד התשלום.
על תשלום במזומן במטבע חוץ תחול עמלת הפקדה בבנק בגובה 1%
להזמנות שיבוצעו פחות מ-65 יום לפני יום איסוף הרכב, נדרש תשלום מלא עם אישור ההזמנה.
החזרים לאחר התשלום, יבוצעו לפי שער מזומנים נמוך ביום ההחזר.
חברת ההשכרה רשאית לבטל את ההזמנה במידה ולא יתקבל תשלום בזמן.

מינימום ימי השכרה
בתקופת השיא (High Season) נדרש מינימום להזמנה של 14 ימים. 
בתקופת כריסטמס בין התאריכים 23 בדצמבר ועד 2 בינואר נדרש מינימום של 10 ימים.
בכל שאר העונות המינימום להשכרה 7 ימים. 

שינוי הזמנה
שינויים יתאפשרו רק באותה שנה קלנדרית. ניתן לבצע שינוי בהזמנה לאחר אישורה, עד 65 יום לפני יום האיסוף וזאת בכפוף לזמינות הרכבים.
דמי הביטול נכנסים לתוקף בכל מקרה מרגע אישור ההזמנה המקורית, ללא קשר לשינויים שיבוצעו.
קיצור ימים או הפחתת פריטים לאחר שההזמנה כבר שולמה במלואה אינם מזכים בהחזר כספי.
כל שינוי לאחר אישור ההזמנה ולפני מועד התשלום הסופי יחויב ב- 135 אירו. לאחר שההזמנה שולמה במלואה כל שינוי יחויב ב-175 אירו. כל שינוי כפוף לאישור בכתב ממרכז ההזמנות.
שינויים מהותיים כמו: שינוי שם הלקוח, שינוי גודל/סוג הרכב, שינוי תחנה, שינוי תאריך האיסוף או ההחזרה ייחשבו כביטול הזמנה ויחייבו הזמנה מחדש.

דמי ביטול
65 יום או יותר לפני יום האיסוף: 30% מהסכום הכולל, מינימום 400 אירו (המקדמה)
35-64 יום לפני האיסוף :50% מהסכום הכולל של ההזמנה, מינימום 550 אירו
4-34 יום לפני יום האיסוף: 85% מהסכום הכולל של ההזמנה, מינימום 750 אירו
3 ימים או פחות לפני יום האיסוף או אי הגעה: 100%
בכל מקרה של ביטול הזמנה ייגבו דמי טיפול בהזמנה בסך 50 אירו בנוסף לדמי הביטול.
הודעת ביטול תתקבל בכתב בלבד ובשעות פעילות משרדי מוטורהום ישראל.
דמי הביטול מחושבים מסכום ההזמנה הכולל, ללא הנחות במידה וניתנו.
במקרה של קיצור תקופת ההשכרה או שינוי תאריכי ההזמנה לעונה זולה יותר, במקרה של ביטול הזמנה יחושבו דמי הביטול לפי ההזמנה המקורית או לפי הגבוה מבין השניים. ביטול והזמנה מחדש אפשריים רק בתוך אותה שנה קלנדרית ובכפוף לאישור מספק הרכב.
לידיעתך, בהתאם לתיקון מספר 58 לחוק הגנת הצרכן לעניין עסקת מכר מרחוק, על שירותי תיירות הניתנים במלואם מחוץ לישראל באמצעות נותן שירות מחוץ לישראל, כגון השכרת קרוואנים בתי מלון וכדומה, חלים דמי ביטול בהתאם למדיניות הביטול של נותן השירות. באפשרותך לבטל את ההזמנה על פי חוק הגנת הצרכן הישראלי לעניין עסקת מכר מרחוק בתוספת של 10% מסך כל עלות העיסקה. יש להודיע לנו על כך מראש לפני ביצוע הזמנה. במידה ולא תבחר באפשרות הזו, יחולו דמי ביטול כמפורט לעיל.

ביטוח נוסעים כנגד דמי ביטול
מומלץ לרכוש ביטוח נוסעים כנגד דמי הביטול מרגע ביצוע ההזמנה. פרטים ורכישה באתר מוטורהום.

