טיול בת מצווה בגרמניה והולנד, "קסם מיוחד" / משפחת תורג'מן, קיבוץ טללים

הרכב: זוג הורים ושלושה ילדים
מאי 2009
התחלה וסיום בפרנקפורט

חזרנו מטיול בקרוואן בגרמניה והולנד, כשרוב הטיול ממוקד בהולנד, טיול מהנה, מלא בהרפתקאות והמון כיף לנו ההורים, וכמובן מי שנהנו הכי הרבה היו הילדים. אין ספק שטיול כזה דורש הכנה מוקדמת עם ירידה לפרטים בנוגע למקומות ביקור, אטרקציות, הצטיידות ועוד. את המסלול תכננו מראש כשבכל סוף יום התקדמנו לקמפינג שנמצא קרוב ליעד הבא, על מנת להתחיל את היום ללא נסיעות ארוכות.

ועכשיו למסלול

יום שני 11/5 - נחתנו בפרנקפורט ולקחנו מונית למקום קבלת הקרוואן, קיבלנו הדרכה וטיפול מהיר, ויצאנו לדרך עם קרוואן חדש בסה"כ 4000 ק"מ. עצרנו בסופר להצטיידות ראשונית ויצאנו לדרך בנסיעה על כביש בין עירוני בתוך עיירות קטנות ומדהימות ביופיין, הבתים המדהימים הטובלים בירוק שבו את עינינו, למרות החששות לגבי הנהיגה בקרוואן, הסתבר שזה לא כזה נורא הגודל לא הפחיד ופשוט נהניתי מאד לנהוג. בשלב מסיים עלינו על הדרך המהירה לכיוון הולנד, אחרי דיסלדורף עצרנו בחניון לארוחת ערב ומנוחה שבסופה החלטנו להעביר אל הלילה שם.

יום שלישי 12/5 - התעוררנו לבוקר שטוף שמש ולאחר ארוחת בוקר מהירה יצאנו לכיוון ארנהיים, נכנסנו לפארק הואה ולואה, לקחנו אופניים ורכבנו בפארק הענק. לאחר מכן נסענו לגן החיות בורחר בארנהם, גן חיות מדהים ונדיר ביותר, לדעתי הכי טוב בהולנד. המחיר קצת יקר אבל שווה. מומלץ לקנות מפה בכניסה. משם נסענו לקמפינג בארנהם, מצויין עם בריכה, ג'קוזי, סאונות.

יום רביעי 13/5 - נסענו לסיקס פלגס, פארק שעשועים ענק ומדהים, רכבות הרים מדהימות, בקיצור אסור לוותר אם נוסעים עם ילדים. אגב את הכרטיסים קנינו בקמפינג בארנהם במחיר מוזל. משם נסענו למרכז עודפי המותגים בליליסטד, אבל כבר היה סגור, המשכנו לקמפינג הקרוב ביותר לליליסטד.

יום חמישי 14/5 - התחלנו במרכז עודפי המותגים, יקר מאד. משם נסענו לחיטהורן, לקחנו סירה לשעה שזה מספיק אפילו עם עצירה בחנות מזכרות. חיטהורן מדהימה, הבתים ממש על המים, הילדים נהנו מאד להשיט את הסירה ולהאכיל את הברווזים בייגלה ישראלי. משם נסענו לכיוון סכר אפסלדייק, הסכר באורך 30 ק"מ כאשר כל הנסיעה היא בעצם כביש על הים, מקום מדהים עצרנו בדרך ליד הפסל של לילי יוזם הפרוייקט לצילומים. המשכנו להורן, עיירת דייגים, טיילנו במדרחוב הראשי ובנמל. היה ממש כיף.

