אירופה

מספר ימי הטיול: 14 ימים
מאי-יוני 2008
התחלה וסיום במינכן

תודה לצוות "מוטורהום" על העזרה הייעוץ והסבלנות, למרות השאלות הרבות ששאלנו אותם ותמיד קיבלנו תשובות למרות שאולי קצת "ניג'סנו".
בתאריך 23.5, בלילה שבין רביעי לחמישי, יצאנו משדה התעופה בן גוריון (או "שדה-תרופה" בשפתו של ליעד), שש נפשות: אבא, אמא, סבתא ושלושה ילדים בגילאי 12, 9, 5. טסנו בחברת תעופה גרמנית.

הגענו בבוקר מוקדם לשדה התעופה החזרנו את השעון שעה אחת אחורה (לפי שעון מינכן) והפך את הגעתנו מוקדמת ביותר, בערך בשעה 05:30 שדה התעופה היה עדיין ריק, החנויות היו סגורות ונתקענו שם מספר שעות עייפים ורצוצים. היינו אמורים לקבל את הקרוואן רק בשעות הצהרים והיינו אובדי עצות. בשעה 08:20 בבוקר עלה במוחו של נסים רעיון שאולי ננסה את מזלנו וניסע למקום בו מקבלים את הקרוואן ונבקש לקבל את הקרוואן מוקדם יותר. מצאנו נהג של מיניבוס שלקח אותנו לשם בדרך התברר שנהג זה פרסי אז תמר קשקשה לו מספר מילים בפרסית שהיא יודעת והוא קשקש לנו מספר מילים בעברית שהוא יודע, כך דרכנו עברה בנעימים הגענו למקום ההשכרה של הקרוואנים בשעה 09:30 ולהפתעתנו שיחק לנו המזל וקיבלנו את הקרוואן בשעה שהגענו, כלומר 09:30 במקום 15:00, כפי שהיינו אמורים לקבל.

שכרנו קרוואן גדול שמצריך רישיון ג' מדגמי פרימיום שאורכו 7.5 מטר לדעתנו ככול שהקרוואן גדול יותר, נוח יותר וזה משמעותי, למי שיש ברשותו רישיון ג' - מומלץ לשכור קרוואן גדול. נסים עשה רישיון ג' מספר חודשים לפני הנסיעה ותוך חודש וחצי היה לו רישיון ג'.
נסענו לקמפינג הראשון שלנו שנקרא "טלקירכן", פרקנו את המזוודות סידרנו את הדברים אכלנו התקלחנו והלכנו לישון. היינו גמורים מעייפות, נרדמנו מיד וישנו מצוין. יש לציין, המיטות בקרוואן מאוד מרווחות ונוחות.

למחרת עשינו טיול בעיר מינכן הסתובבנו בכיכר מריה ראינו את ה-GLOKENSPIEL. הדמויות בשעון זה התעוררו לחיים בדיוק כשהגענו למקום וזה היה מחזה יפה. ראינו את בנין העריה החדש המכוסה שדונים ודרקונים מאבן. ראינו את בנין העריה החדש. ראינו את עמוד מריה שהוקם בשנת 1638 לציון סילוקם של הצבאות השבדים שכבשו את העיר. בראש העמוד הוצב פסלון מוזהב של מריה שנוצק בשנת 1590.

לאחר מכן נכנסנו לביקור במוזיאון הצעצועים שנמצא באגף הדרומי של בית העריה הישן, מוזיאון זה מכיל צעצועים מאירופה ומאמריקה. אח"כ הלכנו לראות את כנסיית הגבירה שנבנתה בשנים 1488-1468 - סגנון בניה גותי בנויה מלבנים אדמדמים. שני המגדלים בעלי קליפות הבצל של הכנסייה הפכו לתו היכר בולט בקו הנוף של מינכן. המלך מהמאה ה-14, לודוויג הבווארי, קבור בהיכל המרשים וקברו נשמר ע"י פסלי אבירים. בקירות החיצוניים של הכנסייה שולבו מצבות של אזרחי מינכן בולטים. כשסיימנו את הסיור במינכן חזרנו לקמפינג ונסענו לכיוון הלגולנד.