דמי בטחון
ביום איסוף הרכב על השוכר להפקיד דמי בטחון בסך 1500 אירו באמצעות כרטיס אשראי בינלאומי בלבד ויזה או מסטרכארד על שם השוכר הראשי. לא ניתן לשלם את דמי הביטחון במזומן ולא בכרטיסי דביט וכרטיסים נטענים מכל סוג שהוא!
דמי הבטחון נלקחים ממסגרת הכרטיס למשמרת - יש לדאוג למסגרת מתאימה בחשבון של לפחות 1500 אירו. להזמנות של מעל 30 ימים, 1500 אירו יופקדו ויימשכו בפועל מכרטיס האשראי של השוכר ביום קבלת הרכב.  
חשוב: ההזמנה תבוצע על שם השוכר הראשי. השוכר הראשי חייב להיות גם הנהג הראשי וגם בעל כרטיס האשראי לצורך הפקדת דמי הבטחון ביום קבלת הרכב.
החברה אינה מקבלת כרטיסי אשראי מסוג דיינרס או אמריקן אקספרס.  הרכב לא יימסר מבלי ששולמו דמי הביטחון.
לאחר החזרת הרכב ללא נזקים או תביעות נוספות כמו קנסות תנועה, קנסות חניה, יוחזרו דמי הביטחון לחשבון כרטיס האשראי של השוכר. תיקונים או תשלום קנסות יקוזזו מדמי הביטחון.
חשוב: דמי הביטחון מוחזרים לחשבון כרטיס האשראי של הלקוח, בדרך כלל עד שבועיים לאחר החזרת הרכב. דמי הביטחון אינם נושאים ריבית וכפופים לשינויים והפרשי שערים בין השקל לאירו. לא יינתן החזר בגין הפרשים הנובעים משערי מט"ח הנגבים ע"י חברות האשראי. 

כיסוי ביטוחי
על השוכר תחול השתתפות עצמית עד 1500 אירו לאירוע , בכל מקרה של נזק שיגרם לרכב במהלך תקופת ההשכרה. ההשתתפות העצמית חלה על כל ארוע תאונתי בניפרד.

לא יחול כל כיסוי ביטוחי במקרים הבאים גם עם רכישת ביטוח מורחב:
• הפרת תנאי החוזה
• נזק שנגרם כתוצאה מהזנחה או רשלנות מצד הנהג
• נזק כתוצאה משימוש לא נכון או לא זהיר
• נהיגה באזורים אסורים או בדרכים שאינן סלולות
• נהיגה תחת אלכוהול או סמים
• נהיגה תחת עייפות או חוסר עירנות של הנהג
• נזק שנגרם לרכב ובמיוחד לחלקו העליון של הרכב או לפרגולה במקרים של אי ציות לחוקי תנועה כגון התעלמות משלטי הגבלת גובה, גשרים, מנהרות או נזק שנגרם כתוצאה מאי הבאה בחשבון של מידות הרכב - נסיעה לא זהירה לאחור (רוורס) ללא הכוונה, חריגה מכמות המשקל המותרת לנשיאה ברכב או חריגה מכמות הנוסעים המותרת.
• נזק שנגרם כתוצאה מנהיגה ע"י נהג שאינו מורשה לנהוג ברכב ע"פ תנאי החוזה
• שימוש ברכב שלא למטרה שלמענה נשכר
• עזיבת מקום תאונה ללא דיווח למשטרה ולחברת ההשכרה
• נטישת רכב וכיוצ"ב

ביטוח נוסף
מומלץ לרכוש בארץ ביטוח החזר השתתפות עצמית. לפרטים לפנות לצוות מוטורהום.

דרישות מהנהג
גיל המינימום הנדרש לשוכר או לנהג הנוסף הוא 21 שנה ובעל רישיון בתוקף שנתיים לפחות.
לדגמים שמשקלם מעל 3.5 טון, גיל המינימום הוא 25 שנה ובעל רישיון נהיגה בתוקף לפחות 3 שנים.
חובה על כל הנהגים ברכב להצטייד ברשיון ישראלי המתאים לסוג הרכב ובנוסף ברשיון בינלאומי המתאים לסוג הרכב.
אין תוספת תשלום עבור נהג/ים נוסף/ים, אולם רק נהגים שיירשמו בחוזה השכירות מורשים לנהוג ברכב. יש לספק את פרטי כל הנהגים כולל שם וכתובת.
השוכר הראשי הוא הנושא היחיד באחריות כלפי החוזה. על השוכר להציג בתחנת איסוף הרכב רשיון נהיגה ישראלי בתוקף, דרכון בתוקף וכן כרטיס אשראי בינלאומי להפקדת דמי הביטחון.

איסוף והחזרה

הגעה לתחנות / העברות 
ההגעה והחזרה מהתחנה הן באופן עצמאי לפי דף ההנחיות שיסופק.
ניתן להזמין הסעותבתשלום,  בתחנות מסוימות, כמפורט במחירון.
את כל ההסעות יש להזמין מראש בעת ההזמנה ולספק פרטי טיסה מדויקים ומספר טלפון סלולרי לתיאומים במידת הצורך.

