שישים פלוס

טיול בקרוואן - אף פעם לא מאוחר מדי!

תפגשו אותם בדרכים, מטיילים במקומות קסומים ברחבי ארה"ב, קנדה, אירופה, אוסטרליה וניו זילנד. בני שישים פלוס המטיילים עם "אוטו-בית" הנקרא גם קרוואן ממונע או "מוטורהום". בשנים האחרונות יותר ויותר ישראלים מגלים את מה שבעולם הגדול גילו כבר לפני עשרות שנים - את חווית הטיול בקרוואן.

מה זה בדיוק מוטורהום?
האוטו-בית הוא כלי רכב מרווח וחדיש המשמש גם כבית מלון נוסע ובתור שכזה כולל את כל המערכות הביתיות המוכרות לנו - מיטות, מטבח מצויד בכיריים גז, מקרר ופריזר, תנור/מיקרוגל, שירותים ומקלחת עם מים חמים וקרים, חשמל, ארונות אחסון, שולחן , כסאות ושאר פריטים הנחוצים לחופשת קמפינג מהנה.

איך מטיילים בקרוואן בחו"ל?
מאות ואלפי מטיילים מבוגרים אך צעירים ברוחם מגיעים בקרוואנים שכורים או פרטיים אל אתרי התיירות הכי מבוקשים באירופה, לשמורות הטבע היפהפיות של הרוקי'ס הקנדיים, לפיורדים המדהימים של נורבגיה, לפארקים הלאומיים של ארה"ב, למדבריות אוסטרליה, לאגמים הקסומים של ניו זילנד. שם הם חונים בחניונים מסודרים המציעים את כל מיגוון השירותים - החל מחיבור לחשמל ומים, מקלחות ושירותים וכלה בג'קוזי מפנק, בריכות שחיה, מועדוני בילוי ועוד ועוד. בחניוני הקמפינג פוגשים עוד מטיילים רבים, אף הם פנסיונרים מכל קצוות העולם (ולא רק) אשר לכולם מכנה משותף אחד - אהבה לטבע ולטיולים. כך, מסביב למדורת עצים על כוסית יין, תבשיל ביתי או כוס קפה חם, נוצרים קשרי חברות יפים עם השכנים בקמפינג.

עולם הקרוואנים בהחלט לא שייך רק לצעירים!
חלק גדול ומכובד מהמטיילים בקרוואנים הם פנסיונרים בני גיל הזהב שכבר עברו את השישים, אך צמאים למצות את ההנאה ואת כל היתרונות הבלתי מבוטלים שיש לטיול כזה להציע:
• לינה בטבע במקומות הכי יפים.
• קרבה לטבע, חוויה מיוחדת ובלתי נשכחת, שונה לגמרי מכל צורת טיול אחרת שהכרתם.
• טיול בקצב אישי, בשלווה ובלי מאמץ עם גישה קלה לכל אתרי התיירות (יש חניונים בכל מקום).
• נוחות מכסימלית בלי צורך לדאוג להזמנת חדרים, בלי להיסחב עם ציוד כבד, בלי לפרוק ולארוז מזוודות בכל יום מחדש.
• עצמאות מלאה: בלי להיות תלויים בתחבורה או בקבוצה, בלי להצמד ללוח זמנים וסדר יום נוקשה.
• בילוי זמן איכות עם הקרובים ללבכם - נפלא כטיול מתנה למשפחה או נכדים, טיול הפתעה לבן/בת הזוג ליום נישואין, יום הולדת או עם חברים טובים.
• תפעול הקרוואן הוא קל ואינו מצריך ידע טכני או ניסיון קודם. כל אחד יכול.
• על כל היתרונות האלה ניתן גם להוסיף את מרכיב החיסכון הכלכלי - קרוואן עולה ברוב המקרים פחות מטיול רגיל של רכב, מלונות ומסעדות.
• אם אתם שומרי כשרות הקרוואן הוא הפתרון הנוח ביותר - לא צריך מסעדות, אפשר לבשל בקרוואן מה שרוצים וכשנכנסת השבת חונים במקום יפה ונחים על שפת אגם או מנצלים את הזמן לטיולים ברגל.
• לא חייבים בזוג, אפשר לצרף עוד זוג חברים ולשכור יחד קרוואן גדול יותר, להתחלק בנהיגה ובהוצאות.

