אירופה

יולי 2012
התחלה וסיום במינכן

הי יבגני וצוות מוטורהום
רציתי להודות מקרב לב על הטיול המדהים שסיפקתם לנו!! משפחת ברק.

אז איפה מתחילים
לפני כחודשיים (סביבות חודש מאי...) שאלתי את אלידע מה תוכנותינו לחופש הקרוב עם הילדים. הוא לא השיב. שאלתי אותו: "מה עם חו"ל? אולי ניסע עם הילדים לחו"ל?", אלידע הזכיר לי את החלום הרחוק שלנו לטייל עם הילדים בחו"ל. חלום שבחיים לא האמנתי שנגשים אותו. "חיים פעם אחת", הוא אמר, ותוך יום הייתה לנו הזמנה ביד דרך חברת מוטורהום ישראל.

משפחת ברק יוצאת לדרך!
יונית, אלידע, מיטב-11, עדי-7, איתן-5, אסף-2. הטיסה למינכן – גרמניה.
התארגנו עם 6 תיקים גדולים ו-6 תיקי יד ובתוכם כריות, מצעים, מגבות, בגדים קיציים וחורפיים, משחקים, ספרים, כלי אוכל והמון אוכל למשפחה דתייה אשר שומרת כשרות הכוללת ילד אחד אלרגי לחלב ושני בני משפחה נוספים עם צליאק (יונית ועדי). יצאנו מהבית ב10:30 בלילה, בשדה תעופה הילדים היו מבסוטים ושחקו כאילו היה בוקר. הטיסה יצאה בזמן, ב-1:20 לפנות בוקר, הילדים התלהבו מאוד מהמטוס ומההמראה ואח"כ כולם נרדמו חוץ מאסף שנשאר ער כל הטיסה ואני הייתי צריכה לבדר אותו בשירים וסיפורים. כמובן שמפעם לפעם ניקרתי... נחתנו בסביבות 5:30 ואח"כ נשארנו בשדה עד 8:30, הילדים כמובן שחקו, מיטב סיימה עוד ספר ואלידע ואני ניסינו לתפוס תנומה קלה ללא הצלחה יתרה...

היום הראשון - קניות והתארגנות
יצאנו לכיוון Markt Schwaben (העיירה שממנה לוקחים את הקרוואן). בהנחיות שקיבלנו נאמר לנו לא להגיע לפני 15.00. בפועל הגענו ב-9.00 מה שהתברר כנכון מאחר שהקרוואן כבר המתין לנו מוכן ומצוחצח. קיבלו אותנו מיד ונתנו לנו הסברים מפורטים על התפעול של הקרוואן בזמן שהילדים שחקו וציירו בחדר משחקים שם. לאחר שכולם התמקמו, הלכנו לעשות קניות של פירות, ירקות, ביצים, חלב וכמה מוצרי ניקיון בסיסיים והתחלנו לנסוע לכיוון CHEEMSEE שם רצינו להיות בלילה הראשון. הנוף בדרך יפה אבל אני נרדמת כל שניה ואלידע המסכן (אחרי לילה ללא שינה) נוהג ומחכה שאשתו תעדכן אותו לאן לנסוע (למרות שאנחנו עם GPS כל הזמן היינו מסונכרנים עם המפה). לאחר ביקור בשני אתרי קרוואנים בחרנו אחד שהיה נראה לנו נחמד ליד האגם.  שם הקמפינג Campingplatz Kupferschmiede. הכול נקי ומסודר כמו שרק יכול להיות אצל הגרמנים, הילדים יוצאים לחלץ עצמות בחוץ, אלידע מתחיל לתפעל את הקרוואן ואני מתחילה במלאכת פירוק המזוודות. בזמן הפירוק (רגע שדי נשבר לי מכל הפרויקט הזה) קיללתי דיי הרבה את הרגע שבו החלטנו לעשות מעשה כ"כ טיפשי ולנסוע עם הילדים לטיול בקרוואן אבל אחרי שהכול מסודר במקומו (כן, היה מקום לכול הדברים שהיו בתיקים הענקיים שהבאנו!!!) נרגעתי... המקלחות היו שוות ביותר אחרי יום בלתי נגמר, הילדים נרדמו מהר אבל בשבילנו הלילה הראשון בקרוואן היה דיי קלסטרופובי, ובנוסף ירד גשם שוטף שגרם להרבה רעש אבל מסתבר שאפשר להתרגל...