בדרך התברברנו. עשינו ל"ג בעומר בחצר ביתו של האיש שהדריך אותנו כיצד להגיע לכיוון הלגולנד. הגענו בשעה 22:00 בלילה לחניון של הלגולנד ומיד הלכנו לישון. למחרת בבוקר קמנו התארגנו חצינו את הכביש ונכנסנו ללגולנד. היה יום מדהים הפארק נפלא רב המתקנים בצורת לגו יש כל מיני בובות ודמויות מלגו מפוזרים בכל הפארק. נכנסנו למפעל בו הראו לנו כיצד מיצרים לגו כל ילד קיבל חתיכת לגו אחת מתנה. יש בפארק מיני ונציה מיני פרנקפורט ועוד ערים מיניאטוריות וכן גן שעשועים מקסים. בסוף היום ליעד נכנס למזרקות ונרטב כהוגן. זה היה הזמן לסיים את היום חזרנו לקרוואן אכלנו והלכנו לישון.

למחרת התחלנו לנסוע לכיוון היער השחור. בדרך עצרנו ללילה בחניון נחמד לכביסה וסידורים התבלבלנו קצת עם התפעול של המכונות אך בסוף הסתדרנו, בחניון זה הייתה אומגה והילדים שיחקו. למחרת קמנו המשכנו בנסיעה לכיוון היער השחור. בימי הביניים נקשרו אגדות רבות ליער העצום הזה ותושבי המקום האמינו ברצינות שבין העצים האפלים והצפופים מהלכים אנשי זאב גמדים ומכשפות.

העיירה הראשונה שאליה הגענו ביער השחור הייתה טריברג, שם ראינו את מפלי טריברג משם המשכנו לסייר בעיר נכנסנו לחנות שהיא ששם מכינים שעוני קוקייה. לבקר בחנות זו היה כמו לבקר במוזיאון לשעוני קוקייה היו שעונים מכל הגדלים בכל הצורות פשוט חוויה לעין. הקיר מחוץ לחנות היה כולו מכוסה בפרצופים שונים שגולפו מעץ. בהמשך הסיור ראינו שעון בדמות זהבה ושלושת הדובים שמתעורר לחיים כל שעה וקנינו בובה של מכשפה לרותם. קנינו עוגת היער השחור הלכנו לקרוואן, שתינו שוקו עם עוגת היער השחור שהייתה טעימה ביותר. העיירה הזו פשוט קסומה. הרגשנו שאנו מטיילים בעולם האגדות...
לאחר שקינחנו בשוקו ועוגה נסענו לכיוון העיר הבורצהיים ששם היה הקמפינג שלנו. שהינו בקמפינג מקסים זה 3 לילות כל זמן שהייתנו ביער השחור.

למחרת נסענו לפארק החבלים, פארק קסום באמצע היער שם עלינו ברכבל למעלה ההר הילדים ירדו את ההר במזחלות. עלינו על גשר מחבלים ראינו את מערת הקרח תצוגה של בובות המייצגות את אורח החיים ביער השחור טילנו בגן חיות שיש שם ובעיקר נהנינו. אחרי פארק החבלים נסענו לעיר פרייבורג המכונה "עיר התעלות". התעלות שפעם היו הביוב של העיר כעת מקשתות אותה. בלב עיר זו שוכנת הקתדרלה הנקראת MUNSTER שהוקמה ע"י תושבי העיר במאה ה-13. הכסף למימון הבניה נאסף מההכנסות העצומות שהתקבלו ממכרות הכסף של העיר. הקתדרלה היא דוגמה מרשימה לסגנון הבניה הגותי וכוללת מגדל המתנשא לגובה 116 מטרים. על אחד הקירות החיצוניים של הקתדרלה יש את הסיפור התנכי של אדם וחווה והגרוש מגן עדן.

היום למחרת היה יום רצוף קשיים ומכשולים. בבוקר נתקלנו בבעיות חשמל שעיכבו אותנו ביציאה לטיול. לבסוף התברר שהתקלה הייתה פשוטה בהרבה ממה שתיארנו לעצמנו התברר שהחיבור של הכבל המחבר את הקרוואן לחשמל היה רופף. לאחר שהבעיה נפתרה יצאנו לכיוון העיר גוטאך למוזיאון הפתוח שבו היה ניתן לראות כיצד תושבי היער השחור התנהלו והתקיימו לפני 400 שנה. כאשר סיימנו את הביקור במוזיאון הפתוח והתקרבנו לקרוואן חשכו עיננו - מישהו חמד לצון הוריד את האוויר בשני גלגלים של הקרוואן ושם אבן קטנה בתוך הפקק של שסתום  הגלגל. היינו תקועים המקום התרוקן מאנשים כי היה זה סוף היום והיינו אובדי עצות. פתאום נסים ראה משפחה עם אופנים יוצאת לטיול הבריק במוחו רעיון לשאול את בעל המשפחה האם יש לו משאבה לניפוח גלגלים. למרבה המזל הייתה לאיש משאבה הוא ניפח לנו את הגלגלים בכמות שתאפשר לנו להגיע לתחנת דלק קרובה שם מלאנו עוד אויר והגענו בחזרה לקמפינג. יש לציין שיום זה למרות התקלות הרבות נגמר על הצד הטוב ביותר והתקלות נפתרו בקלות בעזרת השם.

