טיול בר מצווה בקרוואן בהולנד ובלגיה, אידיאלי לשומרי כשרות / משפחת אבלסון

יולי 2008
התחלה וסיום בדיסלדורף

ההכנות
הטיול תוכנן עם שני ילדינו הגדולים, אפרת (16) ורועי (14). את שני ילדינו הקטנים מיכל (10) ונעמה (8) השארנו אצל הסבא והסבתא המקסימים. מטרת הטיול - טיול אחרי בר\בת מצווה (קצת באיחור). הצענו מגוון רחב של אופציות (סקי באירופה, טיול בארה"ב וכו'). הוחלט פה אחד ע"י אפרת ורועי - הולנד במיקוד על פארקים ל"מתאבדים" וטיול בקרוואן. אני האבא חטפתי חום מהרעיון לחיות בקרוואן שבועיים - והאמת - זה היה מדהים  אני ממליץ בחום והייתי עושה את זה עוד פעם באירופה...!

הקרוואן והתארגנות עם אוכל
לטיול בקרוואן היה יתרון עצום מבחינתנו - משפחה שומרת כשרות. במקום לאכול סנדוויצ'ים, שימורים, קרקרים - אכלנו ארוחות חמות, מתי שרצינו ואיפה שרצינו - בלי לשלם הון עתק על אוכל באירופה - שמאד יקר ולא תמיד טעים. לגבי ההתארגנות של האוכל - גם לקחנו איתנו הרבה, וגם קנינו מוצרים בסיסיים לפי רשימות מורשות בהולנד. לשבת הראשונה הבאנו אוכל מבושל נהדר של אשתי - ולשבת השנייה קנינו אוכל טוב מקייטרינג כשר שהביאו לנו את האוכל עד לאתר הקרוואנים שליד אמסטרדם. טיפ מצוין איך לחמם אוכל לשבת בצהריים - קנו כלי מתכת עמוק (בדומה לשל ברביקיו) קנו הרבה נרות נשמה, ושימו את האוכל לחימום על הרשת של הברביקיו - זה עבד מצוין!

את הקרוואן לקחנו בגרמניה - יותר זול. אל תחשבו להשכיר ישירות מהחברה הגרמנית - כספית לא משתלם - והשרות והגב של מוטורהום שווה עוד כמה יורו (זה כל ההבדל). נחתנו בשעה שש בבוקר ביום ששי - אין טעם לרוץ לחברת הקרוואנים - פותחים רק בתשע, ולא תמיד מקבלים מיד את הקרוואן. יש לבדוק את הקרוואן היטב בקבלה.

חניוני קמפינג
הפארקים לקרוואנים בהולנד מצוינים. מומלץ להזמין מקום מראש בחניונים לשבתות - לשבת הראשונה הזמנו ב לאתר הקרוואנים בעיר ארנהיים DE HOOGE VELUWE (נחמד מאד) ובשבת השניה רצינו להיות קרובים לאמסטרדם ולכן חנינו באתר הקרוואנים GAASPER AMSTERDAM שיש משם רכבת לאמסטרדם (לא ניתן להזמין בפארק זה פחות משבוע מראש בעונה זו - הגענו חמישי לקראת צהריים ומצאנו מקום ל-3 לילות). באתרים 3 כוכבים ומעלה התנאים טובים מאד - מקלחות טובות, שירותי כביסה, מקום לשטיפת כלים - בקיצור מתוקתקים.

תכנון המסלול
חובה לקחת GPS - לא לוותר זה חוסך המון זמן. תכנון כללי של מקומות (בעזרת הספר פספורט של זאב גליל - מומלץ לקנות - יש שם אינפורמציה טובה ומעודכנת כמו ימים של שוק גבינות, שעות פתיחה של מוזיאונים וכיו"ב) בוצע ביחד עם הילדים וביצענו תכנון עקרוני למסלול הנסיעה על מפה שקנינו מראש בארץ. מכיוון שראינו הרבה המלצות טובות ממכתבים קודמים - לא נחזור על ההמלצות הטובות של משפחות קודמות.

ועכשיו כמה מקומות חובה לדעתנו
• פארקים - (DE EFTLING, WALLIBI (SIX FLAGS. את DUINREL לא הספקנו. להקדיש יום שלם לכל מקום.
• ארמון הט לו.
• מוזיאון אומנות KROLLER MULLER שלידו שמורת הטבע DE HOOGE VELUWE - עשינו שם טיול אופניים.
• ZAANSE SCHANS - טחנות רוח ושווה לטייל בתוכם.
• GIETHOORN - חובה לעשות שייט, וגם לטייל קצת רגלי.
• סכרים למיניהם.
• אמסטרדם - שייט, מוזיאון אנה פרנק (מומלץ להגיע מוקדם - הגענו 45 דקות אחרי הפתיחה וחיכינו 50 דקות), מוזיאון מאדאם טוסו, טיול רגלי באמסטרדם, מוזיאון המדע נמו, הרובע היהודי - בית הכנסת מרשים מאד.
• כפר דייגים - MARKEN, VOLENDAM.
• שוק גבינות - EDAM.
• BURGERS ZOO - ARNHEM.
• קוקנהוף - שוק הפרחים היה סגור. חבל אמור להיות מדהים. ביקרנו בארמון באזור.
• בלגיה - ברוז' - חובה - פשוט עיר מדהימה ושווה את הנסיעה!