היום השני - מגיעים לאוסטריה
בבוקר קמים ליום שטוף שמש והולכים לטבילה באגם ביחד עם הברווזים. כמובן שהילדים בטוחים שזה המקום הכי יפה שהם ראו בחיים... לאחר ארוחת צהריים טובה (פרגיות יהודיות כשרות מהארץ על המנגל) יצאנו לכיוון אוסטריה (דרום מזרח) הנוף לאחר שעוברים את הגבול מגרמניה מהמם ונראה שאנחנו נוסעים בתוך גלויה. שניה לפני המעבר לאוסטריה עצרנו את הרכב למשחק מיני גולף קצר... לקראת ערב התמקמנו באתר קרוואנים גדול מאוד שנקרא Campingplatz Primusbauer. מקום מדהים!!! שקט ומסודר למופת כמו שרק באירופה יכול להיות. האגם מדהים, מוקף הרים ירוקים וכמובן שכולם נכנסים לטבילה, הפעם היו גם ברבורים. באותו ערב התקלחנו בקרוואן כי לא הספקנו לקנות אסימונים למקלחת אבל מסתבר שגם מקלחת בתוך קרוואן יכולה להיות טובה מאוד. הפעם הצלחנו לישון קצת יותר טוב למרות שגם הלילה ירד גשם. חשוב לציין כמה נקודות חשובות מבחינת ה-Facilities ועלויותיהן בכל מקום. אין שום קשר והיגיון בעלויות בין אתר כזה או אחר. כל אחד גובה לפי תעריף משלו. לדוגמא ישנם מקומות שמחייבים על ילד בן שנתיים וישנם שלא. בגדול העלות מחושבת לפי: קרוואן, כמות אנשים וגילם, חיבור לחשמל (חלק גובים לפי קוט"ש בפועל),מקלחות חמות - חלק מוכרים אסימונים (למים החמים) וחלק כוללים את זה במחיר.

היום השלישי - Hallstatt
ביום השלישי לטיול שוב התעוררנו ליום שטוף שמש, ומיד יצאנו לטבול באגם. האגם היה קריר למדיי אך המים נעימים והנוף מרהיב ביופיו. לאחר הטבילה התארגנו ולצאנו לכיוון היעד הבא. אתר שנקרא DACHSTEIN. בדרך, הנוף של Hallstatt מהמם!!!

וכמובן שעוצרים לתמונה משפחתית.  פתחנו שלחן ליד הקרוואן ואכלנו ארוחת צהריים קלה. עולים בשני רכבלים לגובה של בערך 2400 מטר. לעליה לרכבל לא לקחנו אתנו בגדים חמים וזו הייתה טעות... בהתחלה היה קריר ונעים שם למעלה, הנוף היה מטריף, יש הליכה של ½ שעה למקום ששמו Five-Fingers ובו תצפית מהממת על האגמים באזור. בעוד אנחנו מסתכלים על הנוף החלו עננים מכסים את ההר ולאט לאט הנוף שראינו לפני כמה רגעים נעלם כלא היה... הדרך חזרה הייתה מכוסה ערפל ואפשר לומר שהיה קצת יותר קר... משם לקחנו עוד רכבל לתצפית אחרת, אבל שם כבר לא היה לאף אחד כוח לטייל את פשוט חיכינו לרכבל שייקח אותנו חזרה למטה. מיד כשיצאנו מהרכבל החל לרדת גשם שוטף... נסענו בגשם לחפש אחר אתר קמפינג ללילה. מצאנו אחד ממש קרוב לאגם ומאוד יפה אך הוא היה מאוד יקר ולתומנו חשבנו שבוודאי נמצא אתר נוסף בקרבת מקום. לצערנו זה לא מה שקרה, האתר הקרוב היה מלא אז המשכנו לחפש אחר מקום אחר. נסענו ונסענו וכולם כבר רעבים ועייפים והסבלנות מתחילה להתפקע ורק בסביבות 21:00 מצאנו סוף סוף מקום שמחירו לא היה זול בהרבה מהקודם - Oberwoetzlhof-camp שנמצא באזור העיירה Abtenau. בנוסף לעצבים לאספי עלה החום, עדי נפלה וקבלה מכה רצינית ברגל. כל זה לא מנע ממני להכין לכולם פנקייקים ועד היום אני לא מבינה למה בדיוק זה היה כ"כ הכרחי... (אבל היה טעים...) בסופו של דבר הרוחות נרגעו והלכנו לישון.