יש חיים אחרי גיל שישים. זמן פנוי יש בשפע - השאלה איך מנצלים אותו
בעוד שבישראל אנשים שנפלטים ממעגל העבודה בגיל הפנסיה מוצאים את עצמם לעיתים מחוסרי מעש, כשהעיסוק העיקרי הופך להיות טיול יומי לקופת החולים הקרובה – לרבים בארה"ב יש חיים אחרים אחרי גיל שישים. כבר בשנות השבעים והשמונים היו רכבי הנופש נחלתם של פנסיונרים בעיקר, כאלה שאימצו את הקרוואן כדרך חיים. עד היום ניתן לפגוש באמריקה בהמוני פנסיונרים שעוזבים או מוכרים את ביתם וקונים במקומו קרוואן גדול המשמש להם כבית, אתו הם נודדים ממקום למקום, בדרך כלל בעקבות השמש. מכאן הכינוי שניתן להם: Snow Birds. כשהחורף מתקרב הם נעים דרומה למחוזות שטופי שמש כמון פלורידה או אריזונה ושם הם מעבירים את ימות החורף עד לאביב הבא. בשאר ימות השנה הם מטיילים , מבקרים בדרך קרובי משפחה וחברים ופוגשים בחברים חדשים. עבור אלו הוקמו עשרות מועדוני חברים המאפשרים לרכוש מנוי לקמפינגים נבחרים במחירים מוזלים. על תופעת ה-Snow Bird תוכלו לקרוא בכתבה הבאה - כמו ציפורים נודדות.
מי שצפה בסרט הקולנוע "אודות שמידט" בכיכובו של ג'ק ניקולסון, לא יכול היה לפספס את האוטובוס המפואר מתוצרת וויניבגו, בו נהג ניקולסון הפנסיונר לבדו ברחבי היבשת. ארה"ב היא כמובן רק דוגמא אחת. באוסטרליה, ניו זילנד ובאירופה תמצאו את אותה הגברת בשינוי אדרת. הקרוואנים שם אומנם פחות גדולים ופחות מפוארים מאשר באמריקה, אולם אפשרויות הטיול וכמות המטיילים אינן פחותות.

דוגמאות על קצה המזלג

• אפרת וחביב דוק - "לכבוד יום הולדתי ה-60 החלטנו לצאת לטיול בקרוואן אוטובוס רק שנינו, להרי הרוקי'ס הקנדיים. טיול לחודשיים. למרות הגודל והניסיון לשכנע אותנו אחרת, הזמנו חצי שנה מראש את הקרוואן דרך חברת מוטורהום ישראל. זאת לא הפעם הראשונה שאנחנו שוכרים מהחברה הזאת ולא מצטערים! חברה מקצועית, אנשיה עונים על כל שאלה גם היא נשאלת מספר פעמים עד לשביעות רצון של הלקוח. טיול מדהים! מומלץ מאוד מאוד".

טיול זוגי בקרוואן אוטובוס בצפון אמריקה לכבוד יום הולדת 60

כ

הזוג ארבל - "אנחנו התאהבנו בבית הנוסע שלנו ובצורת הטיול בו. באוסטרליה שפע של קמפינגים, רובם נקיים ונעימים, והעיקר: נמצאים כמעט תמיד במקומות מקסימים, ליד חופי הים, חופי אגמים או נהרות, ואפשר לטייל ברגל ליד המקום שבו חונים. והכי הכי: כל יום לאחר שמתמקמים, מתיישבים על כסאות הנוח, עם כוס קפה, ומחכים לשקיעת השמש, שבאוסטרליה היא יפה במיוחד. בינתיים מכינים את ארוחת הערב, ועוקבים אחרי להקות התוכים העפות בצריחות מחרישות אוזניים מעל צמרות האקליפטוסים, בחפשן מקומות לינה. במקרים רבים זכינו לביקור של קנגורים ליד הקמפר שלנו, ולפעמים עדר שלם רעה מסביבנו. בקמפינגים פגשנו מטיילים מכל העולם, בני גילאים שונים, ובעיקר אוסטרלים, שהם אנשים חביבים ולבביים, מאוד ידידותיים לישראלים ומאוד אוהבי שיחה. חשוב לזכור בטיול מסוג זה: לדאוג שיהיה מלאי הגון של ספרים טובים ומוזיקה טובה".