צ'ק אין מוקדם - חובה
שימו לב – חובה לבצע צ'ק אין מוקדם באתר החברה לפחות 14 ימי עסקים לפני תחילת ההשכרה באמצעות הקישור שסופק לכם בזמן אישור ההזמנה או עם שובר ההשכרה. אנו ממליצים לעשות זאת מיד עם אישור ההזמנה או בעת קבלת השובר.

להזמנות שבוצעו ברגע אחרון יש לבצע צ'ק אין מוקדם מייד עם אישור ההזמנה.
כמו כן חובה להתקשר לתחנה לפחות 3 ימי עבודה לפני תאריך תחילת ההשכרה כדי לארגן את שעת איסוף הרכב.

כל התחנות סגורות בימי ראשון ובחגים:
01 בינואר
06 בינואר (קהל אמ ריין, שטוטגארט, מינכן, נירמברג)
08 במרץ (ברלין)
15 באפריל (יום שישי הטוב)
18 באפריל (פסחא),
01 במאי (חג הפועלים), 
26 במאי
06 ביוני
16 ביוני (קהל אמ ריין, שטוטגארט, מינכן, נירמברג, פרנקפורט, דיסלדורף, דיסלדורף מזרח, קלן, מנהיים)
15 באוגוסט (מינכן, נירמברג)
03 באוקטובר (אוקטוברפסט)
31 באוקטובר (ברלין, ברנדנבורג, המבורג, הנובר, מרינברג)
01 בנובמבר (קהל אמ ריין, שטוטגארט, מינכן, נירמברג, דיסלדורף, דיסלדורף מזרח, קלן, מנהיים)
25-26 בדצמבר (כריסטמס)  

נוהלי איסוף הרכב

קבלת רכבים  - שני עד שישי אחר הצהריים, בדר"כ בין השעות 14:00-16:00 - השעות משתנות בהתאם לתחנה.
איסוף בשבת אפשרי בתחנות מסוימות בלבד ובתוספת תשלום של 75 אירו.
ימי ראשון סגור.
לפני איסוף הרכב, יש לקחת בחשבון לפחות שעה להסברים והדגמות על השימוש במוטורהום. ההשתתפות חובה (מומלץ להביא נייר וכלי כתיבה).
יש להציג רשיונות (ישראלי ובינלאומי) וכן דרכונים.
בתום התהליך יש לחתום על חוזה השכירות וטופס שחרור, המעיד כי הרכב נמסר לשביעות רצונכם.

חשוב! זמן ההדרכה נועד לכם ולטובתכם. על מנת למנוע אי נעימויות וויכוחים בעת החזרת הרכב, מומלץ מאוד לפני החתימה על החוזה, לערוך בדיקה יסודית של הרכב מבחוץ ומבפנים (כולל הגג ותחתית הרכב) בנוכחות נציג החברה. במידה ומצאתם ליקוי, תקלה או חלק שחסר- יידעו את הנציג וציינו זאת בכתב. בדקו כי הרכב נמסר לכם נקי ולפי התנאים (דלק, גז, מים) וכי כל הציוד שהזמנתם נמצא ותקין. נצלו את הזמן על מנת לשאול שאלות ולקבל מידע: היכן הסופרמרקט הקרוב, תחנת דלק, חניון קמפינג קרוב וכדומה. עיברו על כל המערכות (חימום, מיזוג, מקרר, צינורות המים למילוי וריקון, כבל חשמל, מערכת בקרה וכדומה) וודאו כי הנכם יודעים היכן נמצא כל פריט וכיצד מפעילים אותו בטרם תצאו לדרך.

נוהלי החזרת הרכב

החזרת רכבים - שני עד שישי בבוקר בדרך כלל בין השעות 09:00-11:00. ייתכנו שינויים בין התחנות.
החזרה בשבת אפשרית בתחנות מסוימות בלבד ובתוספת תשלום של 75 אירו.
ימי ראשון סגור.
חשוב: הרכב יוחזר נקי מבפנים, עם מיכל דלק מלא, מיכלי מים ושירותים מרוקנים ונקיים.
במידה והרכב יוחזר כשאינו נקי מבפנים, יחול קנס של מינימום 180 אירו.
במידה והרכב יחזור כשמכלי המים והשירותים אינם מרוקנים, יחול קנס של מינימום 250 אירו.
בזמן החזרת הרכב, על הנציג בתחנה לחתום על  טופס המאשר את החזרת הרכב. ללא חתימת הנציג, כל  ההוצאות יחולו על השוכר, במיוחד אם הרכב הושאר בתחנה מחוץ לשעות הפעילות.
טיסות חזרה: החזרת הרכב עשויה להתארך יותר מן הצפוי. משום כך מומלץ לא לקבוע את החזרה בטיסות בוקר, אלא משעות הצהרים ואילך. יש להביא בחשבון התייצבות בשדה התעופה לפחות שלוש שעות לפני טיסה וכן זמן הגעה לשדה.