היום הרביעי (יום שישי) - צל אם זי
לשמחתנו הרבה בבוקר היום הרביעי גילינו למה הגורל גרם לנו להגיע דווקא לקמפינג הזה. פגשנו ישראלי שמטייל עם משפחתו בקרוואן והוא אמר לנו שבקרבת מקום יש מגלשות אלפיניות - שם האתר נקרא Karkogel. נסענו לשם – עברנו חוויה מטריפה וכיפית.

משם המשכנו בדרכנו לכיוון Zell am See ולמרות הגשם עצרנו לעשות טיול קצר בקניון יפיפה בשם Lammerklamm. הטיול היה נחמד ומיוחד במיוחד בגלל הגשם שהרטיב את כולנו לגמרי. אסף הספיק להירדם בדרך ואלידע המסכן סחב אותו ואת המטרייה, מנסה שלא יירטב. המשכנו בנסיעה, המזג התבהר והגענו לאתר קמפינג יפיפה שבו נבלה את השבת Panorama Camp Zell am See. באתר מקלחות ומים חמים חופשי, מכונת כביסה, גן שעשועים חמוד ומכוניות לילדים. התארגנו לשבת, הכנתי המון אוכל, אלידע מנגל והילדים שמחו מהסביבה הנעימה. בערב שבת ישבנו לאכול שפוכים ורעבים וקפלנו הכול די מהר כי בנוסף, כמה צפוי, החל שוב גשם... שבת שלום!!!

היום החמישי (שבת)
בבוקר היום החמישי, שבת, קמנו בסבבה, הסתלבטנו ואחר יצאנו לכיוון האגם. השמש אומנם זרחה אך הייתה רוח חזקה ולצערנו לא שרדנו הרבה במים (אני ואספי נשארנו בחוץ). חזרנו לקרוואן והכנתי ארוחת צהרים קרה וטעימה. אח"כ הילדים שחקו בחוץ ואני ואלידע נשארנו בקרוואן לשנת צהריים כהלכתה... שב"ת = שינה בשבת תענוג!!! לקראת ערב התחיל שוב גשם ונהיה קריר אבל עדיין אכלנו ארוחת ערב/סעודה שלישית (מה שהיה אפשר לאכול כי עדיין הייתה שבת) בחוץ והתארגנו לשינה מוקדמת. כביסה שניה עשינו במוצ"ש ולילה טוב.

היום השישי - גלוסגלוקנר
בבוקרו של היום השישי, יום ראשון בשבוע, שוב זרחה השמש, לשמחת כולנו ויצאנו לעבר Grossglockner שזה כביש שחוצה את האלפים האוסטריים מצפון לדרום. זו רצועה של 48 ק"מ ועלות הנסיעה לרכבינו "הקט" 30 יורו. הדרך מ-ק-ס-י-מ-ה האוויר צלול, ישנן 12 מקומות עצירה מסודרים בדרך, כמעט בכולם מתקני שעשועים מגניבים ומקוריים לילדים והיה פשוט כיף לא רגיל. באחת העצירות הילדים יצאו לשחק ואני חיממתי לנו אוכל משבת, וככה על גג העולם אכלנו לנו ארוחת צהריים משובחת. הנהיגה עצמה הייתה מאוד קשה ומתישה בכביש שכולו פיתולים, עליות וירידות, במיוחד עם רכב שגובהו 3.3, רחבו 2.4 ואורכו 7 מטר. לא רצינו לשרוף את הברקסים ועצרנו לטיול של כשעה בנהר שוצף ודרך יפיפה מלאה בפרחים בכול הצבעים והמינים. המשכנו בדרכנו, עברנו אינספור מפלים, הרים מושלגים ואגמים בצבע שרואים רק בגלויות. בנקודה הכי גבוהה הצטלמנו לנוף של קרחון ענקי.

