טיול בהולנד, בלגיה, צרפת ולוקסמבורג, "העיקר להיות ספונטניים" / משפחת אלון

אפריל 2010
התחלה וסיום בפרנקפורט

28/04
נסענו לפרנקפורט לטיול משפחתי לחגוג בת מצווה של עדן ולפני הגיוס של יואב, קיבלנו את הקרוואן בצהרים ואחרי שעשינו קניות יצאנו לדרך, צפונה לכיוון הולנד. הגענו לקמפינג קרוב לקלן "קריסטל" על שפת הריין ונשארנו לנוח ולהתארגן ליציאה לכיוון הולנד למחרת בבוקר.

29/04
הגענו ל-MAASTRICHT, עיר בגבול הולנד, בלגיה, גרמניה. העיר העתיקה ביותר של הולנד, מוקפת חומות בחלקה. טיילנו ברגל עד הצהריים, עלינו למגדל של כנסיית St Johns of Maastricht, הנוף מדהים, טיילנו על שפת הנהר Maas, בצד הבניינים ההיסטוריים יש מרכזי קניות מודרניים והשילוב עושים ממנה עיר מיוחדת במינה. המשכנו בנסיעה לכיוון Appedoorn, התמקדנו בקמפינג לנוח וליהנות עד למחרת.

30/04
בבוקר הגענו ל-Nat. Park de Hoge Veluwe  Kroller – Muller museum. קנינו כרטיס משולב לשני מוזיאונים, של וון גוך ומוזיאון הטבע, חנינו בכניסה, שכרנו אופניים ויצאנו לדרך (11 ק"מ) לכל כיוון. הדרך מדהימה, מדובר בשמורת טבע אפשר לראות סוגים שונים של עצים וצמחיה וחיות בר. באמצע הדרך ירד עלינו מבול, רטובים ומלאי צחוק הגענו למוזיאון. במוזיאון אפשר לראות תמונות של ציירים מפורסמים כמו וואן  גוך, פיקסו, מונדריאן. בחוץ יש גן פסלים, עם פסלים של רודין, מור, ועוד פסלים מפורסמים. קילומטר ממנו נמצא מוזיאון הטבע, עם חלק תת קרקעי, מדובר במוזיאון אקטיבי, אפשר לגעת, להתנסות, לראות ולהרגיש. מומלץ לקחת מעילי גשם!, אנחנו קנינו במקום בצהריים ונסענו ל-Paleis Het Loo, ב-Appeldoorn, ארמון הקיץ של המלכה, שהוא גם מוזיאון, עם גנים יפהפיים. באותו יום היה יום ההולדת של המלכה, אז הכל היה מקושט וחגיגי, טיילנו בפארק ובשוק אומנים במדרחוב. המשכנו לכיוון Giethoorn, היעד שלנו למחר, ונחנו בקמפינג Zwolle – Terra Nautica.

1/05
הגענו ל-Giethoorn, הנקראת גם "ונציה של הולנד", מכיוון שבחלק הישן של בכפר לא נבנו כבישים ודרך התחבורה היחידי הוא בשייט בתעלות. הגשם שהתחיל יום קודם לא עזב אותנו, לכן לקחנו שייט בסירת תיירים גדולה, מכוסה, הנופים היו מדהימים, בתים מושלמים עם גינות ציוריות. אחרי ארוחת צהריים שראינו שהגשם סוף סוף פסק, לקחנו סירה עם מנוע חשמלי ועשינו בעצמנו את הסיבוב בתעלות, היה כיף ומרענן. משם המשכנו לכיוון אמסטרדם, לקמפינג Gaasper.

2/05
הגשם עדיין איתנו, כמויות אדירות של מים, לאחר שעמדנו בתור כשעה וחצי נכנסנו למוזיאון של אנה פרנק. שיצאנו משם הגשם היה עוד יותר חזק, אז לקחנו אוטובוס של תיירים לסיבוב בעיר – לא מומלץ! האוטובוס נסע במהירות, נתקע בפקקים, ותרגום הסימולטני לא עבד כמו שצריך ועצר להפסקה של חצי שעה בחנות-מוזיאון של יהלומים... החלטנו שהעיר זה לא בשבילנו ויצאנו לכיוון קינדרדייק, כפר תחנות הרוח.

3/05
הגענו ל-Kinderdijk אתר מורשת עולמי שבו נשמרים 19 תחנות רוח במצבם המקורי. נכנסו לאחד מהם וטיילנו תחת הגשם והרוח במקום. יפה ומומלץ. משם ירדנו לכיוון Zeelant, מחוז בדרום מעבר הולנד, גבול עם בלגיה, ביקרנו בסכר הגדול Oostrescheldedam, סכר הדלתא הדרומי המורכב מ-4 סכרים גדולים ועוד 60 קטנים, השומר על דרום הולנד מהצפות. התקדמנו לכיוון בלגיה ומצאנו קמפינג ב-Roompot.