זוג בגמלאות בטיול ארוך בקרוואן באוסטרליה ובארה"ב

עופרה ואמנון דומני -
 "אין פינה בניו זילנד שאין בה משהו מיוחד, הכל ירוק בגוונים שונים, חופי הים מדהימים, והחוויות שאספנו בלתי רגילות - נופים ומפגשים עם אנשים, כולל ביקור משפחתי באחד מכפרי הצפון המבודדים. בילינו באי הצפוני שבוע ימים ועברנו לאי הדרומי ובו טיילנו 10 ימים. כל דרך היא יפה ומעניינת וכדאי מאד להיכנס לכל מקום לתחנת אינפורמציה (ויש בכל מקום) ובעזרתם לבחור את המסלול המתאים והמעניין באופן אישי לכל אחד. אנחנו כחובבי טבע, בחרנו בכל מקום, כמעט בכל יום מסלול הליכה בתוך היער, על חוף הים על הקרחון ועוד...הכיף הכי גדול הוא לטייל עם הבית, לעצור בקמפינגים, להיפגש  עם האנשים, להחליף חוויות...בעתיד נמשיך לטייל רק בקרוואן!".

הכיף הכי גדול הוא לטייל עם הבית, לעצור בקמפינגים, להיפגש עם אנשים. בעתיד נטייל רק בקרוואן!

• הזוג וורגן: "זה היה נסיון ראשון שלנו בנסיעה ברכב מוטורהום וקצת חששנו מהנהיגה ברכב גדול. אז היו, כמובן, כמה שעות קשות של התנסות עם הרכב ואביזריו ועם הדרכים וחניוני הקמפינג ולאחר מכן זה נוח ונעים. אתה מהר מאוד לומד כי רצוי למצוא חניון צמוד לחיבורים לחשמל, מים וביוב. כאמור, לומדים לתפעל את המערכות תוך יום-יומיים ואז אתה הופך כבר ל"מורה נבוכים" למתחילים... המוטורהום שלנו נסע כ-1,500 ק"מ בשבוע בכבישים מכל הסוגים, בעליות ובמורדות. לא היו לנו תקלות מכניות כלשהן. הרכב הוכן לטובתנו בקפידה והוחזר תקין לחברת ההשכרה. בפעם הבאה (עליה אנחנו כבר חולמים), אנחנו יודעים שניקח דגם גדול יותר, עם שתי מיטות כפולות פתוחות, תוספת ארונות, שירותים ומקלחת מרווחים יותר וכולי. זה עולה יותר, אבל הנוחיות והכיף גדולים יותר, וכעבור יום בלבד מתרגלים לנהוג ברכב באורך כ-7.5 מטר ללא קושי מיוחד".

קצת חששנו בהתחלה מנהיגה ברכב גדול אבל אחר כך מתרגלים וזה נוח ונעים

ם

מרים ויורם חסיד -"נסענו באחת הדרכים היפות באלסקה - הדרך לואלדז. הנוף מרהיב עם הרים מושלגים, קרחונים המגיעים עד הכביש, מפלי מים לכל אורך הדרך היורדים מקירות קניון תלולים לצדי הכביש, פשוט דרך מדהימה ביופייה...חזינו בבעלי חיים נדירים... ראינו בטיול עשרות סוגים של קרוואנים, הכרנו שם אנשים נחמדים, אמריקאים ואחרים. אנחנו ממליצים בכל לב, לכל אחד, לטייל בדרך זו - הזמן בידיכם, חונים בכל מקום שנראה לכם יפה מכירים אנשים מכל העולם ומחליפים חוויות".