בדרך למטה פגשנו בגדיים מתוקים שהילדים ליטפו. המשכנו במורד ההרים ומצאנו קמפינג באתר קטן וחמוד ליד נהר. שם המקום - Mallfluss Camping, מקום נקי ומצוחצח ואפילו בריכה לילדים הייתה שם: הבאסה שם הייתה להתקלח כי היינו צריכים להחזיק את הברז אשר כל כמה שניות נסגר. מצחיק שאוסטריה עם כל כמויות המים העצומות שלה, מצחיק שבמקום כזה מתקמצנים על כל טיפה...

היום השביעי
היום החלטנו ללכת על הקטע הספונטני, מה שהתברר מאוחר יותר כטעות. נסענו כמה דקות והגענו למפל יפה בשם Jungfernsprung, טיילנו בו קצת וחזרנו לאוטו, מקווים למצוא עוד איזה אתר נחמד לטייל בו. לצערנו הרב זה לא קרה ומצאנו את עצמנו נוסעים במקומות מאוד יפים אמנם, אך ללא מטרה ברורה. כמובן שהתחלנו להתבאס והחלטנו לנסוע לכיוון Wild park Assling בסופו של דבר הגענו לפארק חביב אבל היה מאוד חם והיינו צריכים לטפס המון ברגל. היו שם חיות שונות מחזירים, ינשופים, אופוסומים והמון איילים חמודים שמסתובבים חופשי בשטח. לאט לאט התחיל להיות קריר וגשם החל לרדת. משם יצאנו לחפש אתר קמפינג ולצערנו זה שוב לא היה סיפור הצלחה.  הסתובבנו סביב עצמנו איזה שעתיים (כולל קניות) עד שמצאנו איזה קמפינג שלא היה להיט - Comfort-Camping Falken. באותו ערב גם היה יומולדת לעדי אז קנינו קרטיבים וארטיקים ומתנה קטנה... לא חשבנו שישנו סיכוי שהקרטיבים יהיו חלביים ולכן היומולדת הקטן הסתיים בבכי של אסף... בשעה 21:40 נזכרנו שאת המקלחות סוגרים ב-22:00 (עד היום לא ברור למה) ובתוך 15 דקות כולנו היינו מקולחים ובמיטה...

היום השמיני - מפלי קרימל
נוסעים לכיוון מפלי Krimml, זו קבוצת המפלים החמישית בגודלה בעולם והגדולה באירופה. ירד גשם כל הדרך אבל היא הייתה מהממת ביופייה. בדרך גם עברנו במנהרה שאורכה כ-5 ק"מ. הגענו למקום, בחרנו לנו קמפינג צמוד לבית מלון. להבדיל משאר הימים, סגרנו על הקמפינג כבר בשעה מוקדמת מה שכנראה הוזיל את המחיר ל 20 יורו ללילה !!! אוח... כמה גשם בחוץ!!! ישבנו בקרוואן, אוכלים ארוחת צהריים ומתפללים שיירגע הגשם, לשמחתנו הרבה, לאחר כשעה הגשם נחלש ויצאנו לטיול במפל מרשים במיוחד. ישנן כמה תצפיות בדרך על המפל, והדרך עצמה היא טיפוס רציני במעלה ההר. במהלך הצעידה שלנו, שראוי לציין שהילדים עמדו בה בגבורה רבה, וכמובן אלידע שסחב את אסף במנשא+תיק מקדימה. אז במהלך הטיפוס, ראינו אנשים מכל מיני מקומות בעולם ובתוכם גם קבוצה של נוצריים אוהבי ישראל שמאוד התלהבו לפגוש אותנו. היה נחמד לגלות שישנם עוד אנשים שאוהבים אותנו בעולם הזה!!! באמצע הטיפוס קנינו לכולם גלידה בהבטחה שימשיכו ללכת את כל הדרך עד למעלה וכמובן אח"כ למטה. עד למעלה לא בדיוק הגענו, אבל כן הצלחנו להגיע חזרה לקרוואן. אחרי יום מקסים ומעייף חזרנו ישר ללינה בקרוואן וזה היה נהדר. הילדים קבלו מזכרות, כל אחד דובי שאהב וכולם היה שמחים ומאושרים. ישר כשהגענו קיבל את פנינו גשם שנמשך עד הבוקר.