החזרה מאוחרת 
במקרה של החזרה מאוחרת מעבר לשעה שנקבעה – ייגבה תשלום בגובה 25 אירו לשעה או פחות משעה עד מקסימום תשלום יום השכרה. במידה וזמן ההחזרה אינו תואם את הזמן המופיע בחוזה, לא יחולו עוד יחסי שוכר-משכיר כמופיע בחוזה.
במקרה של תביעות שיגרמו לחברה או מצד השוכר הבא בתור, עקב החזרה מאוחרת- השוכר ישא במלא האחריות וההוצאות.

החזרה מוקדמת 
לא יינתן החזר בגין החזרה מוקדמת.

דלק, גז והוצאות שוטפות 
• עלויות תפעול נורמליות שוטפות ודלק - על חשבון הלקוח.
• דלק - הרכב יימסר עם מכל מלא ויוחזר עם מכל מלא. רכב שלא יוחזר עם מכל דלק מלא יחויב בתשלום עבור כל ליטר דיזל חסר ובנוסף ב-60 אירו עבור המילוי ובדמי טיפול אם יידרשו.
• גז - הרכב נמסר בדר"כ עם מכל גז ראשון מלא ומכל שני מלא חלקית. (בדגמים בהם ישנם שני מכלים). מילוי גז במידה ונגמר, היא באחריות הלקוח ועל חשבונו. אין צורך להחזיר את מכל/י הגז מלא/ים.

התחייבות השוכר, אחריות ותחזוקה
• השימוש בקרוואן הוא למטרת נופש וטיול בלבד. חל איסור מוחלט להשתמש ברכב למטרות אחרות כמו תחרויות, אירועי ספורט, מבחני רכב או כל פעילות העלולה לסכן את שלמותו של הרכב.

• אין להשתמש ברכב כדי לדחוף או לגרור רכב אחר.
• אין להשתמש ברכב למטרות מסחריות, הובלת סחורות, סמים, חומרים רעילים, דליקים או מסוכנים או לבצע כל פעולה אחרת המהווה עברה על החוק, או כל שימוש אחר שמנוגד לחוזה
• אין לנהוג בדרכים לא סלולות או בסוגי קרקע שאינן מיועדות לנהיגה.
• רק לנהגים שנרשמו בתחנה בחוזה השכירות מותר לנהוג ברכב. השוכר יישא באחריות המלאה לכל נזק שייגרם בזמן נהיגה של נהג שאינו מורשה, כלומר ששמו לא הופיע בחוזה ההשכרה כנהג.
• אין להשכיר את הרכב לגורם אחר.
• אין להסיע ברכב יותר מכמות הנוסעים המותרת או לעבור על המשקל המותר.
• אין לנהוג ברכב תחת השפעת אלכוהול או סמים, במצב של חולי, עייפות או חוסר עירנות.
• אין לגעת במד המרחק ברכב
• אין לשנות שום דבר במראהו החיצוני של הרכב, במערכות הרכב או במרכיביו, אין לשנות את המנעולים, מפתחות או כל אלמנט אחר ברכב, פנימי או חיצוני, ללא הסכמה מפורשת בכתב מחברת ההשכרה המקומית. במקרה של הפרה השוכר ישא במלוא האחריות וההוצאות להחזרת הרכב למצבו המקורי.
• באחריות השוכר לנהוג ברכב בזהירות, לבדוק שמן מנוע, נוזלים, לחץ בצמיגים ורמת התחממות של הרכב בכל תדלוק. נזקים שייגרמו מהזנחה בדרך תפעול הרכב ואחזקתו הם באחריות הלקוח.
•  השוכר מחויב לדווח לתחנת ההשכרה מיידית בכל מקרה של נזק או תקלה מכנית שנגרמו לרכב או לציוד במהלך תקופת השכירות.
• באחריות הלקוח לוודא כי הרכב יהיה נעול כראוי.
• הסברים על אופן אחזקת הרכב  ותפעולו ניתנים בתחנת האיסוף.
במקרה שהשוכר הפר את התחייבויותיו או ממשיך להפרן למרות אזהרות מצד חברת ההשכרה, חברת ההשכרה רשאית לבטל את חוזה השכירות.