4/05
נסענו לכיוון ברוז' - בלגיה דרך Tunnel Westerschelde, דרך של 6.6 ק"מ מתחת למים, חנינו מחוץ לעיר והלכנו ברגל. ברוז' עיר עם חומות, שנבנתה בימי ביניים, מחורצת בתעלות, מלאה בירוק ובעיקר שוקולד. טיילנו בעיר העתיקה, ביקרנו כנסיות וקטדרלות, חנויות שוקולד ואכלנו וופל בלגי, עשינו שייט תעלות והלכנו בין הרחובות. יפה ברמות! נסענו לכיוון צרפת, עצרנו בקמפינג ללון.

5/05-8/05
הגענו לפריז, עשינו סיבוב בעיר והלכנו לקמפינג, שם קנינו את הכרטיסים לדיסנילנד צרפת והחלטנו שיום אחד נהנים מהקמפינג. למחרת לקחנו את המטרו ללובר, היינו שם כל הבוקר, ראינו רק חלק מאומנות איטלקית, ספרדית ויוונים ויצאנו ברגל דרך ה-Champs Elysees, הלכנו עד שער הניצחון, ומשם למגדל אייפל. עלינו עד למעלה, ראינו נוף מדהים. היינו בנוטרה דם, בבונמרט, טיילנו ברובע הלטיני: בפרטנון, בסורבון. ישבנו בפארק לוקסמבורג למנוחה בשמש וארוחת צהרים, המקום מלא ילדים, משפחות, זוגות צעירים ופנסיונרים. לקחנו מטרו ואחרי זה רייר ונסענו לארמון Versaille, טיילנו בארמון ובגנים. Camping du bois de Boulonge. יש אוטובוס מהקמפינג לתחנת מטרו כל חצי שעה, וההפך.

9/05
נסענו בבוקר מוקדם לדיסנילנד, פותחים ב-10 בבוקר וכדי להיות מוקדם כדי להספיק הכול. תשלום החניה כולל חניון לילה, יש שירותים ומקלחות ואפשר לעזוב עד 9:30 בבוקר למחרת. היה יום מדהים, כיף לגדולים ולקטנים, מלא צחוקים. זה כמו להיכנס לסיפור ולעבור יום בתוך אגדה.

10/05
נסענו לכיוון Reims, בחבל שמפאן. הדרך עשינו לא בכביש אגרה אלה בדרך תיירות היין, אפשר לראות ולעצור בנקודות שונות, לראות תהליך  יצירת יין, עד שמגיעים לרימס, עיר בירה. טיילנו בעיר עתיקה, גם שם יש קתדרלה נורטה דם, אפשר לבקר "Caves", אך צריך להזמין סיור מראש כי יש שעות קבועות. המשכנו לכיוון לוקסמבורג, עצרנו בקמפינג בבלגיה בגבול עם לוקסמבורג, עם נוף מדהים.

11/05
נסענו ללוקסמבורג, חנינו מחוץ לעיר והלכנו ברגל. טיילנו ב-Ville de Luxemburg, עם נופים מדהימים, ירדנו ל"קאזמאט" Casemates  מבוך של מעברים וחדרים לחים, שנחצב ובסלע, בעומק של 40 מטר, ובאורך של כ-17 ק"מ, ושימש כמקלט במלחמות. נסענו לכיוון פרנקפורט, להתקרב כי למחרת בבוקר צריך להחזיר את הקרוואן. מצאנו קמפינג יפהפה, ליד נהר הריין Rudesheim am Rhein, שם התארגנו, עשינו כביסה, הכנו את המזוודות והתכוננו להחזרת הקראוון.

12/05
החזרנו את הקרוואן ולקחנו מלון קרוב לאתר הקרוואנים ללילה אחד, כי הטיסה שלנו הייתה ב-13/05 בלילה. ברכבת נסענו לפרנקפורט, טיילנו בעיר, עשינו קצת קניות, הלכנו למוזיאון היהדות ונפרדנו עד הפעם הבא.

המלצות כלליות
• כמו שציינו בטיול הקודם שלנו "8 ימים באלפים", חשוב מאוד להיות מאורגנים, לקרוא מכתבים של מטיילים אחרים עם המלצות, מה לעשות ומה לא, למה לשים לב.
• חובה לקחת GPS, מקל מאוד על החיים.
• טיול באפריל-מאי זול יותר ופחות עמוס באנשים, אך גשום מאוד, חובה לקחת מעילי גשם.
• המדינה הכי זולה היא גרמניה, אז כדי לעשות קניות שם. הכי יקרה צרפת.
• לא בכל קמפינג יש אינטרנט, לרוב אין.
• אחרי 2000 ק"מ, שבועיים להיות ביחד יום בלילה, אני חושבת שזו הדרך האידיאלית לטייל, להכיר את בן הזוג והילדים, ליהנות, לעשות חיים איכותיים. חשוב לקחת משחקי שולחן, שם קנינו מטקות וכדור, והעיקר לזרום ולהיות ספונטניים.

תבלו! ראובן, יהודית, עדן ויואב אלון, ערד.