היום התשיעי
ולאן היום? הכול מאוד יפה בסביבה וממש קשה להחליט. לאחר התלבטויות רבות הוחלט בסופו של דבר לנסוע ל-Weibsee Gletscherwelt GmbH - מערכת של שלושה רכבלים שלוקחים אותנו לגובה 2600 מטר!!! כמובן שהדרך למעלה מדהימה, בדרך רואים אגמים, פרות המון עצים ירוקים. למעלה יש אגם של מי שלגים ומימיו בצבע טורקיז מעלף. רצינו לצאת קצת לטייל אבל אחרי כמה מטרים של הליכה גילנו להפתעתנו שמזג האוויר משתנה ושההר כולו מתכסה במהירות בעננים. למרות הכול הלכנו עוד קצת אבל התחלנו ללכת ממש בתוך העננים והחל לרדת גשם. לאט ובזהירות, ירדנו חזרה מההר והגענו למטה רטובים לגמרי. לא ידענו מה לעשות כי הרגשנו שאם נרד חזרה נפספס. נכנסנו למסעדה שהייתה שם והזמנו שוקו חם להתחמם קצת. אחרי ½ שעה, יצאנו שוב והשמש שוב חזרה להאיר לנו פנים. טיילנו עוד קצת וראינו שיש שם עוד רכבל, פתוח (של סקי) ולמרות שלא היינו הכי מצוידים לקור ולגשם החלטנו לעלות עליו. היה שווה בהחלט. קפוא אומנם וירד גשם ללא הפסקה אבל הנוף הנשקף מהרכבל היה עוצר נשימה. למרבה הפלא, אספי נרדם עלי בגשם וברוח על הרכבל. ירדנו למטה שמחים ומרוצים ורעבים מאוד. הילדים ירדו לשחק בגן שעשועים ליד ואני הכנתי ארוחת צהרים. שבעים ומרוצים יצאנו לדרך לחפש אחר קמפינג ללילה. לצערנו שוב נאלצנו לחפש אחר קמפינג במשך שעות (הייתי חייבת מכונת כביסה וייבוש כך שלא כל אתר יכול היה לבוא בחשבון) ומצאנו את המקום Camping Michelnhof רק בשעות הערב המאוחרות. המקום היה נחמד והיו בו השירותים המפוארים ביותר שראיתי אבל ירד גשם ועל הדשא היו מלא חשופיות... כך שהילדים לא ממש ששו לשבת בחוץ, מה שהקשה על ארגון הקרוואן ללילה.

היום העשירי
בבוקר שוב היה מעונן וקריר ולא ידענו מה כדאי לעשות. הבחורה בקמפינג המליצה לנו ללכת לאיזו טירה, הדרך לשם הייתה מהממת (כרגיל), אבל הטירה ממש לא הייתה משהו, כנראה שיש סיבה שלא שמענו עליה עד עכשיו... היה מסופר ומוצג שם על משפחת אצולה שחיו מ-1200 עד ה-1500 לספירה אבל כל הסיור היה מודרך ולא הכי מעניין. רק איתן מאוד התלהב מהמקום במיוחד בגלל שאלידע דאג להלהיב אותו ולהמציא לו סיפורים על כל מוצג שראינו שם... הרעב כבד, ובזמן שהכנתי צהריים ישבו כולם לשחק בחוץ ג'ונגל ספיד... בכל מקרה, כמו תמיד, אין מקריות בעולם ויש סיבה לכך שנסענו דווקא לטירה הזו כי במרחק לא גדול ממנה מצאנו את אתר הקמפינג המושלם לבלות בו את הסופ"ש  Camping Seehof. האתר יושב על אגם, יש בו גן שעשועים ענק, פינת חי ומכוניות ואופניים מגניבים שהילדים לא רצו לרדת מהם.  הילדים הספיקו לשחק קצת באומגה אבל הגשם לא אחר לבא וירד בלי הפסקה כל אותו ערב, הלילה והיום למחרת עד הצהריים! זה התחיל כבר להציק, אפילו שאנחנו משפחה שמאוד אוהבת גשם אבל כשאתה נמצא במקום כ"כ יפה, מלא אטרקציות לילדים ולא יכול לעשות כלום זה מאוד מבאס.