אנחנו ממליצים בכל לב לכל אחד לטייל עם קרוואן. הזמן בידיכם, חונים בכל מקרום ומכירים אנשים מכל העולם

ם

•אריה אלמוג-אירופה ישנם חניונים שרמתם מעולה, כאלה שרמת השירותים גבוהה ומעניינת יותר מאשר במלונות חמישה כוכבים. מספר החברים והחברים לעט שיש לנו כיום בעולם גדול פי כמה וכמה בזכות טיולים אלה. כשטיילנו באמריקה הגענו בכוונה ולעיתים בטעות למקומות שהאמריקאי הרגיל אינו חולם להגיע, ולמקומות שבודאי גם טיולים מודרכים לא מגיעים. הגענו למקומות שאינם מסומנים על המפה. סתם כקוריוז - בטיול הראשון התלוו אלינו שני בני הזקונים שלנו. כאשר התחלנו במסע אחד הבנים לא הרשה לנו לסטות מדרך המלך, בגלל החשש לשלומנו. למחרת היום כבר זרק את המפות והכריז: "נוסעים לגלות את אמריקה"... בטיולינו ביקרנו במקומות מגוונים, החל במקומות נדחים ביערות ועל יד נהרות וכלה בערים כמו ברליןפריזאמסטרדם בזמן ששני חדרים במלון עולים הון ובתקופות מסוימות הכל מלא, אנחנו עם הקרוואן יכולנו לחנות היכן שעלה הרצון לפנינו....אנחנו ממשיכים גם בגילנו למרות העובדה שכיום אנו שני קשישים שנוסעים לבד ויכולים להרשות לעצמנו מבחינה כלכלית. הסיבות פשוטות: בקרוואן שלנו אפשר לאכסן בנוחות שש נפשות. קל להגיע לכל מקום והעיקר לא צריך לפרק ולארוז כל פעם את המזוודות מחדש. לי אישית יש יתרון עצום נוסף, אני מאוד אוהב את תבשיליה של רעייתי, רואים את זה עלי!".

אנחנו ממשיכים לטייל בקרוואן גם בגילנו

םפכ

נורית הראל ואהרון רגב- "אנחנו 2 מבוגרים (69, 78). מאחורינו היסטוריה של טיולים חלקם לאיזורים נידחים ולמדבריות (Atacama, נמיביה, אתיופיה ועוד). אבל, נמאס לנו לחפש מלונות, מסעדות ולגרור כל פעם מזוודות לרכב וממנו. אז החלטנו בגילנו המתקדם לעשות הסבה לקראוון. החלטנו לטייל באוסטרליה ובחלק ארץ זה (NT ו-WA) הנחשב לקשה יותר מתוך הנחה שאם נרצה נוכל בעתיד לטייל בחלק המזרחי. שכרנו קרוון 4X4 דרך חברת מוטורהום ושמחנו על ההחלטה. השירות שקיבלנו היה ללא דופי".

שכרנו קמפר 4X4 מדרך חברת מוטורהום ושמחנו על ההחלטה. השירות שקיבלנו היה ללא סופי

תנו לנו לעזור לכם להגשים את החלום!
אם גם בכם פועם יצר הנדודים - אל תחששו לנסות בעצמכם. רק זהירות, אתם עוד עלולים להתאהב!
ליצירת קשר מהיר שלחו אלינו מייל (לחצו כאן)
צוות היועצים המנוסה שלנו עומד לרשותכם בכל שאלה גם בטלפון: 03-6449998
וישמח לסייע לכם לתפור את הטיול המתאים לכם ביותר.

רוצים לקרוא עוד?
להלן מכתבי מטיילים בקרוואנים של מטיילים בני שישים פלוס:
19 יום בניו זילנד, זוג 60+
ניו זילנד הארץ האולטימטיבית לטיול בקרוואן
טיפים לטיול שטח באוסטרליה
47 יום מקיירנס לאליס ספרינגס
חוויות באוסטרליה עם קמפר (חלק מטיול גמלאים מסביב לעולם)
שלושה וחצי חודשים באוסטרליה - טיפים שימושיים
טיול הפתעה ליום הולדת 60 ברוקי'ס
טיול נופים בנובה סקוטיה
שלושה שבועות באלסקה
קרוואן והגיל השלישי - לצעירים ברוחם
טיול שורשים בפולין ומזרח אירופה
טיפים לפעם ראשונה בקרוואן - גרמניה, אוסטריה ושוויץ
חופשה בלתי נשכחת למרות החששות (מכתב באנגלית)