תיקונים 
• ניתן לבצע תיקונים הכרחיים בלבד ללא אישור עד סכום של 150 אירו.

 לתיקונים מעל 150 אירו נידרש אישור מראש ממרכז שירות הלקוחות באמצעות קו הסיוע הטלפוני.
 החזר  הוצאות עבור תיקונים מאושרים מראש (לא תופס במקרה של נזק לצמיגים) - יוחזרו כנגד הצגת קבלות בלבד, אלא אם כן הנזק נגרם באשמת השוכר.  
 במקרה של תקלה שבאחריות החברה, ואינה באשמת הלקוח, על הלקוח ליידע את חברת ההשכרה באופן מיידי בנוגע לתקלה,  ולאפשר לחברה להגיש סיוע ותיקון תוך פרק זמן סביר. יש לקחת בחשבון כי במדינות מרוחקות הסיוע עשוי לארוך יותר זמן.
 במקרה של תקלה חמורה המשביתה את הרכב לזמן בלתי סביר ושאינה באשמת הלקוח, חברת ההשכרה רשאית לספק לשוכר רכב חילופי דומה או מקטגוריה גבוהה יותר. במידה ובמקרה זה החברה סיפקה לשוכר רכב מקטגוריה זולה יותר מזה ששכר, החברה תפצה את השוכר בגין הפרש המחירים בין הרכב המקורי לרכב החילופי.
 במקרה של תקלה חמורה/השבתת רכב שארעה באשמת הלקוח, החברה אינה חייבת לספק רכב חילופי, אך במידה ויש ביכולתה וברצונה של החברה לספק רכב שכזה, יחולו כל ההוצאות הכרוכות בכך על השוכר.

שירות דרכים וקו סיוע טלפוני
חברת ההשכרה מעמידה לרשות הלקוחות קו סיוע טלפוני וכן שירות דרכים 24 שעות באירופה. בכל מקרה של תקלה מכנית, נזק או בעיה בתפעול מערכות ברכב, חובה על הלקוח להתקשר ישירות לקו הסיוע הטלפוני ולא לתחנת ההשכרה. בכל התקשרות יש לדאוג כי מספר הרכב יהיה בהישג יד ולהצטייד בסבלנות עד לקבלת מענה. חברת ההשכרה לא תישא בהתחייבות מול הלקוח ללא דו"ח ממרכז הסיוע, המעיד כי הלקוח התקשר לקו הסיוע הטלפוני בעת האירוע.

מה לעשות במקרה של תאונה 
בכל מקרה של תאונה, התנגשות עם בעלי חיים, שריפה, פריצה או נזק לרכב (גם במקרה של נזק קל) -  על הלקוח לדווח מיידית למשטרה ולחברת ההשכרה באמצעות קו הסיוע הטלפוני או לתחנת ההשכרה ממנה נלקח הרכב. אין לחתום על טופס הודאה באשמה ואין לעזוב את מקום האירוע ללא דיווח למשטרה.
בעת החזרת הרכב, יש להציג דו"ח משטרה על הנזק בכתב, כולל שרטוט וכן את שמות כל הנוסעים המעורבים באירוע, פרטים מלאים של צד שלישי, פרטי חברת הביטוח ומספר פוליסת הביטוח, פרטי רישיון הנהיגה, חתימה של שני הצדדים ומספר לוחית הרישוי של הרכבים המעורבים, כתובותיהם ופרטי העדים אם ישנם. חברת ההשכרה רשאית להעביר את פרטי השוכר לצד גימל במידה ויש סיבה מוצדקת.
במקרה של שוד או גניבת הרכב יש לדווח באופן מיידי למשטרה ולחברת ההשכרה, ולא יאוחר מ-24 שעות מהאירוע, אחרת לא יחול כיסוי ביטוחי.