למחרת עזבנו את היער השחור ויצאנו לכיוון צפון איטליה. היה זה יום ארוך ומיגע אשר בו נסים נהג 10 שעות. חצינו את שוויץ בנסיעה והגענו לאגם קומו שבצפון איטליה. לא מצאנו שום קמפינג סביב האגם פחדנו להישאר שם כי הטיפוסים שהסתובבו בחוץ לא נראו לנו אז חזרנו לשוויץ וחיפשנו קמפינג שם. עד שמצאנו קמפינג עברנו דרך מנהרה צרה ונמוכה לא היה לנו ברור אם נצליח לעבור אותה בשלום ללא נזק לקרוואן ועד שעשינו זאת בהצלחה התברר שהקמפינג סגור והיינו שוב צריכים לעבור מנהרה צרה זו לצאת מהמקום. לבסוף עצרנו בחניה של מסעדה באפיסת כוחות עשינו מה שמכונה "חניה יבשה" והילדים הלכו לישון. נסים פגש בחור נחמד בעל המסעדה שלידה חנינו הבחור היה מסביר פנים ישב איתנו נתן לנו רעיונות היכן לטיל סביב אגם גרדה שתינו בירה התעודדנו מעט והלכנו לישון.

למחרת נסענו לכיוון אגם גרדה הגענו לקמפינג בשם "פונטנלה" אשר במוניגה דל גרדה גם לשם הדרך הייתה צרה וצפופה ובקושי רב נסים הצליח להשתחל שם עם הקרוואן אך יש לציין שעשה זאת כמו גדול ובהצלחה (כל הכבוד נסים). התמקמנו בקמפינג אכלנו ארוחת ערב והלכנו לישון. גם בקמפינג זה שהינו 3 לילות כל ימי שהותנו בצפון איטליה. למחרת קמנו ועשינו שיט לאי סרמיונה, אי קטן ונחמד ציורי סיירנו באי אכלנו "אחלה גלידה" לדברי המוכר שידע מספר מילים בעברית. הילדים האכילו את הברווזים קנינו ירקות, פירות ושטנו בחזרה לקמפינג. כאשר חזרנו לקמפינג פגשנו בדרך משפחה של ברבורים, אמא, אבא ו-7 אפרוחים זה היה מחזה מדהים ושובה לב גם בגן חיות לא פוגשים בהם כל כך קרוב. אכלנו ארוחת ערב והלכנו לישון.

למחרת נסענו לגרדהלנד נהנינו מהמקום ראינו מופעים שונים, החלקה על הקרח, מופע אבירים, מופע דולפינים השתעשענו במתקנים השונים הצטלמנו בלי סוף, אלמוג עלה על כל רכבת הרים אפשריים עם ובלי אבא. בסוף היום היינו עייפים ורצוצים  חזרנו לקרוואן אכלנו ארוחת ערב והלכנו לישון. למחרת עזבנו את הקמפינג, נסים שוב בהצלחה רבה עבר את דרך החתחתים הצרה ונסענו לכיוון הדולומיטים. איכשהו פספסנו את הכניסה לדולומיטים ומצאנו עצמנו בדרכנו חזרה לגרמניה, ולכן המשכנו לנסוע לכיוון גרמניה. הגענו לאוסטריה ראינו שכבר מתחיל להיות מאוחר אז החלטנו להישאר בקמפינג באוסטריה בלילה, ולמחרת לקום בבוקר ולהמשיך בנסיעה לכיוון גרמניה. הגענו לקמפינג בשם "קרנביטן" הנוף היה מדהים. הבחור שקיבל אותנו היה מסביר פנים אז באותו רגע החלטנו להישאר 2 לילות באוסטריה לטייל יום אחד באינסברוק ולמחרת להמשיך לכיוון גרמניה. אכלנו ארוחת ערב והלכנו לישון.

למחרת קנינו כרטיס טיול של 24 שעות לאינסברוק והסביבה ועשינו טיול מודרך בעיר אינסברוק עם מדריכה צמודה, עשינו סיור בארמון הופברג שהיה מקום מושבם של משפחת הבסבורג (משפחת אצולה), היינו בכנסיית "סנט יעקב", עלינו לפסגת הר HEFALEKAR. העלייה להר התבצעה כך - עלינו ברכבת תלולה עד לנקודה מסוימת בהר. משם המשכנו לעלות במעלה ההר עם רכבל לנקודה מסוימת ומשם עם עוד רכבל הגענו לפסגת ההר לגובה של 2238 מטר. מגובה ההר נפרשה לפנינו כל העיר ונהר ה-INN שחוצה אותה. אין לתאר את הבדלי הטמפרטורה בין פסגת ההר לעיר למטה, בעיר הלכנו עם חולצות קצרות ולמעלה קפאנו מקור. אלמוג ורותם שיחקו בשלג, ראינו בחור עושה סקי ורוכבי אופנים בהרים. ירדנו חזרה לעיר ערכנו קניות בסופר וחזרנו לקמפינג.