יום שישי 15/5 - אחרי לילה בקמפינג ליד אדאם, נכנסנו לאדאם וממנה מיד המשכנו לוולנדאם שגם היא עיירת דייגים, טיילנו בה וקנינו קצת מזכרות, אכלנו צ'יפס טעים ביותר, ודילגנו משם לזאנסה סכאנס, ארץ טחנות הרוח. מקום מהמם. הטחנות היו פעילות, נכנסנו בתשלום לטחנה שמנסרת גזעי עץ, כאחד שעוסק בנגרות לא יכולתי שלא להתלהב מאופן הניסור העתיק שעדיין משתמשים בו, פשוט מדהים. היינו גם במפעל לייצור קבקבי עץ ויש שם גם מגבנה למי שאוהב גבינות. אגב, מזכרות כדאי לקנות שם, זה הכי זול. משם נסענו לקמפינג גאספר באמסטרדם.

יום שבת 16/5 - אמסטרדם. כיכר דאם, מאדאם טוסו, אנה פרנק, שוק אלברט קאיופ, ומשם חזרה לקמפינג ללילה גשום מאד.

יום ראשון 17/5 - התכנית הייתה לנסוע לגני קיקנהוף לראות את פריחת הצבעוני, אבל הגשם לא פסק אז העדפנו לנסוע לרוטרדם לפארק המים המקורה טרופיקנה, הילדים נהנו מאד וגם אנחנו. המים חמים והכל תחת תקרת זכוכית. יצאנו משם בערב ובינתיים מזג האויר השתפר אז נסענו למגדל היורומסט. בדיוק ממול על הנהר עלינו על הפנקייק בוט, משלמים על ההפלגה ואכלים פנקייק כמה שרוצים, וההפלגה עצמה מדהימה, העיר עוצרת נשימה. לאחר מכן עלינו למגדל היורומסט - הבניין בגובה 185 מטר והמעלית שקופה ועולה בסיבובים, הנוף מלמעלה עוצר נשימה, מצלמה חובה, אבל לא מתאים למי שיש פחד גבהים. משם נסענו לקמפינג באיזור האפטלינג.

יום שני 18/5 - אפטלינג, המחיר יקר מאד אבל המקום מדהים ביופיו, ובטח ובטח המתקנים ורכבות ההרים, לכל הגילאים. אחרי שהרגנו את הפחד בסיקס פלגס כבר לא חששנו והתנסינו בכל הרכבות והמתקנים בפארק, קשה מאד להספיק את כל הפארק הזה ביום אחד, הוא פשוט ענק ויש בו המון דברים, לכן מומלץ לקחת מפה בכניסה ולגשת ישר לדברים המעניינים. מהאפטלינג יצאנו בנסיעה לכיוון קמפינג בקלקר שבגרמניה.

יום שלישי 19/5 - התעוררנו בגרמניה לבוקר חם אז ניצלנו את מזג האויר לעצור בחוות סוסים, הילדים רכבו ונהנו, משם המשכנו בנסיעה לכיוון פרנקפורט דרך ערים יפות לאורך נהר הריין.

יום רביעי 20/5 - לאחר לילה בקמפינג בפרנקפורט החזרנו את הקרוואן עם עוד 1800 ק"מ וטסנו לישראל מבואסים שזה נגמר.

קצת טיפים למי שמעוניין
• GPS חובה, למרות שהולנד שטוחה והכבישים קלים לנהיגה, עדיין המכשיר עושה עבודת ניווט חשובה וחוסך התעסקות מיותרת עם מפות.
 תקנו כרטיסים לאתרים רק אם אתם באמת מגיעים אליהם ומזג האויר מאפשר כניסה.
 ביטוחי נסיעות וביטוח ביטול השתתפות עצמית למקרה של תאונה, אל תנסו לחסוך בזה, על כל שריטה הגרמנים מחייבים יקר מאד.
 בידקו את הקרוואן היטב, וצלמו כל דבר שנראה חריג.
 מזג האויר הוא עניין של מזל, לנו היה בסדר גמור, אבל בהולנד לא חסרות אטרקציות לכל מזג אויר.

לסיכום - לטיול בקרוואן יש קסם מיוחד, הילדים מאד התלהבו, ואנו מקוים לעשות את זה עוד פעם בעוד שנתיים בע"ה.
תודה מיוחדת לצוות מוטורהום.