היום האחד-עשר (יום שישי)
ביום שישי בבוקר היינו אבודים למראה הגשם שלא הפסיק לשטוף הכול אז פשוט המשכנו לישון עד מאוחר. בסופו של דבר הציעו לנו ללכת לאיזו עיירה באזור בו ישנם יצרנים רבים של כלי זכוכית וקריסטלים. שם העיירה Rattenberg וכרגיל הכול לטובה, העיירה מהממת וציורית, הילדים מאוד נהנו להסתובב שם ולראות את המוצרים מהזכוכית וגם זכו לראות איך עושים ברבור מקריסטל ועוד כל מני חיות מזכוכית. אחרי קניית מזכרות נסענו לפארק מים בקרבת מקום, השתכשכנו בבריכה מחוממת כשבחוץ מעונן (כולם הסתכלו עלינו מוזר עם בגדי הים האנטי-סאן שלנו שבחוץ אין אפילו טיפת שמש...) והילדים עלו עם אלידע על מגלשות מים מפחידות. אלידע אפילו עלה למגלשה מטורפת של 360 מעלות והודה שזה היה מספק מבחינת אקסטרים... כשיצאנו מפארק המים, השמש הואילה בטובה להפציע וחזרנו לקמפינג האהוב. היו לנו כמה שעות בודדות לארגן שבת אז בזמן שהילדים נהנו בחוץ אנחנו עבדנו בפנים. שוב קיבלנו את השבת שפוכים לחלוטין ואחרי ארוחה קצרה (שבה כמובן ירד גשם) הלכנו לישון. שבת שלום!!!

היום השנים עשר (שבת)
לצערנו הרב גם הבוקר קמנו לשמים מכוסים בעננים וגשם יורד. פעם ראשונה שאת ארוחת הצהרים אכלנו בתוך הקרוואן כי לא היה סיכוי לשבת בחוץ. כשיצאה השמש לכמה דקות הילדים יצאו החוצה להאכיל את החיות בפינת חי.

היום השלושה עשר
היום עוזבים את המקום הקסום! הגשם המשיך אבל היה יותר קליל אז הילדים יכלו לשחק בחוץ בזמן שנחנו מתכוננים לנסיעה צפונה. כל כך עצוב לעזוב את אתר הקרוואנים הנפלא שבו בילינו 3 לילות. קיבלנו כרטיס מתנה לכמה אתרי תיירות באזור ובחרנו ללכת לאחד מהם. שם המקום Lauserland, עולים ברכבל לגובה 1800 מטר ובמקום מתקנים לילדים, פינת חי, המון פרות מסתובבות חופשי וכמובן נוף משגע שמזכיר מאוד את טיולינו בשוויץ. בילינו שם כשעה ויצאנו לכיוון מינכן תוך אי ידיעה היכן אנו ישנים בלילה האחרון שלנו... אוסטריה היפה אנו עוזבים אותך היום!!! עברנו את הגבול לגרמניה אבל גם הפעם הסתבכנו, במפה היה מסומן אתר קמפינג שאליו נסענו כ-3 שעות שמסתבר שלא היה קיים אז היינו צריכים לחפש מקום אחר. המקום הכי קרוב למקום שאליו היינו צריכים להחזיר את הקרוואן היה ממש בתוך העיר מינכן ולקח לנו המון זמן להגיע אילו בתוך הפקקים של העיר. מסתבר שזה גם היה אתר הקמפינג הכי מעפן שיכולנו למצוא. אם יום אחד תחליטו לעשות קמפינג במינכן אל תעזו להגיע ל-Thalkirchen. השירותים והמקלחות מגעילים ועל כל דבר שם דרשו עוד כסף. בסופו של דבר ולכבוד היום האחרון בקרוואן כולנו התקלחנו בו, אכלנו פנקייקים, אורז וכל מה שנשאר והילדים הלכו לישון. אנחנו נשארנו לארוז את כל התיקים שלנו מחדש. לקח קצת זמן אבל המשימה עברה בשלום ובלי תקלות... הלילה שוב ירד גשם כל הלילה אבל הגשם היה ממש רציני, כמו איזו סופה באמצע החורף.