למחרת קמנו מוקדם ונסענו למוזיאון הקריסטל (עם אותו כרטיס שקנינו יום קודם). המוזיאון נמצא על הדרך בין איסברוק לזלצבורג הוקם בשנת 1995 וזו הייתה גולת הכותרת של הטיול. במוזיאון זה היו 12 חדרים של תצוגות שונות ומרהיבות של קריסטלים. בסוף התצוגה הייתה חנות של מוצגים מקריסטלים למכירה שזה היה גם מוזיאון בפני עצמו עם מחירים של מוזיאון על המוצגים. כאשר סיימנו לבקר במוזיאון הקריסטל המשכנו בנסיעה לכיוון גרמניה דרך אוסטריה.

הגענו לעיר בשם BAD-TOLS בגרמניה ושם ביקרנו בפארק מים בשם "אלפאמרה". פארק מים זה רובו מקורה ומחומם יש בריכות תרמו מינרליות עם סוגים שונים של ג'קוזי,יש סאונות, מיטת שיזוף ,מקום לגלשנים(כמו בים),בריכת גלים,מגלשות מים ,אבובים ובריכות רגילות. המקום מדהים גם המעברים מחוממים כך שכשיוצאים מהמים רטובים לא קר ומתייבשים מהר. בילינו נהדר התגלשנו שחינו התפנקנו בג'קוזי. וזה היה סיום מקסים לטיול מקסים. לאחר שמיצינו את המקום התקלחנו התלבשנו שתינו קפה עם עוגה חזרנו לקרוואן ונסענו לכיוון הקמפינג ששם התחלנו את הטיול "טלקירכן".

היום שלמחרת הוקדש לאריזת מזוודות ולניקוי הקרוואן. הייתה לנו תוכנית לטייל בערב שוב במינכן אך תוכנית זו התבטלה כי בצהרים החל לרדת גשם שלא פסק עד למחרת שהיינו צריכים לנסוע בחזרה לארץ. לכן כל אחה"צ והערב היינו סגורים בקרוואן. אכלנו ,אכלנו ואכלנו כתבנו את יומן המסע הזה ושתינו תה שהיה חמוץ - לא הבנו מדוע התה שאנו שותים עם סוכר חמוץ והתה שנסים שותה ללא סוכר אינו חמוץ. בסוף לאחר השערות רבות שהעלנו כולל השערה שהתה אולי "החמיץ" טעמנו את הסוכר וגילינו שהוא חמצמץ. סבתא אמרה שמאז שהיא קיימת לא טעמה סוכר חמוץ ,קנינו את הסוכר הזה באוסטריה הייתה לו עטיפה צבעונית ויפה ומושכת את העין אך הטעם חמוץ. זרקנו את כל הסוכר. למחרת קמנו החזרנו את הקרוואן ונסענו לשדה התעופה במינכן. התעכבנו במקום של השכרת הקרוואן כי המונית שהוזמנה לקחת אותנו לשדה תעופה הייתה קטנה מידי וכך עברו שעתים מרגע החזרת הקרוואן עד שבאו  לקחת אותנו לשדה התעופה.

כאשר הגענו לשדה התעופה היו לנו מספר שעות לבלות שם עד הטיסה שהייתה ב-6 בערב. העברנו את הזמן באכילה שתייה משחקים עם הילדים - תשבצים, תפזורות של מילים, משחקי קלפים, הזמן עבר מהר מאוד בלי שנרגיש היינו צריכים לעלות למטוס. עלינו וטסנו חזרה הביתה. הטיסה עברה בנעימים המטוס לא היה מלא ולכן יכולנו להתפרש שמו את הסרט "רטטוי" פטפטנו עם האנשים סביבנו ובלי שהרגשנו הזמן עבר והגענו לישראל. בשדה תעופה החזרנו את ה-GPS ואת הפלאפונים, הבאנו את האוטו מהחניה ונסענו לירושלים. שמנו את סבתא בבית, נסענו לבית שלנו הלכנו לישון מספר שעות, קמנו להכין את השבת ואחרי זה הגיע חג שבועות.