רכב חלופי
במידה והרכב הושבת כליל עקב תקלה שאינה באשמת הלקוח, ובמידה ותקלה זו מתמשכת מערב לזמן סביר, החברה המקומית רשאית להציע לשוכר רכב חילופי מקטגוריה דומה בתוך זמן סביר. במקרה זה הלקוח לא זכאי להחזר כספי גם אם החליט לקצר את משך ההשכרה כתוצאה מסיבה כלשהי. במידה וחברת ההשכרה מציעה לשוכר רכב חלופי מקטגוריה קטנה יותר בהסכמת הלקוח, הלקוח יהיה זכאי להחזר בגובה ההפרש הכספי בין הדגמים.
במידה והרכב הושבת כליל באשמת הלקוח, חברת ההשכרה רשאית לסרב לספק רכב חלופי והלקוח לא יהיה זכאי לכל החזר כספי. במידה והחברה תסכים לספק רכב חילופי, היא זכאית לגבות מהלקוח דמי שינוע של הרכב המוצע.

שידרוג, אספקת רכב
במידה ואין רכב מהקטגוריה שהוזמנה, מסיבות שאינן בשליטת החברה, חברת ההשכרה שומרת לעצמה את הזכות לספק ללקוח  רכב מקטגוריה דומה או גבוהה יותר עם אותו ציוד, ללא חיוב נוסף. במקרה כזה השוכר אינו זכאי לבטל את חוזה השכירות.
במידה ויהיו הוצאות נוספות בגין קבלת רכב גדול יותר כמו כבישי אגרה, מעבורות וכדומה, העלות תכוסה ע"י השוכר בלבד.
במידה וחברת ההשכרה אינה יכולה לספק רכב מאותה קטגוריה או מקטגוריה גבוהה יותר, החברה רשאית לספק ללקוח רכב מקטגוריה נמוכה יותר. במקרה כזה החברה תחזיר ללקוח את ההפרש במחיר בין הקטגוריה שהוזמנה ושולמה לבין הקטגוריה שסופקה. במקרה כזה השוכר אינו זכאי לבטל את חוזה השכירות.
במידה וחברת ההשכרה אינה יכולה לספק רכב חילופי מאותה קטגוריה או מקטגוריה אחרת, החברה זכאית להציע ללקוח רכב מתחנת השכרה שונה מהתחנה שהוזמנה במקור. במקרה כזה המחירים שיחולו הינם המחירים של התחנה החדשה. עלויות אפשריות נוספות יחולו על השוכר.
במידה וחברת ההשכרה הציעה רכב חלופי בתחנה אחרת והשוכר אינו מעונין באופציה שהוצעה, החברה שומרת לעצמה את הזכות לבטל את החוזה ללא דמי ביטול. במידה וההזמנה שולמה, חברת ההשכרה תשיב ללקוח את הסכומים ששולמו.
הוראות אלו יחולו, בין השאר, במקרים של עיכוב באספקה או אי אספקה של הרכב. כמו כן במקרים של הרס הרכב כתוצאה מכח עליון, תנאי מזג אוויר, פיצוץ, שריפה, גניבה, פריצה, שינוי תקנות חוקיות או שינוי תקנות בכלל.

מגבלות גיאוגרפיות
ניתן לנסוע לכל מדינות אירופה למעט מדינות או אזורים בהם חל משבר או מלחמה. לנסיעה למדינות מזרח אירופה - יש צורך באישור מיוחד מראש, והלקוח יידרש לחתום על הצהרה כי יחנה את הרכב במקומות מסודרים בלבד. יש לקחת בחשבון כי קבלת שירות במקרה של תקלה טכנית או תאונה עלול להיות בעייתי יותר במזרח אירופה. הנסיעה למדינות הבאות מותרת ללא אישור מראש: גרמניה, אנדורה, אוסטריה, בלגיה, קרואטיה, צ'כיה, קפריסין, דנמרק, אסטוניה, סלובקיה, סלובניה, ספרד, פינלנד, צרפת, אנגליה, יוון , הולנד, הונגריה, אירלנד, איסלנד, איטליה, לטביה, ליטווניה, לוקסמבורג, מלטה, נורבגיה, פולין, פורטוגל, שבדיה ושוויץ.
נסיעה למדינות מחוץ לאירופה דורשת אישור מיוחד ויש לדווח על כך לפני ביצוע ההזמנה.
באחריות השוכר ללמוד את חוקי הנהיגה במדינות אליהן הוא מתכוון לבקר.