היום הארבע עשר - היום האחרון!!!
קמנו מוקדם, התארגנו שוב בתוך הקרוואן, סיימנו לארוז, ניקינו, שטפנו ויצאנו לדרך. לשמחתנו הרבה האחראים מצאו את הקרוואן שלנו במצב מצוין והכול הלך מהר וחלק. הכנתי טוסטים לכולם מהלחם ללא גלוטן ששמרנו ליום האחרון ויצאנו לשדה התעופה במונית. בשדה שמנו את כל התיקים הכבדים שלנו בשמירת חפצים ולקחנו רכבת מהירה חזרה למינכן לנצל עוד כמה שעות שיש לנו בחו"ל. אספי ואיתן מאוד נהנו ברכבת, יכול להיות שזו הייתה האטרקציה האהובה עליהם... במינכן הסתובבנו (למזלנו הרב לא ירד גשם) כמה שעות, העיר יפה עם מבנים מרשימים וגנים מטופחים ויפים, קנינו פירות טריים להשתיק את הרעב וחזרנו לשדה. משום היותנו ישראלים החוזרים למולדתם, עברנו תלאות בשעות שנותרו לנו בשדה. הלכנו לטרמינל מבודד מכל יתר הנוסעים, חיכינו המון בתור, אמרו לנו שההזמנה שלנו לא רשומה במחשב ושאנחנו ב-STANDBY לטיסה!!! עברנו בדיקה גופנית כולל כל הילדים, העירו את אסף שישן כמו מלאך בעגלה גם כן לבדיקה, בדקו לנו את כל התיקים ובנוסף, לאחר כל התלאות וההמתנה באולם רועש עם עוד עשרות ישראלים מכונת הקפה היחידה באזור הייתה מקולקלת!!! בסופו של דבר מצאו לנו מקום על הטיסה אבל פיצלו אותנו על כל המטוס... To make a long story short, בסוף הסתדרנו וישבנו ביחד. אבל כל הסיפור לא היה נעים בכלל. לאחר 3 שעות טיסה מתישה חזרנו לארץ המובטחת. מעניין למה זאת דווקא הארץ המובטחת. כ"כ חם פה שאפשר למות.

דברים שמומלץ לקחת
• כפפות לטקס - חובה בשביל לנקות את השירותים של הקרוואן
 לדרמן - מאוד שימושי
 חבל לכביסה+אטבים
 אל-טוש
 בגדים ארוכים (לחשוב על החורף בארץ)
 כבל מאריך עם מתאמים שונים
 קומקום חשמלי
 מנורה קטנה

לקחים שונים
 לא לנסוע יותר משעתיים ביום (אנחנו גמענו רק 1250 ק"מ בשבועיים).
 לא לעשות שום חבילת טלפוניה ואינטרנט מהארץ. זה יקר לאללה! אנחנו רכשנו באוסטריה SIM מקומי ב-10 יורו שנתן לנו חבילת גלישה של 500MB ושיחות מוזלות. ה-SIM של חברת Yesss ורוכשים אותו בסופרים של Hoffer (מאוד פופולרי באוסטריה).
 כדאי לדעת מראש היכן ישנים ולא להגיע למצב של חיפושים מייגעים אחר מקום לינה במשך הרבה זמן.
 לא לסמוך רק על GPS!!! באחת הפעמים הוא גרם לנו לברבור מטורף – נסענו באותו כביש 4 פעמים!! יש להשתמש במפה קשיחה על מנת לוודא שהבחורה ב-GPS לא שיכורה...
 מומלץ להזמין (כמו שאנו עשינו) שולחן וכסאות קמפינג, זה פריט חובה!!
 להביא לילדים משחקים ספרים ויצירה. לא תאמינו כמה זה עזר!

אז איך מסכמים את החופשה שלנו? במילה אחת: חלום!
חוויה משפחתית מיוחדת במינה. התנתקות מוחלטת מהחיים (כולל ניידים, מחשב, סרטים, חדשות ובכלל קשר לעולם).
אוסטריה מהממת ביופייה ומתאימה במיוחד לילדים!
חבל שנגמר... אולי שנה הבאה שוב???