כבישי אגרה ו-Low Emission Zones
באופן כללי על השוכר מוטלת האחריות לבדוק בעצמו מראש את המידע הקשור לכבישי אגרה וכן לאזורים באירופה שבהם מגבילים תנועת כלי רכב העשויים לגרום לזיהום אויר (Low Emission Zones) במדינות אליהם מיועדת נסיעתו ולהתכונן בהתאם. אי ציות או התעלמות מהכללים יגרמו לחיובים וקנסות מצד הרשויות.
להלן מידע על כבישי אגרה בכמה ממדינות אירופה.
למידע נוסף ניתן להיעזר באתרים מתמחים לדוגמא:
www.tolls.eu  מידע על כבישי אגרה באירופה
https://www.urbanaccessregulations.eu  מידע על Low Emission Zones באירופה
כבישי אגרה באוסטריה:
  רכבים שמשקלם עד 3.5 טון נדרשים להדביק על שמשת הרכב מדבקה הנקראת Vignette אותה ניתן לרכוש בתחנות דלק בגרמניה לפני מעבר הגבול לאוסטריה. במידה ולא שמתם מדבקה- תידרשו לקנס עד 220 אירו במידה ותיתפסו ע"י שוטר אוסטרי!  רכבים שמשקלם מעל 3.5 טון נדרשים לרכוש קופסת GO-Box מכשיר בגודל קופסת סיגריות הפועל על עקרון של טלכרט ומודד את הקילומטראז' שעברתם ועל פי זה מחייב את התשלום. את המכשיר מצמידים לשמשת הרכב. ניתן לרכוש אותו בתחנות דלק לפני מעבר הגבול בין גרמניה לאוסטריה ומחירו 80 אירו. הקנס במידה ועצר אתכם שוטר כ- 220 אירו!  יש לטעון את המכשיר ב-50 אירו נוספים בכל פעם שכמות הק"מ עומדת להיגמר. בהחזרה, יש להזדכות על המכשיר בנקודת מכירה אוסטרית לפני החזרת הרכב בתחנת ההשכרה בגרמניה. שם ניתן לקבל החזרה במידה ונשארו ק"מ בלתי מנוצלים
כבישי אגרה באיטליה: לפני הכניסה לכביש מהיר, יש למשוך כרטיס ולשלם עבור הקילומטר אז שעברתם ביציאה.
כבישי אגרה בשוויץ: יש לרכוש במעבר הגבול (ובתחנות דלק הקרובות לגבול) מדבקה לרכב הנקראת Vignette המאפשרת לנהוג באוטוסטראדות בשוויץ. מחיר המדבקה: 35 אירו והיא תקפה למשך שנה.
כבישי אגרה בסלובניה: חובה לרכוש מדבקה  Vignette לכבישי אגרה גם לנוסעים לסלובניה, בתחנות דלק לפני מעבר הגבול.
כבישי אגרה בנורבגיה: בנורבגיה יש הרבה כבישים וגשרים שהמעבר בהם כרוך בתשלום אגרה. תשלום במקום אינו אפשרי, יש רק מצלמות ותקבלו קנס. אז מה עושים כדי להמנע מקנסות ? רכבים במשקל של עד 3.5 טון - יש להירשם מראש, לפני הטיול, למערכת הנורבגית לכבישי אגרה. יש ליצור חשבון אישי באתר www.epcplc.com/rental. תקבלו קישור במייל באמצעותו תפעילו את החשבון וזה ישמש אתכם במעבר בכל הכבישים בנורבגיה. בשלב שני יש לרשום את המוטורהום ששכרתם. את זאת ניתן לעשות רק בעת קבלת הרכב עם הפרטים שתקבלו בתחנת ההשכרה (מספר לוחית וכו). רכבים במשקל של למעלה מ-3.5 טון חייבים לקבל מתקן מיוחד מארגון Autopass  הנורבגי. את זאת ניתן לרכוש במעברי הגבול הנורבגי וכן בתחנות מעבורות. מידע נוסף באתר http://www.autopass.no/en/autopass
כבישי אגרה בשבדיה: בשבדיה ישנם גשרים קטנים רבים בתשלום וכן תשלום בערים שטוקהולם וגוטבורג. אין אפשרות לתשלום בכביש עצמו יש רק מצלמות ותקבלו את הבקשה לתשלום שבועות אחר כך. הסכומים אינם גבוהים בין חצי אירו לשני אירו לכל מעבר.
** המידע הניתן באתר מוטורהום הוא כללי בלבד. מחירי האגרות עשויים להשתנות.

כסאות בטיחות
חברת ההשכרה מספקת כסאות בטיחות בהתאם לתקנים ולזמינות בתחנות, אך אינה אחראית לחיבור הכסאות לרכב. על השוכר לחבר את כסאות הבטיחות באופן עצמאי. באחריות הלקוח להזמין כסאות בטיחות התואמים את גיל הילדים, משקלם וגובהם. ניתן להתייעץ על כך עם צוות מוטורהום לפני ביצוע ההזמנה. באופן כללי לתינוקות עד גיל שנתיים אנו ממליצים להביא את כסא הבטיחות אליו הם רגילים מהבית.

בעלי חיים
הסעת בעלי חיים/חיות מחמד ברכב אפשרית רק אם התקבל אישור מפורש בכתב מחברת ההשכרה המקומית ובתוספת תשלום כמפורט במחירון. יש לדווח על כך לפני ביצוע ההזמנה. במידה והתקבל לכך אישור מראש, באחריות השוכר לדאוג כי הרכב יוחזר נקי וללא נזקים. נזקים שייגרמו לרכב או הוצאות ניקוי ו/או איוורור הרכב יחולו במלואן על השוכר. 

עישון
העישון אסור בכל הרכבים.

חשוב - זהירות
כנגד קיפאון - במקומות בהם הטמפרטורה יורדת מתחת לאפס מעלות, בחורף בעיקר, יש סכנה של קפיאת המים במערכות הרכב השונות. על מנת למנוע זאת יש לדאוג לחימום הרכב באופן רציף וכן לדאוג לרוקן את המים מיד לאחר השימוש כדי למנוע קפיאה.

חימום הרכב מופעל אוטומטית בזמן נסיעה. בזמן חנייה יש לדאוג לחימום. על מנת שהגז לא ייגמר מהר - רצוי להפעיל את החימום על דרגה נמוכה. הסברים על השימוש ברכב במקרים אלו ניתנים ביום קבלת הרכב בתחנה ובמדריך התפעול.
כנגד התלקחות - בכל תדלוק או מילוי גז ולפני כל תחילת נסיעה, יש להקפיד על כיבוי המנוע וכל המערכות הפועלות על גז – מקרר, מחמם מים, כיריים, תנור וכדומה.

כללי
כל התמונות והמידות המופיעות בפרסום הן להמחשה בלבד. ההזמנה היא לקטגוריה ולא לרכב או מודל ספציפי. ייתכנו שינויים הנובעים מדגמים שונים באותה קטגוריה. 

התנאים בעברית באתר מוטורהום הם תרגום חופשי של התנאים המקוריים של חברת ההשכרה המקומית. בכל מקרה של אי התאמה או סתירה, הנוסח הקובע הינו נוסח התנאים המקוריים של חברת ההשכרה המקומית, שעליהם חותם הלקוח ביום קבלת הרכב.

חשוב לדעת: תפקידה של מוטורהום ישראל הוא לקשר ולתווך בלבד בין השוכר לבין ספק הרכב עד לקבלת הרכב מהספק. התקשרות השוכר עם מוטורהום ישראל היא לשם יעוץ והזמנת הרכב מספק הרכב בארץ היעד בלבד. יש להדגיש כי מלבד הסכם זה, בעת לקיחת הרכב חותם השוכר על חוזה חדש מול ספק הרכב וזהו החוזה המחייב בין ספק הרכב והשוכר. עם חתימת השוכר על חוזה ההשכרה מול ספק הרכב מסתיימת אחריותה ותפקידה של מוטורהום ישראל כלפי השוכר והיא לא תהיה אחראית לכל תקלה ברכב ו/או בתיפקודו של ספק הרכב. באחריות השוכר לקרוא בעיון את התנאים הכלליים כפי שהם מופיעים באתר האינטרנט של מוטורהום ישראל טרם ביצוע ההזמנה ולוודא שהתנאים מקובלים עליו וכי בהתאם לתנאים לא חלה כל אחריות על מוטורהום ישראל. ספק הרכב הינו האחראי הבלעדי לביצועה התקין של ההזמנה. במקרה של תקלה או בעיה ברכב על השוכר לפנות ישירות לספק הרכב. במידה והשוכר לא קיבל מהספק מענה הולם לפנייתו, תנסה מוטורהום לסייע ע"י פנייה לספק, אולם אין בכך כדי להטיל אחריות כלשהיא על מוטורהום בגין אי הענות הספק.מוטורהום ישראל אינה שלוחה של ספק הרכב ולא נציגתו של ספק הרכב בישראל והיא מהווה אך ורק גורם מתווך בין הספק לשוכר. כל תפקידה הוא לייעץ לשוכר ולקשר בין הספק לשוכר וכן להעביר את הכספים שהתקבלו מהשוכר בגין השכירות לידי הספק ועל כן אינה מייצגת את הספק ואינה הכתובת לתביעות כנגד ספק הרכב. מקום השיפוט בין השוכר לספק יהיה בארץ היעד ובהתאם לחוזה שנחתם בין השוכר לספק הרכב. 

קבלו הצעה